روايات

رواية حياتي في رواية الفصل السابع 7 بقلم نور محمد

رواية حياتي في رواية الفصل السابع 7 بقلم نور محمد

رواية حياتي في رواية البارت السابع

رواية حياتي في رواية الجزء السابع

رواية حياتي في رواية الحلقة السابعة

لقيت حد كده كان ضخم اوي وبيخوف ولابس بدله بالون الاسود انا اتخضيت منه اوي لما سمعته بيقولى
رئيس القسم الحسابات ده:انتى مين وايه الى جابك هنا
انا بخوف..ااناا اناا جيت هنا مع فارس بيه
وبعدين هو ضحك والظاهر كده مصدقتيش علشان نادي على ناس كده ضاخمين زيه وشكلهم بيخوف اوي
وقالهم رئيس قسم الحسابات ببرود:اخدو البت النصابه دي من هنا ارموها بره الشركه
حراص الأمن:امرك يافندم
وقربو مني علشان يرموني بره الشركه وانا كونت حموت من الخوف وبعيط اوي
انا بعياط..انا والله جايه مع فارس بيه يافارس بيه يافارس بيه الحاقني
هم مسمعوش منى خالص ومسكوني علشان يرموني بره الشركه
عند فارس كان في نص الاجتماع كده لحد ماجه موظف الله يستره ودخل فجئه الاجتماع
الموظف بخوف:فارس بيه انا اسف انى دخلت كده بس فيه بنت لقوها في قسم الحسابات كده منعرفهاش لابسه بنفسجي
وحراص الأمن اخدوها يرموها بره الشركه حضرتك
فارس اتخض بعد ماسمع الكلام ده وراح عند صاحبه زين وقاله
فارس بخوف عليا:زين انت خلص الاجتماع ده انا عندي موضوع مهم الحقه بسرعه
وخرج بسرعه علشان يالحقني
وانا كونت خلاص وصلت مع حراص الامن لتحت الدور الارضي وانا مبطلتش عياط من الخوف وكل موظفين الشركه اتلمو على الى بيحصل الى انا فيه ووصلنا للبوابه وخلاص قولت في بالى
..انا حضيع ياربي دلوقتي اروح فين انا فينك يافارس دلوقتي ارجوع الحقني
وقبل مايخوجوني من باب الشركه لقيت حد بصوت عالى بينادي عليهم
فارس بغضب جهنمي:انتو يابهايم بتعملو ايه هنا كل واحد يرجع شغله حالا
انتفض كل الموظفين من شكله الى بقى بيخوف ورجعو علطول لشغلهم
وانا اول ماشفته واقف قدامي جريت عليه علطول استخبيت في حضنه من الخوف الى انا فيه منغير ماحس بعمل ايه
وهو بقى بيطبطب عليا علشان يهديني شويه وبعدين بص لحراص الامن الواقفين مصدمين وقال
فارس بغضب اكبر:انتو كلكم مفصولين ومش عاوز اشوف وش حد فيكم هنا
حراص الامن بترجي:يافارس بيه والله احنا مالينا زنب حضرتك ده رئيس قسم الحسابات هو الى امر بكده
فارس بغضب جهنمي:انا هنا صاحب الشركه يعني محدش هنا بيؤمر غيري يالا بره كلكم من عاوز اشوف وش حد فيكم
وبعدين خرجني من حضنه وهو بيقول
فارس بحنيه علشان يطمني:نور متخفيش محدش يقدر يعملك حاجه وانا موجود
انا هديت شويه بس كونت ليسا ببكى
وبعدين اخدني وطلعنا قسم الحسابات تاني وصلنا ونادي فارس رئيس قسم الحسابات
رئيس قسم الحسابات بخوف:نعم يافارس بيه انت طلبتني
فارس بغضب:انت متحول لتحقيق حالا
ومشينا وسبناه في صدمته دي وطلعنا على مكتب فارس دخلنا وقعدني هو على الانتريه وجابلى مياه علشان اهدي
فارس بحنيه:خدي يانور اشربي علشان تهدي
اخدته منه وشربت وهديت شويه وبعدي قولتله بعيون مليانه دموع..شكرا وانا اسفه ان حصلت مشكله هنا بسببي
فارس وهو بيمسح على رأسي:هششش خلاص محصلش حاجه اهدي انتى بس وبطلى عياط بقى انا هنا متخافيش
كلامه نزل دواء على قلبي لحد مالقيت نفسي هديت خالص
فارس بقلق:خلاص هديتي دلوقتي وبقيتي كويسه عاوزه اجبلك حاجه
انا بفرحه..اه بس بصراحه انا حاسه نفسي جعانه اوي
فارس بضحك:هههه حاضر ياستي عاوزه ايه تاكلى
انا بكسوف..عاوزه بيتزا 🍕وشاورما
فارس:حاضر حطلبلك الاكل
بعد شويه جه الاكل وانا اخدته وقعدت اكل باستمتاع
وبعدها دخل واحد كده المكتب كان بنفس حلاوه فارس كده بس فارس اجمد
زين بقلق:في ايه ياعم طلعت من الاجتماع كده فجئه وبعدين بص على الانتريه لاقاني وانا باكل وشريحه البيتزا 🍕في فمي
كمل كلامه زين باعجاب:مين القمر دي يافارس😉
فارس بغضب وغيره من صاحبه:دي نور شغاله عندي
وبعدين اتجه نحوي ومد ايده علشان يسلم عليا وقال
زين بابتسامه:اهلا
انا رديت عليه منغير ما امد ايدي وقولتله
..اهلا بس اسفه انا مبسلمش على الرجاله الاصول عندنا في بلدنا كده
فارس طبعا فرح بتصرفي ده هو كان ساكت علشان يشوفني حعمل ايه
زين بستغراب:بس حضرتك باين انك مش من هنا انتى من الصعيد
اتجه نحونا بعدها فارس وقاله
فارس:اه هي من الصعيد
انا خلصت اكلى وقومت وقفت جنب فارس وقولتله بصرت واطى..مين هو ده يافارس
فارس بضحك وصوت واطى:ده بقى يبقى صاحبي وشريك معايا في الشركه
انا في بالى بس بصوت مسموع..ده يشبه صديق البطل في الروايات
فارس سمعني طبعا فابتسم على كلامي ده
وبعدين قال:زين انا هاخد نور وحرجع القصر علشان تعبان وانت كمل الشغل
زين بمشاغبه:ماشي ياعم الى لقي احبابه نسى اصحابه 😉
فارس ضربه في كتفه هو وخارج وقاله
فارس بضيق:اتلم احسن ماجي المك انا
زين بخوف مصتنع:ماشي ياعم روح الله يسهلو 😉
وطلعنا وصلنا عن الاسانسير تاني انا وقفت برضو بخوف تاني قدامه لحد مالقيت فارس هو ماسك ايدي ولفني ليه وبيقولى
فارس بحنيه وهو بيبص في عنيا :نور عاوزك ماتخفيش من اي حاجه في الدنيا مدام انا موجود معاكي انا مستحيل حخلى حاجه في الدنيا دي تأذيكي
واتفتح باب الاسانسير دخلنا وانا جنبه حسيت باحساس عمري ماحسيته قبل كده كلامه ده حسسني بأمان كبير وفي شعور حلو اوي جوه قلبي وكان قلبي بيدق اوي كده من قربه ليا وانا ومعرفش ليه
وركبنا العربيه ورجعنا القصر تاني وانا روحت على اوضتي اخدت شور اتوضيت وطلعت لبست سدال وصليت فرضى وقعدت اقرأ وردي طبعا
وفارس طلع كمان جناحه واخد شور وطلع لبس منطلون بالون الرمادي وتشيرت بالون الابيض ونزل لغرفه السفره وانادي الداده تجبله اكل
وجابتله الداده الاكل واكل وطلع يرتاح في جناحه ونام وهو بيفكر في الى حصل بينا النهاردا وشعر بشعور حلو في قلبه لما انا قربت منه في الشركه وحضنته لما كونت خايفه وبعيط استسلم لشعور ده ونام وعلى شفايفه ابتسامه كبير
خلص اليوم كده باحداثه فيها حزن وفرح وخوف وسعاده للابطال طبعا انا وفارس
وطبعا مننساش اهلى وخبارهم منغيري
كان الحزن مخيم على ابويا وامي الى تعبت من خوفها عليا وابويا كمان كان بيواسيها ويصبر نفسه كمان
ومحمود ولد عمى الى كان بيدور في كل مكان عليا وناشر رجالته في كل مكان علشان يلقاني
شرقت شمس يوم جديده في حياتي تخبرني بقدوم احداث جديده منتظره
صحيت الساعه سبعه بنشاط غير العاده ودخلت اخدت شور واتوضيت ولبست سدالى وطلعت بفرحه روحت على المطبخ لقيتهم بيفطرو
قعدت معاهم وفطرت وتكلمنا شويه وهزرنا مع بعض وانا كان تفكيري في فارس طبعا ياترى راح الشركه النهاردا والا الا
روحت عند الداده اسئلها عنه
..ياداده هو فارس بيه راح الشركه النهاردا والا موجود
الداده:اه راح الشركه من بدري وممكن يتأخر كمان
انا اضيقت معرفش ليه بس اتعودت على وجودي معه في القصر
..طيب ياداده انا حروح اوضتي بقى ارتاح شويه
روحت اوضتي ونومت على السرير محستش بنفسي وعدا وقت كده معرفش كان اد ايه
رجع فارس القصر وطلع جناحه واخد شور طبعا وغير هدومه ونزل لغرفه السفره
نادى على الداده جبتله الاكل واكل وبعدين قال
فارس:ياداده هي نور فين دلوقتي
الداده:في اوضتها يابيه
فارس بعد مخلص اكله: انا حروح عند البسين وقوليلها تاجي ورايا
الداده:حاضر يابيه
وراحت تنادي عليا
وانا كونت نايمه وبحلم حلم جميل ان انا وفارس قاعدين في جنينه جميله خالص وبتلعب مع بعض وبنجري مع بعض وفرحانين اوي
صحيت منه على صوت الداده وهي بتنادي عليا
الداده: نور يابنتي فارس بيه عاوزك دلوقتي
صحيت وكونت فرحانه اوي بالحلم ده
طلعت لداده وانا بقول
.. حاضر ياداده هو فين دلوقتي
الداده: في البسين في الاوضه الى فوق
لفيت طرحتي طبعا الاول وطلعت لهناك دخلت الاوضه دي كانت كبيره اوي ومفيش فيها غير بسين كبير اوي لحد اخر الاوضه كده
دخلت وانا بلف حوليا كده من جمال المكان لحد ماوصلت عند اول البسين
وبعدين سمعت صوته جاي من ورايا تحت في المياه
فارس وهو بيعوم في البسين : نور انا هنا
بصيت ورايا لقيته قاعد في المياه طبعا بالمايوه بس اتكسفت منه ولفيت وشي لنحيه التانيه علطول
انا باحراج.. فارس انت طلبتني عاوز حاجه حضرتك
فارس بابتسامه من تصرفي ده: ايوه هاتي الفوطه الى هناك دي وستنيني لحد مااخلص تناوليهالى
.. حاضر وروحت جبتها ووقفت مكاني تاني على حرف البسين ولفيت وشي بعيد عنه برضو
وهو كان بيسبح والمياه كانت في كل مكان حتي عندي وصلت وبعد ماخلص نادي عليا
فارس بتعب من السباحه:نور هاتي الفوطه انا خلصت
وانا ليسا بلف اناولهاله وووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياتي في رواية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *