روايات

رواية سجينة الحازم الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم البارت التاسع والعشرون

رواية سجينة الحازم الجزء التاسع والعشرون

رواية سجينة الحازم الحلقة التاسعة والعشرون

ف فيلا شادي وبعد مااكمل رجع لاوضته عند شادي عشان يرتاح
شادي.. حمد لله على سلامتك ياريت نرتاح شوي بقي
اكمل.. مش هرتاح غير مااخد حقي من اللي كان عاوز يموتني
شادي… ارتاح وهنعمل اللي انت عوزه
وهنا موبيل شادي رن
شادي..الو.. كويس انا نزلك اهو
اكمل… سامر دا
شادي.. اه طب انزله وانا شوي وجيلك جه الوقت انه يعرفني بقي
عند حازم كان مرمي علي الكنبه بعد ماخد الخبطه من نهي علي راسه لوقت طويل وبدا يفوء وبيحاول يستوعب اللي حصل
وبدا يحس بوجع في راسه وبدا يلمسها واللي كانت بتنزف
حازم.. دي اخرتها يانهي تعملي فيا انا كده
وفجاءه موبيله جاتله رساله وهو بيحاول يمسك موبيله وهو مدروخ من اثرالخبطه وفتح الرساله واتصدم لما لاقي الرساله فيديو لنهي وهي في احضان راجل غريب علي السرير وبصرخه وجع اااه.. اااه وكان الصرخه تعلن عن قلم تاني لحازم خده من نهي وهو قلم الخيانه
حازم وهو في هيستريا من الصدمه كان بيكلم نفسه وهو مشغل الفيديو
حازم.. بهلع وصدمه وهستيريا مش معقول لا لا مش هي.. مش هي
نهي بتحبني زي مابحبها انا حبيتها من زمان بعت الدنيا عشانها بعت اهلي وبعت اللي بتحبني عشانها
حازم.. بصرخه مخلوطه ببكاء وفي حاله هستيريا.. لا دي مش نهي .. لا لا هي هي نهي حرام عليكي ليه عملتي فيا كده ليه لا لا لااااااا
شادي.. اهلا سموره اي الاخبار
سامر.. خلاص اول فيديو اتبعت وان شاءلله مش هيكون الاخير
شادي.. كويس ياسامر .. اتفضل ياسامر
سامر.. باستغراب دا اي
شادي.. حسابك زي مااتفقنا
سامر.. هو كده خلاص شغلي خلص
شادي.. اه بجزء كبير خلص.. سامر انت كنت عاوز تعرف مين الريس الاساسي والعقل المدبر في الليله دي
سامر.. اه نفسي عشان دماغه عاليه اوي وعجباني
وهنا باب مكتب شادي خبط ودخل اكمل بكل ثقه
اكمل… ازيكم ياشباب
وسامر.. هنا بصدمه واستغراب انت الريس وقرب سامر من اكمل وبدا يلف حوليه بغضب وبدا يفتكر لكمات اكمل ليه يوم ماكان اكمل بينقذ علا
اكمل… موجه كلامه لسامر… اذيك ياسامر ومد اكمل ايده لسامر عشان يسلم عليه
سامر قرب من اكمل وبقت انفاسه قريبه من انفاس اكمل واللي خلي شادي يقلق من رد فعل سامر ورفع سامر ايده وشاور بصباعه في وش اكمل وبنظرات غضب
سامر… عارف ايه اللي يشفعلك عندي
اكمل.. بنظره تحدي لسامر. اي
سامر.. انك انقذتني وعرفتني حقيقه وحده رخيصه كنت هضيع مستقبلي وحياتي عشانها وهنا بص سامر لشادي وكمل كلامه اكمل دا اللي كان في المستشفى وبتتكلموا عليه انت وشهاب وهنا هز شادي راسه بالايجاب
سامر.. مد ايده لاكمل عشان يسلم عليه وهنا اطمن اكمل وسلم علي سامر وفجاءه حضنوا بعض
سامر.. بص لشادي اسف مش همشي ولا هسيبكم ولا هاخد حاجه الا مالحوار بتاعنا يخلص كله وانتقم من نهي
اكمل.. علي راحتك انت خلاص بيقت واحد مننا
سامر..بفرحه وارتياح وانا مبسوط بدا واي حاجه عوزنها هعملها ليكوا يلا انا همشي عن اذنكم .. وفجاءه وقف سامر وهو باصص لاكمل ااه نسيت علي فكره ايدك تقيله اوي
اكمل… بضحك اي خدمه افتكر الجمايل دي
امام اكبر فنادق القاهره الفاخره تقف عربيه نهي واللي شهاب اول ماشفها ركب
شهاب.. مالك يابنتي في اي قلقتيني عليكي
نهي.. حازم اتجنن و اتخنقت معاه وعرفته حقيقته بالنسبه ليا ولميت حاجتي وسبته
شهاب.. بخباثه شوفتي كويس اننا خلصنا وظبطنا امورنا قبل مايتجنن عشان تعرفي انا بخاف عليكي اد ايه
نهي.. المهم دلوقتي عندي اقابل المستثمر عشان اعرف اظبطه ويمكن يخدني علي بره معاه
شهاب.. وهتسيبني ياروحي
نهي… ابدا هخدك معايا المدير بتاعي يااروحي
شهاب.. طب يلا انزلي الاوضه جاهزه اطلعي ارتاحي وجهزي نفسك لغايه ميعاد المستثمر
نهي.. بدلع.. مش عارفه مودي وحش اوي
شهاب… بخبث خلاص ياروحي هطلع معاكي اظبطه
نهي.. اوكي ياروحي يلا بينا
حازم كان ضايع حاسس الدنيا فجاءه بضيق عليه قام حازم من مكانه ودخل اوضته هو ونهي وبقي يبص علي السرير المكان اللي كان بيجمعهم وبقي يفتكر ايامه معاها وسهراته عليه وبقي يصرخ بانهيار
حازم.. كدب… كدب.. خاينه وبدا يقطع مرتبه السرير وهو بيصرخ وبيكسر في الاوضه خاينه.. خاينه وبسرعه فتح دولابها وبقي يرمي هدومها اللي سابتهاعلي الارض ويدوس عليهم
حازم بقي بيلعن كل دقيقه جمعته مع نهي وبدا يحس بخنقه بسرعه اخد مفاتيح عربيته وخرج من البيت
_الله هو البيت ماله مترتب كده ليه ولا كأن عازب عايش فيه
_هو انتي مش عارفه ابنك طول عمره ماتحسيش بيه
_اه والله عكسك مش زيك تحبي القلق والدوشه طب اتصلي بيه بقي عرفيه احنا جينا شكله مش بيقعد فيها
_ماما بكره عيد ميلاده وعاوزه اعملها ليه مفاجاه بصي ياست الكل انتي علي ماتفتحي الشنط وتجهزي البيت كده اكون رحت جبت الحاجه اللي اتفقت عليها اون لاين لليوم دا
_ماشي حببتي بس متتاخريش
_حاضر ياست الكل
حازم قعد يلف بعربيته وهو مش حاسس بالدنيا مافيش غير ادمه شريط ذكرياته المزيفه وبدا يفتكر علا
حازم.. بدموع ووجع وهو بيشوف علا في خياله وبقوه علي دريسكيون العربيه بقي يضرب غبي غبي ضعيتك من ايدي عشان وحده رخيصه
وهنا جاتله رساله تانيه وفتحها وكانت الرساله عباره عن فيديو لنهي ولكن مع راجل تاني وهنا حازم بقرف وكان عاوز يتقايء من القرف اللي شافه من نهي وهو بيصرخ اااه اااه يابنت….
اكمل.. سامر استني عاوز فونك يكون مفتوح اال24ساعه
سامر…. حاضر اظن بقي اللعب بقي علي المكشوف كده
اكمل… صح والنهايه قربت عاوز الكل يصحصح
شادي.. كلنا معاك متقلقش
وفجاءه موبيل شادي رن وكانت مكالمه من شهاب اللي حكي علي اللي حصل من نهي وحازم
شادي… خلاص خليك معاها عينك متفلتش من عليها واستني مني الجديد
هنا حكي شادي المكالمه لاكمل وسامر تفاصيل المكالمه
اكمل… كده الدنيا ولعت اجهز بقي بالمستثمر اللي نهي هتموت عليه كمان ساعه يكون في الفندق
شادي.. تمام
سامر.. طب اعمل ايه في طلب نهي بخ… بخطف… مدام علا
اكمل… اضحك عليها علي اد ماتقدر وعرفها انك بتجهز الخطه والمكان عشان محدش يعرفه زي المره االلي فاتت
سامر.. ماشي هحاول دي ست زنانه انا عارفها ومدام علا تعبها من زمان
في جناح في اكبر فنادق القاهره
كانت نهي وشهاب عار*يا يمارسوا الرذ*يله وبعد ماخلصوا ونهي في حضن شهاب
نهي.. شوشو اقولك علي حاجه وتصدقني
شهاب.. اقولي ياروحي
نهي.. انا بحبك ❤ واوي كمان عشان لما بلجألك بلاقيك
شهاب.. وهفضل كده ياقلبي
نهي.. شهاب انت لازم تسفرني باي طريقه عوزاك من ناحيتك تقنع المستثمر دا انه يخدني معاه عاوزه اهرب من حازم معرفش رده فعله اي
شهاب… متقلقيش هضبط الدنيا زي ماتحبي
وقطع كلامهم مكالمه من استعلامات الفندق بوصول المستثمر وفي انتظارهم
شهاب… عاوزك تجهزي حاجه كده فاخرمن الاخر عاوزك تجنني امه
نهي… بدلع عيوني
وشهاب لسه هيقوم نهي شوشو الحادق بتاعي فين
شهاب.. ااه منك مش بتش*بعي وفجاءه اعتلا*ها وانغمسوا في الر*ذيله
في ملهي ليلي كان حازم قاعد يشرب بجنون كان بيحاول ينسي اللي حصله وصدمته في اكتر وحده حبها ازازه ورا ازازه وهو بيفقد ذاكرته
فتاه ليل.. في اي يااستاذ انت براحه علي نفسك انت ممكن تموت كده
حازم… بسكر.. انا عاوز اموت
فتاه ليل … وايه مستاهل عشان تموت وتغضب ربنا
حازم… فاء وبصلها واستعجب من كلامها تغضب ربنا.. ههههه علي اساس احنا بنصلي وكمل صب و بيشرب بشراهه
فتاه ليل.. خدت منه الكاس… اقولي وجعتك يمكن تلاقي عندي حلها
حازم… بصلها باستهزاء انتي عندك حل لمشكلتي
فتاه ليل… جرب وشوف مش هتخسر
في الفندق كان شهاب والمستثمر قاعدين يضحكوا ويشربوا بعد مامضوا عقود الشراكه ونهي بدلع موجهه كلامها للمستثمر
نهي.. يارب تكون مصر عجبتك ياشيخنا
المستثمر… جدا كل حاجه فيها حلوه وخصوصا ستاتها
شهاب… بضحك ستاتها بس
المستثمر.. ورجالتها اخي لاتزعل
نهي بغمزه لشهاب
شهاب… طب عن اذنكم هعمل مكالمه ضروري
نهي.. نورت مصر ياشيخنا
المستثمر.. بنورك يااقمر
نهي.. وهي بترفع الكاس وبتغمز له في صحتك
شهاب بعد ماخلص مكالمته رجع ليهم واتفاجيء لقاهم طلعوا الغرفه
شهاب… يابنت اللعيبه مش بضيعي وقتك يانهي
في مكان بسيط الحال كان حازم وفتاه الليل اللي شافها في الملهي الليلي في احضانه
فتاه الليل… اقولي بقي دا اللي مزعلك
حازم… وهو بيدخن سيجاره وبينفخ في وشها كل دا وميزعلش خيانه وغدر عاوزه اي تاني عشان ازعل
فتاه الليل… طب هتعمل ايه
حازم… لازم انتقم منها لازم امو*تها اغسل عار*ي وشر*في
فتاه الليل… اقولك ومتزعلش مني
حازم… اقولي ولو زعلت ايه اللي هيحصل
فتاه الليل… هي عملت كده عشان مستضعفاك
حازم… بعصبيه انا كنت بحبها وكنت بعملها اللي تعوزه من قبل ماتطلبه
فتاه الليل.. عشان كده بصت لغيرك عشان انت موجود في اي وقت ولو انتقمت لنفسك مش هتستفيد حاجه غير انك هتتعدم بس ولا طولت فلوسك ولا غسلت عار*ك
حازم.. امال اسيبها عايشه وهي معلمه عليا كده
فتاه الليل… تؤتؤ.. زي ماضحكت عليك وعلمت انت كمان اضحك عليها وعلم
حازم… بص ليها هو انتي اسمك ايه
فتاه الليل… محسبوتك شربات ولو حبيت تدلعني ابقي شوشو
حازم..بنظره رجاء اعلم عليها ازي
شوشو… هقولك ازي…..
عند شادي في فيلته كان اكمل قاعد شارد
شادي… ها يااخينا سرحان في اي
اكمل.. عاوز اخد علا ونسيب هنا ونعيش حياتنا بقي ونبعد عن كل اللي بيؤذنا عاوز اعيش واكون بيت واسره تعبت من زمان كنت بدور علي البنت اللي تخطفني من اول نظره
شادي… اكيد لاقيت وكتير كمان
اكمل… ابدا عمري ماحسيت مع اي بنت عرفتها في شغل او صحوبيه باحساس خطف القلب دا
شادي… وحسيته مع علا
اكمل.. تصدق ايوه من اول مره شوفتها في البحر بتعوم مع جاكي وحازم ونهي كانت شارده عنهم طلعتلي كانها حوريه البحر
شادي.. وعملت ايه لما شوفتها
اكمل.. حوريه اتبخرت ملقتهاش تاني اختفت وافتكرت اني بحلم
وبعدها شوفتها في حفله السفاري واتاكدت ان اللي شوفته حقيقه مش حلم واللي حصلها ساعتها وخلعه قلبي عرفت انها هي دي
شادي… داانت بتعشقها يااعم انت
اكمل… اوي زيك كده انت وجاكي
شادي.. اه والله بس البت جاكي تعباني مش حاسسها اجنبيه
اكمل.. جاكي جدعه وبنت بلد اتربت هنا ووقفت جنب علا ولااكتر من اختها خلي بالك منها
فتاه الليل.. بس ياسيدي وبكده تاخد فلوسك ولو حابب تنتقم وتمو*تها يبقي بالعقل وبخطه محدش يشك فيها انك انت ليك يد في قت*لها مش تو*لول لامؤخذه زي النسو*ان
حازم… صح لازم ارجع فلوسي منها وبعد كده امو*تها علي البطيء
_ماما ياست الكل انا جيت تصدقي القاهره بقت حلوه اوي وحتي وهي زحمه
_حببتي رجعتي وجبتي اللي طلبتيه
_كله ياماما هنا
_ودا عباره عن اي بقي
_زينه ياماما وشمع بيفرقع ونور واضاءه حبه روشنه عشان عيد الميلاد
_طب يلا كلمي اخوكي بقي عشان بدات اقلق عليه عاوزه اسمع صوته وحشني
_ماتخليها بكره شكله مش هيبات هنا
_دلوقتى حالا
في جناح ملكي كانت نهي مع المستثمر( طبعا زي مانتم عارفين نهي شغلنتها اي ومكانها فين علي السرير)
نهي.. تصدق انت طلعت خلب*وص اوي
مستثمر… عجبتك ياعني
نهي… اوي ياروحي اول مره اجرب النوع دا بس تعرف مش باين عليك
المستثمر.. ماهو دا حلاوته اني ابهرك وانتي معايا لوحدينا
نهي… بس مش علي طول كده انا بحب الدلع والحنيه في العلاقه مش الض*رب حتي شوف جسمي كله واووا
المستثمر… ياروحي انا هطيبهالك وبا*س المكان اللي شاورت عليه نهي طبعا مكان سا*فل زيها
المستثمر.. ها اخباره ايه دلوقتي
نهي… بدلع خف وبقي زي الفل
المستثمر.. انتي لازم تسافري معايا مابقدر استغني عنك
نهي.. ولا انا ياروحي وهنا خدت صاحبنا المستثمر في حضنها وراحوا لعالم الرذ*يله
عند اكمل واللي كان بيكلم علا قبل ماينام
اكمل… وحشتيني عامله اية ياقلبي
علا.. وانت كمان وحشتني اكتر
اكمل… امتي بقي الاسبوع يعدي لا شهور العده عاوزه اخطفك واطير علا انا بحبك اوى
علا.. وانا كمان بحبك اوى. اكمل عندي ليك مفاجأة الصبح
اكمل.. ماينفعش دلوقتى
علا.. لا عشان تبقي مفاجأة يلا ارتاح ونتكلم بكره تصبح على خير ياقلبي
اكمل… وانتي من اهل الخير حبيبي
_ماما برن عليه مش بيجمع اااخ نسيت صاحبه كان قايلي انه غير رقمه
_خلاص كلمي صاحبه عاوزه اطمن عليه
_ماما الوقت متاخر وعيب ارن علي حد متاخر كده وعد بكره اول مانصحي هرن عليه اخد رقمه من صاحبه
_طب كلمي علا شوفييها تكون عارفه هو فين وابقي طمنيني
_ماشي ياماما
عند حازم اللي كان شارد الذهن وفتاه الليل في احضانه نايمه وهو بيبص ليها
حازم… طلعتيلي منين بس وياتري انتي خير ولا شر ولا ظهورك ليا نجده عشان افوء ومستسلمش
وفجاءه موبيله رن وكان مكالمه من طفاشه
حازم… ايوه يازفت
طفاشه… عندي ليك مفاجأة من العيار التقيل
حازم.. اي هي
طفاشه… بكره هقولك عليها وهتدعيلي وهتبوس فيا من هنا لصبح
حازم… ماشي لماانشوف اخفي بقي
طفاشه… هتدعيلي صدقني وفلوسي هتزيد
حازم… ماشي لو المفاجاه تستاهل
_ الو. علا. ماما كل شوي تزن عاوزه تكلم اكمل وانا مش عارفه اقولها اي
_ انت في شرم لسه ولا اي
_لا وصلنا الصبح وعلي ماجهزت شويه حاجات
_خلاص يامروه اكمل طلع وبقي كويس ويقدر يكلم طنط
_حلو خلاص هقابلك الصبح عشان نجهز لحفلتنا لاكمل
_الصبح هعدي عليكي لما اخلص مفاجتي لاكمل الخاصه
_ماشي ياستي يابختكم يلا تصبحي على خير وهستني من مكالمه الصبح اول ماتخلصي سلام
نهار جديد ويوم جديد علي ابطالنا عند اكمل اللي كان نايم وموبيله رن من علا واتفاجيء ان المكالمه فيديو كول
اكمل… وهو في صدمه وفرح بنفس الوقت وبيحاول يفتح عيونه علا.. صباح الخير ياقلبي انتي فين كده
علا… في مكتب بابا استلمت اول يوم شغل ايه رايك فى مفأجتي
اكمل… حلوه طبعا ومش مصدق عنيا
علا…. حلو اوى اجهز بقي للمفاجاه التانيه
اكمل… امتي طيب مش هقدر استني
علا… انهارده بس بليل يلا قوم فوء وشوفلك حاجه اعملها مش بحب الرجاله الكسلانه
اكمل… بسعاده وانا منتظرك علي نار
هنا باب اوضته خبط
شادي…. يلا يااكمل الوقت جه بسرعه البس هستناك في العربيه بسرعه.. بسرعه
اكمل…. خمس دقايق وهحصلك
شوشو… صباح الخير ياااستاذ حازم
حازم.. صباح الخير جسمي متكسر اوي ومش قادر اقوم
شوشو… انا جهزتلك الفطار اهو افطر وانت في السرير هخلص مشاويري وهجيلك بسرعه اوعي تمشي
حازم… وهو حاسس بصداع مش همشي متخفيش ماليش مكانه اروحه
شوشو.. تعرف انا مستغرباك طول الليل كنت نايم بتخطرف باسم علا ولما اشتكيت اشتكيت من انك بتحب نهي انا احترت فيك
حازم… خلصي مشاويرك وانا مستنيكي وهتعرفي كل حاجه
علا…. صباح الخير يامروه يلا قومي اجهزي وافطري انتي وطنط علي مااخلص شغلي وهعدي عليكي
مروه…. صباح الورد والياسمين خلصي براحتك وانا هفطر وهنزل هروح اعمل مشوار علي السريع كده لغايه ماترني عليا وهاتي جاكي عشان وحشاني اوي
علا…. اوكي.. خلي بالك من نفسك
مروه… اوكي… سلام
في الفندق وفي الجناح الملكي للمستثمر
كانت نهي نايمه وهي بتفوء بدلع بعد سهره امبارح وبتحسس مكان المستثمر ملقتوش جنبها
نهي… بيبي فينك ولكن ملقتش رد
_يلا ياماما انا نازله بقي
_كملي فطارك الدنيا مطرتش
_لا عشان اخلص مشواري قبل ماروح مع علا
_طب اخوكي
_هيرجع انهارده من السفر علي الحفله علي طول
هنا نهي فاءت وقامت تشوفه فين وهي بتقوم اتصدمت وكانت بتشد الغطا عشان تستر نفسها وبصراخ وصدمه
نهي…… ايه دا انتم مين …. انتم مين…. مين اللي دخلكم هنا
مروه نزلت وخلصت مشوارها ورنت علي علا
_علا انا خلصت اعمل ايه ادامك كتير
_شوي بس
_خلاص ابعتيلي اللوكيشن بتاعه الشركه وانا جيالك حتي ابارلك علي شغلك الجديد
_حلو هستناكي سلام
وهنا وقفت تاكسي وركبت مروه فيه
_من فضلك شركه فتح الله للاستثمار السياحي من فضلك
_من عنيا تامري يااا انسه
وبعد فتره والتاكسي بيلف من شوارع غريبه
_الله هو دا العنوان.. يااسطي
التفت السواق ورش علي وش مروه اسبري مخدر
_نورتي ياقمر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينة الحازم)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *