روايات

رواية لقاء القدر 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر 2 البارت الرابع عشر

رواية لقاء القدر 2 الجزء الرابع عشر

رواية لقاء القدر 2 الحلقة الرابعة عشر

خبطت حبيبه علي الباب لكن عز مش بيرد أدركت أنه نايم فتتحت الباب وراحت تصحيه ملقتوش بيصحي
حبيبه:عز قوم ياعز هعمل اي دلوقتي مسكت قوتها وفضلت تدور لحد ما لقت تميم فرزت عليه
حبيبه :تميم الحقني عز مش بيرد عليا
تميم :في اي مش فاهم
حبيبه :عز مش بيصحي
تميم :انا جاي
جه تميم عند حبيبه وطلع فوق وسند عز مع حبيبه لحد العربيه وطلعوا علي المستشفي
دخلوه غرفه والدكتور جه وهما فضلوا بره
حبيبه كانت بتعيط تميم قرب وطبطب عليها :متخافيش انا معاكي
خرج الدكتور
الدكتور :المريض اللي جوه لازم يتعمله محضر ادمان
تميم :اي اي اللي حضرتك بتقوله
الدكتور :المريض اخد جرعه زياده نتج عنها أن القلب مستحملش وكان ممكن تؤدي للوفاه لازم يتعمل محضر ويتحول للمصحه حبيبه وقع الخبر عليها
وفضلت تلوم نفسها بداخلها تميم كان مصدوم من اللي بيسمعه
تميم :طب حضرتك ممكن كلمه
الدكتور اخد تميم علي جمب
تميم :دكتور اول حاجه معاك الرائد تميم يزن الاسيوطي
الدكتور :اهلا يا ياباشا اتفضل اقعد
تميم :ملوش لزوم يا دكتور ثانيا ملوش لازمه المحضر انا هقول لأهله بنفسه دا ابن رائد الأعمال عز الدين وحاجه زي دي هتبقي فضيحه لو سمحت
الدكتور :حاضر بس لازم يتعالج
تميم :انا بوعدك بكده
الدكتور :يبقي تمام
عند أسر
طالعين من السينما
أسر :تتخيلي لو القضيه بكره مشت علي خطتنا اي هيحصل
بصت الاء ليه :كل حاجه هتخلص
أسر :يعني هنسيب بعض
الاءبصت ليه ومردتش بس نظرتها كانت بمليون كلمه ترجمها أسر ف ابتسم وراحوا استلموا العربيه ومشوا
الاء:الجو بدأ يليل
أسر:طب ما يليل انا عملت ايديت كتير
الاء:مش فهمه
أسر :هتفهمي و سرع العربيه
عند وعد
وعد :البت مش بترد و عز مش في البيت راحوا فين
عز الكبير:خلاص ياوعد هما مش صغيرين اخوها تلاقيه خرجها
سامر:الخوف من عز مش من حبيبه
تميم :يارب منكنش خلانكم تقلقوا
يلتفت الجميع ليجدوا عز مركون علي تميم وبجانبه حبيبه
تجري عليه وعد
وعد :ابني مالك
عز : تعبان شويه ياماما
يذهب إليه سامر و عز الاب ويركنوه
عز الاب :تعالي هنا ياحبيبي ويصعدوا به لاعلي
وعد :كنتم فين واي حصل لأخوكي اتكلمي
كانت حبيبه دموعها تنزل فنظر لها تميم وأمسك يديها كنوع من الاطمئنان
تميم :الأستاذ يا طنط نظرت له حبيبه ب لاء فاكمل الأستاذ ابنك منا لازم اقولك بردوا ابنك استاذ عز راح اشتري كبده من الشارع جاله تسمم فنقلوه للمستشفى
ابتسمت حبيبه
وعد :قولتلهم كام مره بلاش زفت من بره طب الحمد لله انها جت على قد كده
تميم :الحمد لله
عند أسر والاء
وقفت العربيه عند مكان فاضي
الاء بصت ل أسر :هتخطفني
أسر قرب وهمس :جايز ابتسم انزلي يلا
هزت الاء راسها ب لاء نزل أسر وفتح الباب ليها :تسمح لولتي تنزل ضحكت ونزلت
أسر :غمضي عينك
الاء بصت حوليها لقت المكان فاضي ومفيش غير بحر :أوعى تغرقني
أسر :مش عيب لولتي تقول كدا يلا غمضي
غمضت الاء و ربط أسر على عنيها قطعه قماش وبدأ أسر يسحبها حتى وقف و فك من عنيها قطعه القماش
الاء :كن قاطعها منظر الورد اللي على الأرض والزينه والطاوله ابتسمت وبدأت تضحك ولفت لأسر
الاء :علشاني
اسر:تؤتؤ رفع رأسها علشان لولتي القمر واحدها وقعدوا على الترابيزه وجه شخص نزلهم مشروب فراوله
اسر:عارف انك بتحبيه
الاء ابتسمت وشربته و نزل اكل وبدأوا يأكلوا وخلص الاكل والعازف جه
أسر قام وقرب من الاء :تسمحيلي بالرقصه دي
الاء :اه اتفضل
قامت اسر لما قرب حست بقلبها بيدق جامد وجسمها هيتنفض لكنها حاولت ترقص
أسر :اقدر اعرفك خوفك دا من اي
الاء:مش عارفه
أسر :اككيد عارفه يعني لما اعمل كدا و قربها ليه بدأت تتذكر جون ونفسها بدأت تعلي
أسر بعدها : اهدي اهدي
الاء هدت :انا اسفه
اسر:طب قولي حسيتي بأيه
الاء:بجون
اسر :جون
اسر:ازاي لقى معدتش تأخد نفسها تاني
عند يزن
يزن :الواد اتأخر مع البت بره
تميم :اهدي يابابا مهيا مراته
يزن بص لتميم فسكت
عدي :ايوا يابا ولا ايه ياماما
حور الام :انا معدش ليا رأي
تميم و عدي بصوا ليزن
يزن قرب ليها قامت قايمه من على الكرسي
يزن راح ليها :انا اسف يا حور لو ديقتك
حور الام:لي هو اللي بيقول الحقيقه بيدايق
يزن:حتى لو الحقيقه مينفعش تزعلي
حور الام:يعني مصمم
يزن:مش قادر يا حور ولا حتى قادر على زعلك
حور الام:يبقى لازم متزعلنيش
يزن :حاضر ياحور بس بردوا الولا اتأخر
ضحكت حور الام لتدخل حور الصغيره
حور الصغيره:ايو يا ابو محسن ياعسل
تميم يدخل ويرفعها ليه:شوفت تربيتك
يزن :كنت غايب وقت اما كانت بتتربي
حور الام:ياشيخ
يزن:اه مهو اللي يحبك لازم يكون غايب عن الواقع
حور الصغيره:اووه جامده
يزن:طبعا بس الولا اتأخر بردوا
الجميع :ما قولنا الوقتي مع مراته
يزن :مش مطمن
عند أسر
أسر :يعني قربلك وازاي يحصل كل دا ومتقوليش
الاء بدموع :اقول امتى وفين
أسر رفع وجه الاء ليه ومسح دموعها :والله اوعدك لاندمه على كل مره فكر يمس بيها شعره واحده منك بس فيه حاجه مهمه الاول
الاء: اي
أسر ابتسم :تتجوزيني
ابتسمت الاء:محنا اصلا مجوزين
أسر :اقصد ميبقاش ورق يبقى العالم كله عارف
الاء ابتسمت
أسر : يبقى بعد المحاكمه بكره متأكد اننا هنكسب وقتها هعلن جوازنا للعالم
الاء ابتسمت اكتر:هتعملي فرح
أسر :هعملك احلى فرح وهتبقى احلى عروسه ورفع راسها ليه هتبقى اميره ورجع شعرها لورا وبدأ يقرب الاء غمضت عنيها وفجأه يرن فون أسر
الاء لتبتعد:فونك بيرن
أسر بصوت مهموس :مكنش وقتك ويرد
أسر :حاضر جاين اهو
الاء:في اي
آسر :بابا قالب علينا الدنيا يلا نروح
الاء:يلا
و يركبوا السياره حتى يصلوا الي قصر يزن
ينزلوا وقبل ان يفتح أسر الباب يطبع قبله على خد الاء لتنظر له الاء بإستغراب ويفتح الباب
يزن:كنتم فين من الصبح يا حبايب
أسر :كنا بره يابابا
يزن:تمام يااسر راجع الساعه ١٢ لينا كلام تاني وانتي يا الاء اطلعي نامي
طلعت الاء مع حور الصغيره وحور الام
وأسر يطلع غرفته ينظر له يزن من الأسفل يجده ينظر لغرفه الاء
يزن :بص قدامك يالا
يدخل أسر ويلحقه اخواته
عند الاثنين بالداخل
عدي وتميم عن أسر وحور الصغيره والأم عند الاء:اي حصل يا
الاء وأسر :محصلش حاجه ياجماعه
عدي وتميم عند أسر وحور الصغيره والأم عند الاء:علينا بردوا
الاء وأسر :اه والله
بعد أن غيروا ليستلقي كل منهم على سريره ليقولوا :بس انا جوايا احساس ان الدنيا ملكي ويبتسوا
عدي وتميم عند أسر وحور الصغيره والأم عند الاء:بقا كده ياااه الحب يااه
الاء وأسر ذهبوا في ثبات عميق
عند يزن
تميم :عن اذنك انا بقا يابابا
يزن :مجتش عليك حتى على الاقل انت شغلك
يزن راح اوضته لقى حور الام نايمه ليقترب منها
يزن :انا عارف انك صاحيه
حور :عاوز اي
يزن :حقك عليا منا معملتش حاجه اهوه
حور الام : تمام
بيرن هاتف يزن
يزن :في اي.. طب اهدي.. انا هاجي وهجيب الاولاد معايا
حور الام :في اي
يزن :عز ابن عز ووعد
حور الام :ماله
يزن:في ناس جم وخطفوه
حور الام:طب انا هلبس واجي معاكم
يزن :لا خليكي انا هروح وهأخد الرجاله بس تميم لما يجي من الشغل قوليله يجي
حور الام :انت سبته يزن قاطعها :مش وقته وجرى بعد اما خلص لبس وخلي عدي وأسر يلبسوا وراحوا عند عز
وصلوا للبيت ليجدوا فراش غرفته مبهدل وموجود ورقه =(متخافوش ابنكم معانا هنقولكم التفاصيل لما يحين الوقت )
في احد الأماكن المهجوره يفوق عز يجد نفسه متكتف

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء القدر 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *