روايات

رواية سجينة الحازم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم البارت الرابع والثلاثون

رواية سجينة الحازم الجزء الرابع والثلاثون

رواية سجينة الحازم الحلقة الرابعة والثلاثون

في مدافن الفاتح كان يقف الحج احمد امام مدفن اخوه ابو حازم وهو في اسي وحزن
الحج احمد.. سامحني ياخويا … سامحني عشان خاطري معرفتش انفذ اللي وعدتك بيه معرفتش احافظ علي ابنك واربيه زي ماكنت عاوز وطلبت مني احافظ عليه
حازم وعلا الاتنين اتربوا في نفس المكان وبنفس الحب عمري مميزت حد عن التاني كنت الاب اللي ديما بيعدي لابنه غلطاته كنت ديما بسامحه وبقول بكره هيكون احسن ويقدر يشيل مسؤليه
حتي لما جه علي بنتي يوم ما اخترته زوج ليها وظلمها مكنتش اقدر اقف في وشه واخد حق بنتي منه
وببكاء شديد وحزن كان الحج احمد يقرا الفاتحه علي روح اخوه والد حازم
علا… خلاص يابابا عشان خاطري كفايه كده ارجوك صحتك يابابا
الحج احمد… مش عارف الغلط فين يابنتي ليه عمل في نفسه كده وفينا
فلااااش باااك
علا… مكالمه ايه اللي خلاك تمشي في وش الفجر كده وانت عارف الطريق وحش
اكمل.. مكالمه من ايمن صاحبي
علا.. الضابط ايمن في حاجه ولا اي
اكمل… مش عارف عاوزني حالا فعشان كده هوصلك البيت وهطلع عليه طول
علا.. اكمل اوعي تكون مخبي عني حاجه او مشكله احنا وعدنا بعض اي حاجه او مشكله هناقشها ونشوف حلول لها
اكمل.. وقف العربيه فجاءه والتفت لعلا… ومسك ايدها بحب وحنان وباسها وطبطب علي ايديها يطمنها متخافيش اول ماخلص معاه هعدي عليكي تكوني قعدتي مع اهلك وارتحتي شويه وبعدين انا بقول مش زي ناس بتمشي
وهنا اتعدل اكمل وبص ادامه عشان هيتحرك بعربيته وعلا كمان بصت ادمها وهي من جوها قلقان وخايفه علي اكمل
في مديره الامن بالقاهره وفي مكتب مدير الامن
الضابط ايمن… اسف يافندم اخبار مهمه جاتلي فورا
مدير الامن… خير ياايمن
الضابط ايمن… بلاغ عن جريمه قتل والقت*يله نهي واللي لقوها مخنوقه من غاز ثاني اكسيد الكربون وهيتم فورا البحث عن ملابسات الجريمه
مدير الامن… نهي بتاعتنا اللي شغالين عليها
الضابط ايمن.. ايوه فندم
مدير الامن… طب بسرعه عاوز نتيجه التحريات والبحث خلال ساعات من دلوقتي
ايمن.. تمام يافندم
اكمل وصل علا بسرعه لبيتها واتصل بصاحبه الضابط ايمن
اكمل… انت فين ياايمن
ايمن.. تعالالي علي بيت نهي
اكمل.. باستغراب وقلق نهي بتاعتنا
ايمن… ايوه بسرعه يااكمل
علا… ماما بابا وحشتوني اوي وحضنت علا والدتهاووالدها
ام علا.. حببتي وانتي اكتر بقي كده تعملي فيا كده
علا… سامحيني ياماما.. انا اسفه يابابا حسبتها غلط واديني اتعلمت
والد علا… المهم انك رجعتي بالسلامه ياحبيبه بابا
علا.. كلكم وحشني حتي جاكي وحشتني
جاكي… بدموع وانتي اكتر ياروحي
علا.. اهو كنت في رحله يوم استفدت منها واديني رجعت علي طول
والد علا… الله امال اكمل فين مطلعش معاكي ليه
علا… اتصل بيه الضابط ايمن صاحبه ورحله علي طول
والد علا.. ايمن كلمه يارب استر__ يارب خير
اكمل وايمن وصلوا لمكان الجريمه واللي كان مدمر ازاز الشبابيك والابواب متكسره والمرايات
ايمن.. زي ماانت شايف كده انفجار بسبب ضغط الغاز وعدم وجود تهويه وحريق في الريسبشن لما البواب فتح الانوار واللي اكتشفالجريمه
اكمل… طب نهي وحازم فين
ايمن.. وهو بيدخل اوضه نهي واللي كانت عار*يه ياعسكري شوفلي ملايه غطي الجث*ه دي واللي كان جسمها كله ازرق بسبب استنشاق كميه غاز كبيره وهنا اكمل دير وشه من صدمته لما شاف المنظر
ورجال البحث الجنائي بينقلوا الجثه في كيس اسود جلد
اكمل.. طب حازم فين
ايمن.. بأقوال الشهود انه خرج قبل الفجر بعربيه نهي عشان عربيته عطلانه
وهنا ايمن واكمل كانوا بيتفقدوا الشقه
ايمن… غريبه ان الشبابيك كلها مقفوله والجو حر وكان في الصيف حتي مدخنه السخان في الحمام مقفوله ودخل المطبخ وكان بيتفقد المطبخ
ايمن.. غريبه ان كل زراير البوتجاز مفتوحه كلها اللي ينسي ينسي زرار ويكون عين البوتجاز شغاله
اكمل… تقصد الجريمه مقصوده
ايمن… ايوه بفعل فاعل واللي هيثبت الكاميرات
اكمل.. طب كاميرات ايه اللي هتثبت
ايمن. اكمل انت لسه نايم مش في كاميرا بتصور نهي
اكمل.. اه صح طب هتلاقي كله متسجل عند اللاب بتاع شادي
وهنا موبيل ايمن رن
ايمن.. الو متاكد انها عربيتها طب جايين فورا
اكمل… اي خير
ايمن.. عربيه نهي لقوها مقلوبه علي الطريق وفيها حازم جوزها ونقلوه علي المستشفي
علا… بس دي الحكايه والست تريزا كانت كريمه وطيبه معايا اوي وابنها محمد في كليه الطب اظن في تانيه هو اللي راح لاكمل وعرفه مكاني
الحج احمد… انتي طيبه وربنا ديما بيوقفلك الطيبن ديما
علا… بابا انا عاوزه اساعد الست دي هي وابنها ممكن
والد علا… طبعا ياروح بابا اعملي اللي شيفاه مناسب ليها
علا.. قامت جري علي والدها حضنته شكرا 🌹اوي يابابا ربنا يخليك ليا
وهنا دخلت الشغاله
الشغاله.. لامؤخذه ياحج اكمل بيه بره
علا.. خليه يدخل
الحج احمد.. ادخل يااكمل وقام يرحب بيه انت غريب ولا اي
اكمل دخل عليهم وحالته متغيره والحزن مالي وشه
علا… اكمل مالك في اي
الحج احمد.. بقلق في اي يابني
اكمل… اجهزوا عشان نروح المستشفى
علا… ليه في ايه
اكمل… حازم عمل حادثه بالعربيه وفي حاله خطيره
بااااك
علا… يلا يابابا اكمل مستنينا في العربيه كفايه ارجوك عشان صحتك
الحج احمد.. مافيش اخبار عن حازم
علا… هنروح دلوقتي نطمن عليه
في بيت منزل الست تريزا
الست تريزا… مافيش اخبار عن حازم قريب علا
محمد… لسه قافل مع اكمل ادعيله ياامي ربنا يريحه
الست تريزا.. ليه كدا ندعيله بالشفا يابني هو بين ايدين ربنا دلوقتي
محمد.. ماما حازم متهم بقتل مراته ياعني اعدا*م
اكمل خد علا والحج احمد وراحوا المستشفى كالعاده من ساعه وقوع الحادثه وفجاءه موبيل اكمل رن وكان اداره المستشفى
اكمل… حاضر جايين حالا
علا.. خير في اي
اكمل.. حازم فاق من الغيبوبه وعاوزنا بالاسم
وصل اكمل المستشفى ودخلوا العنايه المركزه اللي كان حازم فيها واللي بدا يفوء واول كلمه نطقها علا وبصوت ضعيف ومتعب
حازم.. علا اقربي عندي
علا.. بصت لاكمل وهنا اكمل حرك راسه بالموافقه انها تروح عنده
حازم.. سامحيني ياعلا… سامحيني علي كل حاجه وحشه عملتها فيكي
علا.. بحزن علي مصير حازم.. مسمحاك
حازم.. هنا شاور لاكمل واللي قرب منه اكمل خلي بالك من علا وحطها في عينك علا بتحبك اوي
وهنا كان بكاء عمه كان واضح ليه وهنا شاور لعمه بايده اللي مد عمه ايده ومسكها
حازم.. سامحيني ياعمي انا عارف انك عملت اللي عليك بس انا شيطاني غلبني وخلاني اخد حق مش حقي.. سامحني
والد علا… باس ايدابن اخوه حازم مسامحك ياحبيبي
وهنا سكت انفاس حازم واصوات الاجهزه تعلن عن نهايه حياته
في مكتب اداره مباحث القاهره وفي مكتب ايمن
كان بيستضيف اكمل وعلا خطبته
ايمن… البقاء الله
اكمل.. شكرا يايمن كده الملفات اتقفلت ولاى اي
ايمن… صح اللي قتل نهي ودبرلموتها حازم ودا اللي وضحته الكاميرات بتاعتك واللي دبر حادثه العربيه بتاعه نهي واللي كانت مقصوده بيها نهي هو واحد من رجال الاعمال سلط ناس تقطعلها فرامل العربيه بتاعتها عشان تموت وهي سايقه
علا… طب ليه كده
ايمن.. هي مدام علا متعرفش نهي شغاله اي
اكمل… لا متعرفش
ايمن.. وجه كلامه لعلا نهي بتصاحب رجال الاعمال الكبيره في البلد وبتعملهم فيديوهات وبتبتزهم بيها مقابل المال
وبكده عداله ربنا كانت اسرع واحكم من عدالتنا وكل واحد خد جزاته
اكمل… والله ياايمن تعبناك معانا اوي
ايمن.. لا انت اللي تنفع ضابط وشاطر كمان وهنا وجهه كلامه لعلا ساعدنا بطريقه مش معقوله ااه نسيت وهنا ايمن فتح مكتبه وجاب ظرف اللي كان فيه فلوس بتاع اكمل اللي اتسرق من عربيته .. اتفضل ياسيدي
اكمل… الله دي فلوسي المسروقه
ايمن. قبضنا علي طفاشه وواجهنا وخد حكم 4سنين
اكمل.. طب كويس نقوم احنا بقي
ايمن ماشي.. بس اوعوا تنسوا تعزموني علي جوزاكم
اكمل… ان شاءلله عن اذنك
بعد مرور 6شهور
اكمل… صباح الخير ياقلبي
علا.. حبيبي صباح الورد
اكمل.. يلا اجهزي ربع ساعه وهعدي عليك عشان اوصلك الفندق انهارده فرحنا خلاص اخيرا
علا… طب انا ممكن اروح وجاكي توصلني
اكمل… لا انا اللي هوصلك،،، بسرعه ياحوريتي
علا.. بفرحه حبيبي انت
اكمل عدي علي علا وخدها هي وجاكي للفندق اللي هيتعمل فيه الفرح وطلع علي بيت الست تريزا تحضر فرحهم
الست تريزا… اهلا ياحبيبي نورت البيت لما محمد قالي فرحت اوي عشانكم انتم تستهلوا كل خير
اكمل… عاوزك في طلب واتمني متكسفنيش فيها وهنا وطي علي ايدها وباسها
الست تريزا.. اطلب يابني انت وعلا في معزه محمد
علا.. كانت في اوضتها بتجهز مع جاكي ووالدتها ومروه ووالده اكمل وفجاءه الباب خبط واتفاجأت علا بوصول الست تريزا وقامت حضنتها وكانت فرحتها متتوصفش
عند اكمل كان شادي وشهاب وسامر
سامر… الله الله بتصفير ايه الشياكه دي
اكمل بكل غرور وثقه اقل حاجه عندي
وهنا جه معاد كتب الكتاب وتم جواز علا واكمل اخيرا وبدوا بالفوتو سيشن باجمل الصور والكل كان مبسوط وفرحان
وبدا الحفل اللي واتفاجات بيه علا
علا… اكمل هو دا فرح بسيط علي ادنا بس
اكمل… بصلها انتي تستهلي افراح العالم كلها وهنا علا بصتله بحب ربنا يخليك ليا
وهنا اكمل وعلا رقصوا مع بعض والكل كان مبسوط و شادي كان مع جاكي بيرقص ومبسوط
شادي.. ماتجي اكسب فيكي ثواب والمك
جاكي… خبطت في كتفه وانا موافقه
شادي… بتقولي ايه
جاكي.. مواااافقه
شادي… يافرحه امي هتجووووووز
الكل كان مبسوط وسعيد وخلص الفرح واكمل وعلا طلعوا علي اوضتهم في الفندق وعلا كانت مكسوفه
اكمل…. مبروك ياحببتي وباس ايدها
علا… حبيبي مبروك عليا انا عشان عرفتك وحبيتك وبقيت كل حاجه في حياتي
اكمل.. وانتي دنيتي اوعديني انك هتفضلي تحبيني
علا.. اوعدك حبي ليك لغايه اخر نفس في حياتي بحبك
اكمل.. نفسي اضمك واحضنك جامد اوي ادخلك جوايا ممكن
علا.. قربت منه ورفعت ايدها وحوطت رقبته بايدها وهو ضمها ليه بقوه وحب وبدا انفاسه تختلط بانفاسها وعلا غابت عن الوعي واكمل بدا يلت*هم شفايفها بعشق لفتره
وهنا علا بعدت اكمل عنها تاخد نفسها
اكمل… اعمل ايه وحشاني اوي وهنا شلها ونيمها علي السرير وخدها لعالمه الخاص 🫣🫣🫣🫣
في صباح اليوم وحياه اكمل وعلا الجديده
اكمل… لولوي صباحو اصحي يلا خدي شور عشان الطياره
علا.. حاضر حبيبي. خلاص هنعمل العمره جاهز
اكمل… طبعا ياحبيبتي جاهز
وهنا اقتلعت طياره بالعروسين للسعوديه لتأديه العمره زي ماوعد اكمل علا بيها
وبعد مرور 5سنوات
في فيلا اكمل كان نايم وصحي علي صوت عياط ابنه ياسين
اكمل قام يشوفه ودخل اوضته لاقي ياسين بيعيط جامد اكمل شاله ودخل بيه المطبخ
اكمل… استني يااستاذ ياسين هي امك كانت قايله كام معلقه لبن علي الرضعه وهنا بص ياسين وعمال يضحك
اكمل… اضحك اضحك فرحان في ابوك استني اكلم امك راحت فين وسيبانا
اكمل خد موبيله ورن علي علا
اكمل… علا انتي فين وسيبانا كده
علا.. مالك ياقلبي انت نسيت ولا اي مش في فوج سياحي كانت بسكنهم في القريه
اكمل… اه نسيت طب احط كام معلقه لبن علي رضعه ياسين
علا… الله امال ماما تريزا فين
اكمل… مش عارف انا صحيت لاقيت استاذ ياسين بيعيط
علا… خلاص ساعه وهرجع خلي بالك اقولتلك 3ملاعق علي نص الببرونه
اكمل… ااه صح متتاخريش بقولك اهو
علا… اوكي حبيبي
اكمل عمل رضعه ياسين ولسه هيرضعه لاقي الست تريز داخله ومعاها ديدا
الست تريزا.. الله هو صحي معلش يابني مدرسه ديدا اتصلت بيا عشان اجبها عشان الباص عطلان
اكمل… ولايهمك ياماما..
الست تريزا… عنك ياسين
اكمل… ديدا حبيبه بابا فين بوسته
ديدا… بابا حبيبي بوسه علي الخد دا والتاني كمان عشان ميزعلش
اكمل… شاطره ياديدا يلا اطلعي اوضتك غيري هدومك ماما زمانها جايه
ديدا.. بابا هوانت ليه في البيت قاعد وماما اللي شغاله هو مين الراجل ومين الست
اكمل.. بصدمه ونبي تصدقي عندك حق ماما تريزا خدي البت دي من ادامي بدل ماجبها من شعرها
ديدا طلعت تجري ووراها الست تريزا وهي شايله ياسين
اكمل.. البت بتسخني علي امها
محمد.. مروه اصحي ورانا طياره
مروه .. حاضر هقوم اجهز الفطار والبس
محمد… لاحببتي اجهزي وانا هحضر الفطار عشان بليل نكون في شرم عند علا عشان ماما وحشتيني
مروه.. حاضر
علا وصلت البيت ولاقت اكمل في المكتب
علا… دخلت علي اكمل حبيبي فين ياجماعه
اكمل… وهو بيعدل نظرته 😒موجود ومحدش معبره
علا.. ازي محدش يعبر القمر دا وقربت علا من اكمل واللي قعدت قصاده علي المكتب.. مالك بقي
اكمل.. زعلان منك
علا… مني مقدرش اقوم بس
اكمل.. علي فين
علا… هصلحك تعالي بس
اكمل وعلا طلعوا اوضتهم
علاواكمل في سريرهم..
علا… لسه زعلان
اكمل.. تؤتؤ.. مكنتش زعلان اصلا
علا… ياعني كنت بتضحك عليا
اكمل… اه عشان وحشاني
علا… طب انا قررت اخد اجازه طويله
اكمل ليه انامشتكتش من شغلك بالعكس انا فرحان بيكي
علا.. لا انتم اهم من اي شغل والبركه فيك احسن مني ميت مره وانا شغاله علي حسك
بس انا عاوزه اهتم بالبيبي بالجديد
اكمل.. بفرحه حامل
علا.. هزت راسها بفرحه اه
هنا اكمل حضنها بحبك ياحوريه حياتي
علا.. واناكفايه عندي اني حبيبه الاكمل
عدي السنين واكمل من اكبر رجال الاعمال في السياحه وعلا من السيدات الاعمال اللي حققت نجاح وكملت مسيره والدها في شركاته وشجعت
اكمل… يلا علا… عشان اجتماع الشركه
علا… روح انت انا عاوزه اجهز لعزومه بكره انا مبسوطه اننا كلنا هنتلم مع بعض بابا وماما وحشوني
ومحمدومروه مراته عندهم مؤتمر طبي في شرم انا مبسوطه بلمتنا اوي يااكمل
اكمل… خلاص ياحببتي علي راحتك
علا… متتاخرش بس
اكمل.. اشمعني بقي بوحشك مثلا
علا.. هنا بدلع وهو مسك وسطها وهي حوطت رقبته بدراعتها عندك شك في كده ولا اي
اكمل… طبعا لا عشان انتي كمان بتوحشيني اكتر تحبي تشوفي
علا… اكمل بطل دلع وعلي شغلك بقي
اكمل.. بقولك الاجتماع ممكن يتاخر ساعه اقوليلي الاولاد فين
علا.. في مدراسهم
اكمل… حلو اوي
علا… اكمل بطل بجد مش بهزر
اكمل… ولا انا بهزر دا انا جد جدا وهنا شال علا وخدها لعالمهم الخاص

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينة )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *