روايات

رواية حب بعد عداوة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية حب بعد عداوة الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية حب بعد عداوة البارت الثاني

رواية حب بعد عداوة الجزء الثاني

رواية حب بعد عداوة الحلقة الثانية

يوسف كان واقف وشايف بنتو مبسوطة وبتبتسم ل سارة وهي ف حضنها
يوسف ف نفسو: يترا الحنية دي كلها هتكمل للاخر دي لما كانت ف حضني مكنتش بتبتسم اوي كده
اتنهد وسابها ودخل الحمام ياخد شور وطلع لبس وسارة كانت بتعمل رضعة ل قمر وكانت بترضعها بحب
بعد شوية. والباب خبط
يوسف استغرب وقام فتح الباب
وامه دخلت وقالت: صباح الخير يابني اومال فين الهانم الي. انت متجوزها
سارة طلعت من جوه وبتسلم علي
نسمة ( والدة يوسف) : اهلا
سارة دخلت تجيب لها الضيافة
بس لما خرجت اتفجأت بكلام نسمة ليها
نسمة ب قرف: اوعي تكوني فاكرة انك هتاخدي مكان نور الله يرحمها ومتفتكريش ان يوسف هيحبك هو انتي هنا خدامة تربي بنتو
كل ده وكان يوسف ساكت خالص
سارة بكسرة وكتم الدموع: ولي الكلام ده ي طنط انا عملتلك اي اساسا
نسمة بغضب: انتي يابت متنشيش نفسك واوعي تتكلمي معايا بطريقة دي وادخلي يلا هاتي المعلوم
يوسف اتوتر لانه ساب سارة امبارح وواعد نفسو انو مش هيلمسها
سارة بعدم فهم: معلوم اي انا مش فاهمة حاجة
نسمة بعصبية: انتي هتكدبي عليا بقولك خشي هاتي المعلوم
سارة مكنتش فاهمة حاجة وبصت ل يوسف الي ساكت
يوسف بهدوء: خلاص ي ماما مش لازم
نسمة بصتلو وقامت مسكت سارة من شعرها بغل
_ انتي عارفة يابت لو منعتي يوسف عن حاجة والله لاقت’لك وارميكي ف الشارع بنفسي
وكانت عمالة تضر”ب وتشد ف شعر سارة
ويوسف واقف مبيعملش حاجة
لحد ما سارة اتكلمت
سارة بصراخ ودموع: انت عندك بنت افتكر انو ممكن يترد فيها
يوسف اتنفض من كلامها لانه خايف علي بنتو ومش عايز يحصلها اي حاجة وحشة
قام بسرعه ومسك مامته
يوسف: ماما خلاص سبيها انا الي مش عابز الم’سها
وفضل يشد في مامته لحد ما سابت سارة
سارة قامت بكسره وعياط وشكلها كان متبهدل وراحت اوضتها دخلت حمامها
نسمة بغضب: يوسف اوعي تحبها مفيش حد هنا هيبقي زي نور الله يرحمها انت فاهم مش هتيجي بت زي دي تاخد مكانها
يوسف بطاعة: اكيد ي ماما واكمل بدموع نور كانت كل حياتي وقلبي وعمري كله
نسمة اخدتو ف حضنها وقالت بحب لابنها: متظعلش ي حبيبي هي راحت للي خلقها وربنا كاتب ليها العمر
يوسف بعد بهدوء وقال: تمام ي امي
نسمة وهي بتمشي: انا همشي دلوقتي بس هجيلكم بكره عشان اشوف بنت ال….
يوسف بهدوء: خلاص ي امي اتفضلي
نسمة مشيت ويوسف دخل اوضة سارة شافها ماسكة بنتو ووشها كانت متبهدل وفيه علامات بسبب ضر’ب امه ليها وكانت بدمع وشايلة قمر
يوسف بهدوء: انا من بكره هنزل الشغل ابقي خدي بالك كويس جدا من قمر وامي تعامليها كويس وتشليها فوق راسك ولو سمعت انك زعلتيها متعرفيش ممكن اعمل فيكي اي
سارة بصتله بكره ويوسف سابها ودخل اوضته يلبس عشان ينزل
خلص لبس ونزل يقابل صاحبه
وسارة اخدت بالها انو نزل اتنهدت براحة ودخلت تاخد شور وعملت الغدا براحتها
وهي بتعمل الغدا
كان يوسف جه البيت ودخل المطبخ
يوسف بقرف: انتي بتعملي اي
سارة بشهقة وخضة: في اي هو حد بيخض حد كده
يوسف. بغضب: بت انتي متنسيش نفسك واتكلمي عدل
سارة تجاهلت كلامو وقالت: بعمل الغدا عشان تاكل
يوسف بعجرفة: لاء انا مبحبش اكل من ايد. حد غير من امي ونور الله يرحمها
سارة بهدوء: طيب نور الله يرحمها ياعني خلاص اظن فيه دلوقتي حد جديد ف حياتك مينفعش تعاملوا بطريقة دي عشان خاطر انت كنت بتحب واحدة وماتت
يوسف اتعصب من كلامها ومسكها من شعرها
_ انتي عارفة لو قولتي الكلام ده تاني هسو’د عيشتك
سارة بزعيق وهي بتمسك. ايده عشان شعرها وجعها: لا هقول عشان ده خلاص ماضي والمفروض تركز ف الجديد وتدعيلها برحمه بس تمرمطو ف واحدة عشان خاطر بس اتجوزتك
يوسف ضر’بها ب القلم ونز*فت من مناخيرها
سارة بدموع ووجع.. انت فاكر انك كده راجل لما تضربني
يوسف الدم غلي ف عروقة ومسكها وفضل يضر”ب فيها وهي عمالة بتصر’خ
_ سبني بقا حرام عليك اوعي
يوسف سمع عياط بنتو راك سايب سارة وهو بيقول بغضب
_ قسما بالله لو اتعديتي حدودك معايا تاني واتكلمتي لاهكون مخل’ص عليكي
سارة فضلت تدعي ف سرها ان يخلصها من. ذالك الكائن المريض ويوسف دخل اوضته بغضب
وكلامها بيتردد في ودنه
سارة جهزت الغدا وحطتلو ع السفرة وراحت تنادية ودحلت اوضتها
بليل يوسف كان مستغرب لان سارة مطلعتش خالص من الاوضة من ساعت الغدا واستغرب وقال يخش يشوفها
بس اول ما دخل شافها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب بعد عداوة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *