روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الخامس 5 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الخامس 5 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الخامس

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الخامس

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الخامسة

كريمه : علياء يا بنتي قومي يلا ايه ده علياء يا حبيبتي مالك
علياء :
حسنا هاهو منظر علياء كانت عباره عن جثه هامده علي سريرها جالسه في الظلام عيونها حمراء من كثر البكاء
كريمه اقتربت من علياء
كريمه بحنان اموي : مالك يا قلب امك عامله في نفسك كده ليه
علياء : انا مخنوقه اوي يا ماما
كريمه : لو علشان قرار جدك فايا حبيبتي ده احسن ليكي والله والبشمهندس بلال هيحافظ عليكي
علياء : خلاص يا ماما انا مبقاش يفرق معايا اتجوز اي حد
كريمه : ليه بس بتقولي كده اهدي وانشاء الله خير
علياء : خلاص يا ماما انا هديت اهو
كريمه : طب يلا يا حبيبتي قومي اغسلي وشك وتعالي معايا نروح نجيب الحاجات الي نقصاكي
علياء : لو سمحتي يا ماما خليها بكره علشان مش قدره
كريمه : بكره ايه يا علياء انتي شايفه يعني معانا وقت
علياء بصوت مقارب للبكاء : يا مانا لو سمحتي متضغطيش عليا
كريمه : خلاص يا حبيبتي اهدي نخليها بكره بس اهدي
علياء : خلاص يا ماما انا هديت بس لو سمحتي سبيني لوحدي
كريمه : ماشي يا حبيبتي بس خلي بالك هنروح بكره وقومي كده اغسلي وشك وتعالي كوليلك لوقمه
علياء : حاضر يا ماما
وذهبت كريمه وتركت علياء وهي منهاره من البكاء
علياء لنفسها : طول عمرك كده يا ماما عمرك مافهمتيني عمرك مااهتميتي انا فيا ايه علشان كده عمري ما كلمتك كاصحبتي انا بجد موجوعه بس خلاص انا هرضه بنصيبي ومش هواقف حياتي علشان شخص زباله وقح تخلي عني
الاهمال هو اكثر شئ يدمر الاولاد فعلاقة الام بابنتها والاب بابنه علاقه يجب ان تكون مبنيه علي الحب والثقه والاهتمام فالام يجب ان تهتم لادق التفاصيل بحيات ابنتها وكذالك الاب
ويجب ان يكون هناك مراقبه هذا لا يعني انكم لا تثقون بابناءكم
وايضا يجب عليكم ان تكونوا بئر الاسرار لابناءكم يجب ان تفهموا ابناءكم فهذا شئ ضروري لتحافظوا عليهم
صباح اليوم التالي
علي مائدة الطعام
بسنت : بسمله كلتي
بسمله : اه الحمد لله
بسنت : طب يلا علشان الجامعه
بسمله : انتي بتهزري صح
بسنت : بهزر في ايه مش هنروح الجامعه
بسمله : لا طبعا احنا خطوبتنا بعد كام يوم وانتي تقوليلي جامعه
بسنت : طب وانا هعمل ايه انا لازم افكر في مستقبلي
بسمله بسخريه: مستقبلك انا اكتر واحده عارفه انك مش بتحبي الجامعه
بسنت : حبتها ولو انتي مش هتروحي انا هروح لوحدي
بسمله : بس احنا ناقصنا حاجات كتير لسه مجبنهاش
بسنت : حاجات ايه مااحنا روحنا امبارح
بسمله : بسنت احنا مجبناش فساتين الخطوبه
بسنت : مش مهم انا لبس اي واحد من عندي
كريمه : يعني ايه مش مهم روحي مع بسمله علشان تشتري الفستان
بسنت : يا ماما لو سمحتي انا مش عايزه اروح
ياسين : خلاص يا طنط خليها براحتها
ثم وجه حديثه لبسنت تعالي معايا اوصلك في طريقي
بسنت بضيق : شكرا انا هاخد السوائق
كريمه : طب وفيها ايه لما تخلي خطيبك يوصلك
بسنت : فيها انه لسه مش خطيبي وحتي لو مينفعش اكون معاه في اي مكان من غير محرم
ياسين : طب مانت هتركبي مع السواق
بسنت : انا هركب وري والسواق قدام لو ركبت معاك هركب كده
كريمه : بنت عيب كده ازاي تشبه ياسين بالسوائق
بسنت : مش هو الي عايز يوصلني يبقي عايز يكون سواقي وكمان ماله السواق وحش ولا غرور الاستاذ ياسين يمنعني اني اشبه بالسواق
سليمان : اسكتوا انتوا مش عملني اعتبار
بسنت : اسفه يا جدي
سليمان : ياسين خد بسنت وصلها
بس هتركب في المكان الي يعجبها
ياسين بضيق : تمام اتفضلي
وذهب كل من ياسين وبسنت وهي تبتسم بانتصار لانه سيكون سائقها
وعند ما وصلوا الي السياره ياسين ركب
بسنت : قليل الذوق ده حتي مفتحليش الباب
ياسين : هتفضلي واقفه كتير
ركبت بسنت ولكن في الخلف
ياسين لنفسه : تمام انتي الي جبتيه لنفسك
ياسين بخبث : اربطي الحزام
بسنت بعند : لا
ياسين : براحتك
بسنت : اه طبعا براحتي
وذهبوا ولكن ياسين كان يزيد السرعه بشكل جنوني
بسنت بصراخ: انت يا مجنون خفف السرعه
ياسين : هو ده الي عندي ومتقليش ادبك علشان مزعلكيش
بسنت : ولا هتعرف تعمل حاجه
ياسين : متاكده
بسنت بسخريه : اه طبعا متاكده
تأكد ياسين ان الطريق خالي من السيارات وقام بتحريك السياره الي اليمين واليسار
بسنت : انت مجنون والله العظيم
ياسين بهدوء : لسانك تاني طيب
بسنت : لا لا خلاص والله خلاص انا اسفه
ياسين : ايوه كده اتعدلي
بسنت : خفف السرعه بقي
ياسين : خلاص اهدي هخففها اهو
وبعد ان قلل السرعه ووصلوا الب الجامعه
بسنت بغضب : انسان حقير زباله
ياسين : بتقولي حاجه
بسنت بضيق : لا
ودخلت جامعتها
ياسين : ههه انتي لسه شوفتي حاجه
وذهب هو الاخر الي الشركه
وبعد عدة ايام وجاء يوم الافراح صباحا
جهاد : لولولولولولي
كريمه : ههه الف مبروك
جهاد : الله يبارك فيكي وانتي كمان الف مبروك
كريمه : انا مش مصدقه نفسي الولاد كلهم في يوم واحد
جهاد : اه والله ولا انا كمان
كريمه : يلا تعالي نظبط الحاجات علشان هنروح الفندق
جهاد : يلا
في غرفة البنات
بسمله : يلا يا بنات خلصتوا
ريحان : انا خلصت والفستان رعد قالي هناك في الفندق
بسمله : طب وانتي يا علياء
علياء بهدوء : خلصت
بسمله: طب وحضرتك يا استاذه
بسنت : انا خلصت
بسمله : طب والفستان
بسنت بعصبيه : قولتلك مش هخده مش هلبس الفستان ده
بسمله : ليه بس الفستان تحفه
بسنت : تحفه مش تحفه انا مش عايزه البسه
بسمله : كل ده علشان ياسين الي جابه
بسنت : اه انا قولتلكم مش هلبس اي حاجه جايبها
ريحان : يلا بقي يا بسنت
بسنت : انا خلصت يلا بس مش هاخد الفستان ده هاخد فستان من عندي
وفي هذه اللحظةرن هاتف ريحان
وخرجت عند الشرفه
ريحان : السلام عليكم
٠٠٠٠٠
ريحان : تمام سلام
ودخلت عند البنات
ريحان :خلاص يا بنات سيبوها علي راحتها
بسنت :ايوه كده يلا بقي
بسمله :بس
ريحان :خلاص بقي يا بسمله يلا انزلوا انتوا وانا هحصلكم بس هقول لدادا علي الحاجات الي هناخدها علشان تحطها في العربيه
نور :تمام يلا يا بنات
وخرج كل من نور وبسمله وبسنت
وبعد عدة دقائق خرجت ريحان
وقضوا الجميع اليوم وكانت البنات يقومون بكثير من المسكات حتي جاء موعد ارتداء الفساتين
ارتدت ريحان اولا وكانت في قمه الجمال في فستانها المحتشم مع خمارها التي لم تتخلي عنه
وبعدها علياء التي كانت جميله ايضا في فستانها وحجابها
وبعدها بسمله ي فستانها الازرق الذي زادها جمالا
وبعدها نور التي كانت ترتدي فستان وردي ينعكس علي لون بشرتها البيضاء وزادته جمالا مع خمارها
ونأتي عند بسنت
بسنت بغضب: ايه ده من الي جاب الفستان ده انا قولت مش هلبسه
بسمله :ايه ده ده اتبدل حظك ياجميل انك تلبسه
نور : خلاص يا بسنت البسيه علشان الوقت
بسنت :لا مش هلبسه
بسمله :امال هتعملي ايه يا فالحه هتفضلي كده مش هتلبسي فستان
ريحان :يلا يا بسنت مفيش وقت
بسنت بضيق : خلاص هلبسه
وتذكرت ريحان
فلاش باك
ريحان :السلام عليكم
ياسين :وعليكم السلام ريحان انتوا اتحركتوا
ريحان :لا بسنت مش راضيه تاخد الفستان
ياسين :كنت واثق انها هتعمل كده طب بصي انتي هتفهميها انها هتعمل الي يرايحها وبعدين هتخليهم يسبقوكي وبعدين هتبدلي الفساتين وتحصليهم تمام
ريحان :تمام سلام
نهايه الفلاش باك
وبعد ان ارتدته
ريحان :مشاء الله عليكي قمر
كان الفستان جميل جدا بلونه الذهبي وكان اجمل علي بسنت
بسنت : انا الي قمر شوفوا مين بيتكلم ده انتي قمرين مش قمر واحد
بسمله :انتي وعلياء حلوين اوي
علياء :
بسنت :علياء مالك
علياء :مفيش
نور : يلا يابنات نخلص علشان الوقت
وبعد ان انتهي البنات من كل شئ واصبحوا اكثر جمالا بالميكب وجاء كل رجل لأخذ فتاته بعد ان كتب كل من رعد وبلال كتابه وكان معهم سيف الذي جاء من امريكا
نور : يلا يا بنات الرجاله وصلوا
بسمله : يلا ريحان انتي وعلياء الاول
بسنت :اه يلا
وخرجت كل من ريحان وعلياء
وعندما رأي كل من رعد وبلال الفتياتان سرحوا في جمالهم
رعد بسرحان وهو يقترب من ريحان : انتي جميله اوي
وقام بتقبيل جبهتها وقام برفعها عن الارض والدوران معها
ريحان بخجل :رعد في ناس حولينا
رعد :ميهمنيش الناس
ريحان ابتسمت بخجل
عند علياء
بلال اقترب منها بعد تدارك نفسه
بلال بجمود : يلا
علياءتعجب من جموده ولكن لم تعلق
علياء :حاضر
مالك بمرح:ايه يا جماعه امال فين خطيبتي عملتوا فيها ايه
وفي هذه اللحظه خرج كل من نور وبسمله وبسنت
مالك قرب من بسمله وياسين قرب من بسنت
مالك :ايه الجمال ده كله
بسمله بخجل :شكرا
مالك :ياخلاصي علي البيتكسف
عند ياسين
ياسين :الفستان جميل
بسنت : للاسف اضطريت البسه
ياسين : قولتلك كلامي الي هيمشي
بسنت : علي فكره انا اصلا مكنتش عايزه البسه ومازلت ولكن الظروف
ياسين : ظروف طب يلا نمشي
عند سيف الذي كان ينظر الي نور وسرح في جمالها
سيف لنفسه : ايه الجمال ده ملامحها كلها بريئه ولا لبسها الجميل ولا البتاع الي هي لبساه مخليها اجمل كان اسمه ايه كنت فاكر اسمه اه صح خمار مخليها اجمل ولا عيونها اااه من عيونها البندفيه تخطفك في ثانيه
وفاق من شروده علي صوت رعد
رعد : يلا يا سيف
سيف :يلا
وذهب كل من رعدوريحان في سياره وعلياء وبلال في سياره وذهبت بسنت وبسمله ونور في سياره مالك وياسين في سيارته وسيف كذالك
حتي وصلوا الي القاعه
بعد عدة ساعات
انتهي الفرح الذي اقيم في اكبر فنادق مصر وكان فرح رائع لا مثيل له وكان الجميع في سعاده الا اخر ساعه حيث بكت السيدات علي فراق بناتهم وذهب كل من رعد وريحان وعلياء وبلال الي منازلهم

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *