روايات

رواية زين الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية زين الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية زين الصعيد البارت التاسع

رواية زين الصعيد الجزء التاسع

رواية زين الصعيد الحلقة التاسعة

زين ….. بس انا متجوزتكيش انتي اتجوزتي حد تاني ابقي بصي كويس علي اسم العريس
شاديه بصدمه…. اييه كيف بتهزر ولا اى
زين ببرود….. وههزر ليه يعني عيل قدامك علشان اضحك عليكي ولا اي اطلع ياعريس..

طلع شخص ضخم طويل للغايه قمحي البشره يوجد لديه عضلات بارزه
شاديه بصدمه…… مين دا
صالح بسخريه ….. العريس ياعروستي
شهيره بلطم….. يامراري يامراري
كارم بصرامه…..اكتمي يامره مسمعش حسك
ريم بخوف….. حور مين دا كله دا هيبلعنا
حور….. والنبي تهدي اصل انا خايف من شكله معرفش ابويا حط ايده في ايده ازاي
زين ….. عروستك في ايدك ياعريس
صالح….. تسلم يا زين بيه
حور قربت من شاديه وهمست له
حورا….. مش انا اللي تخدي جوزي مني شوفتي بقا علي رايك حته بنت اخدته منك بس هو ليا ياشاديه ليا حطيها حلقه في ودنك وجو انك هتنتحري دا وفريه لنفسك اصل جوزي مش عيل علشان يصدقك يا طعمه
سليم….. انت العريس
صالح نزل لمستواه….. اه انا
سليم….. ياصغيره علي الموت ياشابه
كانت شاديه واقفه وعلامات الدهشه والذهول علي وجهها ايعقل انها من خسرت وان كل شئ اتقلب ضاع كل مخططها
وقفت حور بجانب زين
زين….. كنتي بتقوللها اي
حور وهيا تدعي البرائه….. ببارك واهني علي الفرح يازيزو
زين….. ماشي اصبري عليا
صالح….. نستاذن احنا بقا
شاديه بعصبيه….. نستاذن علي فين الجوازه دي بااااطل انا مش موافچه اتخبلتوا في مخكوا إياك
صالح…..والله كان في شهود وانت ماضيه علي العقد بايدك اللي عاوزة قطعها دي…
وشدها من اديها للخارج
شهيره……. سبها ياواد عملتها يازين عملتها هنقول اي ما انت طالع لامك
زين بعصبيه عند مجئ سيره والدته….. شهيررررره سيره امي تيجي علي لسانك اقطعهولك فكره ان اللعبه الرخيصه دي هتخيل عليا ولا اي ..
كارم….. اني مش فاهم حاجه واصل
زين بسخريه…… انا هقولك الست عملت اي
Flash pack…
شهيره بدموع…… الحقني ياولدي الحقني
زين باستغراب….. اي ياخالتي
شهيره….. شاديه شاديه في الوحده (العياده)
زين….. ليه اي اللي حوصل
شهيره بمسكنه …. بجد جوازك قررت انها تنتحر انت عارف بتحبك كيف بتعشچ التراب اللي بتمشي عليه
زين….. طب بينا علي الوحده ….
واخدها واتجهوا للوحده دخلوا كانت شاديه نايمه علي السرير وفي احد يداها ابره للمحلول وشريط طبي علي يداها نتيجه الانتحار
زين….. ليه أكده ياشاديه
شاديه ببكاء….. سبتني واتجوزت يازين
زين……هو انا وعدت بجاحه انا راجل عارف ربنا
كانت تبكي في صمت او بمعني اصحي تتصنع البكاء
دخلت الممرضه…. حمدلله على السلامه انا انقذنا حياتك المره دي المره الجايه مش عارفين هنعمل اي ياست البنات المركز كانوا عاوزين يعملوا محضر بس قولنا انجرحت من السكينه لانها حاله انتحار وياريت تخلي بالك من صحتك عن اذنك….
شهيره ببكاء واستعطاف….. ياعيني عليكي يابنتي ليه تعملي في نفسك أكده
زين…. تتجوزيني ياشاديه
Pack…….♡
زين…. ودا اللي حصل ودا عقابك ياشاديه مش عيل انا ومختوم علي قفايا علشان يضحك عليا ودلوقتي اطلعي بره بيتي
شاديه…… لا
صفعها صالح علي وجها بشده حتي ان انجرح بجانب شفتيها وسال منها الدماء
ريم بصدمه….. شاديه
شاديه بوجع….. انت اتخبلت في مخك ياحيو، ان انت
صالح…… بقولك اي يامرا انتي مش حمل قلم تاني يوقعلك صف سنانك عن اذنكوا
وشدها وطلع بره تحت نظر الكل …
زين ….. أما انا اسف علي اللي حصل
روح….. لا ياولدي اللي ترخص نفسها تستاهل بس ملقتش غير الحيطه دا
زين بضحك….. متخافيش هو هيعلمها الادب
ريم …..يعني انتي كنت عارفه انه مش هيتجوز وانا اللي صعبتي عليا
حور بخوف….. اه كنت عارفه
ريم ……اخص
حور…… يومها عضيته
Flash pack…
زين وهو بيفرك في يده
زين….. حور
حور….. زين قولت حور ست مرات فين المفيد
زين….. هتجوز شاديه
حور بتلقائيه…… عند ام ترتر يالا
زين بصدمه……زين الشرقاوي يتقاله يالا
حور….. وانت بتقولي جايب عروسه المولد ولا بتنقي في العرايس زي الشربات
زين…. كده وكده يعني
حور….. لا عقلك فوت
زين ….. بت هتخليني اندم اني قولتلك اتهدي واسمعي
وبدا يقص عليها ما حدث
Pack…..♡
ريم….. وانا اللي صعبتي عليا انتوا عيله استغفر الله العظيم
وكملت…. وقولتله شوفلك كلبه ترضي بيك
حور بغيظ….. مهو طلع علي دماغي
Flash pack..
زين بيجري ورا حور بالحزام
زين ….. بقا انا اشوف كلبه ياكلبه
حور بتنهج….. اتهد بقا الله يهدك متعبتش وبعدين مش بعدل الدور
زين….. كلبه يا حور
حور….. الجوازه الجاية هقولك اللي خدته الهانم تخده مساحه السلالم اااااه بيوجع
زين….. تستاهلي خلي ريم وسليم ينفعوكي
Pack….♡
ريم….. روحتي فين
حور….. في الحزام
منه….. نعم
زين….. طيب يوم سعيد ويارب ميتكررش تاني هش هش علي الاوضه وانتي يا هانم قدامي
وفضي البيت باكمله
زين بتوعد….. بقا انا تحطيلي شطه في القهوه ياحور
حور….. مميزتش بين السكر والشطه
زين….. مبتشميش طب مابتشوفيش وتعالي هنا اي فتحه البرج اللي في الفستان دا
حور….. دي موضه
وطلعت تجري …
زين مسك العصا…… والله لاطلع القديم والجديد عليكي وهقطعلك الفستان وطلع يجري وراها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زين الصعيد)

اترك رد