روايات

رواية مديري القاسي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي البارت الرابع

رواية مديري القاسي الجزء الرابع

رواية مديري القاسي الحلقة الرابعة

رحيم بصدمة وعصبية: بتضر’بيني ي امي ولاول مرة عشان خاطر مين عشان خاطر بنت اختك طيب قسما بالله منا متجوزها وهتجوز نغم غصب عن اي حد حتي لو انتي مش راضية عن الجوازة دي حياتي انا مش انتي ونا ونتي عارفين انك مكنتيش عايزاني وسبتيني لما ابويا طلقك بس رجعتي لما ما’ت لما لقتيني عملت فلوس وشركة
سوسن بغضب: ونت بعد كل ده عايز تضيع فلوسك علي واحدة ا
لسه هتكمل جملتها بس رحيم قاطعها بصوت عالي: امي انتي لسه راجعة امبارح من السفر ونا كنت معتبرك مي’تة بنسبالي ولا مش فاكرة حدثة بابا لما كنتي معاه وافتكرتك مي’تة واكتشفت انك عايشة بعد اربع سنين ولقيتك ظهرتي لما انا عملت فلوس ورتبت حياتي
سوسن بعصبية: اي كان الي حصل ي رحيم لا يمكن اسيبك تتجوز البنت دي
رحيم بتحدي. ونظرات نارية: ونا هتجوزها ومش بس كده هخليها عايشة هنا ملكة والي مش عجبه هو الي هيطلع بره
سوسن بصدمة: هتترد امك ي رحيم
رحيم بجبروت: ايوة زي م امي نفسها حرمتني منها ومن كل حاجة كان نفسي اعيشها
سوسن بتوعد.. تمام بس انا مش راضية عن الجوازة وقابل بقا ي رحيم
رحيم بصلها بحزن وتعب ومشي من قدامها
رحيم ف اوضته: يارب انا تعبت معيشاني ف كدبة بقالي سنين وانها مي’تة وهي عايشة وكانت عايشة حياتها عاادي مع واحد تاني وسبتني
ملحوظة: مامت رحيم كانت مع ابوه ف الحادثة افتكر انها ما’تت وهي الي اوهمت كلو ب كده + رحيم عرف اصلا انها عايشة بعد اشاعة موتها ب اربع سنين ولسه هي راجعة من السفر امبارح.
نرجع بقا
رحيم مسك فونه واتصل علي نغم
رحيم بحب: عاملة اي دلوقتي
نغم برقة: بخير ونت
رحيم بحزن: تعبان شوية
نغم بلهفة: في اي مالك ي رحيم
رحيم حب لهفتها عليه: هبقي احكيلك لما اشوفك ي حبيبتي
نغم بصدمة: انت قولت اي؟!
رحيم بضحك: حبيبتي ي نغم
نغم من الكسوف قفلت ف وشه رحيم فضل يضحك عليها ونغم اتعشت ونامت
تاني يوم صحي رحيم ولبس ونزل الشركة منغير ما يفطر مع والدته
ونغم نزلت وراحت علي الشركة
عند رحيم وصل واول مدخل مكتبه لقي فريدة مستنياه
بصلها بقرف وقال: اي الي جايبك
فريدة بمسكنة: رحيم انا بحبك متسبنيش
رحيم ببرود: ونا مبحبكيش ونتي مش بتحبيبني انتي بتحبي فلوسي وعايزة الكل يقولك فريدة هانم ويبقي شغال عندك
فريدة بغيظ: لا ي رحيم انا بحبك
رحيم بسخرية: ونا بقولك مبحبكيش وهتجوز اصلا
فريدة بعصبية: ويترا طنط سوسن موافقة ع كده
رحيم بضحك: ونتي مفكره انك لما تىوحي تقولي ليها او تروحي تقولي لامك هتجوزك برضو واستسلم لاء ي فريدة اصحي وفوقي كده انا لو عليا امسحك من حياتي خالص بس للاسف قدري وبنت خالتي ونا حتي لا بعتبرك اختي ولا حتي زوجة ليا لانك مش تصلحي لاي حاجة قلبك اسود كده
فريده بتكبر: اه والجربوعة التانية هي الي تصلح
رحيك قام بهدوء مخيف وقف قدامها وضر’بها ب القلم ومسك فكها بايده جامد
_لسانك القذ’ر ده اوعي يجيب سيرتها ي و…. مانسيش نفسك انتي كنتي حتت بت معفنة ونضفت بفلوسي عملت ده عشان انتي تعتبري بنت مع انك شكلك شبه صحبي والله 😂
فريده بصتله بقرف وغيظ وطلعت وهي طالعة قابلت نغم وهي ع باب المكتب
فريدة بعصبية وبتزق نغم لجوا: يلا حبيبتي خشي وبصتلها بقرف ومشيت
نغم بستغراب: هي مالها
رحيم بضحك: لا مفيش دي عبيطة بس وحقودة منك
نغم ضحكت برقتها اللي عطول موجودة
وعدت الايام ورحيم طلب ايد نغم وامها وافقت وحددو كتب الكتاب
وكتبو الكتاب والدنيا كانت ماشية كويس
في يوم ف الشركه دخلت نغم ومعاها اوراق ودخلت مكتب رحيم
رحيم بحب قرب عليها وباسها برقة
نغم كانت مصدومة وفجأة باب المكتب اتفتح ودخلت فريدة
فريدة بعصبية:….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مديري القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *