روايات

رواية خفايا القدر الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر الفصل التاسع عشر 19 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر البارت التاسع عشر

رواية خفايا القدر الجزء التاسع عشر

رواية خفايا القدر الحلقة التاسعة عشر

لو حصل حاجه ل غزل هنسي انك ابويا
محمود: كنت حاسس ان ف ملعوب ف الموضوع ف بعت رجالتي الشقة بتاعتك كنت فاكرني مش عارف بس انا عارفها من زمان اوي بعت رجالتي ودلوقتي غزل معايا
عاصف: هتند*م لو حصلها حاجه
محمود: اهدا كده ونتفاهم
عاصف: فين غزل
محمود: مش قبل ما تديني التسجيل اللي معاك
عاصف: مش هديك اي حاجه غير لما اشوف غزل كويسه بعينه صدقني لو حد لمس شعرا منها هتكون نهايتك
محمود: تسلمني الدليل تاخدها غير كده هخلي رجالتي يعملوا فيها اللي هما عايزينه
عاصف: وانا موافق بس عندي شرط
محمود: هو اي
عاصف: نروح انا وانت المكان اللي مخبي فيه غزل واشوفها بعيني بعدها اقدر اديك الدليل
محمود: وانا اي يضمني انك هتديني الدليل مش يمكن تبلغ الشرطة بعد ما تشوف حبيبت القلب
عاصف: مفيش دليل بس انا عند كلمتي ولا نسيت انك انت اللي ربيتني
محمود: لا ما نستش بس انت اللي نسيت اني ابوك
عاصف: انا ابويا مات بالنسبالي
محمود: يااه لدرجادي
عاصف: انت مش مستوعب انت عملت اي انت دمر*ت عيلتين ادمر*وا بسببك وف الاخر مش حاسس انك غلط
محمود: انا عملت كده علي شانك بس
عاصف: لا مش عشاني عشان نفسك وانانيتك
محمود: متقولش كده ي بني انا بحبك وعملت كل حاجه لمصلحتك
عاصف: ياريتك ما حبتني عشان تفكر تعمل عشاني حاجه كل اللي بيني وبينك دلوقتي غزل انسي اني ابنك تقدر دلوقتي نمشي
عند غزل بعد ما عاصف مشي من عندها كانت بتصلي بس حست بحد بيفتح الباب فكرتوا عاصف ف كملت صلاتها اول ما خلصت لقت اتنين لابسين اقنعة واقفين علي الباب
غزل: انتوا مين
لسه هتصوت واحد حط منديل علي بوقها راحت ف النوم ابتدت تفوق بعد شوية لقت نفسها ف مكان غريب لسه هتقوم لقت نفسها مر*بوطة ف كرسي حاولت تفك نفسها مقدرتش حاولت انها تقوم وقعت علي الارض بالكرسي في واحد فتح الباب ودخل لقاها واقعه علي لارض
غزل: انت مين واي اللي جابني هناا
_اخرسي احنا مش جبناكي هناا عشان تسالي انت مخطو*فة يبقا لازم تخافي
غزل: بتتكلم بجد اعععععععع يعني انا مخطو*فة دلوقتي هيييي زي ما كنت بحلم تعرف انا حلمي من وانا صغيرة اني اتخ*طف وييجي بطلي يانقذني بس مكنتش اعرف ان الناس اللي هتخط*فني شكلها حلو كده كان شكلكم وحش اوي ف الحلم وعيونكم بطلع شرا*ر
_بس راديوا اشتغل انتي هبله انتي مخطو*فة لازم تخافي
غزل: هخاف من اي اخركم هتعملوا اي هتمو*توني مثلا مش بخاف من المو*ت كلنا هنموت بس ف كيس اندومي ف الشقة كان نفسي اكله قبل ما امو*ت
_طلع المسد*س وحطوا علي راسهااا كلمة زيادة هفضيه ف دماغك
غزل: اخر سؤال بس ي كابتن
_عايزه اي
غزل: حقيقي المسد*س ده عملني ازاي اضر*ب بيه يخليلك عيالك
_اسكتي بقااا مسك البلاستر وحطوا علي بوقها وسابها وطلع بره
حاولت تتحرك بالكرسي براحه لحد ما وصلت عند تربيزه كان عليها سكي*نة حاولت تمسكها وفعلا نجحت مسكتها بين ايديها وحاولت تفك الحبل بس جر*حت ايدها دموعها نزلت من الوجع ولسه مكمله لحد ما قدرت تقطع الحبل وتفك نفسهاا لسه هتقوم من علي الكرسي سمعت خطوات جايه نحيتهااا ف رجعت مكانها علي الكرسي ولفت الحبل علي ايدها بحيث ميعرفش انها فكته
بس عليها ورجع قفل الباب وطلع تاني وهيا قامت تدور علي مخرج لقت شباك بس كان عالي شويه
عند محمود وعاصف وكان معاهم محمد وصلوا المكان ومحمود طلب من الرجالة انهم يجيبوا غزل وهما راحلوا ينفذوا اوامروا
محمود: دلوقتي هتشوف غزل وتديني الدليل
عاصف: اشوف غزل الاول
محمود: دلوقتي رجالتي يجبوهااا
_محمود باشااا البنت هر***********

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *