روايات

رواية امتلكت قلب الريان الفصل السابع 7 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان الفصل السابع 7 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان البارت السابع

رواية امتلكت قلب الريان الجزء السابع

رواية امتلكت قلب الريان الحلقة السابعة

ريان امممم هو الصراحه في سبب وسبب مهم جدا لكن مش هقول عليه دلوقتي..
رايه بسخريه ليه هو سر حكومه..ياسعادت الباشا..
ريان تؤ لكن مش جايلي مزاج اقوله..يلاا بقى وصلنا انزلي..
هبطى من السياره ليسمع ريان صوت عمار الساخر..
عمار ريان باشا جاي اجازها ..نورت والله
لينظر الى رايه بسخريه وكمان ذوقك اتغيير وبقى بلدي.اوووي..هابط
نظرت اليه رايه بغيظ لكنها فضلت الصمت
ريان ببرود عمار انت بتعمل اي هنا.
عمار بغصه جاي اتفسح بفلوسي منا رجل اعمل وبشتغل والحمدلله مش باستغل منصبي واتاجر بارواح الناس الغلابه ..
انقبض قلب رايه عندما تذكرت اختها لكنها منعت دموعها ان تنزل..
ريان ببرود واضح انك لسه على رأيك عشان كده انا مش هناقشك اكتر ..بعد اذنك..
عمار على فكره ربنا ميسبش حق حد ولو انا دلوقتي معرفتش اجيب حقي اكيد ربنا سايبها لوقتها وافتكر ياريان انا مستنيك عالغلطه..
مشى ريان بملل بعد ان اشار لرايه باللحاق به..
عمار نزلت دموعه بقهر وهو يقول والله لطفحك المر ياريان والله لجيب حق اختي تالت ومتلته..
رايه مين ده يابيه.
ريان…….
رايه هو بيكلمك كده ازاي..
ريان…
رايه وانت تسكت ليه
قاطعها ريان بهدوء انا مستغرب حاجه..
رايه والله وانا اللي مستغربه ازاي مرديتش للراجل ده وخرسته هو ممكن يكون كلامه صحيح..يعني عشان كده سكتت حضرتك
ريان: رايه ممكن تسيبيني اتكلم مش طول الوقت لوك لوك لوك
رايه بحرج لامؤخذه يابيه اتفضل
ريان بريبه انت ازاي سكتي لعمار كده واخرستي لما اتكلم..مع انه مش من عوايدك..
صدمت رايه من سؤاله. لكنها قالت بتلعثم اني عشان احترمت وجودك لولا كده كنت ربيتهولك..
ريان اهاا طب اعمليلي قهووه..
رايه طب ايه رايك بكوبايه شااي بدل القهوه دي..
ريان بتحذير..رايه..اعملي قهوه
رايه بضيق حاضر حاضر ياباييي لو جبتلك خزان قهوه هتشربوا برضوا..
**************
سيف ايووا انا رايح الغردقه … كمان شويه وهكون هناك
…….
سيف طبعا وحشتيني
…..
سيف بابتسامه طب اشوفك هناك اقفللي عشان انا بسوق..
اغلق الهاتف ورماه ..ليقول بقرف ياباااي على تقل دم امك..
***********
على الهاتف..
عمار انسه نور.
نور ايوا مين معايا..
عمار فيكي تقولي فاعل خير خطيبك في الغردقه ومعاه بنت ومقضينها..
نور بانفعال انت كداب هو راح عشان الشغل
عمار بسخريه اه مهو باين عشان كده واخد البنت الشغاله معاه هنا عشان ياخدو راحتهم بعيد عنك..
نور…
************
ريان دي اوضتي متدخليش عليها مهما كان فهماني
رايه حاضر يابيه..
ريان واللي جمبها المكتب ومش هوصيكي المكتب كمان مش عايز اشوفك هناك ماشي.
هزت راسها حاضر يابيه اللي تؤمرني بيه..
رايان وانتي شوفيلك اوضه نامي فيها..انا لازم انام بكرى عندي شغل ..
رايه بسعاده نوم العوافي يابيه
رفع حاجبه رايقيين احنا اووي النهارده..جوى الغردقه بدأ تاثيره تصبحي على خير..
رايهوانت من اهله..
في منتصف الليل استيقظت رايه وتسللت الى غرفة ريان لتتاكد بأنه نائم..
لكنه كان يوليها ظهره اقتربت منه بخطوات خفيفه ودنت لتتاكد من نومه لتشهق عندما جذبها الى السرير واعتلاها
رايه لوسمحت سبني. يابيه
ريان بهمس.ودلوقتي هتقولي انت بتت*حرش بيا..
رايه بارتباك ودموع.. يابيه ..
ريان مين اللي جاي على اوضت مين
رايه لو سمحت يابيه ابعد..
ريان تاه بعينيها وهمس بتيه وابعد ليه هو احنا لسه عملنا حاجه ودنا منها ليقبلها ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية امتلكت قلب الريان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *