روايات

رواية آسر وإيمان الفصل الأول 1 بقلم أميرة محمود

رواية آسر وإيمان الفصل الأول 1 بقلم أميرة محمود

رواية آسر وإيمان البارت الأول

رواية آسر وإيمان الجزء الأول

رواية آسر وإيمان الحلقة الأولى

ماما هي رؤى لسه مجتش ليه هو مش النهارده الحنه بتاعتي
ردت امها وقالت ، فاتها في الطريق يا ايمان انا لسه مكلماها و قالتلي هتيجي اهو
ردت ايمان و قالت ، ماشي يا ماما اهو الباب بيخبط أما اروح اشوف مين بيخبط شكلها جت
راحت ايمان و فتحت الباب
ايمان ، رؤى حبيبتي وحشتيني كنت هزعل اوى لو مكنتيش جيتي
قالت ، انا اقدر يا روحي وجرت في حضنها حضنتها و قالت مبروك يا روحي اخيرا هيبقي عندنا فرح
قالت ، اهو اخيرا اخدت القرار تعالي ندخل نتكلم جوه
دخلو و قعدوا علي الكنبه
سها ، رؤى وحشتيني يا بنتي
رؤى ردت و قالت ، والله وانتي يا مامي وحشتيني اوى
ردت سها و قالت ، اي ده انتي لسه لسانك مدلع زى مانتي
ايمان ردت وقالت ، ما تخليكي طبيعيه يا اختي اسمها ماما أمه اماتي
رؤى ، هههههههه سلاماتي تحياتي قبولاتي و الله وحشتوني اوي
سها ، وانتي اكتر يا روحي ياللا قومي ادخلي خدي شاور كده و فوقي عشان الست جايه شويه كده عشان تعمل الحنه و في حفله
رؤى ردت و قالت ، ماشي يا مامي انا داخله اخد شاور بس هاتولي اكل الاول انا جعاااااانه
ايمان ردت عليها وقالت ، انتي لسه مفجوعه زى مانتي
رؤى ردت و قالت ، مفجوعه مين انا جايه من امريكا انا جعانه مأكلتش حاجه خالص
ايمان ردت عليها وقالت ، ماشي ادخلي ياللا يا اختي خدي شاور و انا هجبلك الأكل حالا
رؤى ، اوك ودخلت اخدت شاور و خرجت تاكل بعد مرور أربع ساعات
////////
أسر ، ايمان افتحي الباب جبتلك الفستان اهو ياللا
ايمان ، تمام هفتحلك حالا سلام
ايمان ندهت لرؤى و قالت ، رؤى افتحي الباب عشان أسر جبلي الفستان و انتي شايفه الست بتعملي ايه روحي افتحيله يا روحي
رؤى ، تمام و قامت و راحت فتحت الباب لأسر
أسر مكنش شايف مين قدامه من الفستان لانه منفوش جامد واول ما الباب اتفتح دخل بالفستان وداس على طرفه لانه كبير فراح واقع علي رؤى وهي وقعت على الأرض و هو وقع فوقها
رؤى ، ااااه ضهري ينفع كده
أسر حس أنه مش صوت ايمان بعد الفستان وبص وقال ، انتي مين
رؤى ردت و قالت ، انا مين ايه انت قطمت ضهرى ااااه
أسر رد و قال ، هو انتي مين بجد
رؤى ردت و قالت ، انا رؤى اخت ايمان خطيبتك
أسر سرح في جمال عنيها العسلي و شعرها الحرير الطويل المعدي خصرها و رموشها المكحله و شفتيها الكريزتين الحمروتين و قال ، هي ايمان ليها اخوات جميله كده ازاي
رؤى ردت و قالت ، شكرا بس قومني عشان مش عارفه اقوم خالص شكل ضهرى انكسر
أسر رد و قال ، اوي اوي هاتي ايدك و مسك أيدها قومها كل ده تحت انظار امها
سها بصوت عالي ، رؤى اتفضلي ادخلي جوه
رؤى ردت و قالت ، ماشي و فضلت ماشيه تعرج مش عارفه تمشي من وجع ضهرها
أسر ، احممم ماما بقولك الفستان بتاع ايمان اهو عن اذنك ابقي اعطهولها انا نازل عشان صحابي تحت على الموتوسيكل بيستنوني عشان اجيب البدله بتاعتي
ردت سها و قالت ، ماشي يا حبيبي ربنا يسعدك انت وبنتي يارب
أسر رد وقال ، يارب عن اذنك سلام عليكم
سها وقفت عالباب و قالت ، وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته مع السلامه يا حبيبي
///////////
أسر نزل و ركب ورا عمر اخوه و محمد صاحبه و هو سرحان في جمال عنين رؤى و فجأه موبايله رن
أسر ، الو
ايمان ، هو في ايه يا أسر
أسر ، في ايه في ايه
ايمان ردت عليه و قالت ، اصل ماما قفله الباب على رؤى و عماله تضرب فيها و بتزعقلها هي عملت معاك ايه الحيوانه دي احنا ما صدقنا أنها غارت بره تكمل تعليمها اصل طلعت الاولى و امي وافقت أنها تسافر بره تكمل تعليمها و قولنا اهو نرتاح من ام وشها عشان مقرفه
أسر بصوت عالي رد و قال ، مين دي اللي مقرفه يا حيوانه انتي انا اللي وقعت فوقها و انا داخل بالفستان بتاعك و ضهرها شكله حصله حاجه هي اللي بتسرخ دي
ايمان ردت عليه و قالت ، انا حيوانه يا أسر عالعموم شكرا سلام و قفلت السكه في وشه
أسر ، عمر لف بسرعه و ارجع علي بيت ايمان خطيبتي
محمد ، في ايه يا أسر
أسر رد عليه و قال ، مش عارف بسرعه يا عمر
عمر رد عليه وقاله ، اهو خلاص وصلنا
أسر نزل جرى و هو ماشي سمع الجيران اللي تحت ايمان فاتحين الباب و بيقولوا ، هي الوليه دي مش هتبطل ضرب في البنت دي البت هي البت لحقت تقعد دي لسه واصله الصبح
أسر دمه اتحرق و طلع جرى يخبط عالباب جامد
ايمان فتحت الباب ، كنت عارفه اني مش هاهون عليك و هتيجي تصالحني
أسر رد عليها و قال ، امك فين
ايمان ردت عليه و قالت ، ماما جوه مع رؤى
أسر زقها و دخل جرى علي غرفه رؤى و فتح الباب و دخل و مسك سها بعدها عن رؤى
رؤى ، هو في ايه انت ايه دخلك هنا
أسر رد عليها وقال ، هو انتي بتضربيها ليها هي عملت ايه انك تمديد ايدك عليها بالشكل ده وشها كده كل ده ضرب
سها ردت عليه و قالت ، عشان الأبله هي اللي قالتلك قومني مينفعش أنها تمسك ايدك
أسر رد عليها و قال ، و الله علي اساس هي كانت عارفه تقوم و اصلا هي تبقي اخت ايمان فعادي خلاص زيها زى هنا اختي عادي يا سها هانم
سها ردت عليه و قالت ، طب عديني أما أخرج للناس اللي واقفه بره دي
أسر رد عليها وقال ،. توك ما افتكرني أن في ناس بره و راح باصص علي رؤى و قالها ،. ايه انتي عامله ايه دي الوقت
رؤى ردت عليه و قالت ،. متشكره ليك
أسر رد عليها وقال ، طب البسي و تعالي معايا ياللا عشان اوديكي المستشفي
ايمان ردت عليه و قالت ، لا مش مستهله انا هعملها تلج على وشها
أسر ،. انا مبكلمكيش على فكره أما تبقي تحترميني و انا بكلمك ابقا ارد عليكي
ايمان ، والله العظيم وده من ايه بقا
أسر ، ياللا قومي يا رؤى بسرعه عشان اوديكي المستشفي
رؤى ، لا انا تمام انا هغسل وشي و هبقي تمام عن اذنكم و خرجت راحت التيوليت
ايمان ، انا اسفه يا أسر وراحت حضنته
أسر بادلها الحضن و قال ، خلاص ماشي بس معدتش تحصل تاني مفهوم
ايمان ردت عليه و قالت ، مفهوم يا قلبي
أسر ، ماشي انا نازل بقا عشان اخلص اللي ورايا سلام
ايمان ، باي يا روحي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية آسر وإيمان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *