روايات

رواية عشقت عذابي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي البارت السادس والعشرون

رواية عشقت عذابي الجزء السادس والعشرون

رواية عشقت عذابي الحلقة السادسة والعشرون

نادر قرب من سراج وهمس في ودنو وقال باستفزاز ..ايه رأيك تنفع ضره لأختك
سراج بصلو بغضب شديد وقال بهمس….جرب كده و شوف هعمل فيك ايه..عايز تتجوز تطلقها انا اختي ميبقلهاش ضراير يا هارون الرشيد..وبص لنهى وقال.عن أذنك يا حلوه اشوفك بعدين
سراج مشي ونادر بص لنهى وقال…ها ايه ارأيك فيه
نهى بلعت ريقها وقالت بتوتر..رأي فيه ازاي يعني .. احم..كويس مش بطال
نادر قال ..امممم ..طب كويس انو مش بطال يلا بالأذن فتون مستنياني.. ومشي وسابها هتموت من الغيظ والخوف طلعت على طول على اوضه سراج تتكلم معاه
نادر بقى طلع عند فتون وفتحتلو على نفس حالها مش بتتكلم ولا بترد عليه
نادر اتنهد بحزن وفتون قعدت تمشط شعرها قدام المرايه مش عايزه تتناقش معاه ولا تكلمو اصلا
نادر ابتسم بمكر ومسك التليفون وقال…ايوه يامختار اديني بابا اكلمو
وسكت شويه وقال…ايه..زعلان مني ليه بس دانا مقدرش على زعلو
فتون بصتلو باستغراب وكملت تمشيط من غير ما تتكلم
نادر قال..طب قولو حاجه بقى دا انا اتجنن لو مكلمنيش ..عقلو يا مختار هو مش عارف مصلحتو ميعرفش انو ميقدرش يعيش من غيري
فتون اتاكدت انو قصدو عليها وكانت كاتمه ضحكتها بالعافيه ونادر قرب منها وقال..طب اسمع صوتو طيب كده حرام…طب قلو اسف.. ..حقك عليا…طب انا غبي وحمار كمان
فتون بصتلو ومقدرتش تمنع ابتسامتها الجميله نادر ابتسم ونزل التليفون وقال..ايوه بقى خلي الشمس تنور….ها..سامحتني يا بابا
فتون قالت بضحك..اسأل مختار
نادر ضحك وحضنها جامد وقال…الا زعلك اقسم بالله
فتون قالت …يا سلام ..من امتى الكلام ده بقى
نادر قال ..من انهارده..انا مش عايز غير انك تسامحيني وانا هعتذر هن كل حاجه بطريقتي
فتون ضحكت وقالت..طريقه ايه دي
نادر شدها عليه وقرب منها وقال كده وقرب من شفا*يفها بس فتون حطت ايدها على شفايفو وبعدت وقالت..ومين قلك ان طريقتك دي تنفع معايا
نادر قال..ليه بس دي طريقه مفيش احلا منها
فتون قالت بضحك..مش عايزاها انا عيزاك تفضل بعيد كده ولو عايزني اسامحك تلم لسانك الي عايز قطعو ده ولما تكون مضايق بلاش تتكلم خالص
نادر ضحك وقال..تمام انا موفق الم لساني بس افضل بعيد عنك..مقدرش
فتون قالت..لا هتفضل بعيد لو عايز السماح
نادر ضحك وقال..عايز ….وبراحتك خالص مش هدايقك..لحد بالليل كويس
فتون ضحكت وقالت..بس بقى يا نادر والله عايزه انام شويه تعبانه
نادر قال تمام..نامي علشان باليل فيه حفله رهيبه هتحبيها
عند نهى كانت رايحه لسراج وقابلت ادهم قالت..هاي انا نهى صديقه نادر
ادهم بصلها بغضب لما سمع اسم نادر وكان هيمشي من غير ما يرد بس نهى قالت بسرعه..انا مقدره موقفك لاني بمر بيه
بقلمي…زهرة الربيع
ادهم بصلها وقال..ازاي يعني
نهى قالت..ما هو انا المفروض كنت اتجوز نادر وكنا متفقين لحد ما دخلت قربتك دي في الموضوع ومعرفش ايه الي عجبو فيها لدرجه انو بقى مش عايز يطلقها
ادهم ضحك جامد وقال بسخريه..ايه الي عجبو فيها..لا بجد انتي تحفه
نهى ادايقت وقالت..على العموم انا عايزه اساعدك وتساعدني انت تحاول مع فتون وانا مع نادر يمكن نقدر نخليهم يبعدو عن بعض
ادهو قال..تمام انا موافق اصلا ده الي هعمله فتون مش هتكون لحد غيري
بالليل كانت الحفله على البحر… انغام الموسيقى وجو البحر خلو المكان يسحر وكانت على الطريقه البدوي وفيه مشاوي ومشروبات واغلبيه البنات كانو لابسين عبايات بدوي جميله والاجواء رهيبه
علا كانت قاعده زهقانه وشافت خالد مع بدر بيتكلمو غي الشغل …نفخت بغيظ شديد
فتون خدت بالها قالت..مالك يا بنتي فيه ايه
علا قالت بحزن..مش شايفه عمالين بشتغلو ازاي ولا كأننا موجودين
فتون ضحكت وقالت..احنا مش جايين نتفسح يا علا هما جايين اصلا للشغل انبسطي بالحفله وسيبك منهم خالص
تقى ضحكت وقالت ..معاكي حق والله
ادهم كان واقفةبعيد ومش شايل عينه من على فتون الي كانت مش شيفاه اصلا قرب منو سراج وقال..ايه اخبارك احسن دلوقتي
ادهم قال بجمود..بخير ..روح انت كمل شغلك مع ابن الي قتل والدتك ومتشغلش نفسك بيا
سراج قال بعصبيه…انت عارف اني مش بقبل السيره دي ليه عايزني اتغابى عليك
ادهم قال بعصبيه..مش دي الحقيقه ..مش انت جوزتو اختك عادي كده وبتشتغل معاه
سراج قال..انا مش هتناقش معاك لانك مبتفهمش وانا اكتر حاجه بكرها الغباء عم اذنك ..وسابو ومشي
علا قامت من جمبهم وقالت ..لا بقى انا مش هسكت اكتر من كده عن اذنكم
فتون ضحكت وتقى قالت..رايحه فين المجنونه دي
فتون قالت..علمي علمك
علا راحت لخالد وقالت لنادر..عن اذنك هاخد خالد منك شويه
نادر بصلها وابتسم وقال..يا عم براحتكم …اسبكم انا
نادر مشي وخالد ضحك وقال..عايزه ايه يامجنونه
علا قالت..عايزه اقف معاك نتكلم نعمل اي حاجه انا زهقت ها بقي قولي لايقه عليا العبايه
خالد بصلها بتركيذ وقال…اوي ..حلوه اوي
علا ابتسمت بكسوف بس خالد بص على نادر يشوفه راح فين وكان وقف جمب فتون خالد رجع بنظره لعلا بسرعه وابتسم لها
علا بصت مكان ما خالد بص شافت فتون افتكرتو بيبص عليها قالت بغضب…والله ..ايه عجباك اوي ..لو عجباك روحلها بدال ما تعذب نفسك كده…. وكانت هتمشي وهيه متعصبه جدا
بس خالد شدها بسرعه قربها ليه جامد وفضل بيبصلها باستغراب وقال…اوعي يكون الي في بالي صحيح..هو انتي غيرانه..بتغيري عليا…انتي عارفه الي يغير على حد يبقى ايه
علا بلعت ريقها بتوتر وقالت بتوهان…يبقى ايه
خالد قال وهو بيبصلها باعجاب واضح…الي يغير على جد يبقى …بحبو ..
علا بصتلو بارتباك شديد وبعدت عنو وقالت.لا طبعا حب ايه وزفت ايه انا بس خايفه على منظري قدام الناس مش اكتر
خالد قال…اممممم قولتيلي..طب بمناسبه شكلك قدام الناس انا عايز اوري اناس دي كلها اني مش شايف غيرك
علا بصتلو باستغراب وقالت..وده ازاي بقى
بس خالد شدها من ايدها بسرعه ووقفو في ساحة الرقص وبقى يرقص بيها رقصه جميله جدا ويتحركو عل نمط واحد وعيونهم على بعض بطريقه تجنن
فتون وتقى بصو لبعض وبقو يضحكو ويصوروهم ويسقفو بفرحه ونادر كمان ضحك لان خالد بطبعو خجول ومش من عادتو
خلصو الرقصه وفضلو كلهم يتكلمو ماعدا فتون الي حست انها دايخه وعايزه تنام استأذنت ونادر طلعها اوضتها ونزل هو
اماسراج كان واقف بعيد عنهم وماسك كاس في ايده وبيشرب واتقدمت عليه تقى وقالت..احم..يا ريت متكترش في البتاع ده احسن تسكر
سراج بصلها وسرح فيها جامد وقال ..متخافيش مستحيل اسكر لاني اصلا سكران..ومن زمان قوي
تقى بعدت نظرها عنوولسه هترد نادر ندالها
سراج اتغاظ جدا ومسكها من ايدها وقال…جاي معاكي
تقى ضحكت وقالت…جاي فين هو انا مسافره دول خطوتين هشوفه عايز ايه لتكون فتون تعبانه ولا حاجه
تقى مشيت وسراج كان هيتجنن عايز يعرف هيقلها ايه
تقى وقفت قدام نادر وقالت..نعم يا نادر فيه حاجه
نادر قال بحرج شديد..اه فيه كنت عايز اعترفلك بحاجه كده بس ورحمت طارق ما تزعلي مني
تقى قالت بقلق..فيه ايه يا نادر خوفتني
نادر قال ..احم انا الي خطفت مريم علشان سراج يطلع هو مكانش يعرف بحاجه
بقلمي…زهرة الربيع
تقى برقت بشده وقالت بصدمه..انت …انت ازاي يا نادر..ليه…
نادر قال بحرج…احم..مش هقدر اقولك حاجه دلوقتي بس عايزك تسامحيني والله انا ملقتش حل تاني وكان لازم اخرجو
تقى بصتلو بغضب. وقالت..مش محتاج تشرح اصلا واضح انك طلعتو علشان المناقصه دي ..علشان محتاجو في شغلك ..وعلشان شغلك ميوقفش وقفت ضدي وسبت حق اخوك
نادر قال..اهدي يا تقى..اقسملك بأغلى ما عندي ورحمت طارق اخويا الموضوع اكبر بكتير انتي طول عمرك بتصدقيني يا تقى والله ما بايدي
تقى اتنهدت وقالت…خلاص يا نادر الي حصل حصل وانا اصلا اتفقت مع سراج اننا نطلق اول ما ننزل من السفر كل واحد هيروح لحالو وساعتها حتى انتو مش عايزه اشوفكم
تقى لسه هتمشي ابتسم بمكر وقال..اه طب يعني اكيد هتطلقو ابشر نهى
تقى بصتلو وقالت باستغراب..نهى مين…وتبشرها بايه
نادر شاور على نهى وكانت واقفه مع سراج وقال..دي نهى وتبقي بنت صاحب بابا الروح بالروح ومن اول ماشافت سراج وهيه هتموت عليه انا الصراحه قلتلها مفيش فايده سراج بحب مراتو قوي بس هيه قالت انها مستحيل تيأس ..فبما انكم هتطلقو يبقى اقولها واهو بالمره سراج يحل عنك ..زي ماانتي شايفه البنت قمر واكيد هتنسيه
تقى بلعت ريقها بتوتر شديد وحست بنار جواها وهيه بتبص لنهى ولبسها الي كان شفاف ومكشوف وبقت مركذه على سراج ومش قادره تنطق
نادر ابتسم لما شافها سرحانه وقال… ها… روحتي فين اقولها ولا ايه
تقى قالت بغيظ وعصبيه…تقولها ولا متقولهاش انا مالي ..ايه ده..ومشيت وهيه متوتره وهتطق وراحت تشرب حاجه
نادر ضحك وسراج كان متابعها بنظرو وشاف عصبيتها وتوترها راح وراها بسرعه ووقف قدام نادر وقال بغضب…مالها انت قولتلها ايه
نادر ابتسم وقال…الي قولتهولها بكره هتشكرني عليه انت بس متشغلش بالك ويلا الشركا بينادولنا خلينا نتفق
سراج ايسغرب كلام نادر وبص على تقى وكان عايز يرحلها بس نادر فضل يستعجلو ومشي معاه واجتمعو بالشركا وفضلو يتكلمو في الشغل ومشغولين جدا
تقى اتنرفزت انو مهتمش بيها وفضلت تبص عليه بغيظ
عند فتون خدت دش وطلعت علشان تنام بس الباب خبط راحت تفتح وهيه بتقول…وبعدين يا نادر قولتلك كويسه و
بس اتفاجأت بادهم قدامها الي استغل انشغالهم بالاحتفال والشغل وطلع لها وهو مش شايف قدامو من السكر
فتون بصتلو بقلق وقالت..خير يا أدهم فيه حاجه
أدهم حط ايده على بقها وزقها وقفل الباب وهو بيبصلها بنظرات مخيفه وقال..عايزك انتي ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *