روايات

رواية زواج تحت النظر الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى أحمد

رواية زواج تحت النظر الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى أحمد

رواية زواج تحت النظر البارت السابع عشر

رواية زواج تحت النظر الجزء السابع عشر

رواية زواج تحت النظر الحلقة السابعة عشر

ادهم خد رحيم وطلعوا من النادي ورحيم في حاله هياج وعصبيه وادهم قلق علي رحيم
ادهم.. اتفضل يااستاذ مش هتبطل طريقتك دي
رحيم.. مشفتش اللي شوفته
ادهم.. طريقتك بتخسرك ناس كتير مش معقوله يارحيم ايدك سبقه لسانك..هات مفتاح العربيه انا اللي هسوق
رحيم..لا يلا اركب وبطل كلام
بعد مااستاذ لولو…اقصد ولاء انضرب ريم انحرجت وسابته وطلعت من النادي وهو بسرعه وراها بعد ما الناس ساعدته في علاج البوكسات اللي دملشت وشه بالكدمات وخلته شوارع
ركبت عربيتها ولاقته جاي وراها
ولاء…ريري ..ريري …سيباني ليه وماشيه
ريم..امال افضل والناس تتفرج اكتر علينا ..ولا انت مش واخد بالك الناس كانت بتضحك علينا
ولاء ..اعمل اي ياعني الشخص الغريب خدني علي خوانه
ريم.. خوانه برضوا ..
ولاء.. امال فاكره اي
ريم.دا كله ضرب مافيش رد فعل منك اصلا
ولاء .. الكائن العجيب دا لو اداني فرصه كنت فرمته زي البرجر والله
ريم ..نفخت واضح واضح.. حتي عينك مش باينه شوف كده ومسكت مرايه العربيه اللي في التابلوه
ولاء ..اول مابص …اااه. ( oh my gad)..الحقي ياااماماي ابنك لولو حصله اي
ريم.. بصت ناحيه شباك العربيه ..وهمست الله يرحمك ياخالتي اترحمتي وبليتينا احنا
ولاء …ريري…مين الشخص دا وليه بيتكلم كده وزعلان ليه اني معاكي
ريم..وهي بتنفخ..ونفسها تديله بوكس هي كمان مافيش هو طليقي بس وغيران منك. شوفت بسيطه
ولاء… اااه عشان كده …بس شكله بيحبك جدا جدا جدا بس متو*حش وحط ايده علي عينه وفضل يتوجع. اااه
ريم.. اتحركت ..وهي سايقه بتفتكر خناقه رحيم في النادي وكان اد غيران عليها
ولاء.. ريري ريري انتم طلقتوا ليه
ريم..متفهمناش
ولاء . واوووو اكيد متفهمتوش واحد بيتكلم بايده وانتي قطه جميله متنفعش مع متو*حش زي دا
ريم افتكرت اسلوب رحيم من كلام ولاء …وكملت طريقها وندمت انها للحظه فكرت في رحيم
وصل ادهم ورحيم البيت وشكلهم متبهدل خلا كريمه تقلق وتسأل
كريمه.. انتم لحقتم مش اقولتم هتقضوا طول اليوم
ادهم.. عمايل ابنك بقي
رحيم..وهو بيخبط ادهم في جنبه .. مافيش حاجه ياماما زهقت بس والنادي ميشجعش ….
بعدها دخل رحيم اوضته وادهم كمان وفي دخله ادهم اوضته كريمه كانت وراه
ادهم… دخله تقرريني حصل اي صح ياكركر
كريمه..شطوره احكي بقي ماله رحيم مضايق ليه
ادهم.. شوفنا ريم مع واحد (نايتي ) ياماما بتقول عليه ابن خالتها
كريمه ..ضحتك.اوي( نايتي ) الله يخيبك
ادهم.. هههاضحك اكتر علي اسمه.. اسمه ولاء
كريمه.. ضحكت اوي دا بقي ابن خالتها ولا بنت خالتها …..ههههههه طب رحيم زعلان ليه
ادهم.. ماما انتي مش عارفه ابنك ..اول ماشاف كده وسمع اسمه شغال ضرب بوكسينج..والواد مش واخد نفس كل مايقوم ياخد بوكس لغايه مالناس بقت تحوش عنه
كريمه.. ابن خالتها .. ااه استني كانت والدتها بتحكي ان ليها اخت مسافره أمريكا هي وجوزها
ادهم.. اعتقد دا ابنها….(.كركر ) الايام الجايه مطمنش ورحيم ابنك ممكن يودي نفسه في داهيه انا بلغتك اهو
كريمه قلقت .. وظهور ابن خالتها هيبوظ كل تخطيطها عشان رحيم يرجع لريم
رحيم اول مادخل اوضته .. رمي نفسه علي سريره وبدا في البكاء وبدأ يحس ان فعلا ريم ضاعت منه وهو السبب
باب اوضته بيخبط
كريمه..رحيم ممكن ادخل
رحيم..اتفضلي ياماما …
كريمه .. مالك ياحبيبي عيونك عامله كده ليه .ليه بتعذب نفسك روح اقولها انك بتحبها وانك ندمان علي كل حاجه حصلت منك. لازم تواجهها..انت ظلمتها زمان ومتظلمهاش دلوقتي
رحيم اترمي في حضن امه ..واحساسه بأنه رجع زي الطفل بيشتكي همه
رحيم.. مش قادر اواجها واقولها ان اختيارك كان غلط مش قادر اقولها اني ظلمتك .. مش قادر ارفع عيني فيها واقولها اني طعنتك في شرفك مش قادر ياأمي.. مش قادر
كريمه.. طلعت رحيم من حضنها ومسكت بايدها وش رحيم … رحيم انت شبهي الغرور والعصبيه والتسلط كان لغتي ..بس عرفت اني كنت غلطانه وبدأت اصلح من نفسي وطلبت من الكل اللي اذتهم السماح
..وعشان انتم بتحبوني سمحتوني ..وانت لو طلبت السماح من ريم هتسامحك بس لازم تحاول .انت معملتش حاجه غير انك هربت من المواجهه وطلقتها وجاي تندم علي حياتك ..لازم تحاول وتحارب عشان حياتك عشان ريم يارحيم فهمني… انت ظلمتها وبتظلمها ومافيش محاولات منك
خرجت كريمه من اوضه رحيم ..وهي متوجعه فهي الأساس في حزن رحيم ووجعه هي سبب خراب بيته وتعاسته
دخلت كريمه اوضتها اتوضت وصلت ركعتين شكر لله علي هديتها ورجوعها لاولادها ودعت ان ربنا يساعدها علي اصلاح حياه ابنها
عند ريم دخلت بيتها هي ولاء وهما في منظر يضحك ريم مسنده ولاء وقعدته عشان مش شايف بعينه
والده ريم..في اي مالك ياولاء .. اي اللي عاملك فيك كده
ولاء .. خالتو الحقيني طليق ريري عمل فيا كده ياخالتو ازي جوزتهاله دا بني آدم مايتعشرش
ريم.. خلاص بقي ياولاء .. مكنش بوكسين دول وقامت دخلت اوضتها
وفتحت ألبوم صورها وبدأت تتفرج علي صور خطوبتها وفرحها اد ايه كانت فرحانه هي ورحيم…وساعتها.. افتكرت زيارتها في المستشفي وقت ما الست كريمه طلبت تكلمها لوحدها
فلاش بااااااك
كريمه..سامحيني ياريم سامحي رحيم _رحيم بيحبك
ريم..طنط كريمه متتعبيش نفسك موضوعي انا ورحيم انتهي مشكلتي معاه مش انتي مشكلتي معاه انه مش بيواجهني ظلمني وذلني وهو عارف اني بحبه واني عمري مافكرت في حد غيره ..وهو حب عمري لاا وكمان اتجوز عليا من غير اسباب بجوازه عليا رحيم دب*حني
كريمه ..قطعت كلام ريم ..رحيم اتجوز رحمه بنت اختي علي الورق بس وغصب عنه وبامر مني ..وهنه كانت صدمه لريم …وبدأت كريمه تتعب وتاخد نفسها ببطيء
ريم.. ياعني رحيم مدخلش عليها
كريمه.. ايوه ومكنش موافق غير ماانا هددته اني هسيب البيت وانه لاهو ابني ولا اعرفه.. عارفه انك بستح*قيرني ومش عاوزه تشوفيني في حياتك بس انا غلط وبك*فر عن غلطتي زي مانتي شايفه اللي انا فيه دا ذنبك ياريم وبدأت تتعب
ريم.. قامت استريحي ياطنط انا خلاص سامحتك ربنا احن وغفور رحيم وانا عبده من عباده لازم اسامح ..بس رحيم مش هسامحه في حقي انه طلقني من غير مايفهمني ولا حتي يعتذرلي
كريمه ..فكري وسامحيه وانا متاكده انه هيجي لكي يطلب السماح منك المهم متخسريش حبك
ريم ..ان شاء الله عن اذنك تعبتك …
كريمه ابدا …انا ارتحت اني اتكلمت معاكي
باااااااك
وريم بتفتكر قطع تفكيرها رنه موبايلها رقم جديد مش متسجل عندها
ريم.. الو
رحيم.. بحبك ومقدرش استغني عنك
ريم..رحيم.. هنعمل بقي زي العيال الصغيره وأرقام جديده
رحيم.. انتي مراتي ومحدش هيقدر يخدك مني فاهمه
ريم.. بطل استفزاز بقي انا مش لعبه في ايدك وقت ماتعوزني تخدني ووقت ما تزهق ترميني
رحيم.. ريم انت بتاعتي فاهمه حتي لو صورت قت*يل
ريم.. قفلت السكه في وشه وهي مش عارفه مضيقه ولا مبسوطه ريم في حيره من نفسها بقت مش فاهمه حاجه_ الحاجه الوحيده اللي عرفها… كرمتها
رحيم اتعصب لما ريم قفلت في وشه السكه ورمي موبيله في الارض وفضل يبكي علي حبيبته ريم
كريمه ..وهي قاعده حزينه علي حال ابنها. …وبتفكر ازي تساعده افتكرت كلمها مع ريم لما كانت في المستشفى
فلاش..باااك
كريمه..ريم حببتي ..والدتك ووالدك ياتري بيقولوا اي علي رحيم اكيد سقط من نظرهم
ريم.. مقدرتش اقولهم ياطنط انت عارفه بابا اد اي كان بيحب رحيم .. مقدرتش اقولهم واقولت اننا متفهمناش وهما احترموا سكوتي علي امل اننا نرجع مقدرتش احكي اللي حصلي كانت ماما راحت فيها
كريمه.. معلش حببتي كله هيتصلح بإذن الله
باااك
وهنا مسكت موبيلها ورنت علي والده ريم
كريمه. الو مساء الخير ياحجه اخبارك ايه عجبك العيال اللي بيعملوه دا .. لازم نتصرف
والده ريم…والله نفسي بنتي ريم تعبانه بعد رحيم وعاوزه اطمن عليها انا وابوها وهي مش عاوزه تحكلنا حاجه
كريمه.. ياعني معايا عشان نرجعهم لبعض ولا اي
والده ريم..اي حاجه تسعد بنتي انا معاكي فيها .. وعشان عارفه ان ريم روحها في رحيم
كريمه …ورحيم بيموت في ريم والله 🤫🤫🤫 هنعرف بعدين هيعملوا اي…..
في كافيتريا راقيه …..كان ادهم ينتظر شخص مهم
الشخص …. هاااي ياااانت… انا شوفتك فين قبل كده
ادهم… هاااي ورحمه الله وبركاته 😏 محسبوك مشمش
الشخص(طبعا عرفتوه) افندم….مشمش…
ادهم …اه مش انت قطه (زي مااخويا رحيم قالك كده)يبقي انا مشمش
اااه … افتكرتك انت اللي كنت مع ….

‏يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج تحت النظر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *