روايات

رواية امتلكت قلب الريان الفصل الثاني 2 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان الفصل الثاني 2 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان البارت الثاني

رواية امتلكت قلب الريان الجزء الثاني

رواية امتلكت قلب الريان الحلقة الثانية

ريان بتعملي ايه
راية بسم الله الرحمن الرحيم خضتني يابيه هو انت مش كنت خارج..
ريان بسألك بتعملي اي بؤضتي..
راية برتبها حضرتك ااهانم طلبت مني اعمل كده..
ريان بشك واللي ترتب الاوضه تفتح الدرج كده..
رايه بدموع لااا يابيه كل الا انك تشك بيا ..اني شفت ساعت حضرتك وشكلها غاليه عشان كده قلت اخبيها بالدرج لكن مكنش العشم والله كده .
ريان بانفعال عشم اي.انتي هتصاحبيني يابنت انتي..
راية لا مراخذه يابيه لكن الظلم يوجع قوي..
ريان اطلعي من اوضتي ومتدخليهاش تاني وانا مش موحود..
رايةحاضر..
ريان استنى هنا..
راية ايوا يابيه.
ريان متفكريش اني سبتك هنا ونسيت اللي عملتيه انا سبتك عشان امي اصرت انك تفضلي لو عليا كنت مششيتك متسوقسش فيها فهماني
راية كتر خيرك يابيه..
رايان بتحذير وحسك عينك اللي حصل امبارح يتكرر واسمعك تتكلمي باى حاجه تحصل بالبيت ده فهمه..
رايه خلاص يابيه والله حفظت الدرس مش هتكلم انشالله اشوفك نايم معاياها بسرير واحد..مش بس تبو**سك
ريان بصدمه اي الكلام ده امشي.ياينت من هنا امشي ربنا يصبرني يارب..
رايه مالك متعصب كده ليه.
ريان بانفعال امشي من وشي بقولك
رايه خحضر خاضر ماشيه اهو هو كل حاحه متعجبش اتكلمنا مش عحابك سكتنا مش عاجك ..والله الراجل اللهي تتحريق يابعيد زي مابتحرق دمي كل اما اشوفك
ريان سمعك وحسابك تقل معايا
لتهرب الى المطبخ بسرعه..
**************
سيف مين العسل دي..
ريان الشغاله الجديده وخف عنها شويه انت هتكلها بعنيك..
ريان رايه تعالي هنا..
رايه حاضر يابيه
ريان شوفي سيف بيه يشرب ايه
سيف قهوه ياعسل..
رايه مين اللي عسل..
سيف انت ياحميل
راية ربنا يكرم اصلك والله مفيش عسل هنا الا انت
تحب تشرب ايه..يابيه..
سيف بغزل اعملي قهوه من غير سكر ..كفايه انتي اللي تعمليها..
راسة ياخرابي على الكلام الحلو …هما دول اللي يعرفوا يتكلمو مش زي ناس..
ريان اخلصي اعمليلنا قهوه..وانت بطل كلامك.ده..
سيف ليه دي البنت بجد .زي العسل انت مش شايف.
ريان لا مش شايف خلينا نخلص ام الشغل ده عشان هسافر يومين.
سيف اه طبعا ياسيدي ومين زيك هتغرق بالعسل يومين وتسبلنا هم مايتلم..
ريان اخلص ياسيف هي مش ناقص حسد…
راية بابتسامه القهوه يابيه.
سيف تسلم ايدك..انتي اسمك ايه
راية اسمي رايه..جايه من البلد وب..
ريات بملل خلاص خلاص انتي هتفضلي ترغي كتير امشي خلينا نشوف شغلنا .
سيف بحرج ريان..
ريان ايه تنت مش جاي عشان تشتغل..
اسرعت رايه بحرج الى المطبخ..
سيف انت كسفت البنت وشكلها غلبانه جدا…
ريان بسخريه لا وانت حنيني ياعيني ..شيل البنت من نفوخك..ياسيف
سيف لا بقى انت اللي مش طبيعي النهارده مالك..
ربان ماليش خلينا نخلص الشغل..
سيف ريان اتكلم وقولي مالك..
ريان قولتلك مافيش ..
************
مساءً في مكتب ريان..
ريان بحده انتي بتعملي ايه هنا
رايه بسم الله انت ازاي دخلت هنا زي القضى المستعجل كده مش كنت مسافر..
ريان بتعملي ايه بالمكتب بتاعي..
رايه اني بدور على روايه حلوه بتتقرا..
رايان بسخريه رويه هو اللي زيك يقرأ روياات..
راية ربنا يسامحك .يابيه.
ريان تعالي هنا رايحه فين..
رايه هروح اوضتي..
ريان لا والله..بعد ماقلبتي المكتب كده هتروحي عادي
رايه هرتبه حضرتك عايز حاجه..تانيه
ريان ايوا..
رايه اتفضل..
ريان اي الجمال ده..
رايه بصدمه اي..
ريان تصدقي النهارده شايفك.حلوه اوووي…غير كل يوم..
رايه بارتباك….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية امتلكت قلب الريان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *