روايات

رواية فارس حور الفصل السادس 6 بقلم منة السيد

رواية فارس حور الفصل السادس 6 بقلم منة السيد

رواية فارس حور الجزء السادس

رواية فارس حور البارت السادس

رواية فارس حور الحلقة السادسة

ف الطريق فارس كان مذود السرعه ع آخره بس في عربيه كانت بتزنق عليهم وهو بيحاول كل شويه يسرع اكتر لحد م بووووووووووم،
العربيه بتعتهم انقلبت”’ف الصعيد ف بيت المحمدي
المحمدي: الو
شخص مجهول: ……….
المحمدي بخضه : ايييييييه كييف حوصل الكلام ده
شخص مجهول:…………….
المحمدي بخوف : طب انا جاي جولي عاد اسم المستشفي
شخص مجهول:…………..
المحمدي خلص المكالمه
المحمدي: ماااااااازن ي مااااازن لنتي يوليه يهنيه
مازن: نعم ي بابا بتزعق ليه
المحمدي: اخوك عمل حادثه ي الدي واحد كلمني من تلفونه
واخدت من اسم المستشفي
مازن بصدمه: ايييي ازاي ده حصل
المحمدي وهو طالع علي بره: هو و مرته يبني
وجري على بره ومازن طلع وراه…في مستشفي ***********
دخلو اتنين عاملين حادثه ونايمين ع التورلي
الدكتور: دخلوها بسرعه دي شكل حالتها خطيره
الممرضه: طب حضرتك والشخص ده
الدكتور: دا باين ان جروحه سطحيه دخلوه وعقموله جروحه دي لحد م اجي
الممرضة: تمام يادكتور
الدكتور دخل هو واللمرضين اوضه الاشعه ولقو حور عندها عضمة متحركه ف العمود الفقري وادت لشلل مؤقت……
“ف اوضه تانيه ف نفس المستشفي
فارس بزعيق: فين حور انتو ي بهايم مش سامعين وقام وكان عايز يضرب الممرضه
“دخل الدكتور
الدكتور: لو سمحت اهدي ي استاذ فارس
فارس بغضب: اهدي ازاي فين مراتي حصلها اي
الدكتور هي كويسه بس
فارس بقلق ممزوج بلغضب: بس اي
الدكتور: هي جالها شلل مؤقت لانها ضعيفه ف لما العرببه انقلبت عضمها مستحملش
فارس : ازاي ده حصل انا عايز اشوفها
الدكتور: حاضر تعالي ورايا هما اكيد نقلوها اوضه تانيه..
ف عربيه محمدي كانت واقفه قدام المستشفي نزل جري هو ومازن وسأل علي واحد ومراتو عملو حادثه سير
الممرضه اخدتهم ووريتها اوضه حور اول مدخلو لقو فارس قاعد جمبها و ماسك ايدها……..
فارس دخل وشافها نايمه دخل عليها جري وفضل ماسك ايدها مستنيها تفوق
ومش عارف ازاي هقولها انتي بقيتي مشلوله يعني خلاص مش هتعرف تمشي بس قطع وصله تفكيره ابوه لما دخل ومعاه اخوه مازنالمحمدي بخضه ع ابنه الكبير : كيفك يولدي اي حوصل
فارس بتنهيده: انا بخير
♡♡بقلم منه السيد ♡♡
المحمدي بقلق: طب ومرتك
فارس : الدكتور بيقول انها عندها شلل مؤقت عشان في عضمه اتحركت ف العمود الفقري
المحمدي بقلق: يعني هترجع تمشي تاني
فارس : ايوا ي ابوي بقولك مؤقت
المحمدي: خير يولدي خير أنشأ الله
مازن وراح حضن اخوه
مازن: كيفك يخوي
فارس: كويس ي مازن ثم اكمل ايمي لسه تعبانه ي مازن
مازن: مين دي الي تعبانه يعم احنا سيبنها بتجري وبتطنط ف البيت
فارس: ازاي بس امك كلمتني الصبح وقلتلي البت بترجع وتعبانه
مازن بتوتر: ممكن
ثم اكمل بطيبه الف سلامه ع حور
المحمدي : تعالي ي مازن ي ولدي روح جيب أكل ل اخوك ومرته عجبال متفوج
نزل مازن عشان يجيب أكل
والمدي طلع يستريح بره الاوضه ف الاستراحه
.
.
.
عدا شويه وقت وحور بدأت تفتح عيونها كل ده تحت أنظار فارس القلقه والمتوتره
فارس: حمد الله على السلامة
حور وهي بتفرق ف عنيها: ألله يسلمك ثم تحدثت انا فين انا مش فاهمه حاجه
فارس اتنهد وقال : ف المستشفى ي حور
حور بقلق: بنعمل اي انت فيك حاجه انا اخر حاجه فكراها اني كنت معاك ف العربيه
فارس بتوتر: حور انتي بتأمني بقضاء ربنا صح
حور بتوتر: ايوا في اي
فارس بتنهيده وخوف عليها : حور انتي عندك شلل مؤقت
حور: يعني انا اااتشليت مش هعرف امشي
فارس: حور اهدي دا كلو مؤقت
دخل مازن ومعاه الاكل وسلم على حور وفضل يكلمها ان ده قضاء وقدر وشويه وطلع وقال اسيبكم تاكلو لقمه.
فارس فضل يتحايل ع حور بس هي مردتش تاكل اتنهد وراح قايم فتح بوقها ومسك قطعه فرخه وحطها في بوقها غصب
فضل يأكلها وكدا ومستمتع بغضبها الطفولي شويه وخلص راح كتبلها علي خروج…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية فارس حور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *