روايات

رواية بيان العشق الفصل الثاني 2 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق الفصل الثاني 2 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق البارت الثاني

رواية بيان العشق الجزء الثاني

رواية بيان العشق الحلقة الثانية

واقفه ادام المرايا بتحاول تفك سوستت الفستان مش عارفه
بيان بتعب..هفف تعبت مش عارفه افكها..اعمل اي ..اخليه يساعدني…هتحرج اوي…اعمل اي يعني لازم يساعدني…….
عمرو..بقولك انا عاوز اقابلك بكرا..نفسي اخدك في حضني اوي بجد
حبيبه..ونا كمان يا حبيبي …نفسي احضنك واحس انك ملكي انا وبس بجد…
عمرو..نا ملكك انتي وبس ولا يمكن حد هيشاركك فيا بحبك اوي……
كانت جات بيان ولسه هتخبط سمعتو بيتكلم في التليفون ..حاولت تسمع لكن مش قادره تحدد الكلام…
بيان لنفسها..يكون بيكلم مين والناس كلها عارفه ان انهارده دخلتو ..يمكن واحد صحبو…وخبطت برقه……
لما خبطت عمرو اتنفض معرفش لي اتخض كدا……
عمرو بهدوء..طب يحبيبتي هكلمك بعدين
حبيبه بغلل..هي اللي بتخبط عليك صح……
عمرو..حبيبه…متفكريش فاللي فدماغك واستنيني بكرا فالمكان بتاعنا الساعه ٥ العصر تمام
حبيبه بغيرة..ماشي يا عمرو….سلام……..
قفل عمرو وحاول يهدي وفتح بابا الاوضه……..
بيان برقه وابتسامه خفيفه..معلش هو ممكن بس ………
عمرو..ممكن اي….قولي متتكسفيش…….
بيان بكسوف شدبد..والله نا مكسوفه اوي بس لازم اقولك..احم…هو ممكن بس تساعدني تفكلي سوستت الفستان..حاولت كتير والله بس معرفتش
عمرو ضحك وسط حزنه ..هي دي الحاجه اللي كسفاكي مني…
ضحكت بيان لضحكو..اه…معلش هتعبك…….
عمرو..نتي مترببه مرتين كدا لي..لفي لفي.لفت بيان وهو بدأ يفتحلها الفستان بان ضهرها ابيض وبشرتها ناعمه اوي.حاول يهدي عشان ميندمش فالآخر…فضل دقيقه تقريبا وهو بيفتحها براحه وهي قريبه منو اوي وريحتها جميله اوي…..
عمرو فاق من سرحانه..احم…نا خلصت……
بيان بكسوف..شكرا بجد..عن اذنك….وجايه تمشي متعرفش اي خلاها تعمل كدا……لفتلو تاني…
بيان..هو…انا ممكن اسألك سؤال…..
عمرو..اه طبعا اتفضلي…….
بيان..هو..نت كنت بتكلم مين يعني والكل عارف ان انهارده دخلتك وكدا….
عمرو ارتبك معرفش لي هو اصلا كان ناوي يقولها انو بيحب واحده تانيه بس ميعرفش لي مقدرش يقولها…..
عمرو حاول يهدي..لا دا كان واحد صحبي كدا اعرفه من زمان…..
بيان مقتنعتش بس عدتها يعني..طب تمام…تصبح علي خير
عمرو..ونتي من اهل الخير……وسابتو وقفلت الاوضه عليها……
بيان لنفسها..بيكدب..انا متاكده…يووه ونا مالي..محسساني انك كونتي عاوزه تتجوزيه اوي….نا هاخد دش ونام…بس بردو لازم اعرف كان بيكلم مين……..
عمرو لنفسه..هو نا لي كدبت عليها..مع اني كنت اصلا ناوي اقولها اني مش هقربلها وبعد شهرين هتجوز عليها…..عادي عادي..اكيد هيجي يوم وهقولها فيه اني بحب حبيبه اوي…….
كانت حبيبه قاعده وجنبها اختها….
حبيبه..يعني انا استناه كل دا وفالاخر يتجوز غيري…..
علا..عشان نتي هبله..ضيعتي واد مزز ومتريش من ايدك…..
حبيبه..هووف..يعني اعمل اي يعني..ابوه الرخم دا هو اللي جوزه البت دي….
علا..مش بقولك هبله..اتلحلحي اعملي اي حاجه…
حبيبه..اعمل اي يعني..هو قالي انو هيتجوزني بعد شهرين…….
علا بسخريه..ونتي صدقتي..
حبيبه..اومال اعمل اي…………..
علا..هو مش هيتجوزك غير لما يطلقها……
حبيله بتفكير..ودي اعملها ازاي دي قوليلي…………..
عدي اليوم وجهه تاني يوم الصبح………
صحيت بيان ..لمت شعرها كحكه لفوق مش مترتبه…..وقامت وهي مغمضه عنيها كدا اخدت فوطه وخرجت برا الاوضه..دخلت الحمام اتوضت وخرجت ….راحت لبست الاسدال وصلت وبعدين دخلت المطبخ……….
بعدها بشويه صحي عمرو بص عالموبايل لقا الساعه 10 الصبح….قام كدا فرد جسمو وقلع التيشرت وخرج برا الاوضه………
كانت هي بتغلي اللبن وواقفه جنبو باصه للبن اوي……بصلها عمرو كدا باستغراب هي لي مقربه من اللبن كدا
عمرو..صباح الخير……
بيان محركتش عنيها من عاللبن..صباح النور……
عمرو استغرب اكتر وضحك..مالك يبنتي مقربه من اللبن كدا لي……
بصتلو بيان..اصلك متعرفش عمري ما غليتو ومفارش مني….وبعدين عنيها جات ع جسمو بردو بكسوف شديد….
عمرو حس بكسوفها..والله عارف انك مكسوفه بس صدقيني حتي اسألي امي لما تيجي انهارده هتقولك اني مبعرفش اقعد لابس فالبيت خالص
بيان بكسوف..ماشي عادي…..
عمرو افتكر ان اهلهم جايين بعد العصر ومش هيقدر يخرج لحبيبه
عمرو..احم..نتي هتقولي لمامتك اننا قربنا وكدا ولا اي……
بيان..مش عارفه..نت حابب اي
عمرو..قوللها اه اننا قربنا وكدا..خلي الموضوع دا بيني وبينك بس……
بيان..شكرا انك فاهمني بجد……
عمرو بابتسامه..شكرا اي بس…يلا نا هدخل اتوضي واصلي..صليتي صح
بيان..اكيد طبعا…….
عمرو..ماشي…وسابها ودخل……
ببان لنفسها..لا بجد عسوول اوي وجايه تبص عاللبن لقيتو فار….
بيان بصراخ..لااااااااا…..حرااام بجد……
خرج عمرو بسرعه من الحمام بخضه..اي يبنتي حصل اي…..
ببان عيطت زي الطفله..اللبن فار يعمرو…..
عمرو بضحكه..اللبن فار يعمر!!!…يشيخه خضيتيني الله يخربيتك…..
بيان..نا واقفه جنبو من الصبح مش راضي يغلي..اول ما بصتلك قام فار..انت السبب
عمرو كان بيضحك عليها..انا السبب معلش….دنتي شكلك مجنونه….
بيان بضحكه..لسه مشوفتش جنان انت ها…..
عمرو بابتسامه..ماشي يستي…هدخل بقا عشان الحق اصلي…..ودخل
بصت ببان للبتوجاز..ست بيت فاشله….هنضفو ازاي بقي دلوقتي….رن جرس الباب…..يتري مين جاي دلوقتي
راحت لبست خمار وفتحت الباب لقت بنت كدا لابسه حلو اوي ومتشيكه عالاخر….
حبيبه بصتلها من فوق لتحت..اذيك….
بيان باستغراب..هو حضرتك عارفاني…..
حبيبه بابتسامه صفرا..عز المعرفه…..عمرو فين…..
بيان بقلق ..ونتي بتسألي علي عمرو لي انتي مين……..
حبيبه..انا……………….

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بيان العشق).

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *