رواية ملك روحي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا
رواية ملك روحي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا
رواية ملك روحي البارت الثالث
رواية ملك روحي الجزء الثالث
رواية ملك روحي الحلقة الثالثة
عاوزك ياملك عاوز حقوقي الزوجيه ودلوقتي
ملك بخوف: بس بس ده مكنش اتفقنا ييزن
يزن: وانا غيرتو
ملك: بس انت وعتني انك مش هتلمسني غير برضياه
مرضش عليها وبدا يروحلها بطء شديد
وكل خطوه كان بيخطيها ليها كانت بتزرع الرعب في قلب ملك اكتر
ملك بدموع يزن عشان خاطري متعملش فيا كده انا ملك ملككك بلاش تزيني بشكل ده
يزن انت لو قربت اكتر من كده والله محسمحك
يزن لو قربتلي غصب عني والله هكرهك
كان بيرحلها وهو سكت وعلمت القسوه علي وشه وبس وبيان عليا انه خالص مكرار
ملك ملقتش غير حل واحد ولي هو
رمت نفسي في حضنه وانا برتعش من الخوف ولقتني بقلوه
يزن انا خايفه احمني احمني من نفسك
لقيتوا بيلف ايدو عليه ويثبتني جوه حضنه بتملك
احميكي من الدنيا بحلها ياملكي مش من نفسي بس
يزن: تعالي ننام
بصتلو بخوف لقيتوا بيمسح علي شعري وكني طفلته او قطته الصغيره
والله مهجي جنبك او اذيكي متخفيش وانتي معايا
ملك بسخريه: ههه متخفيش وانتي معايا اش حال انا خيفه منك انت وانت لي عملي الرعب ده كله كانت بقلو كده وانا لسه في حضنه
يزن: طب طب امسحي دموعك كده خليني اعرف اتكلم معاكي انتي بعملي اي
ملك: بمسح دموعي
يزن: في اختراع اسمو منديل
ملك: المنديل غاليه كمك اولاؤ
يزن: هههه ماشي يالمضه.. متخفيش مني تاني والله مهذيكي انا بس كانت بربيكي عشان متعليش صوتك عليا تاني وتعملي الحاجات اللي كانتي بتعمليها دي بس والله انا لسه عند وعدي ومش هلمسك غير برضكي ياملكي رغم اني بموت وانا شيفك قصدي كده ومش في حضني بقولك متجي تجربي حضني كده وانا احلفلك انك مش هتسبيني زي منتي مش سيبني كده وغمزلها بجرء
طلعت من حضنه وانا مكسوفه من كلمه
يزن بمشكاسه: متتكسفيش كده انا عارف اني حضني حلو بس لي انتي متعرفهوش ان في حاجات احلي من حضني بكتيره تحبي تشوفي وغمزلي بجرء
وقبل مقول حاجه لقيت يزن شيلني
ملك: يزن يزن عشان خاطري نزلني يزن انت لسه وعدني يزن يزن
لقتو منزلني علي السرير بخفه وحب وضح اوي في عنيه ولمستو وقرب عليا وبس رسي
ملك: يزن يزن
يزن: هشش نامي ياملكي نامي
وسبني وخرج من الاوضه
هو ده يزني هو ده حبيبي لي حبيتوا لي مفيش ولا في حبه ولا في حنيته.. لكن عمري مهسمحه عمري مهنسه كسرة قلبي يوم فرحي
طبعا انتم مشفهمين حاجه صح
تعالو تعالو اعرفكم بقيت الاحدث لي حصلت يوم فرحي
يزن: ملك
ملك:اي تاني
يزن: انتي بتعملي ايه
هكملهم الحكاية
يزن: والله.. طب استني بس قبل متحكلهم
اي
يزن: يريت تقلهم انا قد ايه وسيم وان كل البنات بتجري ورياء وانتي كنتي منهم وحفتي حفتي كده بس عشان ابصلك
ده انا
يزن: اه انتي هتنكري
طب برء ييزن برء
يزن: واه قللهم اني تعطفت عليكي واتجوزتك بعد مكنتي هتبوري وتقعدي في قربزنا فقولت ادبس فيكي انا بقا وخالص
والله ياجماعه ما ده اللي حصل هو بس
وانا هبرار ليه تعلو انتم شفوا
يزن: لأ خالص بلاش تتعبي نفسك
لأ والله لخليهم يشفو مش انا لي كانت بجري وراك
تعلو ياجماعه تعلو انتم مش اغراب
يزن: يفضختك يابو العربي يافضحتك
اي لزمت حياتي وامك مش حماتي.. مش نوياء تحني عليا وتتجوزيني ياقمري ده انا حتا وده قمر وعيني عسليه واي مش فكره
يزن بمشكاسه: واعجبك أوي 😉
شوفي سبحان الله كلهم في بالي بس انتي لي هتبقي حلالي
يزن: كدبت
ملك بتريقه: ولا انا العسل ونتي القشطه تعالي نتخلط ونبقا اشطه علي عسل
يزن: طب متجي
بسس ده انت يامفتري بقولك يزن ممكن تشوفلي حاجه عشان اعرف انام تقوم حضرتك تقولي اي تعالي في حضني وانتي هتنمي
في دكتور محترم يقول كده برضو
يزن بثقه: آه انا وبعدين انتي مديقه ليه انا فعلا كل لي بيجو في حضني بينامه متجي اوريكي بينامه ازي
انت قليل الادب
يزن: وانتي عرفتي منين هما مش علموكي متحكميش علي حاجه غير لما تجربيها تعالي نشوف انا قليل الادب ولا لأ وسعتها احكمي وانا متاكد الحكم هيبقا في صلحي هههه
ملك: بارد
يزن: طب مش هتجبي بوسه ياستكوزه
لأ مقلتهليش دي قبل كده
يزن: لأ منا بقولها اهو متجبي بوسه
ملك بحده: يزن بس بقا
يزن: خالص بسينا شوفي عاوزه تقللهم اي خلينا نخالص
فلاش باك
الميكب ارتست: بسم الله ماشاء الله جميله اوي
ليلي: بجد ياملك طلعه زي القمر
بجد يعني هبقا عروسه حلوه ياليلي
حلوه اي بس ده انتي تخدي العقل ده اكيد يزن هيتجنن لما يشوفك عبالي يارب لما التاني يتص في عينه ويشفني بقا
مهو هينتص فعلا لو شافك
اخص عليكي ياملك
هههه خالص خالص متزعليش روحي انتي بس اجهزي عبال ملبس وبعدين نبقا نشوف موضوعك اني وزين
خرجت ليلي مع الميكب ارتست وسبت ملك تلبس فستان الفرح
الباب خبط
ملك: والله كويس ياليلي انك جتي تعالي اقفليلي السوسته
يزن: ينفع يزن
ملك جريت تستخبه وراء الستاره
اطلع بره يايزن
يزن: ليه بس ده انا هسعدك
لأ مش عاوزه مسعدتك لو عاوز تسعد فعلا ابعتلي ماما او ليلي
يزن: والله ياريت كان ينفع بس العائله كلها رحت على القاعه وليلي نزلت مع زين تحت فمفيش غيري يسعدك
طب اوعدني انك مش هتبص علي الفستان ولا علي ضهري ولا تبص عليا اصلا
يزن: ده لي هو زي يعني
هو كده يعجبك يتخرج بره وتبعتلي ليلي
يزن: خالص اطلعي
طب غمض عينك الأول
يزن: اهو بس تعالي اقفي في حضني
ليه
يزن: عشان اعرف اقفل السسته منا مقفل عيني
حاضر بس تقف مودب
يزن: متخفيش مش هتجي علي سعتين يعني
بتقول ايه
يزن: اخلصي ياملك
اهو طلعه اهو
راحت ملك وقفت قدام يزن وبلصح في حضنه
يزن رفعلها السوسته وفتخ عينه
انت فتحت انت غشش
يزن: غشش اي بس تعالي بس وريني الحلوه دي كده
بالله انا هتجوز القمر ده
بس بقا ييزن
يزن: بس بقا ييزن ده انتي هتشوفي ايام سوده
ليه
يزن: هتعرفي لما نروح هههه
طب اوعا كده بقا
يزن: بس بس تعالي عاوز اتكلم معاكي قبل مننزل ونبدا حياتنا الجديده
اي
يزن: ملك انتي عارفه اني بحبك
…
ملك ردي عليا
ملك هزت رسها بمعني اه
انا كنت عايز اقولك
طب ثانيه هرد علي زين وجيلك ياحبيبي ها استنيني
سبني وخرج
كانت فرحانه اوي وعامله اتنطط انهارده فرحي وعلي مين علي يزن حبيبي كميت السعادة لي كانت فيها سعتها لا توصف
لغيت لما في لحظه اتحولت فرحتي وسعتي لي اوحش شعور ممكن اي واحده تحسو في حياتها.. لما..
يزن: بس ياملك
ليه متخليهم يعرفو اي لي حصل ووزي انت خليت اجمل يوم فحياة اي بنت اسوء يوم في حياتي
يزن: لو سمحتي كافية
لأ مش كافيه انا عاوزه افهم انا عملت ايه عشان تعمل فيا كده رد عليا ليه تعمل فيا كده
انت ريح فين اقف كلمني هنا يزن يزن
هتفضل طول عمرك جبان وبهرب
انا مكنتش عاوز اذي ملك محدش يقدر يزي روحه وملك روحي انا بس كانت عاوز ها معاه بس بغباه تقلبت عليا ووصلتنا المرحلة السوده دي ….
جماعه انا عندي فضول اعرف يزن عمل ايه في ملك بجد والله انا معرف 😂😂
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك روحي)