روايات

رواية زواج تحت النظر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ندى أحمد

رواية زواج تحت النظر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ندى أحمد

رواية زواج تحت النظر البارت الحادي والعشرون

رواية زواج تحت النظر الجزء الحادي والعشرون

رواية زواج تحت النظر الحلقة الحادية والعشرون

في جناح العروسين..
رحيم كان نايم عار*ي الصدر بيفكر في اللي حصل والمفأجات ونعم ربنا إللي انعم عليه بيها وحياته إللي تغيرت برحمه ربنا وبيفتكرشريط ذكرياته المؤلمه وهو بعيد عن ريم بسبب غروره وعناده واخد عهد مع نفسه انه يصون ويحافظ علي نعم ربنا ويشكره عليها واولها الزوجه الصالحه رحيم اتعلم من رحمه ربنا انه يكون رحيم
ريم. خرجت من الحمام بالبرنس وهي بتنده رحيم عشان يقوم يجهز فضلت تنده ليه وهو شارد الذهن
ريم..رحيم..رحيم…رررررحيم
رحيم.. وهو بيص ليها باعحاب عشان قمر في كل حالتها. معاكي مولاتي
ريم..اي اللي شغلك عني ..ومش معايا خالص
رحيم…مشغول بيكي
ريم. ريم بخجل..يلا اقوم عشان تجهز عشان منتاخرش علي الطياره
رحيم..اوكي بس عاوز منك طلب ومتبقيش رخمه
ريم..أمر حبيبي بس اقوم اجهز
رحيم..ماهو الطلب شرط عشان اقوم
نظرت ريم باستغرب …اي هو
رحيم.. اقوم ارقص معاكي رقصتنا
ريم.. بصتله باستنكار دا وقته يارحيم ادهم ممكن يجي في اي وقت
رحيم..خلاص مش قايم ولا مسافر
ريم..خالص تعالي انا كمان عاوزه ارقص بس هنرقص كده ..استني اغير
رحيم..تؤء تؤء كده حلو دا احلي رقص واحنا كده هات ايدك قوميني
ريم..بصتله بطل دلع يارحيم ويلا..اقام رحيم شغل اغنيتهم في موبيله ومسك ايدها وبدأ يرقصوا واندمجوا في الاغنيه بطريقه فظيعه وفجاه وهما بيرقصوا ورحيم مندمج نزل رحيم الكابشو بتاع البرنس من علي شعر ريم..اللي كان مبلول ..وبعدها ومع حركات الرقصه فك رباط البرنس
ريم..بتبص لرحيم اي ..
رحيم غمز ليها وزقها برقه علي السرير
ريم..رحيم هنتاخر علي الطياره
رحيم.. بغمزه متقلقيش هنركبها حالا اهو…وراحوا لعالمهم الخاص بيهم
(ياجماعه راعوا مشاعرنا )
عدي ساعات ورحيم قام خد شور وجهز كان جان بمعني الكلمه وريم كانت بتلبس
ريم… بتصفيره إعجاب وغيره… ايه دا بقي استاذ رحيم انت هتنزل كده
رحيم . باستنكار..ماله شكلي مش عجبك
ريم..كده البنات هتعكسك وانا مستحملش حد يبصلك
رحيم حضنها وقالها ..عيني وقلبي مش شايفين غيرك وطبع علي شفا*يفيها قب*له لتأكيد كلامه
ونزلوا لادهم وولاء اللي كان منتظرينهم ورحبوا بيهم وكان مبسوطين لفرحتهم
ولاء..واوووو هو الجواز عندكم بيحلي كده
ادهم ..شوووووور يامان انت مش شايف علبه الحلويات اللي قاعده معانا
ووصلوهم للمطار ليبدأو رحله شهر عسلهم
وصلوا تركيا قضوا فيها أجمل ايام حياتهم وكل مكان بقي ليها ذكري عندهم يحكوها لاولادهم
وبعدها ..راحوا لامريكا ..ليقضوا دعوه ولاء ليهم في بيته في الريف الأمريكي في منزله وسط الطبيعه والهدوء والمنظر الخلاب.. فرحوا اوي بالبيت
وعربيه كمان عشان يقدروا يتحركوا واستمتعوا بكل مكان ولاء حجز ليهم فيها ..وفي آخر يوم في البيت ..جهزوا شنطتهم
وهما في العربيه… بيودعوا البيت بتاع ولاء
رحيم.. ولاء دا راجل بجد طلع دماغ عنده الجمال دا ازي ليه حق يكون هادي ويفرس اللي ادامه
ريم.. بجد ولاء مكنتش اتوقعه كده بجد انا حبيته
رحيم ..بصلها فجاءه ناااعم ياختي
ريم..بخضه..ااقصد حبيته زي اخويا متزعلش حبيبي
رحيم.. صالحيني
ريم. اسفه والله حبيبي
رحيم..غمز لا عاوز حاجه تانيه
ريم. رحيم دا وقته
رحيم.. اه وقته وكبرت في دماغي
ريم.. بدهشه من تصرفات رحيم هااا عاوز اي دلوقتى
رحيم..نرقص حالا
ريم…لا بقي انت فيك اي رحيم ميعاد الطياره كده هنتأخر
رحيم..ها هنرقص ولا هعمل حاجات مش كويسه
نزلوا من العربيه وشغلوا اغنيتهم ورقصوا ادام العربيه وفي آخر رقصتهم با*س شفايفها بحبك
بعدمرورو ٧سنوات
رحيم بقي احسن من الاول في حياته وتقدم في شغله وبقي يسافر سفريات عمل من بلد لبلد وريم ديما معاه سنداه لغايه ما بقي اشهر رجال الأعمال في الشرق الأوسط ..وبدل شقه بقي عنده اكبر فيلل في ارقي المناطق واخد امه تعيش معاه بعد ألحاح منه هووريم كتير وهي كانت بترفض لغايه ما أقنعها بفيلا جنب فيلتهم بدورين هي الدور الاول ووالد ريم ووالدتها الدور الثاني
في جنينه الفيلا.كانت بنت بتلعب بنت قمر حلوه اوي
وقاعده كل شويه تبص لبوابه الفيلا ا منتظره اكيد حد
=خالو …خالو …خالو..جه .
ولاء..حبيبه خالو القمر بتاعي وحضنها وشالها ..وكمل كلامه القمر بتاعي بيلعب لوحده ليه فين حمزه اخوكي
=ماما بتاكله وهتلبسه .وكمان مش بيعرف يلعب معايا زيك
ولاء هلعب معاكي لغايه ماتزهقي بس تعالي نشوف ماما وبابا
ودخلوا الاتنين البيت
=وريما جرت علي مامتها وبابها دادي …دادي لولو جه لولو جه
ولاء سمعها وهي بتقول لولو كلم نفسه الله يخيبك ندله زي ابوكي
رحيم..مالك بابوها انت اللي مدلعها ومش عارفين ناخد حق ولا باطل معاها..وهنا سلم علي ولاء وحضنه .وحشني ياولاء
ولاء..انت اكتر كلكم وخصوصا ريما عروستي وحمزه ابن امه دا
في دخول ريم. سلمت علي ولاء ..ماشي ياولاء هسلط عليك حمزه عشان يقرفك.بوكسينج
ولاء ..طالع زي ابوه مفتري..امال فين الجماعه انا اللي جيت بدري ولا اي
رحيم .. قام يجبهم.في دخله امه وحماته وحماه
وهنا اجتمعوا فالنهارده عيد ميلاد ريما تمت ٥سنين
اجتمعت العيله احتفالا بعيد ميلاد ريما في جنينه الفيلا. الكل مبسوط وسعيد وولاء مع ريما فهما مندمجين مع بعض
=خالو.. خالو
ولاء ..ياعيون خالو.
=.مش عوزاك تتجوز غيري ولو حبيت عرفني واكون أوافق عليها
ولاء ..حاضر مستغرب طالعه زي اللي خلفوكي
=ومحدش يقولك لولو غيري فاهم ولا هخصمك
ولاء..ماشي يابنت رحيم
وهنا وصل ادهم واخوات رحيم كلهم واحتلفوا بعيد ميلاد ريما واخدوا الصور والكل كان مبسوط وبعد انتهاء الحفله
وهنا ..ريم اطمنت علي ريم وحمزه انهم ناموا ودخلت اوضتها ملقتش رحيم.اتخضت .. رحيم رحيم.فينك
نزلت علي اوضه المكتب .. لاقته علي سجاده الصلي بيصلي
انتظرته لنا خلص
ريم..حرما حبيبي بس دا لامعاد عشا ولا فجر وانت مصلي العشا
رحيم..كنت بصلي ركعتين شكر لله ياريم ربنا انعم عليا بالكتير لازم اشكره..اشكره انه رجعك ليا واشكره علي رضا امي وحب الناس ليا
ريم.. الشكر انك كمان تساعد الناس
رحيم ..من غير ماتقولي والله
ريم.. مش هنطلع ننام بقي
رحيم ماشي
ريم ..وهي متوتره وخجلانه رحيم في حاجه عاوزه اقولهالك
رحيم..قلق..في اي انت كويسه وريما وحمزه كويسين ؟
ريم..براحه حبيبي ..اهدي كلنا بخير
رحيم.. امال في اي متقلقنيش عليكوا
ريم ..بخجل .. انا حامل
رحيم…اي بجد الف حمد وشكر لله
ريم.. انت مش زعلان
رحيم.. انتي مجنونه دي نعمه من نعم ربنا ..اللي ربنا وهبها ليا نعمه الذريه ..عيلتي هتزيد واحد ومسك ايدها وباسها وجبينها
وطلعوا من المكتب ولسه هيطلعوا اوضتهم
رحيم..اميرتي تسمحلي
ريم..إتفجأت رحيم بيشلها ..اي حبيبي
رحيم اميرتي لازم ترتاح تعبت انهارده
دخلوا اوضتهم ..ونيمها علي سريرها ونام جنبها وخدها في حضنه
ريم.. نفسك تسمي الجاي اي ان شاء الله
رحيم..ان شاء الله يجي بالسلامه سواء بنت ولاولد هسميه عهد
#عهد_رحيم
ريم ..استغربت.. عهد غريب الاسم
رحيم..عشان دا عهدي مع ربنا من ساعه رجوعك ليا اني احافظ عليكي وعلي حياتنا واولادنا ___ عهد رحيم
ريم..رحيم انا بعشقك بعشقك اوي
رحيم خد ريم في حضنه وانا متيم بيكي
وناموووو ونسبهم لحياتهم

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج تحت النظر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *