روايات

رواية أحببته عاجز ولكن 2 الفصل الثامن 8 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن 2 الفصل الثامن 8 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن 2 البارت الثامن

رواية أحببته عاجز ولكن 2 الجزء الثامن

رواية أحببته عاجز ولكن 2 الحلقة الثامنة

وفي المساء بعد تناول العشاء يذهب احمد اللي ولده اتكلم معا في موضوع خطوبته من ديما
وبفعل يوافق جاسر علي كلامه
ويكون احمد في قمة سعادته
أما عن ملك فكانت خائفه من الكلام مع ولدها
سليا مالك يابنتي
ملك مش بقولك ماما قالت لي بابا ولازم أقوله علي المشروع
سليا اسمعني متخفيش انتي اتكلمي مع من قلبك خالو جاسر بيحبك وحسه أنه هيوافق
ملك بجد
سليا بجد وبعدين أنا سامعه موضوع تاني
ملك بخجل موضوع ايه
سليا عليا ماشي مبروك ياحبيبتي حظك كدا بابكي يكون جاسر وكمان جوزك
ملك بخجل وكسوف جوزي
سليا عليا أنا
ملك وتفكيري استاذ جاسر هيوافق
سليا اهو دا بقي معرفش
ملك رخمه انتي
بعد خروج احمد من عند جاسر وهو سعيد
سليا اهو البشاير يلا دورك
يأتي احمد اللي ملك
احمد ملك بابا عايزك
ملك بنفس عميق تذهب
ملك تذهب اللي غرفة ولدها وتخبط علي الباب
جاسر ادخلي ياملك
ملك حضرتك عايزني يابابا
جاسر تعالي ياحبيبتي
نروح اللي فريده وابنها جاسر
جاسر في ايه ياماما
فريده انت فين يابني
جاسر كنت مع بابا في الشغل
فريده طيب مبروك.
جاسر مبروك علي ايه
فريده خالك جاسر وافق علي جوازك من نهال
جاسر بفرحه بجد امتي
فريده هو ايه اللي امتي يابني احنا قولنا نشوف هيقول ايه لكن تطلبها انت ووليد بقي
جاسر طيب طيب انا رايح لبابا ويذهب مسرعا
فريده بضحكه ربنا يسعدك يابني هههههههه
نهال الله هو في ايه جاسر جه في ايه ومشي في ايه
فريده أصله مش مصدق نفسه
نروح اللي جاسر وابنته ملك
جاسر يعني افهم من كدا انك موافقه علي جواز من جاسر
ملك تنظر في الأرض
جاسر ايه يابنتي
ملك بخجل اللي حضرتك تشوفه يابابا
جاسر مبروك يابنتي
ملك بفرحه تحضن ولدها
جاسر كبرتي ياملك
ملك بخجل كنت عايزه من حضرتك حاجه
جاسر حاجة ايه يا ملوكه
ملك ماما قالت اللي حضرتك علي الشغل
جاسر ايوه
ملك طيب وراي حضرتك ايه
جاسر لمه اشوف الشغل وعرف كويس هقولك راي حضري انتي وسليا دراسة جدوي كويسه كدا
ملك حبيبي يابابا
وتعدي اليوم عليهم بسعاده بين ملك وجاسر وأحمد وديما
ويأتي يوم الجمعه التي تتجمع في كل من عائله جاسر ونهال وايضا عائله وليد وفريده وعائلة ماجد وبسمه واخوات نهال
نهال. ايه ياست منار يعني مسمعناش حاجه
منار ما أنا كنت جيه اقولك شريف عاوز يجي يقابلكم أنا قولت يجي عندك هنا الاول بعدين يروح عن امي يتعرف عليها بس قولت اخد رايك امتي يجي
نهال في أي وقت أنشله بكره
منار بكره
نهال خير البر عاجلا
منار ربنا يخليكي ليا
كان يجلس وليد وجاسر وماجد معا ومعهم محمد وماجد اخوات نهال وأحمد وحازم وجاسر الصغير
وليد اسمع بقي ياجاسر عايزك في موضوع
جاسر اتفضل قول
وليد أنا بطلب ايد بنتك ملك لجاسر ابني
جاسر وانا موافق
احمد بصوت واطي مبروك ياعم
جاسر وبي المناسبه دي أنا ليا عندك طلب أنا كمان يا ماجد
ماجد اخو نهال أنا
جاسر حبيبي لا مش انت انت يا دكتور ماجد
جاسر الصغير بصوت واطي اهو جه الدور عليك يا احمد
ماجد طلب ايه دا
جاسر أنا بطلب ايد بنتك ديما اللي ابني احمد أنا عارف المفروض كنا جينا البيت بس انا قولت بي جمعتنا الحلوي دي اتكلم في الموضوع ونخلي الفرحه فرحتين
ماجد. احمد شب ممتاز وانا مش هلقي عريس لبنتي زيو
يبارك كل من محمد وماجد اللي احمد وجاسر
وكأنه السهره جميله ومليئه بسعاده
نروح عند محمود .
محمود يرافه عليكي ياسالي عاوزك كدا وقعي في حبك واحده واحده خدي الكيس دا
سالي كيس ايه دا يا شهاب بيه
محمود هو دا برشام سريع الذوابان تحطي منه واحده في العصير اللي هتعزمي بكره عليه في مكان هادئ من غير ما ياخد باله تحطيله منه
سالي تحت امرك يا شهاب بيه
محمود وخدي دول عشان تتجدعني
تأخذ الفلوس سالي وتذهب
يأتي مصطفي
محمود خير
مصطفي في اخبار جت من بيت جاسر
محمود اخبار ايه
مصطفي جاسر بيه خطب اللي ابنه احمد وبنته ملك
محمود بجد وانتم كنته فين امتي
مصطفي يا شهاب بيه دا مجرد قرأيت فتحه لسه محدودش اها
احكي احكي
نروح اللي منزل مديحه
مديحه بتقولي ايه وعايزه اختك نهال ليه ياخالتي
منار عشان اختي ياماما
مديحه يعني ايه بقي أنا مش قايله تقطعي علاقتك بيها
محمد يا ماما ياحبيبتي ازاي هي اختنا وكمان احنا شغالين مع جوزها يبقي ليه
مديحه عشان عايزه كدا انت ناسي عملت فيا ايه انا وخالتك وعيال خالتك
ماجد وانتي ناسيه ابن خالتي عمل ايه
مديحه كان بيحبه لكن نقول ايه
محمد ممكن متفتحش في القديم. ياماما ياحبيتي عشان فرحت بنتك
تنظر اللي بنتها واللي اولادها ماشي يا منار عشانك انتي بس
تذهب إليها منار وتشكرها وتقبل رأسها
مديحه في عقلها ماشي يابنت ابراهيم هتشوفي هعمل فيكي ايه
نروح اللي حازم في الشغل
سمر تأتي اللي حازم بي القهوه
حازم هو أنا طلبت قهوه
سمر أنا قولت شكلك محتاجها خلاص انا ممكن أخدها
ينظر إليها حازم ويقول سبيها
سمر بي ابتسامه حاضر حضرتك تطلب مني حاجه تانيه
حازم وهو ينظر إليها بطرف عنيه لا شكرا
تخرج سمر بي دلع أمامه
ينظر إليها حازم واللي خطواتها
وتعدي الوقت عليهم ويذهب اللي معاده مع سالي
سالي كانت في انتظاره
حازم معلش اتاخرت عليكي الشغل بقي
سالي هو انت شغال ايه اصلا
حازم ايه دا انتي مش عرفاني بقي
نشرب حاجه الاول وانا اقولك
ويطلب عصير ويحكي لها من هو
ويأتي الي حازم اتصال
تنتهز سالي الفرصه وتضع البرشامه داخل العصير سريعا
حازم معلش الشغل بقي
سالي يعني انت ابن جاسر العزيز
حازم ايوه انتي بقي ايه حكايتك
سالي وتحكي له سالي أنها تعيش مع خالها بعد وفات ولديها في حادث وتعتبر خالها هو كل حياتها
ونروح اللي نهال
نهال يعني خلاص الاسبوع الجي دا خطوبة ملك وأحمد
جاسر العيال كبره وخلاص هنخطب ليهم وكلها شويه ويتجوزه
نهال وخلفه ويبقي عندنا احفاد احنا كبرنا ياجاسر
وتنظر نهال في المرايا
يقوم جاسر ويقف أمامها مهما كبرتي هتفضلي نهال حبيبتي بس انتي اصغر من بنتك علي فكره
نهال بكاش اوي
جاسر ينظر إليها بحب انتي اصبي من اي صبيه انتي نهال اللي خطفت قلبي من اول نظره
نهال وانت اعظم زوج وأب في الدنيا كلها.
جاسر ياسيدي علي الكلام طيب تعالي بس هقولك حاجه
يسمعه صوت سياره
نهال حازم شكله جه عاوزين نشوف ليه عروسه بقي ونجوزه زي اخواته
جاسر وبعدين اقضي ليكي انتي ياجميل
حازم كان يمسك دماغه من الصداع ويدخل غرفته هو احمد
احمد مالك يا حازم
حازم مش عارف دماغي وجعاني اوي
احمد طيب اروح اقول لماما
حازم لا لا انا كويس
احمد كويس ايه انت مش شايف نفسك
حازم قولتك لا
احمد انت حر
وتعدي يومين ويأتي خطوبة منار
نهال. كانت تقف أمام الدولاب وسرحت
جاسر مالك ياحبيتي
نهال. تفتكر هتقبلني ازاي بعد المدي دي كلها
جاسر يقف امام وجهه نهال متخفيش أنا معاكي وانت معملتش حاجه تخافي منها المفروض هي اللي تخاف
نهال تأخذ نفس عميق وتختباء بين أحضانه
جاسر اهدي بقي والله اليوم هعدي
يخبط الباب
جاسر ادخل
ملك الله انتو لسه مجهزتوش
نهال انتي ريحه فين
ملك ايه دا انهارده خطوبه منار ولا انتي ناسيه
جاسر لسه ياحبيبتي هنلبس وتخرج
نهال بعد خروج ملك هما الأولاد ريحين
جاسر اكيد عشان منار ومحمد وماجد
وبفعل تستعد نهال وداخل قلبها قلق
فريده سلميلي علي منار وقولها معلش مش هقدر اجي
ولكن جاسر الصغير يذهب مع ملك
والكل يذهب
مديحه اول ما تشوف نهال
محمد ماما عشان خطري
مديحه هو أنا عملت حاجه
نهال ازاي حضرتك يا طنط
مديحه اهلا يابنت ابراهيم
كانت نهال تقف بجوار جاسر وتمسك يديه وعيونها علي اولادها
جاسر متقلقيش
وكانت ملك ترقص مع منار
ويأتي إليها جاسر الصغير مش كفايه كدا
ملك يعني اسيب خالتو
جاسر طيب براحه
نهال كانت تنظر اللي المنزل وتعيد ذكرياتها مع ولدها وحياتهم السابقه ثم تذهب اللي غرفتها
ولكن لا تتركها مديحه تدخل خلفها
مديحه ايه حنيتي لي اصلك يابنت ابراهيم
نهال مديحه أنا مهما حصل مش ممكن انسي اصلي واصل ابويا
مديحه اها ههه طيب خلي بالك بقي من عيالك الحلوين دول اللي فرحانه بيهم
نهال عيالي يعني ايه
مديحه معنيش وتضحك وتذهب
تخرج نهال اللي جاسر تقول يلا عايزه امشي
جاسر في ايه اهدي
نهال لو سمحت خلي ملك وأحمد يجو
جاسر حاضر حاضر
وتأخذ عائلتها وتذهب
محمد ومنار وماجد في ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببته عاجز ولكن 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *