روايات

رواية ليتني احببتك اكثر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أسيل باسم

رواية ليتني احببتك اكثر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أسيل باسم

رواية ليتني احببتك اكثر البارت الرابع والعشرون

رواية ليتني احببتك اكثر الجزء الرابع والعشرون

رواية ليتني احببتك اكثر الحلقة الرابعة والعشرون

تلاعب طفلها والدموع في عينها نظرت له وجدته يقف ينظر لها و على وجهه التردد و التوتر
سارة بهدوء معنى انك جيت يعنى معترف انه إبنك
اتكى على عصاه ووصل اليها وجلس بجانبها
مراد مقدرش اسيبك في كل ده لوحدك و الغلط غلطنا
احنا الإثنين
سارة بهدوء بس انا مضطرة اسيبك لوحدك انت و ابني
انا معدتش معايا وقت اكتر من كده
مراد انتي بتقولي اي
سارة انا عندي سرطان وكان لازم اجهض او اكمل
علاجي بالكميائوات بس ابني كان هيطلع مشوه
انا اخترت إبني لانه هو الحاجة الوحيدة ال كويسة ال عملتها
طول فترة حياتي
كنت فاكرة اني محتاجة حد جنبي وعشان كده عملت
ال عملته مع حور و اجبرتها تطلق من ياسين
بس طلع مش كفاية قلب ياسين مش معايا ولا كان في يوم
هيكون معايا . انا قولتوا ب ال عملتوا في مراته وكان رده انه اذاي هيعاقب واحدة ميت* ة اصلا
ساعدني ووقف معايا وجنب ابني مش عشاني طبعا
لا عشانك قالي انه هو وقف جنبي عشان ابن اخوه وهو مستعد
يعمل كل حاجة بس ابني يخلق ويقوله ي عمو
نظرت له بلاش تقسي على نفسك وافتح قلبك ليه
هو بيحبك ذي يوسف وبيحاول يصلح الغلط ال عملوه ابوه
مراد انا مش اكتر من غلطة. نزوة
عزالدين عمره م اعترف انه كان على علاقة ب اخت مراته لا
و كمان عمل معها علاقة وكانت نتيجته انا
فالاحسن بلاش نفتح في الدفاتر القديمة وخلي بالك من نفسك ومن ابنك
سارة بدموع ابني انت ال هتاخذ بالك منه بعد كده
انا خلاص وقتي انتهى
نظر لها بصدمة اغمضت عينها ببطء
مراد سارة سارة
لكن لا حياة لمن تنادي فهي انتقلت للذي هو الأعلى من اي احد
ركضت اليه وقلبها يكاد يقف عليه هل يعقل ان حدث كل هذا بسببها ماكان ليغادر لو انها لم تطلب منه الرحيل.
يوسف ي امل يوسف فين .
أمل بهدوء اهدي ي نور الدكتور يوسف بخير دلوقتي
نور قال عمل حادثة وكله بسببي هو خرج من البيت زعلان بسببي انا قولتله كلام صعب اوي
أمل طب اهدي وادخليله هيفرح لما يشوفك
اوماءت ودخلت لعنده شهقت بفزع عندما وجدته ملفوف
بشاش ابيض يغطيه بالكامل
تحسست جسده ودموعها تنهمر بغزارة
ي ريته كان لساني اتقطع قبل م ازعلك مني واقولك تبعد عني
انا بحبك ي يوسف انا كنت بتمنى دايما انك تكون قريب مني
بس انت اتجوزتني بطريقة خلتني اتعصب منك انت هددتني بمستقبلي بس ده مش معناه اني مش بحبك انا بمو*ت فيك
يوسف قولي والله
م ان رأته يفتح عينه حتى ارتمت تحتضنه بشدة
يوسف حبيبي انت فوقت حمدلله على السلامه ي قلبي
حاسس باي دلوقتي تعبان اندهلك الدكتور
يوسف حاسس بقلبي هيوقف
نور بقلق انا انا هروح و انده للدكتور
أمسك يدها و وقف وهو يزيح عن جسده ذاك الشاش
نور بصدمة يعنى اي ده
يوسف هفهمك
نور بغضب كنت بتلعب بمشاعري ي يوسف
كنت بتكذب عليا ليه
يوسف عشان تقولي ال قولتيه عشان تعترفي بال بتحسيه
تجاهي انا كان هيجرالي خاجة من فكرة انك مبتحبنيش
نور بس ده ميدكش الحق انك تعمل كده
تعرف انا حسيت باي لما قالولي انك عملت حادث الف
سيناريو جاء على بالي انك تكون مو*ت وسبتني لوحدي
يوسف غصب عني. كان لازم اعرف انا اي بالنسبالك
نور و عرفت انت اي بالنسبالي انت حبيبي و قلبي و حياتي ومقدرش اعيش وانت مش معايا بس مش هسامحك على ال عملتوا فيا انت
قربها منه بشدة يقبلها بنعومة يلتهم شفتيها بنهم وتلذذ
صدمت وحاولت ان تبتعد. عنه بغضب لكنه جذبها بقوة يقبلها بعمق استسلمت له باردتها وكيف لا وهو زوجها من فعل كل شي كي يبقى بجانبها.
ابتعد عنها بصعوبة يحسد عليه من عرف طعم شفتيها
لا. يستطيع أن يبتعد عنها
ضمها لصدره يلهثون بشدة اسف ي عمري ودنيتي
نور انت ازاي تعمل فيا كده
يوسف بضحك ده ردي على ال قولتيه
احمرت خجلا بين يديه. ازعلي خاصميني بس بين اديا
متقوليش ابعد دي تاني لاني هم، وت بجد
وضعت يدها على فمه تمنعه من تكملة باقي كلامه
بعد الف شر عليك
ابتسم لها بحب وهي بخجل. بحبك
البقاء لله ربنا يرحمها
قاله الطبيب بكل حزن و آسى ….
تنهد بحزن على حاله وطفله بين يديه لا يدرى ماذا يفعل
وهو لوحده أتى في باله حور
اوصلك البيت
سأله ياسين وهو يقود السيارة بصمت
انا محتاج حد ياخذ باله من زين انا مش هقدر عليه لوحدي
فاااه وصلني البيت
ادار ياسين السيارة بصمت وهو يقود تجاءه المنزل
وصلوا بعد دقائق و مراد مع زين
استقبلتهم داليدا .. اي ده ي مراد
مراد ابني ي خالتي
لسا مولود دلوقتي.. وأمه ما..ت.ت. وهي بتولده
داليدا بحزن ربنا يرحمها ويغفر لها
الجميع اللهم آمين
اخذت منه الطفل و امرتهم بالدخول الي المنزل
أوقفت ياسين اطلع لفوق محضرلك مفاجأة……
هز راسه بهدوء وطلع الي الأعلى فتح باب غرفته تفاجاءة بها
تجلس مثل العروس في ليلتها
ياسين بغضب طفيف انتي مين ال سمحلك تدخلي اوضتي
حور برقة مش دي اوضتي انا كمان ولا اي
ياسين لا مش اوضتك . الاوضة دي ليا انا و مراتي وبس
وانا طلقتك يعنى تاخذي بعضك وتمشي من هنا علطول
حور انا عارفة انك رديتني علطول بابا قالي انك قولتله
انت مش هتفرط فيا ي ياسين وانا وانت عارفين كده
وعارفة انك بتعاقبني بس كنت مجبورة صدقني
عاقبني بس وانا في حضنك و قدامك
ياسين بغضب ماشي ي حور
خليكي بس اوعي تفكري اني سامحتك على ال حصل منك.
ومش عشان ردتيك علطول يعنى بحبك انا بس مبحبش اسيب
حاجة ملكي وانتي ملكي وهتفضلي ذيك ذي اي كرسي
في الاوضة دي
وده ال عندي.يما ترجعي على بيت ابوكي
حور انا مستعدة اعيش تحت رجلك بس تسامحني
تنهد بضيق وغضب منها تركها وهو يتوعد لها……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليتني احببتك اكثر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *