روايات

رواية فجر الشاهين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين البارت الحادي عشر

رواية فجر الشاهين الجزء الحادي عشر

رواية فجر الشاهين الحلقة الحادية عشر

زينه اسرعت اليه ودفعت تلك الفتاه بغضب ..
البنت بغضب انتي مجنونه والا اي.
تجاهلتها زينه ونظرت لخالد بدموع انت بتعمل ايه …
خالد اي الهبل اللي بتعمليه ده وايه اللي طلعك لوحدك .
زينه مالكش دعوى طبعا مش عايزني اشوفك معاها.
خالد ارجعي الشاليه يازينه وانا هحصلك..
زينه بدموع مش راجعه لوحدي يا خالد امشي معايا..
نفض يدها بحده بقولك امشي من هنا..
البنت اهاا انتي بقى مراته
زينه ضمت يديها على صدرها ايووا يااختي انا مراته..وامشي من هنا استري روحك بدل ماتمشي وانتي عريانه بوسط الخلق كده..
البنت بدلال وضعت يديها على كتف خالد تصدق عندك حق تزهق منها دي بيئه اوووي
زينه نظرت لخالد انتي لسه شفتي البيئة يااختي اقتربت منها ارادت ضربها جذبها خالد بحده امشي من غير فضايح ..
نفضت يده عنها انا بقيت اعمل فضايح..واللي بتعمله انت ده اي…
خالد بقولك امشي من هنا بدل ماتجنن عليكي.
زينه مش ماشيه لحد مااعرفها قيمتها..
بصراخ وغضب بقولك امشي ليجذبها بعنف امامه بعد ان اعتذر من الفتاه…
وصل الى غرفتهما ودفعها على السرير انت ازاي تنزلي من غير اذني ولوحدك كده..
زينه بانفعال اي هتقلبها عليا عشان عكننت عليك خلوتك مع الهانم..
جذبها من شعرها لتتألم انا راجل واعمل مابدالي مش هتجي حتت عيله تعلمني اعمل اي..
بالم سيب شعري ياخالد سيبني لتبدأ بالبكاء..
افلت خصلات شعرها بندم .
والاخرى علت شهقاتها…
خالد بتحذير اخر مره تخرج لوحدك كده من غيري انتي فاهمه احنا مش فالبلد ..
زينه…
خالد نهض واراد المغادره مرة اخرى ليسمع صوتها الباكي بقهر هتروحلها تاني .
اغلق الباب بحده وعاد الى الغرفه مش خارج هتخمد انام.. ارتاحتي كده…
***********
بعد مرور يومين..
في منزل شاهين الجبالي
فجر هتروح تجيب عبله وسيف النهارده..
شاهين وهو يعدل ثيابه امام المراه ايواا كمان شويه وهروح اجيبهم..لينظر اليها كانت تنظر اليه بحب كبير وبخوف من عودت عبله.
احاط وجهها بكفيه مالك وشك مش عاجبني..
فجر بهمس مفيش لكن انت لما ترجع عبله مش هتنساني مش كده.
شاهين وانساكي ليه ياست البنات انتي مراتي زي ماهي مراتي..
فجر بس بس انت مش هتفضالي زي الاول
شاهين قبل جبينها متفكريش بالحجات دي واتعودي يافجر عشان ميحصلش مشاكل ماشي..
بضيق هزت رأسها بايجاب..واحتضنته بقوه..
فجر شاهين انا بحبك متنساش ده ..
اخرج راسها من احضانه وقبلها بحب احاط وجهها ونظر الى عينيها ..وبهمس..
شاهين فجر ..
فجر عيون فجر
شاهين عاوز اقولك حاجه..يمكن مقولتهاش قبل كده
فجر حاجه اي..
شاهين انا حاسس في حاجه غريبه مابينا حاجه تربطنا ببعض قوي يافجر..
فجر اتسعت ابتسامتها.وشعرت بالفرحه تغمر قلبها.واحتضنته بحب كبير ولم تكن تعرف مالذي ينتظرها..
شاهين
********
امينه سليم …سليم اصحى عمي عاي…لم تكمل كلماتها ليجذبها ويعتليها..
سليم بتصحيني بدري كده ليه
امينه ععمي ععااوزك تحصلله الشغل..
سليم دفن وجهه بعنقها
امينه بارتباك سيبني ياسليم والحق روح لعمي..
سليم بتوهان اشششش هبقى اروحله بعدين…
امينه سليم كفايه عشان خاطري عمي هيتعصب عليك..
سليم هقوله كنت نايم خليكي انتي معايا ومتفكريش بحاجه..تانيه
امينه سليم لازم اروح لامي عشان اساعدها
دفن وجهه بعنقها وتجاهل حديثها وهي تحاول ابعاده لكنه كان يتمادى اكثرر ووووو
*********
في منزل عائلة عبله
شاهين قبل سيف بشوق وحشتوني قوووي..
عبله بسعاده لرؤيته وانت وحشتنا اكتر..
شاهين بعتاب كده تغيبي كل الوقت ده..
عبله معلش اهلي كانوا واحشني قوي
شاهين واني ماوحشتكيش..
عبله وحشني وبس دنا فرحانه قووي عشان جي تاخدنا ياشاهين..انت متعرفش انت بالنسبالي اي
شاهين طب يلاا ان كنتي جاهزه خلينا نمشي عشان انا مش حمل كلامك الحلو كمان شويه هنسى اننا عند اهلك…
عبله جاهزه من بدري ومستنياك .
شاهين طب هسلم على ابوكي عشان نمشي .
**********
زينه خخالد
خالد يقف امام المراة يجهز يريد الخروج وتجاهلها….
زينه بدموع بقالك يومين مبتكلمنيش لسه متعصب مني..
خالد…
زينه وضعت يدها على يده مش هعيدها تاني وعد ..بس انت متزعلش..
خالد ابعد يده عنها واراد المغادره لكنها تمسكت به وبكت واحتضنته من الخلف متروحلهاش ياخالد متبوسهاش تاني ولا تلمسها ولاتقربلها عشان انا بزعل قوي لما تعمل كده..
خالد ابعدها واستدار اليها..منتي منعاني اقربلك عايزاني اعمل ايه انا راجل وليا احتياجاتي.
زينه بشهقاات ومسحت دموعها متروحلهاش ياخالد عشان خاطري..
مسح دموعها بحنان طب كفايه متبكيش..
زينه اني هعملك اللي انت عايزه بس متروحلهاش وخليك جمبي..
ابتسم ودنى منها انتي متأكده..
هزت رأسها بايجاب..
خالد مش هتهربي تاني..
هزت راسها بالنفي..
ليحملها ووووو.
*********
كان يقود سيارته وهي متشبثه به بشوق ..وشاهين ترتسم ابتسامه على وجهه ..
عبله ياااه ياشاهين وحشني حضنك قوووي..
شاهين انتي اللي بعدتي عني بمزاجك لو عليا مش هسيبكم تبعدوا عنا..ثانيه وحده
عبله نظرت اليه شاهين انت بتحبني ..
شاهين ايه السؤال ده
عبله جاوبني ياشاهين انا عارفه انك اتجوزتني غصب عنك..
شاهين قبل رأسها كان غصب عني بس مع العشره عرفتك ودخلتي قلبي..
عبله يعني بتحبني..
شاهين بضحك بحبك ياام سيف لو مكنتش بحبك من ساعت ما عمي مات كنت طلقتك..
عبله وانا بموت في التراب اللي تمشي عليها..دنى يريد تقبيلها حتى شعر بسيارة اخرى تدفع بسيارتهم من الجبل…
عبله بخوف وهي تنظر لطفلها النائمه بجانبها اي اللي بيحصل ..
شاهين بارتباك مش عارف..
حاول تفادي السياره لكنها كانت تدفعه بقوه حتى سقط من الجبل ووو
******
كانت فجر تجهز الطعام الذي يحبه شاهين حتى سمعت صوت منادي ينادي..
شاهين الجبالي مات….شاهين الجبالي وقع من الجبل ومات..
وقع الاكل من يدها ووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية ضغط على : (رواية فجر الشاهين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *