رواية جنون حنين 2 الفصل الثالث 3 بقلم نور محمد
رواية جنون حنين 2 الفصل الثالث 3 بقلم نور محمد
رواية جنون حنين 2 البارت الثالث
رواية جنون حنين 2 الجزء الثالث
رواية جنون حنين 2 الحلقة الثالثة
بعد ساعه في موقع التدريب ***
مروان بحده:ديلوقتي اجه وقت التدريب العملي وهو القتال في ارض المعركه وزي ماانتو شايفين الموقع قدامكم شبه المعركه الحقيقه وديلوقتي حتتقسمو لفريق من فردين واحتبدأ المعركه وكل واحد علشان يعرف شريكه مين
اتقدم كل الموجودين واخد كل واحد ورقه منهم وطلع طبعا ورقه حنين ومصطفي شبه بعض
حنين بحماسه:شوف ياخي الحظ تبقي معايا ياديشا
مصطفي بضحك:عندك حق ياحنين فعلا
مروان بصوت عالي:كله يستعد لتدريب فورا
بدأ التدريب وكانت حنين طبعا بارعه جدا في التصويب على الهدف ومصطفي كمان
مصطفي بتعب:حنين انا حروح الجهه التانيه اصوب على الباقي وانتي احمي الجهه دي اوك
حنين:تمام واخد بالك تصاب علشان مش عاوزه اخسر
امال لها مصطفي برأسه وزهب لجهه الاخر وحنين تصيب الكل ببراعه حتي اهتز الموقع خلفها وهي لاتدري هذا
ومن بعيد مروان يتابع بتركيز حتي جائت عينه على حنين وشاهد الموقع خلفها سيقع ودون تردد جري بسرعه كبيره ليلحقها
مروان بخوف وصوت عالي:حنين حاااسبي
نظرت حنين خلفها لجدار الموقع الذي سيقع عليها برعب وفي دقائق كانت تلقى بعيد عن المكان ومروان في مكانها
حنين جرت عليه بخوف ودموع:مروان مروان ارجوك رد عليا مروان رد ارجوك
ولكن لم يكن هناك رد حتي انفجرت هي في البكاء مره اخري
حنين ببكاء هستيري:مروان رد انت ليه عملت كده ليه قوم ارجوك متسبنش انا بحبك والله وليسا بحبك لحد ديلوقتي قوم بقى ومتعملش كده
وزاد بكائها اكتر واكتر ثم نظر لمامها مجددا لنتصدم بشده ارتفعت الجدار مجددا ونهض مروان ينظف ملابسه من الغبار العالق بها ويبتسم لها
مروان بحب:كونت عارف انك ليسا بتحبيني زي مانا ليسا بحبك ياحنين واوي كمان
نهضت حنين وهي تمسح دموعها بيدها مثل الاطفال:انت انت كونت بس بتضحك عليا يامروان
مروان ببسمه:اسف ياقلب مروان بس كونت عاوز اعرف انت ليسا بحبيني والا لا ياحنين
نظرت له حنين بعتاب شديد على ماحدث معاها منذ قليل وجرت سريعا من امامه وهي غاضبه ضحك مروان عليها
مروان بحب:ليسا متغيرتيش ياحنين ليسا جنون حنين موجود جواكي
اجه مصطفي من خلفه وضربه في كتفه بسعاده:واقف ليه ليسا اجري وراها صالحها بقى ياعم
نظر له مروان بحده ليبتلع مصطفي ريقه بخوف:هي دي كلمه شكرا ياعم مروان على مساعدتي ماشي ياعم روح شوف مراتك بقى خلينا نخلص
ابتسم مروان بفرحه وجرى هو ايضا خلفها
وصلت حنين للبيت وهي تبكي حتي قابلت حنان امها
حنان بشهقه:مالك ياحنين يابنتي بتعيطي ليه حصل ايه يابت
حنين بدموع:طب استني ارد حتي محصلش حاجه ياستي بس رجعت علشان تعبانه بس
حنان بعدم تصديق:وهو التعبان يرجع معيط كده ياحنين
حنين بضيق:ماما لو سمحتي انا تعبانه ومش عاوزه اتكلم ديلوقتي لو سمحتي
وتركتها ودخلت غرفتها نظرت لها حنان بصدمه ودقائق وسمعت صوت جرس الباب
حنان بتفاجئ:اهلا يامروان يابني
مروان:اهلا ياحماتي ممكن نتكلم
حنان:اكيد يابني اتفضل
لاحقا في الصالون **
مروان: عامله ايه ياحماتي هي حنين جوه مش كده
حنان بحزن:ايوه يابني ومن ساعه ما اجت وهي منهاره ورافضه تقولي مالها حتي
مروان بفرحه لوجودها:لا دي مشكله صغيره بينا ياحماتي وانا ححلها عن ازنك اشوفها
حنان:اتفضل يابني ده حقك
دخل مروان لغرفه حنين ولقاها قاعده وهي ضامه وشها ومنهاره من العياط قرب وقعد جنبها بهدووء
حنين بدموع وخنقه في كلامها:ماما لو سمحتي عاوزه افضل مع نفسي بس
مروان بحنيه وهو يمسد على شعرها:ده انا ياحنين مروان مش حماتي
بعدت فورا عنه حنين بضيق:انت ايه جابك هنا امشي مش عاوزه اشوفك بعد ديلوقتي
مروان:انا هنا علشان اقولك الحقيقه كلها ياحنين صدقيني انا بحبك وبعشقك كمان من اول مكالمه بينا وكل الي حصل ده كان خطه مني بس
جنين بصدمه وفرحه:انت بتقول ايه وضح كلامك ده
مروان بحنيه:حاضر ياقلبي الي حصل هو وحكالها كل حاجه وكمل بس صدقيني ياحنين انا محبتش والا حعشق حد قدك انتي يامجنونتي في الدنيا دي
حنين حست بفرحه كبيره اوي واترمت في حضنه بسعاده
:وانا محبتش حد في حياتي كلها قداك ياحظابط وبعشقك اوي كمان
ضمها مروان اكتر ليه وهو حس ديلوقتي براحه كبيره اوي جوه قلبه بعد الي قالته هي ده
مروان بحب وعشق:وانا في قلبي عمره مادق لبنت في حياتي غيرت يامجنونه قلبي ومعشقش حد بجنون قدك ياجنون حنين
دخلت حنان وهي بتصفر: الله بقي على الجمدان هو ده الكلام ياحنين
حنين بعدت بخجل عن مروان: الله بقى ياحنون قلبي بتكسفيني قدامه كده
مروان بغمزه : طيب ياله بينا ياباشا قلبي نرجع بقي لعش حبنا والا ايه
حنين: من عنيا ياحياتي اتشاو بقى ياحنون قلبي ارجع مع حبيبي انا لبيت حبنا
حنان بسعاده: ربنا يهنيكم ديما ياولاد ببعض العمر كله
وبعد عشر دقايق رجعو لشقتهم تاني ودخل مروان وهو شايل حنين ولا يوم جوازهم النهاردا
حنين بحب: فين البوسه بتاعتي بقى
مروان بضحك: رجع تاني جنون حنين
حنين بتزمر ومرح: الله انا صابره من يوم دخلتنا لما طفشت مني فاكر
مروان بعشق: هو حد يقدر يطفش من روح قلبه اصلا انا بحبك اوي ياحنين
حنين بكسوف: وانا بموت فيك ياقلب حنين
دخل بيها مروان على اوضتهم بعدها ليتم زواجهم ونبدء قصه حبهما التي لم نتنهي بعد وهي مزيج من العشق والجنون
وبعد مرور15 سنه على ماحدث دخلت حنين للمطبخ لتعد الطعام لعائلتها الجميله فتحت الثلاجه لتنصدم منه
حنين بصدمه: انت بتعمل ايه هنا عندك ياهشام
هشام وهو يجلس داخل الثلاجه وينتاول الطعام بشراهه: باكل زي مانتي شايفه ياحنون
حنين بضيق: انت مش واكل من شويه ياض والا ايه هي بطنك دي بلاعه
هشام وهو ينهي مافي فمه: الله حسيت نفسي هفتان بس قولت اصبر نفسي بحاجه لحد ماتحضري الغداء ياحنون
حنين: كل ده بتصبر نفسك بس ده انا ربنا يصبرني عليك والله قوم ياض من هنا احسلك
هشام بتزمر وهو يحمل طبق الطعام: يووه بقى خلفتونا علشان تجوعونا يعني ايه العيله دي بس ياربي
بصت عليه حنين ومسكت الشبشب ورمته عليه: اه يازباله ده انت عامل مجاعه في البيت ياض من كتر اكلك وياريته باين عليك ياخي
هشام بألم من الضربه: تسلم ايدك ياسيد المعلمين بس هو من نقكم ده حنكسب ازاي انا حاكل بره في الصالون براحتي
حنين بضيق: شوف الولد بيرد علي امه ازاي طب ان شاء الله يقع منك الطبق قادر ياكريم
هشام بضحك: سمعتك على فكره ياحنون
حنين وهي بتضرب كف بكف: انا الي جبته لنفسي خلفت اربع مجانين بصحيح وليسا اخواته المجرمين كمان
في الاسفل عن نجمع الاطفال للعب
: براحه على الارض تحتك بتتهز ياوحش
نظرت له البنت بكسوف وببسمه ليقترب منها هو
عدي بغمزه: ايه يابطل هو فيه حد بجمال ده كله ياناس
البنت بكسوف: شكرا على زوقك ده ياعسل
عدي بشاكسه: يابووووي على عسل وهي طالعه من بقك القمر ده بس انا اسمي عدي يابطل وانتي
البنت ببسمه: جميله اسمي جميله
عدي بغمزه: اسم على مسمى يامزه فعلا دنت صارووخ الكون بقولك
جميله: ايه؟!
عدي بمشاكسه وغمزه: ماتيجي نتكلم في مكان اهدى من ده احسن يابطل
اماله له بهدووء لتذهب معه الي مكان اخر
عدي بخبث: هو فيه جمال كده في الدنيا ياجميله قلبي
جميله ووشها بقى احمر من كلامه: هاا
عدي غمز ليها وقرب اكتر واكتر من وشها علشان بيوسها بس فجئه لقى الي بيشيله لفوق من هدوومه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جنون حنين 2)