روايات

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الأربعون 40 بقلم صباح عبدالله

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الفصل الأربعون 40 بقلم صباح عبدالله

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة البارت الأربعون

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الجزء الأربعون

 رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة الحلقة الأربعون

في قصر الشرقاوي حفلة كبيره وجميلة وفيها ناس من أكبر رجال الأعمال

في غرفة البنات.. اسيل تفتح الباب وتدخل وهي بتقول بضحك.

اسيل: اي ريكم في يابت انتي وهي.

جوري وميار ولمياء في صوت واحد: انتي مين

أسيل بضحك اكتر: معقوله مش عارفين ياهبله انتي وهي

لمياء بصدمه: اسيل

جوري وميار يبصوا لبعض ويرجعوا يبصوا على اسيل وفي صوت واحد: انتي اتحجبتي امته.

اسيل: لسه دلوقتي بصراحة قمر كانت بتقول كلام جميل عن الحجاب والتزام المرأة ف حبيبته وقرارة اتحجب.

ميار: هو انتي سمعتي كلام قمر ازي وانتي مكنتش معانا

جوري: انا كنت بكلم اسيل على التلفون بس لم قمر. اتكلمتي عن الحجاب نسيت وسبت الخط مفتوح أكيد سمعت.

اسيل. بظبط كدا.

جوري تقوم وتحضن اسيل :انتي جميله في الحجاب ربنا يثبتك عليه

اسيل: اللهم امين يارب العالمين يلا بقااا علشان ننزل علشان ضيف الشرف وصل وانا عايزه اعرف مين ده

ميار:. َانا كمان عايز اعرف هو مين ده اللي جدو عامل حفلة استقبال ليه

جوري وهي وقفه على الباب: هتيجو ولا اي

لمياء: هيهه وراك ياكبير البت دي مركبه عجل بدل رجليها

اسيل وميار. ههههههه اسكتي لتسمعك

جوري سمعاها :ويلا بقااا

البنات ينزلوا

وكل واحد اجمل من التانيه وكل واحده لبسه فستان مخليها زي الأميرة يلاقوا ناس كتير وشباب من اكبر رجال الأعمال

جوري بضحك: يلا كل واحدة تتجدعنا وتوقع لها عريس ههههه

اسيل: انا كفاية عليا محمد

جوري: هو انتي عايزها واحد غير محمد

لمياء. ههههه هو انتي عايزه اختك تطلق ولا اي ههههه انتي عارفة لو محمد سمعك اي هيحصل

_ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند الشباب

“حازم يشوف ميار وقفه مع البنات بتضحك والشباب وقفين وخدين بالهم منها

حازم بغيره :والله يا ميار لكسرك دماغك.

حمزه عينه تجي على جوري:

الله يخربيت جمالك ياجوري انا مستحيل اسمحلك تكوني لحد تاني غيري ياجوري.

اوس: ياختي على العسل لو اقدر اخبيكي عن العالم كنت خبيتك يا لمياء انتي ليا انا وبس.

يلفت انتباه لجميع عربية داخله القصر وينزل منها شاب باين عليا مش مصري وفي حولين منو بودي جارد كتير اوي وهو جاك.. ينزل جاك من العربية.. وابراهيم يسيب كل حاجه ويروح يستقبل جاك.

الحج إبراهيم: هلا بك مستر جاك انا سعيد جدا لمقابلتك مره اخرها.

جاك يفتح زرار الجاكيت: وانا اسعد بك مستر إبراهيم.

عند الشباب

حمزه: باين كدا ان ده ضيف الشرف

قاسم: بس مين ده باين عليه حد مهم جدا وفي وراء مصايب كتيره.

حازم: هههه هو جدك مش بيجي من وراه غير المصايب

“محمد” عينه بقت احمر من دم من الغضب من كلام حازم علي جدو. محمد يبص لحازم: ولولا كنا في حفلة وفي ناس مهمه انا كنت اقطعتلك لسانك ده يحازم وطول ماحنا في الحفلة مش عايز اسمع صوتك انت فاهم

حازم: بتريقه وانا بقول اي موقفني مع اشكلكم دي ما روح اشوف موزه حلوة احسن من واقفت الشيطان ده.

محمد. هو خالص مبقاش قادر يمسك نفسه من الغضب ويجي على اخر ماعندو وضراب حازم بوكس: ابقا اتحرك من مكانك كدا

قاسم وحمزه و اوس يضحكوا جامد.

اوس: والله تستأهل

حمزه: ههههه يعين مفيش بت هترضي تقف معاك بعض البوكس ده.

قاسم: معليش يابيبي تعيش وتخد غيرها.

حازم بتمثل صوت البنات لم يكونوا زعلانين: بقا كدا يابيبي تضاربني قدام اشكال زي دي

الشباب يبص لحازم بغضب.

حازم بخوف مصطنع: هو اي بيحصل هناك ده اما اروح اشوف في اي

بس في الحظة دي يقف مكانه

حازم. يالههههوي

حمزه مش كنت ماشي في اي ويبص مكان ما حازم بص.

حمزه: يخربيتك

محمد هي مين دي بصدمه: دي قمر.

قمر نزله من علي السلم وكانت لبسه فستان نبيتي في اسود طويل واسع من تحت وديق من فوق وكانت لبسه عليه خمار والنقاب اسود بس كانت ملكه هي اول مرا تلبس فستان قدام العيلة علشان كدا هم استغراب هي على طول لبسه عباءات. وكنت حطاه كحل في عينيها وكانت زي الملكة.

البنات يروحوا عند قمر.

جوري: الله أكبر عليكي أمل لو مش منتقبه بقاا كونتي هتكوني ازي

ميار: بجد حلوها اوي ياقمر الفستان جميل عليكي.

لمياء. ما شاء الله عليكي ياقمر عسل

قمر: شكراً جدا علي المجاملة دي وانتم كمان طالعين زي الاميرات اللهم ما برك.

قمر: تنادي على حد: تعالي ياندي خايفه ليه

جوري. مين دي

قمر: دي ندي هتعيش معايا من هنا ورياح.

ميار: قصدك هتعيش معانا في القصر.

لمياء. ومالو ما تعيش معانا فيها اي القصر كبير.

وتسلم على ندي: ازيك انا لمياء وانتي

ندي بكسوف: اسمي ندي.

ميار: مش قصدي بس هيحصل اي لو حد عرف وهيفقوا

قمر: متخفيش ان شاء الله يوفقوا.

قمر. تخد. بالها من نظرات الكل عليها: هو انا في حاجه هم بيبصولي ليه كدا

جوري: اصلا اول مره يشوفوا قمر

يجي عليهم شاب ويميد ايدي علشان يسلم على قمر

الشاب: مدام قمر. ملكة إصدار وتصدير في عالم البترول

قمر: ايوا واسفه مش بإسلامه

الشاب: في نفسو الله يخربيت عيونك_ لا عادي وانا اسف لو ازعجت حضرتك.

قمر: حصل خير عن اذنك.

عند محمد يسمعا شابين من اكبر رجال الأعمال

الشاب الأول: هي مين الموزة اللي نزلت دي مع أنها لبس ستاره بس بين من عينها انها موزه.

الشاب التاني: هي من ناحية موزه هي موزه الله خربيت عيونها.

محمد واقف وسماع كلامهم وعايز يروح يقتل قمر علشان نزلت بفستان مش بي جلباب.

محمد: والله ياقمر لوريكي ازي تلبسي فستان زي ده وتنزلي بي قدم الناس كدا

عند جاك

جاك. هذي قمر ملكة إصدار وتصدير في عالم البترول في أمريكا كيف هي هنا انا لن اتركك ياقمر سوف انتقام منك على كل شيء فعلتي وبغضب سوف تدفعين الثمن غالياً جداً

ابراهيم: ما بك مستر جاك لم انت غاضب هكذا

جاك: لم هذي الفتاة في منزلك.

ويشاور على قمر

إبراهيم. هذي هي الفتاة مستر جاك اريد ان اخلص منها ب اسرع وقت و بِ أي طريقها ولكن انت من اين تعلم بأمره و كيف تعرف هذي الفتاة مستر جاك

جاك: هل انت تعلم من هذي الفتاة. هذي الفتاة يقولنا عليها في أمريكا ملكه في عالم البترول والجميع يحترمها جدا وهي مشهورها جدا في أمريكا بين رجال الأعمال ولكن اختفت ولا احد يعلم اين وانا شخصيا اريد هذي الفتاة اريد ان انتقم منها على كل شيء قدا فعلته

ابراهيم باستغراب من كلام جاك ويبص على قمر: هل انت متأكد ان هذي هي الفتاة مستر جاك.

جاك: أجل هي انا متأكد انها هي وهي الشخص الوحيد لا يمكنني بأن انساه.

إبراهيم: ماذا فعلت لك مستر جاك.

محمد يمسك سماعة مكبر الصوت.

محمد. تسمحيلي مدام قمر بالرقصة دي.

ويروح عند قمر ويمدلها ايدي وابتسم تسمحيلي

قمر. واقفه ومستغرب من تصرف محمد وبتبص على البنات وتبص على اسيل.

قمر: انا مش بعرف ارقص اطلب من اسيل احسن.

وعايزه تمشى محمد يمسك ايدي قمر وحطي ايدي على وسطها ويرقص معاها ويبدأ يغني وهو عيونه في عيون قمر.

محمد: خليكي جنبي حبيبتي
امسكي ايدي وحساسيني بالأمان
احضنني حساسيني بحنانك
لو تعرف قد اي انا محتاجك
اوعي تسيبي ايدي حبيبتي وتتخلي عني مقدارش على بعدك عني
لو تعرف ااي بيحصل لي في بعيدك عني لو تحس بالي بيجراري لم افتح عيني ومقدارش اشوفك جنبي.
خليكي. ديما جنبي حبيبتي
امسكي ايدي احضنني حساسيني بدفئك وحنانك محتاجك جدا حبيبتي محتاجك من زمان
مش قادر الاقي غيرك احس معا بالأمان
ماتخليكي جنبي حبيبتي وننسي مع بعض كل الأحزان نبدأ من اول تاني ونشرك بعض الاحلام
انت بعطفك وحنانك وانا اكون سندك واَمانك
خليكي جمبي حبيبتي لو تعرف قد اي انا محتاجك اوعي تسبني حبيبتي وتعيشني في جو من الأحزان
اوع تسبني و تحرمني من عطفك وحنانك
ماتخليكي جنبي حبيبتي ونبدأ صفحة جديدة وننسي كل اللي فات
خليكي جنبي حبيبتي ونعيش مع بعض في عالم من الأحلام اخدك وسافر عالم الخيال
ماتسبنيش حبيبتي وتعيشني في عالم ما بني على الأحزان
خليكي جنبي حبيبتي وحساسيني بالأمان ودموع محمد تنزل محتاجك اوي حبيبتي اوعي تسبني وتعيشني في عالم من الأحزان امسكي ايدي ونخد بعض على طريق كله حنان
انتي بعطفك وحنانك وانا سندك وامانك.. خليكي ديما جنبي حبيبتي
امسكي ايدي وحساسيني بالأمان احضنيني حساسيني بحنانك
لو تعرف قد اي انا محتاجك ومحتاج وجودك جنبي انا من غيرك مقدارش اعيش ولا احس بطعم الحياة لو تعرفي قد اي الحياة عذبتني لو تعرفي قد اي قلبي وجعني في بعدك عني خليكي جنبي حبيبتي وعايشني في عالم من الخيال ماتسبنيش في عالم مبني على لأحزان

قمر تخد بالها من دموع محمد وتحس انو فعلا حزين وفجأة من غير ما تحس تحضن محمد جامد.. قمر تمسح دموع محمد. وتشاركه الأغنية.

لو في يوم كان الحمل عليك تقيل و تايه لوحدك مش لاقى دليل و الهموم تخلى الليل طويل و ترميك في غربة و مرارة و ويلا مد إديك تلقى دايما حواليك هو الله قبلك حاسس بيك إن شاء الله إن شاء الله أن شاء الله هتلاقى الطريق لو فى يوم خدتنا معاصى او ذنوب و خافت قلوبنا ما تقدر تتوب و تشكى الروح و مين بالسر ليه نبوح و مين إللى يقدر يداوى الجروح مد إديك تلقى دايما حواليك هو الله قبلك حاسس بيك إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله هتلاقى الطريق قول يا الله دة عنك مش بعيد متشلش هم و لا تشعر بضيق قول يا” الله ” إهدى ليا قلبى عشان أتوب إمحى الذنوب و أهدينى الطريق نورلى الطريق نور لى الطريق إن شاء الله إن شاء الله إن شاء الله هتلاقى الطريق

الكل واقف وسماعين محمد وقمر وهم بيغانوا لبعض الكل يصفق لهم محمد يبص على قمر ودموعه تنزل.

قمر. تبصله وللدموع في عينيها و تسيبه وتمشي.

اسيل. بدموع: انا عارفه انك مش بتحبني وعارفه انك بتحبب قمر. وقمر. فعلا اجمل مني وانا اول مره اعرف ان جمال المرأة جمال اخلاقها وروحها وقلبها وفعلاً قمر. اجمل مني بكتير وانا ان شاء الله هحاول اصلاح كل حاجه. وعد هرجعكم لبعض ممكن انتو بعدوا عن بعض بسببي بس هحاول اصلاح كل حاجه

جاك: يالله كم صواتك چميل ياقمر انا من زمن بعيد وانا اتمن اني ار وجهك ولكن انتي اتصرفتي معي تصرف غير لائق وسوف تدفعين الثمن وحان الوقت.

جاك يتصل بحد.

المتصل. نعم مستر جاك

جاك. اسمع ماذا سأقول لك ولا أريد خطاء في اي شيء.

جاك؟..

يقفل جاك الموبايل ويبص على قمر وهو بيكلم نفسه.

جاك: لقد حان الوقت لأخذ منك ما كنت اتمناه فتاتي الوقاحة الجميلة.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت ملتزمة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *