روايات

رواية جميلة الصقر الفصل الرابع 4 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر الفصل الرابع 4 بقلم نور محمد

رواية جميلة الصقر الجزء الرابع

رواية جميلة الصقر البارت الرابع

رواية جميلة الصقر الجلقة الرابعة

وفي القصر جناح صقر**
قامت جميله تاخد شور وبعد عشر دقايق خرجت بالبرنس علشان نست هدومها زي العاده هي بتنساهم كتير
جميله:يووه مش حتبطلي عادتك دي بقى ياجميله في نسي الهدووم انا خايفه لحد ياجي دلوقتي انا حاخد هدووم وحرجع الحمام علطول
..وتوجهه لدولاب واخدت هدووم بس سمعت باب الجناح بيتفتح نظرت بتجاه الباب
ليرتعش جسدها بخوف بعد ماشافته قدامها ووقعت الهدووم منها في الارض
جميله بخوف وصدمه وهي تتراجع للخلف:انت؟!!!
سليم بخبث:ايه ياحلوه انا لقيت باب الجناح مفتوح وصقر مش موجود اجيت اطمن عليكي بس
جميله وهي بتبلع ريقها بخوف وبتتراجع للخلف:انا انا كويسه الحمد لله ممكن تطلع بره بقى
سليم وهو بيتقدم منها:مش نتكلم الاول مع بعض
جميله بتوتر وخوف:ها انت عاوز ايه مني ياعمو
سليم بخبث:عاوزك 😈
جميله بتمثيل الجنون:لا ابعد عني ياعمو صقر لو اجه حيقتلك انا بقولك اهو
سليم بسخريه:صقر هههه صقر نفسه ميقدرش يعمل معايا حاجه علشان بيخاف مني اوي بسبب الي عملته فيه زمان تعالي بقى ومتخافيش
جرت جميله على الحمام وقفلت على نفسها بخوف
سليم بغضب:جميله افتحي الباب بقولك احسن ماكسره على دماغك
جميله بخوف وهي بتتراجع للخلف حتي وقعت على الارض وهي بتزحف بخوف منه
وفي شركه صقر **
كان قاعد بيراجع ملفات الصفقه الجديد وفجئه حس بتوتر وخوف في قلبه
صقر بتوتر وخوف:ياترى جميله كويسه دلوقتي والا لا انا حاسس انها في مشكله قلبي بيقول كده
وفجئه دخلت نرمين حبيبته المكتب
نرمين بحب:صقر حبيبي وحشتني اوي وانا اجيت اخدك معايا على النادي..بتبص عليه لقته سرحان ومش مركز معاها خالص
نرمين:صقر انت كويس ياحبيبي سرحان في ايه
صقر بانتباه:ها نرمين انتي اجيتي امتى هنا
نرمين:من بدري ياحبيبي بس انت كونت سرحان مين اخد عقلك ياصقر
صقر بقلق:لا مفيش ياحبيبتي حاجه، شغل بس انتي اجيتي ليه
نرمين بنرفزه:صقر انت اتغيرت ليه كده من يوم جوازك من جميله دي وانت متغير حتي مش بتسئل عليا او ترد عليا حتي
صقر وعقله بس بيفكر في جميله وقلقان عليها
:ها لا ابدا بس في ضغط شغل الفتره دي بس ياحبيبتي مش اكتر انا اسف يانرمين
نرمين :طيب ياحبيبي النهاردا عيد ميلاد صحبتي في النادي ولازم نروح دلوقتي
صقر بتوتر:ها طبعا حااا وقبل مايخلص جملته رن فونه ورد فورا
صقر بخوف وقلق:ها ايه الاخبار طمني
:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صقر بخوف:ايييه!!! طيب انا حاجي فورا سلام..وقفل معاه
نرمين بقلق:في ايه ياصقر باباك كويس مش كده
صقر بقلق:ايوه بس بس جميله قاعده لوحدها في القصر وبابا رجع بدري القصر انا لازم امشي فورا
نرمين بغيظ:جميله تاني..طيب ياحبيبي متخفش كده هي كبيره وحتتصرف متقلقش انت
صقر بغضب:نرمين بقولك بابا عند جميله وممكن يأزيها انا لازم امشي فورا وابقى حرن عليكي بعدين سلام..وخرج وسابها وهي حتفرقع من الغيظ
نرمين بغيظ وغيره:كل حاجه جميله جميله. بس، من يوم ماعرفتها وانت متغير معايا بسببها بس انت بتاعي انا وبس ياصقر وحتفضل كده العمر كله وانا حتصرف مع جميله دي بعدين، انا لا انتى ياجميله الزفت انتي..وخرجت من الشركه كلها
عوده الي جميله في الجناح **
كانت جميله في الحمام وهي بتزحف بخوف وصوت سليم من الخارج بيعلا اكتر
سليم بغضب:جميله افتحي معايا شوكلاته حلوه ليكي افتحي بقى علشان تأخديها
جميله بخوف وقد وصلت الي زاويه الحمام وضامه نفسها بخوف ورعشه:لا لا انت عمو كذاب وانا مش حفتح ابدا
سليم بنفاذ صبر:جمييله لو مفتحتيش فورا انا حكسر الباب على دماغك وبقى شوفي مين حينقذك مني
جميله كانت بتبكي بس من الخوف ومردتش عليه
سليم:كده ماشي ياجميله والله لاربيكي بس افتح الباب ده..وفضل بيضرب في الباب علشان يكسره واخير كسره وو
في الداخل جميله سمعت صوت كسر الباب ضمت نفسها اكتر وهي بتترعش من الخوف وايديها على وشها ودموعها مثل الشلال موقفتش وفجئه لقته حط ايده على كتفها صرخت بخوف
جميله بخوف وصراخ:لا لا ابعد عني والنبي ياصقر ياصقر.. ووفجئه سمعت صوته
:جميله جميله اهدي اهدي ده انا متخافيش انا معاكي
جميله رفعت نظرها له لقته صقر وفجئه حضنته من الخوف وهي بتبكي بهستيريه
جميله بخوف اوي:انا انا هو هو كان عا عاوز
صقر اتفاجئ من رد فعلها دي وقلبه بدء ينبض اوي لاول مره يحس بكده في قلبه بس حس انها بحاجه الحضن ده دلوقتي علشان تهدي
صقر:هشششش خلاص انا هنا وانتي كويسه وفي حضني كمان وهو مش موجود متخافيش
جميله بعد ماهديت شويه افتكرت انها في الحمام وليسا بالبرنس وكمان في حضن صقر فبعدت عنه وهي بتمسح دموعها
جميله:انا انا اسفه محستش بنفسي بس من الخوف
صقر بضحك:محستيش بنفسك ايه انتي مراتي والا نسيتي ياجميله يعني عادي يحصل كده
جميله بقى وشها كله احمر من الاحراج ومردتش عليه
صقر بتفاجئ:ايه ده انتي بتتكسفي زي البنات اهو وزي العسل كمان
جميله بخجل وهي بتضربه في زراعه:بطل بقى الكلام ده
صقر ببتسامه:حاضر يازوجتي العزيزه تعالى بقى نطلع من هنا..واخدها وطلعو وجاب ليها كوبايه ميه شربتها
صقر بحنيه وهو يقف امامها:ها احسن دلوقتي..اماله له رأسها..فاكمل صقر
:طيب ممكن اعرف كل الي حصل معاكي بهدووء
جميله ببكاء:انا انا كونت خارجه اجيب هدووم علشان نسيتهم وفجئه لقيت بباك قدامي وو كان عاا عاوز يقرب مني وانا استخبيت منه في الحمام وانت شوفت حالتي كانت ايه
صقر بأسف: انا اسف ياجميله كان لازم اخد بالي منه اكتر بس اوعدك انه مش حيقرب منك تاني وانا حتصرف معاه انتي بقيتي على اسمي يعني حمايتك من اولياتي دلوقتي
جميله ببتسامه بسيطه: شكرا ياصقر انت اطيب حد انا قابله في حياتي
صقر ببتسامه: طيب انا حروح اجيب اكل وانتي غيري هدومك تمام.. اماله له جميله فخرج وتركها
جميله بعد ماخرج صقر: ياريتك ماكونت كده ياصقر كان اهون عليا من وجع قلبي ده الي حبك غصب عني انا معرفش امتى حبيتك كده بس انا لازم انساك انا هنا بس علشان مهمتي وانتقامي بس ولازم اخلصه بدري علشان ابعد عنك قبل مااتعلق بيك اكتر من كده ..واخدت هدوومها من الارض ودخلت الحمام تاني
وتحت في مكتب سليم **
كان قاعد على مكتبه بتوتر وخوف ياترى صقر عرف الحقيقه انه حاول تاني يقرب من جميله طيب حيعمل ايه دلوقتي
وسرح في تفكيره وهو بيفتكر اذاي هرب قبل ماصقر يشوفه
فلاش باق قبل عشر دقايق **
سليم:كده ماشي ياجميله والله لاربيكي بس افتح الباب ده..وفضل بيضرب في الباب علشان يكسره واخير كسره وكان خلاص حيدخل سمع صوت حد بره الجناح جرى استخبى خلف الباب
وبيبص لقى صقر دخل الجناح وهو قلقان واخد بيبص في الجناح على جميله.. وفجئه بص على الهدووم في الارض جرى على الحمام علطول.. وسليم بعد مادخل صقر اتسلل بره الجناح قبل ماصقر يشوفه
باق الان **
سليم بغضب:برضو ياجميله فلتي من ايدي بسبب الزفت صقر تاني بس اوعدك المره الجايه محدش حينقذك مني ابدا
وفجئه الباب اتفتح دخل صقر وعلى وشه علامات الغضب
صقر بغضب:باااابا
سليم بسخريه:والله زمان ياصقر باشا مدخلتش المكتب ده من اخر عقاب عقبتهولك فاكره والا نسيت
صقر:لا للاسف فاكر ومش بنسى علشان بسببك بقى عندي عقده من صغري وهي الخوف منك بس متنساش كمان ان غضبي وحش ومن صغري برضو والا نسيت العلامه الي على وشك دي
سليم بلع ريقه بخوف وهو بيفتكر الى حصل زمان:طب طيب انت اجيت ليه
صقر بتحزير:اجيت بس علشان احظرك جميله لا.. بابا انا عارف انك حاولت تقرب منها تاني وانت عارف انها بقت مراتي وده كان شرطك انت.. بس لو اتكرر الموضوع ده تاني انا حتصرف معاك كويس وانت عارف انا بعمل ايه في اي حد يقرب من شئ يخصني
نظر له سليم بقلق وخوف فهو يعلم مامدي عضبه الان وممكن يعمل ايه:تماام حاضر حاجه تاني
صقر بغضب:لا بس بحظرك تاني انت عارف ان عضبي وحش والدليل العلامه الى على وشك وكمان انا عارف باعمالك المشبوهه في شغلي والرشاوي الي بتاخدهم فتبعد عن مراتي احسن اقلب الطاوله عليك تمااام
بلع سليم ريقه بخوف وتوتر فهو يعلم ان صقر زكي لا يستهان به رغم كل الي عمله فيه بس طبع صقر صعب:حااا حااضر مش حقرب منها تاني
صقر:كده تمام وانا مراقبك خد بالك اي حركه حعرفها علطول..وخرج وسابه
وبعد ماخرج صقر سليم حط ايده على العلامه في وشه وهو بيفتكر لما صقر كان عنده 7سنين وسليم كان عاوز يبعده عن امه صقر غضب وضربه بالحجر على وشه سببله العلامه دي
سليم بخوف:لا لا لازم اخد بالي اكتر منه انا عارف قد ايه هو ممكن يدمر كل حاجه انا عملتها بسبب غضبه ده انا كونت فاكر ان جميله دي قربت مني هدفي بس هي خلت صقر اقوى بيها وانا لازم اتصرف معاها في اقرب وقت..وفجئه قاطع تفكيره صوت الفون بتاعه
سليم بضيق:الوو مين معايا
:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم:ايوه يعني مين وعاوز ايه مني
:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم بتوتر:تمام حقابلك دلوقتي في المكان ده سلام..وقفل وخرج فورا بره القصر
في الجناح صقر فوق **
دخل صقر وهو بيحمل صنيه الاكل اخد بيبص في الجناح ملقاش جميله قلق عليها
صقر بقلق:جميله جميله انتي فين؟!!
اجابت جميله من خلفه بابتسامه:انا هنا اهو
اللتفت لها صقر ليصدم من شكلها كانت لابسه بجامه نص كم بالون الاحمر رقيقه زادت من جملها فهي جميله اسم على مسمي من جمالها
ابتلع صقر ريقه بصعوبه من شكلها المغري ده
:احم انا جبت الاكل تعالي ناكل سوى
بقي..ووضع الصنيه على السرير تقدمت
جميله من الاكل وبلع ريقها بجوع فهي لم تأكل من الصبح حاجه جلست تاكل بشراهه
جميله والأكل ليسا في فمها:تعالي كل معايا الاكل كتير ياصقر
ابتسم صقر على شكلها وهي بتاكل:لا انا مش جعان دلوقتي كملي اكلك انتي بالهنا
..وجلس امامها يتأملها بسعاده فقط.. كان فرحان اوي بيها كده قدامه على قد حبه لنرمين بس جميله بقى ليها مكان في عقله وقلبه ياترى ده بسبب ايه؟!!..قاطع تفكيره ده صوت الفون
صقر :الووو خير حصل ايه
:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صقر بقلق:اييييه طيب طيب اقفل انا حاجي فورا..وقفل معاه وبص على جميله وكمل
:جميله انا لازم امشي فورا في مشكله في الشغل بس مش حتأخر عليكي ووكمان بابا خرج من شويه كده تقدري تطمني علشان هو مش حيقرب منك تاني في وجودي او غيابي انا متاكد من ده سلام
جميله ببتسامه:حاضر وخلى بالك من نفسك
صقرببتسامه:تمام وانتي كمان.. وسابها وخرج بسرعه
جميله بعد ماخرج صقر مسكت فونها بسرعه
ورنت على كريم:الوو ياكريم كل حاجه تمام
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:ايوه ايوه تمام محدش خد باله ابدا متخفش
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:تمام انا حبدء الخطه دلوقتي علشان هما بره القصر
كريم:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جميله:لا حاخد بالي متخفش سلام بقى علشان ابدء الشغل..وقفلت معاه
جميله بتفكير:انا ادور فين الاول قبل ماحد ياجي اه في مكتبه اكيد حلاقي الي عاوزاه هناك
خرجت جميله وهي بتتسلل وبتبص يمين وشمال بخوف وبعد ماوصلت فتحت الباب المكتب دخلت وبسرعه بقت بتفتش في كل مكان في المكتب
جميله بتوتر وقلق:بس حيكون خباهم فين دلوقتي اه اكيد على المكتب بتاعه
..زهبت للمكتب واخد تفتش في كل الادراج ملقيتش الي هي عاوزاه بس كان فيه درج مفتحش معاه
جميله بفرحه:اكد حلاقيهم هنا انا لازم افتحه بسرعه..اخدت تفكر بعدها خطرت في بالها فكره سحبت بنسه شعرها بسرعه وحاولت تفتح بيها الدرج بسرعه
بس حصل فجئه………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميلة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *