روايات

رواية ملاحقة زوجتي الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية ملاحقة زوجتي الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية ملاحقة زوجتي البارت الأول

رواية ملاحقة زوجتي الجزء الأول

رواية ملاحقة زوجتي الحلقة الأولى

:الحق يادهم مراتك عملت حادث وفي المستشفي ديلوقتي
ادهم بخضه: انت بتقول ايه يامراد شمس عملت حادث طب هي كويسه وفي انهي مستشفي ديلوقتي
مراد: معرفش تعالي بسرعه هي مستشفي ****
ادهم بخوف: مسافه السكه بس واكون عندك
في المستشفي 💔
وصل ادهم ولقى حماته بتعيط وحماه قاعد قلقان
ادهم بقلق: في ايه ياعمي شمس كويسه
حاتم بقلق: معرفش يابني هي في غرفه العمليات ديلوقتي وربنا يستر
ادهم بخوف: يارب ياعمي.. وفضل قاعد قدام الباب لحد مادكتور طلع ادهم مسكه وسئله
ادهم بقلق وخوف: شمس كويسه يادكتور مش كده
الدكتور: انت جوزها
ادهم: ايوه يادكتور طمني الله يخليك
الدكتور: طب تعالى معايا الاول
في غرفه الدكتور **
ادهم: طمني يادكتور الله يخليك مراتي مالها
الدكتور: بص هي معندهاش اي كسور او كدمات الحمد لله بس
ادهم بسرعه: بس ايه ياكتور انطق الله يخليك انا على اخري
الدكتور بحزن:الاصابه كانت شديده للاسف على الدماغ وده أسر على العقل الباطن عنها والظاهر ان مرات حضرتك عندها احلام كتير في عقلها عاوزه تحققها وعلقها الباطن حيصور الاحلام دي بصوره حقيقه وحتعيشها في الواقع
ادهم بصدمه:يعني قصدك زي مسلسل ريح المدام كده يادكتور والا ايه
الدكتور:حاجه زي كده انا اول مره تصادف معايا حاله كده والله
ادهم:نهار اسود عليك ياقرمط اوعي تقولي اجوزها كل يوم كمان زي المسلسل
الدكتور بضحك:لا طبعا بس اهم حاجه يعدي يومها منغير اي ضغوطات نفسيه على الدماغ لحد اخر اليوم وألا حالتها حتتعب اكتر
ادهم بدهشه:تمام يادكتور ربنا يجيب العواقب سليمه السلام عليكم
في غرفه شمس ***
شهيره ام شمس بعياط:مكانش يومك يابنتي دانتي نسمه على الي حصل فيكي ياضنايا
حاتم بضيق:خلاص يام شمس هي كويسه قدامك اهه
دخل ادهم:عمي ممكن اكلمك بره لو سمحت
خارج الغرفه**
حاتم بقلق:في ايه يابني الدكتور قال ايه بنتي كويسه مش كده
ادهم:ايوه كويسه ياعمي بس الظاهر انا الي مش حبقى كويس بعدين
حاتم:ليه يابني في ايه قولي
ادهم حكاله كلام الدكتور وحاتم انصدم
حاتم بصدمه: طيب حتعمل ايه ديلوقتي يابني اخدها معايا والا لا
ادهم باعتراض:لا ياعمي لازم تفضل معايا علشان اخد بالي منها وربنا يعديها على خير
حاتم:تمام ان شاء الله خير انا حدخل اشوفها بقى..ودخل
اجه مراد صاحب ادهم:ادهومي ايه الاخبار مراتك كويسه انا روحت اشوف اميره مراتي بس
اترمى ادهم في حضنه بعياط:حعيش مسلسل ريح المدام يامراد وألف خلف مراتي واتبهدل وانا عارف احلام شمس مريضه وربنا يستر
مراد بضحك:اهدي يابني في ايه انت اتجننت ريح المدام ايه بس استهدى بالله كده
ادهم:والله زي مابقولك الدكتور الفقر قال كده بس اقسم بالله لو لعبه زي المسلسل لاسجنها هي والدكتور الحمار ده
مراد بضحك:طب تعالى معايا واهدى كده وحتتحل ان شاء الله
في الليل في شقه ادهم **
طلعت شمس بعد مافاقت والدكتور اطمن عليها وسمح بطلوعها
حاتم:اهو يابني خد بالك منها اهم حاجه
ادهم:في عنيا ياعمي متقلقش
شهيره:انا حقعد مع بنتي النهاردا ياحاتم لو سمحت
ادهم بسرعه:لا معليش ياحماتي مينفعش خالص والله
شهيره:نعم ليه ان شاء الله
ادهم بتوتر:علشان الدكتور قال نسيبها لوحدها اليومين دول وربنا يستر عليا انا بقى منها
حاتم:هو عنده حق ياشهيره تعالي بنا نمشي احسن
شهيره بطاعه:حاضر ياحاتم..وخرجو
مراد كان واقف فقال:وانا كمان امشي وربنا يسهيلك انت بقى
مسكه ادهم من ايده:بكره تكون عندي يامراد فاهم لما اشوف حيحصل ايه بكره
مراد:الله وانا مالي دي مراتك انت مش انا
ادهم ببرائه:يعني مش انا صاحبك وتساعدني المفروض والا ايه
مراد بشفقه:الله انت قلبت كيوت كده ليه فين ادهم السعدني الاسد
ادهم بضيق:مراااد مش حكرر كلامي انا
مراد بضحك:هو ده صاحبي من النجمه حكون عندك..وخرج
قرب ادهم من شمس لقها بتفوق عدلها وجاب كبايه ميه ليها
ادهم بخوف: انتي كويسه ديلوقتي ياحبيبتي
شمس باستغراب:هو حصل ايه يادهم
ادهم:محصلش حاجه ليسا ياحبيبتي.. بس حيحصل.. بقولك ياشمس
شمس ببتسامه:نعم ياحبيبي
ادهم بترجي:ابوس ايدك خفي شويه من احلام بكره ممكن.. انا ظابط ودمي حامي ومعرفش ممكن اعمل ايه
شمس بعدم فهم:انت بتقول ايه يادهم انا مش فاهمه حاجه!!
ادهم بسرعه:لا مفيش ياحبيبتي ارتاحي انت بس وربنا يستر بكره بقى
وراحت نامت وهو كمان وبيفكر حيعمل ايه بكره
تاني يوم الصبح **
صحى ادهم ملقاش شمس جنبه
ادهم بضيق:اهو ابتدينا اللعب بقى راحت فين ياترى اما ارن على الرجاله تحت يقولو ليا احسن
مسك الفون ورن:اه يابني شوفت المدام طلعت فين من البيت النهاردا
الراجل على الفون:هي راحت عند منطقه *** المشبوه’ه ياباشا وقاعده مع واحد غريب كده شبه المجرمي’ن
ادهم بصدمه:منطقه مشبوه’ه ومع مجر’م..بقت مجرم’ه نهارك اسود ياقرمط انا حاجي فورا
يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاحقة زوجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *