روايات

رواية معالجتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الثاني عشر

رواية معالجتي البارت الثاني عشر

رواية معالجتي الحلقة الثانية عشر

مراد…مين
اميره بصدمه…..ايه انت متعرفنيش
مراد…جدو مين دي
الحج….انت متعرفش مين دي
دي مراتك
مراد…معرفهاش
في الوقت ده دخلت ملك
ملك……مراد
وجريت عليه بفرحه وحضنته
مراد….اهدي اهدي
وطلعها من حضنه
وكل ده اميره واقفه ومصدومه وبدأت الدموع تنزل من عنيها
الحج لمحها فقام
واخدها
الحج ….مالك
اميره.انت مش شايف هو بيقول ايه ده مش فاكرني
الحج…معلش
اميره بعياط…..معلش
الحج..تعالي نطلع بره
اميره مسحت دموعها وخرجت
وراه
مراد. طلعها من حضنه
ملك بفرحه…انت افتكرت كل حاجه
يعني هتتجوزني
مراد..مش وقت الكلام ده خالص
ملك…استني هرن علي مامتي افرحها
وخرجت ترن علي مامتها
جريت اميره عليه وحضنته
مراد طلعها من حضنه
وقال…انتي مين انا معرفكيش
ووجه الكلام لجدو
مراد….هما بنات اليومين بيحضنو الناس اللي متعرفهاش
الحج..مراد اخرس
اميره طلعت علي فوق وهيا بتعيط
الحج…مراد دي مراتك متقولش كده قدامها
مراد بصدمه….مراتي انا اتجوزت امتي
الحج…لما حضرتك تعبت هيا اللي ساعدتك وكمان اهتمت فيك في وقت كل الناس بعدو عنك لما عملت حادثه ورجع عقلك ك عقل طفل
مراد كان بيستمع للحديث وهو مصدوم
الحج….اطلع صالح مراتك ومهما حصل هيا مراتك
مراد…حاضر
طلع مراد
لقي اميره قاعده وعماله تعيط
مراد…احممم
اميره..لما شافتو قامت
مراد…انا آسف عن اللي حصل تحت والله مش اقصد
اميره..تمام ولا يهمك
مراد..يعني مش زعلانه
اميره..لا خالص طب انا هنزل تحت
مراد…تمام
نزلت اميره للحج
اميره..لو سمحت انا عايزه حضرتك في موضوع
الحج…انت تؤمري ي بنتي عايزه
اميره..هو مش حضرتك قولت ان لما مراد يخف همشي من البيت
الحج..اه
اميره..طب انا بستاذن حضرتك اني امشي
الحج…وانا مش موافق علي انك تمشي
اميره..بس
الحج…مبسش ده جوزك قومي يلا علشان تذاكري الكتب هتلاقيها عندك علشان التقديم
اميره..بس
الحج…انا قولت ايه يلا
اميره..حاضر
______
عند الداده في المطبخ
الداده….الو ي باشا
مجهول…الو في اخبار جديده
الداده..ايوه ابن حضرتك خف
كمال.بصدمه…بتقولي ايه
الداده..والله ي باشا زي م قولت
كمال بفرحه…انتي بتتكلمي بجد
الداده..اه والله ي باشا
كمال…ماشي ي داده
الداده..سلام
كمال…بقولك
الداده..نعم
كمال……
الداده …تمام ي باشا
وقفلت السكه معاه
______
اميره…داده انتي كنتي بتكلمي مين
الداده بتوتر..كمت بكلم قرايبي
اميره..تمام انتي محتاجه اي مساعده
الداده..لا ي بنتي
اميره..تمام
_____^
ملك وهيا بتجري
ملك….ماما
سعاد..في ايه مالك
ملك بفرحه..مراد خف وبقي كويس
سعاد بفرحه..بجد
ملك..بجد والله
سعاد..طب يلا نروح ليهم
ملك..يلا
وطلعت سعاد تجهز علشان يروحو
لبست سعاد
ونزلت
سعاد…يلا
ملك..يلا ي ماما
وركبوا العربيه
____
عند اميره
اميره..يلا علشان نروح نطمن عليك عند الدكتور
مراد..انا كويس مش محتاج اروح لدكاتره
اميره..حضرتك ده مش لعب عيال يلا
مراد..والله طب ماشي
اميره..ماشي ايه
مراد. نروح للدكتور
اميره..تعالي اساعدك يلا
مراد..ايه تساعديني
اميره..اه
مراد..انا مش عيل صغير علشان تساعديني انا هعرف اساعد نفسي كويس
اميره..تمام
راحت اميره تجهز هيا كمان
لبست دريس ازرق وعليه طرحه بيضه كانت قمر
مراد خرج من الحمام وكمل لبسو
واول م شاف اميره
مراد…ايه الحلاوه دي
اميره بكسوف …ميرسي
مراد..لا حلاوه حلاوه يعني
اميره. طب يلا علشان مش نتأخر
مراد..يلا
ونزلو علي تحت
الحج..رايحين فين
اميره..انا اتصلت بالدكتور وحددت معاه ميعاد
علشان نروح
الحج..تمام تروحو وتيجي بالسلامه
مراد..إن شاء الله ي حج
وطلعوا من البيت وركبو العربيه
واميره ركبت وره
مراد..والله والمفروض انا السواق بتاع حضرتك تعالي اقعدي هنا
اميره…حاضر.
ونزلت ركبت جمبه
ومراد بدأ يسوق وهما في الطريق مكانش فيه حد بيتكلم
مراد…انتي عندك كام سنه
اميره..ليه
مراد..عادي
اميره عندي حوالي ١٩ سنه ونص
مراد…اممم
اميره..وانت
مراد…عندي ٢٣ سنه
اميره..تمام
مراد..وصلنا
ونزلو دخلو للدكتور
اميره.ازاي حضرتك ي دكتور وجايه تسلم عليه
مراد مسك ايد الدكتور
وقال
مراد…ازيك ي دكتور
الدكتور..تمام وانت
مراد..الحمد لله
الدكتور. تعالي معايا
مراد..اوكي وقام وراه عمله شويه فحوصات
وخرج
الدكتور..انت الحمد. لله بقيت كويس دلوقتي
اميره..بس حضرتك هو ناسي فتره مرضو
الدكتور ..اكيد لازم ينسي بس مع الوقت اكيد هيفتكر
اميره..اه
الدكتور …هو اتخبط علي دماغو
اميره..اه ي دكتور
الدكتور. …ايه السبب
اميره..كانت خناقه وهو اتخبط بطوبه كبيره
الدكتور..اممم تعالي اغيرلك الشاش
مراد.قام وراه
وغير الدكتور ليه علي الجرح
وطلعوا
الدكتور …انا هكتب ليه علي شويه ادويه يمشي عليهم لفتره
وان شاء الله هيكون افضل
اميره..شكرا جدا ي دكتور تعبناك معانا
الدكتور..ده واجبي
اميره ومراد. خرجو
_____
عند سعاد في العربيه
ملك..وصلنا
سعاد..يلا
نزلو من العربيه
وخبطو علي الباب
الداده..حاضر
وراحت فتحت الباب
الداده..سعاد هانم اتفضلي
دخلت سعاد ووراها ملك
الحج…ازيك ي سعاد
سعاد..بخير
وفضلت بعنيها تدور في المكان
الحج..مش هنا
سعاد..هو مين
الحج..مراد
سعاد..راح فين
الحج..راح للدكتور هو ومراته
ملك..ايه
الحج..ايه ايه راحو للدكتور علشان يطمنو عليه
سعاد..ربنا يرجعهم بالسلامه
بعد فتره
دخلت اميره ومراد البيت
اول م ملك شافتهم
قامت
ملك…البت دي بتعمل ايه لغايه هنا
مراد…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *