روايات

رواية سجينة الحازم الفصل السادس 6 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم الفصل السادس 6 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم البارت السادس

رواية سجينة الحازم الجزء السادس

رواية سجينة الحازم الحلقة السادسة

حازم اول ماشاف علا بعدت في البحر ودخلت جوا ولمح حد بيضيقها حس احساس غريب ونسي هو كان طالع من البحر ليه وراح ناحيه علا وعام لغايه ماوصلها. وهنا لاقي واحد اجنبي بيتكلم عربي مكسر ..ووجه كلامه لعلا
حازم.. ايه اللي خلاكي تبعدي عننا ..انتي متعرفيش ممكن تتغرقي
علا.. مش طايقه اكون معاك انتي ونهي بتاعتك
حازم..خليكي مع جاكي.. شاطره وبتفهم في العوم والغطس ..وبص للشخص دا اللي كان مفكره بيضيقها
االاجنبي.. كانت شكلها بتغرق حاولت انقذها وهي مافهمتني
حازم. ثانكس سير. وشد علا وراحوا ناحيه جاكي
جاكي ..اقولتلك ميت مره ياعلا متبعديش عننا
علا بصت ليها باستغراب انتي قولتلي كده
جاكي ..شوووووور حببتي
حازم وهو بيسمعهم افتكر نهي اللي وقفه في وسط البحر وحوليها شباب بيعاكس وهي ماسكه المايو بتاعها بايدها ليقع في الميه
حازم..يااانهار زفت علي دماغكم نهي وعام بسرعه وطلع خد البرنس ونزل البحر تاني وراح لنهي ولبسها البرنس وهو حض*نها وطلع بيها علي الشط
نهي.. انت ازي تسبني لوحدي كده وتروح لست الفلاحه بتاعتك
حازم..والله غصب عني كانت بتغرق وهي مسؤله مني لو حصل حاجه اهدي حببتي خلاص عدت
نهي.. لا ياحازم أنا كنت مسخره البحر والسبب انت
حازم.. هو انا اللي خليت المايوه يتقطع
جاكي وعلا وهما في الميه..
علا..اي الحكايه ياست جاكي
فلاش باك
جاكي..هاي جيمس الميه حلوه اوي وبنات البحر احلي
جيمس.. كتير عزيزتي وخصوصا المصريات
جاكي .. شاورت علي علا لجيمس. شكلها بتغرق وانا عندي شد برجلي
جيمس .. لا عليكي ساتجه لها فورا سي يو
باك
علا وجاكي طلعوا من البحر وفضلوا قاعدين علي الشط وقضوا يومهم ونهي مش طا*يقهم وحازم مش عارف يرضي نهي وكمان مضايق من علا عشان لبست المايوه من غير اذنه
طالعوا أبطالنا لاوضهم يرتاحوا ..عند علا وحازم
حازم.. تعالي ياست هانم .. ازي تسمحي لنفسك تلبسي مايوه بالمنظر دا
علا.. علي اساس لوحدي لابسه مايوه وبعدين هنزل البحر ازي ولا مفكرني هتفرج عليكوا انت والست نهي بتاعتك والقرف اللي عملتوه في البحر.. انا من صدمتي فيك كنت عاوزه اخلص من حياتي ولا اشوف المنظر دا عيب احترم وجودي واني مراتك حتي ولو علي الورق ..واحترم وجود جاكي اقولها إي عريسي متجوز واحده تانيه وجيبها في الشهر العسل بتاعي
حازم.. بيسمع علا..واول مره ياخد باله من القهر والحسره اللي كانت بتتكلم بيه علا
حازم.. هي جاكي عارفه كل حاجه
علا.. أمال ابرر وجود الست بتاعتك بايه وابرر سكوتي بايه انت مش شايف غير نفسك وبس انماانا لا ولا في دماغك
حازم..جاي يرد علي علا ويهديها ..موبيله رن
نهي.. حبيبي احنا مش هننزل في حته هتقضيه معايا في الاوضه ومش عاوزه اي حجه انت هتكون ليا وبس
حازم.. يرد بقلق .. ماشي زي ماتحبي خلاص هريح شوي وبليل هعدي عليكي
علا..فهمت وقامت بصتله من فوق لتحت ودخلت الحمام تاخد شور
في الليل..
كانت علا مريحه علي الكنبه وغفلت مكانها وحازم كان نايم علي السرير قلق من مكالمه نهي بتستعجله……(اتهدي بقي يااحر*بايه)
حازم اقام.. لبس وخرج من الاوضه براحه عشان مايسمعش كلام علا اللي بيضيقه ووصل لاوضه نهي وخبط ونهي فتحت
حازم.. ا*ف اي الجمال هو كل استقبال قميص نوم شكل دا انا امي دعيالي
نهي..فتحت دراعتها وحازم رمي نفسه فيها وبدأ يبو*سها ويشم ريحتها الحلوه وبدأ يل*تهم شفا*يفها
حازم.. بحبك بكره هخلص من كل دا واعيش انا وانتي لوحدنا واخد حقي من عمي دا وبنته متلزمنيش وهعيشك احلي عيشه
نهي كانت بتتدلع بعد كلام حازم دا وفرحت انها هتسيطر عليه وعلي فلوسه وهيبقي خاتم في صباعها ..وشدته علي السرير وبقت حلبه مصارعه تقام وفجاءه
تعالوا نرجع لعلا..
علا حست بخروج حازم.. عينها اتملت دموع وحزن من الاحساس اللي حسته دلوقتي وفضلت زهقانه مش عارفه تشغل الوقت دا ازي وكمان هي بتخاف اوي ومجرد التفكير ان حبيبها مع وحده غيرها حاجه صعبه اوي هنا فكرت في جاكي كلمتها في الموبيل
علا…جاكي بتعملي اي انا زهقانه ماتيجي تقعدي معايا
جاكي.. انا نايمه ومش قادره اتحرك وبعدين ورانا مشوار مهم بكره انتي نسيتي
علا.. لسه بكره..انا بتكلم دلوقتي
جاكي.. علا انتي مالك صوتك متغير
علا مقدرتش تمسك نفسها وفتحت في العياط ..حازم عندها ياجاكي مش قادره استحمل الشعور دا
جاكي.. طب اريحك وتنامي
علا.. نفسي انام ياجاكي مش عارفه وهو عندها
جاكي ..بضحكه انتصار حكت لعلا….
فلاش باك
عامل تنضيف الغرف…ايوه استاذه جاكي عملت اللي طلبتيه
جاكي .. ممتاز حسن اهم حاجه حطيت علي السرير والكنب واي كرسي يتقعد عليه
عامل النظافه.. كله والله مخلتش رشيت بودره العفريت في كل حته
جاكي .. تستاهل الحلاوه
باك…
علا… يآروبه عرفتي كل دا منين
حاكي..انا مصريه اكتر منك وواعرف كل حاجه حته بودره العفريت ..وضحكوا الاتنين علي سهره حازم ونهي وتخيلوها
عند نهي
حازم… وهو في حضن نهي حس بهر*ش جامد في كل جسمه وبدأ جسمه يوجعه وكانه في نا*ر ..اي دا في اي عندك جسمي بيا*كلني عاوزه اهرش فيه علي طول
نهي.. خافت علي نفسها زءقته بعيد عنها لتتعدي منه الهرش منك انت
حازم.. محدش غير عندك الملايات ..جسمي نا*ر
نهي …الحقيني يا حازم وبدات تهرش في كل حته في جسمها وقضوا ليله هرش جامده الصراحه
انتفض حازم وقلها انا هقوم اوضتي اخد شور وانتي كمان الدنيا والليله باظت حد آقرعلينا
رجع حازم اوضته وحمد ربنا ان علا نايمه وراح فرش علي الارض ونام بعد ماخد شور ..علا حست بحازم ورجوعه
بعتت لجاكي خطه٣ نجحت..وراحت في سابع نومه
في الصبح..
علا…حازم حازم.. انا عاوزه انزل مع جاكي نتمشى تحت في شرم
حازم.. لا…مافيش نزول ..بس فجاءه رجع في كلامه ولاقها فرصه يكون مه نهي ..ماشي متتاخروش
علا.. وانت هتعمل اي ..هكمل نومي
نزلت علا لجاكي
علا… ها ياستي هنروح فين بقي
جاكي .. هتسلميني نفسك وثقي فيا هتكسبي في الاخر اوكي
علا…اوكي
جاكي خدت علا للبيوتي سنتر اللي الاوتيل ..علا لسه هتتكلم جاكي .لو سمعت ليكي نفس هقت*لك
علاسلمت نفسها لجاكي وجاكي كانت بتصرف من غير نقاش
عدي الوقت وعلا من سونه لكوافير و بادتيكر لغايه ماخلصت وقضوا النهار كله في البيوتي
علا اول مابصت للمرايه اللي جبتهلها جاكي مصدقتش نفسها هي دي بقت بتضحك وتعيط واكتشفت انها جميله من جوا ومن بره
جاكي.. ها نكمل ولا اي الخطه
علا.. بفرحه ..اكيد نكمل وحضنت جاكي لوقفها جنبها
جاكي جالها مكالمه فون.. وعلا معاها
جاكي…متأكد انهم نزلوا وراحوا الديسكو
علا.. بتشاور ليها علي مين
جاكي ..كملت مكالمتها وبصت لعلا يلا علي الديسكو
علا.. وانا كده انا اخاف حازم يزعقلي
جاكي زهقت من علا وشدتها من غير ولا كلمه
وهما دخلين الديسكو تيك وبيبصوا علي التربيزات ولاقوا حازم ونهي قاعدين يشربوا وفجاءه لمح حازم جاكي.. راح عليها بسرعه من غير مايعرف ان اللي معاها علا
حازم.. ايه التأخير دا ياجاكي ..وعلا فين هي طلعت الاوضه ولا اي
جاكي .. علا مين اللي طلعت علا اهي جنبك سلامه الشوف استاذ حازم
حازم بص لعلا …واتصدم .
حازم..وهو مبهور بشكل علا..وجمالها علا ايه التغير دا
علا..زهق بقي واقولت اجدد
حازم..وداهم التربيزه اللي قاعد عليها هو ونهي وعينه متشلتش علي علا..ونهي خدت بالها وكانت هتفر*قع من الغيظ
نهي..نيولوك بتاعك مش بطال
علا..بضحكه مستفزه. ميرسي
جاكي وخده بالها من ريآكشنات حازم ونهي وحست بانتصار والأمور هتتظبط لصاحبتها..
جاكي.. استعدوا بكره هنطلع سفاري
علا…الله حلو اوي اوكي انا جاهزه
نهي ..لا مش بحبها وعاوزه ارتاح وحازم كمان مش بيحبها
حازم..مركزش من كلام نهي ولا جاكي كل اللي مركز فيه علا وكانه بيشوفها لاول مره ..حازم.لعلا تعالي نرقص
علا..انا …بصت لجاكي ونهي تقصدني انا ياحازم
حازم..اقام ومسك ايدها قومها وقامت علا معاه
نهي ..كانت بتغلي وجاكي كاتمه نفسها من الضحك نهي اضيقت قامت تمشي جاكي اعترضتها برجلها كعبلتها نهي وقعت
جاكي.. خلي بالك دوستي علي رجلي
نهي . قامت وبصت لجاكي .فتحي انتي غبيه ورشتها ابكوبايه المايه في وشها
جاكي….انت وحده وا……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينة الحازم)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *