روايات

رواية ستندم الفصل الأول 1 بقلم هاجر سلامة

رواية ستندم الفصل الأول 1 بقلم هاجر سلامة

رواية ستندم البارت الأول

رواية ستندم الجزء الأول

رواية ستندم الحلقة الأولى

=انا هتجوز ياسكر
سكر..أنت بتقول اي ياامير اكيد بتهزر بلاش الهزار دا
أمير.. بس انا مش بهزر انا هتجوز
سكر..ازااااي يعني تجوز عليااا واي سبب علشان تجوز علياا
امير..حبيتها
سكر بكسرة..يعني كنت بتخوني كمان
أمير ببرود..لا مش بخونك انا بقولك هو بنفسي حبيت واحدة وعايزة تجوزها
سكر بكسرة..وياتري هي عارفة انك متجوز ودخله علي ضرة
أمير.. ماهو شرطها الوحيد انها تقبل تجوزني اني طلقك
سكر بصدمة..اييي
أمير.. انا اسف مقدرش اخسرها انتي طالق
سكر عيطت بكسرة كبيرة وقالت عمري م سامحك علي عملته فياا يا أمير هيجي يوم وتمني اني اسامحك ورجعلك بس ساعتها هيكون فات الاوان وهتشوف
أمير خاف من كلامها يخاف يندم هو متأكد انه مش هيلاقي زي سكر بس هو حبها ميقدرش يخسر حبيته.
سكر لمت هدومها وطلعت من البيت وقبل متطلع قالت ياريت تجيبلي ورقة طلاقي علي بيت بابا ومشيت.
___________________________________________
أمير…اها ياحبيتي طلقتها يلا بقي نتجوز انا مسنتي اليوم دا من ٣ سنين..انا غبي ياحبيتي اني سبتك وتجوزتها بس خلاص هصلح غلطي ومش هسيبك غير وانتي علي ذمتي..لا لا مش قربت منه بقالي شهور كتير مقدرش زعلك…اها كويس اني متجبتش ولاد منها يلا خدي معاد مع ابوكي علشان اجي بقي سلام ياحبيبي.
___________________________________________
محمد ابو سكر بغضب…يعني اي يتجوز عليكي هو ميعرفش انتي مين ولا اي والله خليه يندم انه يفكر يعمل فيكي كد هو فاكر مليكش ضهر ولا اي
سكر..علشان خاطري يابابا مش عايزة مشاكل خلينا نطلع بالمعروف زي مدخلنا بالمعروف
محمد..اياكي شوفك زعلانة دا كلب ميتساهلش انك تزعلي عشانه تعالي ياحبيت بابا
سكر رحت ف حضن ابوها وقالت انت عمرك مخلتتي احس انك جوز امي معوضني عن ابويا ربنا بياركلي فيك
محمد..وانا عندي كام سكر يعني المهم يلا خشي غيري هدومك دا انا هعملك مكرونة بشاميل تكلي صوابعك وراها
سكر ضحكت وقالت دا اكيد طالما انت اللي اعملها اومال فين داليا
محمد..عند صحبتها وجاية
سكر..طيب ياحبيبي
ودخلت اوضتها.
___________________________________________
محمد بغضب…إنتي اتجنتي يا داليا ازاي عايزة تعملي كد ف اختك متلاقيش غير أمير اللي تحبيبه ياداليا
داليا ببرود..اعمل اي هو اصلا كان بيحبني قبل ميتجوز سكر بس كان فاكر اني مش بدله نفس الشعور علشان كد تجوزها علشان يعمل أسرة وينسيني بيها مش اكتر
محمد ضربها بالقلم وقال ياخسر تريبتي فيكي انتي ازاي كد ياريتك اموتي مع امك ياشيخة
داليا بحقد…أنت دايما كد بتحب سكر اكتر مني بتجبيلها هي اكتر مني لو زعلت بتعمل كل حاجة علشان ترضيها لكن انا اتفلق انا عمري م سامحك يابابا وهتجوزه وعضب عن اي حد
محمد مسك شعرها وقال وريني هتجوزيه ازاي تعالي
جيت سكر وقالت اي دا يابابا اي اللي انت بتعمله دا سيب داليا
محمد سبها
سكر..في اي ياداليا
محمد بغضب..قوليلها يابحجة قوليلها انك عايزة تجوزي أمير انا اللي متعرفش ربيكي وهربيكي من اول وجديد ولسه هيمسكها مسكته سكر وقالت بصدمة هو اللي انا سمعته صح يابابا
قامت داليا من علي الارض وقالت اها ياسكر أمير بيحبني قبل ميتجوزك اصلا بس تجوزك علشان ينسيني بيكي بس خلاص هو رجعلي ومش هسيبه
سكر بصدمة..إنتي ازاي تعملي فياا كد
داليا..بس مش اكتر من اللي عملتيه فياا ياسكر انا بكرهك وهفضل تطول عمري بكرهك وفرحانة اوي بكسرتك دي اااااااااه
سكر بصدمة…ماما

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ستندم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *