روايات

رواية مجنونة في فرنسا الفصل الثامن 8 بقلم ريتاج محمد

رواية مجنونة في فرنسا الفصل الثامن 8 بقلم ريتاج محمد

رواية مجنونة في فرنسا الجزء الثامن

رواية مجنونة في فرنسا البارت الثامن

رواية مجنونة في فرنسا الحلقة الثامنة

ولو لقيت تفاعل زي الاول هنزل كمان بارت
وتفاعلوا عشان بجد لما بتتفاعلو بتدوني طاقة اكتب
+لو الرواية وحشة قولولي وانا هوقفها 🥺💔
……
عند عمر لما راح مكتب مهاب ووقف متنح
وبعدين قعد يضحك
جااامد(كانت ليلي فوق المكتبة بتاعت المكتب
هتقولولي طلعت ازاي هقولكوا وربنا معرف
😂😂ومهاب كان ماسك في ايدة مسدس وعاوز يطولها(
ليلي بغيظ:بتضحك على اي يابغل انت ماتيجي تحوشو ولا تهببة بنيلة
مهاب وهي بيحاول يوصلها:لاحظي لسانك طول وغلطاتك كترت وانا خلقي في مناخيري منك
وهاجي في مرة واموتك
ليلي وهي بتف علي جنبها الشمال تلت تفات
:لا حوش خفت وبرابيري نزلت من الخوف ولااا دنا من اي جيهة تخاف تجيها فا اظبط يلا ها اظبط 😂😂
مهاب بغيظ وهو خلاص هيحدفها بحاجة ياما يضربها بالمسدس ويريح نفسة والبشرية كلها منها
:لي يختي منين مالمريخ ولا نبتون
هي بفخر مسطنع : لا من بولاق ياشبح
عمر بجدية مضحكة :كدابة علفكرا انتي قولتيلي من المنصورة
هي بغيظ :طب اكتم يلا دانت مبيتبلش في بؤك فولة
مهاب بغيظ وهو بيعمر السلاح الي في ايدة بغيظ
:طب بصي بقي مدام انتي عملالي شورعاجية وبنت بلد انزليلييي فيس تو فيس
ليلي ببرود مسطنع استفزة :لا عادي علفكرا انت مفكرني خايفة لسمح اللة ومش عاوزة انزل عشان متوتنيش بمسدس اللعبة دة وبصوت عالي :
لا يباباااا دنا انزلك وانزلك وانزلك كمان
مهاب:طب متنزلي مستنية اي ولا الاسد اتحسد ومتقلقيش انا لسة مرخصة هتبقي انتي اول حد اضربة بية
ليلي بسماجة :رجلي وجعاني وبعدين الفيو جميل أوي من هنا وحابة افضل قاعدة
مهاب :لا واللة ما يحصل لازم تنزلي عشان لو منزلتيش شايفة اللعبة دة متعمر وهفضي الخزنة كلها في دماغ الي خلفوكي
….
بعد نص ساعة عالموال دة
:ط طب بص انا هنزل بس على ضمانتك ياعمر خلصة
عمر:بالصلصة هو اي اصلة دا مقولت انزلي وفي حمايتي
ولو حصلك اي حاجة ابقي تفي عليا
ليلي:طيب
وجت تنزل ولسة هتحط رجلها علي الترابيزة الي جنب المكتبة راح مهاب شالها وعينك ماتشوف الا النور
فضلت ماسكة في سن المكتبة
قوم هية والمكتبة حاضنين بعض وي بوووووووم
…………
عمر :خلاص بقى ياليلي مكنتش وقعة يعني
ليلي بغيظ: طبعا مانت هتحس ازاي ما الي ايدة في الماية الباردة
غير الي ايدة في السخنة
عمر:طب اهدي يختي ومتنفعليش عشان عشان الجرح ميفتحش
ليلي بعصبية :متقوليش اهدي اية انت شايفني بشد في شعري
عمر: لا واللة انا شايفك بتشدي في ياقة قميصي
ليلي بغيظ منو :عمر هو انا ممكن اقولك حاجة
عمر بسماجة:طبعا طبعا اتفضلي
: اتفووووووو
عمر وحط ايدة علي وشو :هو انا اتف عليا ولا بيتهيألي
ليلي بضحكة شماتة وسماجة:ومش تفة عادية
دي تفة ببلغم دنا من ساعت مادخلت المستشفي
وانا بحوشها 🙂🙂😂
عمر اتعصب وكان هيشتمها وافتكر انها تعبانة راح أخد بعضوا وخرج من الاوضة عشان هي تعبانة (لا جنتل واللة 😂😂)
ليلي باستراحة :هيييح اخيرا خرج كدا الواحد يقعد ياكل من طبق الفاكهة الي يفتح النفس دة
وخدتة وكلت وهي بتقول:دا علي كدة كانوا حاقنين الفاكهة بتاعت مصر بمية صرف صحي دي مكنتش فاكهة لا دي كان…
:كاتك الارف في ملافظك الزباله
ليلي وهي بتاكل:نعم خير مش اتكسرت بسببك اهو جاي عايز اي
مهاب وهو قاصد يستفزها: قصدك اتكسرتي بسببك يماما
من أعمالكم سلط عليكم
وكمل بهدوء :وبعدين انا جاي عشان زيارة المريض واجب مع إن واللة مش باين انك تعبانة دنتي بسبع ترواح اهو تقولوش حصان
ليلي وهي بتخمس في وشو :اللة اكبر انا عرفت كنت بقع كل شوية لية ماهو من عينك
وبعدين يا أخويا اي الأدب والاحترام دا من امتا يعني
مهاب بستفزاز:يابنتي بيقولك الرفق بالحيوان واجب
ليلي وهي بتحدفة بالتفاحة الي في ايدها :واللة ما في حيوان غيرك هو انا اخلص من واحد يجيلي التاني
مهاب ببعض الغيرة ولا يعلم سببها :مين الاولاني
دة وبعدين انتي هتخفي امتة
ليلي باستغراب:وانت مالك دا اولا ثانيا انت مالك برضو هل هتاخدني تستضيفني فبيت الي خلفوك
مهاب وهو خارج:لا يختي عشان تصلحيلي المكتبة والكتب ال انتي بوظتيهم
وقال وهو بيحدف بوكية ورد اسود في وشها
و:ومنغير سلام يلا بقى
ليلي باستفزاز :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
….
دا مجنون دا ولا اي بقى هيستني اما اخف عشان اصلحلة مكتبة
وبعدين اي الارف دة حد يزور حد تعبان يجبلة بوكية ورد اسود وبدأت تشمة :لا لا بس ريحته حلوة جت تقلبة
ولقت ورقة في ضهر البوقية
ولقت مكتوب فيها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونة في فرنسا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *