روايات

رواية حادثة حب الفصل الثاني 2 بقلم سلمى كامل

رواية حادثة حب الفصل الثاني 2 بقلم سلمى كامل

رواية حادثة حب البارت الثاني

رواية حادثة حب الجزء الثاني

رواية حادثة حب الحلقة الثانية

في الصبح صحي سليم وصحي ماهي و مشيوا
ماهي. مالك
سليم.مش قادر امشي
ماهي. ممكن تسند عليا
سند سليم علي ماهي وكملوا طريقهم لحد ما وصلوا علي الطريق و قابلوا عربيه وركبوا فيها و في العربيه
سليم. مالك يا ماهي
ماهي. انا خايفه اروح عشان احواتي ممكن يموتوني عشان مكنتيش في البيت
سليم. انا هاجي معاكي و هحكلهم علي كل حاجه
ماهي. ماشي يارب الموضوع يعدي علي خير
*وبعد وقت وصلوا ڤيلا الدمنهوري*
دخلت ماهي وهي سانده سليم عشان مكنش عارف يمشي
حامد شافهم و جري جاب ماهي من شعرها
حامد. يبنت ال…. بايته برا البيت و جايه و معاكي راجل
ماهي بعياط. حامد ارجوك سبني وانا هفهمك كل حاجه
حامد. تفهمني اي ها
سليم. سبها هي ملهاش ذنب انا كنت عملت حادثه و هي انقذتني
حامد. لا و جايبه الرجل الي كنتي معاه عشان يدافع عنك
سحابها من شعرها لجوه الڤيلا و وقف من النص
حامد بصوت عالي. يا سااامي يا يوسف تعالوا شوفوا اخرت دلعكوا
سامي و يوسف و اروي و نور مرات سامي جم جري
سامي. في اي الي حصل
حامد. الهانم جايه ومعاها واحد عشان يدافع عنها ان هي كنت بايته برا البيت و فكراني هصدق
اروي. اوووه مكنتش اتوقع ان انتي تكوني كده يا ماهي
يوسف. اروي اسكتي لو سمحتي انا احتي متربيه احسن تربيه و متعملش كده
سامي. انتي تعملي كده يا ماهي دي احرت ثقتي فيكي
حامد. خلاص الواد ده مش هيشمي من هنا غير و هو كاتب عليها
ماهي. انت بتقول اي ابعد عني ارجوك والله ما عملت حاجه
اروي. امال اي الي احنا شيفينوا ده انتي كنت بايته برا البيت و جايه متبهدله و هو متبهدل تسمي ده اي
ماهي. والله العظيم ما عملت حاجه هو عشان بابا وماما ميتين تعملوا فيا كده وانت يا حامد لو بابا عايش كنت هتعمل فيا كده انا صحيح مشوفتوش بس كنتوا بتحكولي عليه ان هو كان حنين و عمروا مضرب حد دي لي انا والله العظيم ما عملت حاجه
حامد. اخرسي يبت مسمعش صوتك انتي عايزة الناس تحكي علينا
اروي. ولا هنشوف يا سي حامد والناس بتتكلم عليكوا بسبب الهانم
سليم. انا موافق اني اتجوزها
ماهي. سليم انت بتقول اي
سليم. زاي مسمعتي
حامد. اخرسي يبت مسمعش صوتك لحد متغوري من هنا و مش عايزين نشوف وشك تاني
يوسف. حاامد هو انت فاكر نفسك اي ها قولي فاكر نفسك مين عشان تتحكم في تصرفتنا و تجبرها علي الجواز و مش عايزها تيجي هنا تاني اااي يا عم انتي زاي مليك في البيت و الشركات كلنا لينا دي مش حاجتك انت بس
اروي. لي يا استاذ يوسف هو انت ولا سامي اخوك كنتوا تعبتوا في حاجه لوله حامد مكنش هيبقي عندكوا حاجه
يوسف. اروي احنا واخواتي ملكيش انتي دعوه فاهمه ولا لا
سامي. سكت مراتك ياحامد ولا مش عارف تسكتها ما هي الي ممشياك
سليم. خلاص يجماعه حصل خير و انا خلاص قولت اني موافق
حامد اتصل علي المأذون و جه و كتب الكتاب و بقت ماهي مرات سليم و مشيوا و هما ماشين يوسف. خلي بالك منها وانتي يا ماهي خلي بالك من نفسك كويس
ماهي. حاضر انا زعلانه عشان هما صداقوا عليا كده
يوسف. متزعلش يا ماهي انا معاكي
ماهي حضنت يوسف. ربنا يديمك ليا يوسف ممكن تخلي السواق يوصلنا عشان انا العربيه بتاعتي عطلت
يوسف. حاضر يقلبي
و مشيوا و هنا في العربيه
ماهي بعياط. سليم بجد انا اسفه اني حطيتك في موقف زي ده
سليم حضن ماهي. خلاص يا ماهي الي حصل حصل و متعيطيش
ماهي. طب انت هتقول لاهلك اي
سليم. مش عارف بس هحكي لهم الحقيقه
ماهي. ماشي يا سليم
وصلوا قصر الشرقاوي دخل سليم هو ماسك ايد ماهي
دخل لقي هدي و احمد مستنينوا
هدي جريت عليه و حصنتوا. كده يا سليم كل ده و مين دي؟
سليم. دي مراتي
احمد.ايه مراتك يعني اي الكلام ده
هدي.كده يا سليم تتجوز من غير متقولنا
سليم. معلش يا امي هطلع ماهي الاوضه و هاجي نتكلم
هادي.ماشي يا ابني
طلع سليم و ماهي و دخل الجناح بتاعوا
سليم. ماهي من دلوقتي الجناح ده بتعنا احنا الاتنين
ماهي. ماشي يا سليم
سليم.اسيبك تنامي شويه و انا هنزل اكلمهم من الموضوع ده
ماهي. ماشي سليم انا خايفه اوي
سليم. من اي
ماهي. مممن اهلك مش يتقبلوني
سليم. لاخما طيبين و هيحبوكي
ماهي. ماشي
مشي سليم
و ماهي فضلت تعيط علي الي عملوا فيها اخوتها لحد مانمت
*تحت*
احمد بحده. يعني اتجوزت
سليم. اهدي يا بابا واناا هفهمك علي كل حاجه
و حكي سليم كل حاجه لي ابوه و اموه و اختوا
هدي. يالهوي فو في اخ يعمل كده يجبر اختوا
احمد. انا مش عارف اقولك اي بس خلي بالك منها يا سليم
سدرا. مبروك يا سولي
سليم. الله يبارك فيكي يسيدوا
سليم. انا هطلع انام عشان تعبان
طلع سليم و دخل الجناح لقي ماهي نايمه علي السرير و واخده وضعيه الجنين في بطن امه دخل سليم و خد هدوم و دخل ياخد شاور و بعد كده نام
*بعد عده ساعات*
صحيت ماهي
ماهي. سليم يا سليم
سليم. اممممم
ماهي. انا جعانه
سليم. طب تعالي ننزل و نفطر و تتعرفي علي اهلي
ماهي. ماشي بس انا عاوزه اخد شاور و مش عندي هدوم
سليم. ثانيه اشوفلك حاجه من عند سدرا
ماهي. ماشي متتأخرش
مشي سليم و بعد شويه جه و جايب معاه هدوم
ماهي. شكرا
سليم.عفوا
و دخلت ماهي خدت شاور و بعدين طلعت و نزلوا عشان يفطروا
سليم. ماهي ده بابا
ماهي. ازايك يعموا
احمد. عموا اي بقي انتي بقيتي زايك زاي سدرا عندي قوليلي بابا
ماهي. حاضر يا بابا
سليم. و دي ماما
هدي. ازايك يقلبي عامله اي
ماهي. الحمدلله بخير يا.. هو ممكن اقولك ماما
هدي. طبعا يروحي
سليم. و دي سدرا اختي
سدرا. انا بجد كان سليم اخويا يتجوز عشان نبقي صحاب
ماهي. طبعآ هنبقي اصحاب واخوات و كل حاجه انا برضوا كان نفسي يبقي عندي اخوات بنات بس اهو بقي عندي
سدرا. سولي هو ممكن اطلب منك طلب
سليم. اممم
سدرا هو ممكن نروح انا و ماما و ماهي نعمل Shobeng
سليم. ماشي و كمان ماهي كنت هتعمل Shobeng عشان مش عندها هدوم
سدرا. ماشي يا حبيبي
سليم. انا هطلع اجهز عشان رايح الشركه
احمد. خليك انت عريس مينفعش تروح خليك انت وانا هتابع
هدي. ايوه يسليم مينفعش
سليم. خلاص ماشي
ماهي. انا هطلع عشان ارتاح شويه
هدي. ماشي يحببتي
طلعت ماهي و طلع وراها سليم
سليم. مالك يا ماهي
ماهي. عندي صداع جامد
سليم. طب استني اجبلك حاجه للصداع
ماهي. ماشي
و جاب لها مسكن للصداع وبعد كده
ماهي. سليم انا اسفه
سليم. علي اي لو علي موضوع وقولتلك متتأسفيش ده نصيب
ماهي بعياط. انت اتجبرت علي الجواز مني
سليم. مانتي برضوا اتجبرتي خلاص بطلي عياط
ماهي.انا تعبانه اوووي خادها في حضنوا و ناموا
___________________

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حادثة حب)

اترك رد