روايات

رواية رسالة قدر الفصل الرابع 4 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل الرابع 4 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر البارت الرابع

رواية رسالة قدر الجزء الرابع

رواية رسالة قدر الحلقة الرابعة

حور: انتي فين
تالين: نازله اهو خلاص هلبس الكوتشي ونازله
حور: طيب متاخريش وسلميلي علي طنط هدي
تالين: حاضر ماما حور بتسلم عليكي
ام تالين: الله يسلمها سلام يحببتي
تالين: سلام
**________________ بقلم لاريــــــن_______________**
تالين: معلش اخرت عليكي
حور: ولا يهمك ياموزتي
تالين: حبيبتي
ها هنجبلها اي بقا
حور: تعالي واحنا ماشين هنفكر
________________________________________________
༺ أللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد ༻
________________________________________________
يحيي: ها عرفت تجبلي معلومات عنها
ياسين: اكيد
بص هي اسمها تالين محمود عبد الكريم
كليه الطب اخر سنه السنادي كانت عايشه ف مصر وبعدين راحت لبنان ونقلت هنا ع مصر من كام شهر وحولت الكليه بتاعتها علي هنا المهم هي الكبيره ف اخواتها عندها اخ اسمه يوسف واخ تاني اسمه عمر ويوسف وعمر يوسف ف اولي اعدادي وعمر لسه مدخلش المدرسه ابوها مهندس ومامتها كانت محاميه
عاوز تعرف اي عنها تاني
يحيي: كده تمام اوي
ياسين: طيب ناوي تعمل اي معاها بردو
يحيي: اكيد هتجوزها بس استني شويه لازم اختبرها
ياسين: ازاي
يحيي: بص ياسيدي انا هلعب معاها لعبه الاول والعبه دي هتبقي عامله زي الشبح *
انا مش هظهرلها بس هخليها تحس بيا ف كل مكان هتبقي فيه انا ظهرتلها مره وهي صدتني ف خلاص هشوف اللعبه دي هاكيد هتنفع انا واثق
يعني هتعمل اي برضو
يحيي: مش هخليها تشوفي ولا ف اي مكان بس هخليها تحس اني حواليها ومش هخليها خايفه* زي عادتها هطمنها من بعيد هخليها تحبني من قبل متشوفني
ياسين: طيب انا معاك ياصحبي
ويلا عشان فرح متعملش مندبه اننا اتأخرنا
يحيي: هههه يلا
تالين: حلوين
حورر: اه ميكب وكوتشي وبرفيوم وهودي حلو جدا كده كفايه
تالين: لا انا عوزه اجيب شنطه كمان
حورر:بلاه يشيخه دي اخر حاجه عشان رجلي ورمت وجالي خشونه من اللف
تالين: هههههه ماشي
________________________________________________
༺ أللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد ༻
________________________________________________
وصلو العيد ميلاد
تالين: رني ع اختك شوفيها فين عشان ببص عليها مش لقياها
حورر: ماشي دقيقه
نازل ع السلم هو ويحيي
والهي يبني زي مبقولك كده وبعدين حطتلها دواا يمشي بطنها وع الي حصل فيها وقعنا ع الارض من كده الضحك
ياسين: هههههههه يخربيتك فصلت ضحك
يحيي: احييي
ياسين: مالك يبني جريت ع فوق تاني لي ف اي
يحيي: تالين تحت انزل ازاي
ياسين: بجد فين دي
يحيي: هتبص ع اي انت مش هتعرفها شكلها جايه مع حد
ياسين:مش عارف بص اطلع فوق البس الكاب بتاعي هتلاقيه ف الدولاب ف الرف التاني والنضاره معاك اهي البسهم وحط الظعبوط ع راسك وانزل
يحيي: ماشي انزل انت وانا هلبس وانزل وراك
يحيي طلع لبس ونزل قبل ما تالين تشوفه
فرحح لنور: بقولك اي يانور هي صحبت اختك الي هناك دي اسمها اي
نور: اسمها تالين لي
فرح: اصلها عسوله اووي وانا حبتها
نور: هي كيوت وتتحب من اول مره اصلا
**________________ بقلم لاريــــــن_______________**
تالين: بقولك اي ياحور انا هروح عشان قولت لماما اني مش هتاخر هتيجي معايا ولا هتستني نور
حور: لا هنروح سوا بس هنستني نور خمسه بس وهنمشي كلنا
تالين: طيب
________________________________________________
༺ أللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد ༻
________________________________________________
ام تالين: حمدالله على السلامة يحبيبتي
ابو تالين: يلا عشان مردتش اكل غير لما تيجي
تالين: هغير بسرعه اهو وجايه ناكل سوا
دخلت الاوضه وطلعت تاني: الا فين يوسف وعمر
يوسف نزل يجيب تسالي وعمر معااه شبط فيه
تالين: طيب
وصلتها رساله ع التلفون(كان حلمي اشوفك ف الحقيقه وشوفك خلاص وبتمني اشوفك يقمري فرحانه وبتضحكي طول منا بتنفس+ كل سنه وانتي طيبه يااحلي توته ف الدنيا-ملاكك-)
تالين فتحت التلفون تشوف مين بعتلها الرساله وتنحت
كل سنه وانا طيبه وملاكك؟
اي دا
عيد ميلادي بعد بكره
رنت ع حوور
ترن ترن ترن ترن
حوور: الو
تالين: حور انا حصلت معايا حاجه غريبه اووي
حور: اي حصل
تالين: حكيتلها ع الرساله والي مكتوب فيها
حور: طيب وهو شافك بتضحكي فين دا
تالين: معرفش
حور: كبري دماغك شكلها اشتغاله متحطيش ف دماغك يحببتي
تالين: طيب حاضر بقولك انا هقفل معاكي عشان بابا بينادي هروح اكل وبعدين هنام وبكره ابقي اشوفك سلام
حور: اشطا ياقلبي سلام
**________________ بقلم لاريــــــن_______________**
ياسين: ها عملت اي
يحيي: بعتلها وهي شافتها ومردتش
ياسين: تبقي خافت او فكرتها اشتغاله من بتوع اليومين دول
يحيي: عادي مش مشكله بس انا عاوز اعرف اكتر عنها
ياسين: سبلي الموضوع دا وانا بكره بالكتير اوي هعرفلك كل حاجه
يحيي: اشطا
تاني يوم)))
ياسين: الوو انت فين
يحيي: داخل عليك اهو اقفل
يحيي: ها عملت اي
ياسين: اقعد ارتاح بس
يحيي: طيب اتفضل ها اتكلم
ياسين بأستفزاز:اطلبلي عصير برتقان
يحيي:يارب صبري حاضر طلب ورجع مكانه ها اتكلم بقا
ياسين: بص ياسيدي هي كانت مخطوبه من سنه كده ولسه مفشكله كانت مرتبطه بحد من ٦ سنين والشخص دا زي متقول كان مريض’ نفسي ومزال المهم انفصلو وهو فضل يحوم حواليها لحد مرجعو والمرادي اتخطبو طول فتره الخطوبه مكنش بيعاملها كويس لحد مسابته وهي حاليا بتعيش فتره move on
ورفضه فكره ان اي حد يدخل حياتها ومش بتخلي حد يتعامل معاها خالص قبل الشخص الي كانت مخطوبه ليه دا برضو مكانتش بتتعامل مع حد وكمان عرفت ان الشخص دا عاوز يرجعلها عشان مفتقد وجودها وكمان لما حس انها ضاعت من ايده
هو مش من قرايبها لا هما معارف من بعيد وبس ياسيدي
يحيي بزهول: اي كل دا انا قولتلك عاوز اعرف حاجه عنها مش تاريخ حياتها والهي يبني انت خساره ف البلد دي
ياسين: اومال انت فاكر اي عشان تقدر بس
يحيي: هههههه
وبالنسبه للشخص دا اسمه اي
ياسين:احمد
يحيي: امم احمد
ياسين: شكلك مش ناويله نيه خير
يحيي: خااالص
ياسين: ربنا يسترر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *