روايات

رواية امتلكت قلب الريان الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان البارت الثامن

رواية امتلكت قلب الريان الجزء الثامن

رواية امتلكت قلب الريان الحلقة الثامنة

ابتعد عنها عندما رأى دموعها بابتسامه ساخره..
نضهت الاخرى بسرعه وارادت المغادره..
ريان اوقفها وهو بيشعل سيجارته انت جايه اوضتي بالوقت ده ليه. هااا
رايه دون النظر اليه وهي توليه ظهرها المطبخ مفيهوش حاجه تتاكل وجيت ابلغك..
قالت كلماتها واسرعت الى غرفتها اغلقت عليها بالمفتاح بخوف ودموعها تنهمر وتقول بتهديد والله لاربيك ياريان***** واخد حق اختى منك ..
قاطعها رنين هاتفها اجابت بسرعه عندم وجدته عمار..
عمار بقلق انتي كويسه ..قلقتيني عليكي مبترديش ليه ..
رايه باستغراب عمار في ايه..وانت منمتش لحد.دلوقتي ليه
عمار عملك حاجه ..انا مش عارف انام وانتي معاه في الشاليه لوحدكم انا حاسس اني غلطت لما سبتك تروحي معاه..
ابتسمت رايه براحه فها هو عمار يثبت لها بأنه ليس سيئا كمان ظنت بل يخاف عليها ايضا..
رايه متخافش..انا كويسه بقلم نوره عبد الرحمن
عمار انتي فين طيب..
رايه انا بوضتي..
عمار براحه طيب اقفلي على نفسك كويس انا مش مرتاح لريان المرادي نظراته ليكي مخوفاني..
رايه ان شاء الله..
عمار وكمان ..انا اتصلت بنور..
رايه ضحكت بعد ان كانت تبكي..
رايه هي تمسح دموعها وتبتسم عملت ايه.
عمار االله بتضحكي على ايه اسيبكم لوحدكم يعني ليكمل بضحك وكمان سخنتها عليكم استحملي بقى..
رايه بتذمر طفولي حرام عليك ياعمار والله حرام انا مش ناقصه.
عمار لا ياختى ناقصه نور هتبقى الحمايه ليكي مدام هي معاكم مش هيعرف يعمل معاكي حاجه..
رايه متشكره..
انتي معايا يعني بحماتي مفيش شكر عشان ده واجبي…مدام انتي بخير الحمدلله انا هقفل .خدي بالك من روحك وتصبحي على خير.الرويه بقلم نوره عبد الرحمن
رايه وانت بخير..
اغلقت الهاتف وتنهدت براحه فهي ليست وحيده كمان ظنت لان عمار يعوضها عن وجود الاهل هذا غير ان جرحهما واحد..
في صباح اليوم التالي..
بسم الله سيف بيه انت نايم هنا ليه.
سيف بنوم رجعت متأخر ومفيش اوض جاهزه. ليكمل باستغراب .لكن انت بتعملي ايه هنا..
رايه ريان بيه جابني معاه عشان اشوف طلباتكم..
سيف بشك اهااا قولتيلي ريان بيه
رايه بابتسامه ايوه هعملك شاي..
سيف لا والنبي فنجان قهوه مضبوط..من تحت اديكي عشان اصحصح..
رايه بتكشسر قهوه انت كمان..
سيف بضحك على تعابير وجهها اه ليه في مشكله ..
رايه ترمش بعيونها باعجاب لا ابدا حضرتك تؤمر ثوانب بس وهتكون عندك..
سيف بغزل تسلم ايدك ياجميل.
ابتسمت رايه بخجل وسعاده وذهبت الى المطبخ
رايه يارب عالجمال والا لسانه اللي ينقط عسل ..ده بني ادم ده والا ايه..انتفضت لما سمعت صوت
ريان اتجننتي خلاص بداتي تكلمي روحك
رايع بعبوس بسمالله الرحمن اللرحميم.
اي الدخله دي زي عزرائيل اعوذ بالله.الروايه بقلم نوره عبد الرحمن
ريان بصدمه ايه قولتي ايه..
رايه بخوف من نظراته هاا لا والا حاجه بعد اذنك هروح اودي القهوه.
ريان بحده استنى عندك القهوه دي لمين.
رايه بحب وعيون تلمعان لسيف بيه..
ريان اخذ فنجان القهوه وشرب منه واخذ قطعة من البسكوت التي وضعتها في الصحن..
لتغتاظ رايه انت عملت ايه دي لسيف بيه.
ريان بسخريه ماشاء الله عليكي لسيف بيه قهوه وبسكوت وورده بالنص وانا ليا ربنا..الا قوليلي البسكوت ده جاي منين
رايه.بضيق على فكره ده بتاعي ومن فلوس وانا مسمحتش ليك انك تاكله..
ريان اهاا سيف عادي ياكله وانا لأ حرام
رايه بتكشيره مش خدت القهوه وكلت البسكوت بتاعي امشي من. هنا .بقى
ريان بحده بنت انتي بتكلميني كأني بشتغل عندك.
رايه بضيق والله ده اللي عندي بعد اذنك سيف بيه مستني قهوته..
رياه بغيظ يادي سيف بيه اللى طلعلي مش عارف من انهي داهيه..
رايه بعبوس ودفاع اوعي تتكلم عليه كده لتكمل بابتسامه ا وعيون تلمع ده سيف بيه زي القمر بسم الله ماشاء الله طوله بعرض كفايه جماله و لسانه وروحه الحلوه
ريان ببحده وتحذيرر رايه .انت
رايه انتفضت برعب في ايه خضتني .اعوذ بالله منك
ريان انتي بابنت انتي امشي من المطبخ مفيش قهوه هتتعمل فاهمه وانا خارج اطرده من هنا.
لتسرع خلفه يابيه والله مكنش قصدي..
سيف بضحك مالكم بتتخانقو على ايه..
رايه تنظر لضحكته بانبهار وبقلبها مش قلت زي القمر..
ريان مفيش..وانت بتعمل ايه هنا
رايه والله يابيه عملتلك قهوه وشربها ..
سيف بابتسامه معلش ده بيتيه هنقول ايه..طيب
رايه بحماس هعملك تاني .
ريان استنى عندك احنا هنمشي مش كده..
سيف وقد.تمدد على الاريكه ومن قالك هنمشي انا وصلت متاخره وعايز اصحصح..لينظر الى رايه التي تراقبه باعجاب .والنبي اعمليلي فنجان قهوه..من اديكي الجميله دي..
رايه بسعاده من عنيا..
واسرعت الى المطبخ تحت نظرات ريان الغاضبه
وبعد مرور وقت غادر سيف وريان وتركا رايه لوحده التي سرعان ماخرجوا اتصلت بعمار لتخبره..
عمار كويس اووي اتأكدي انهم مشيو وانا هجيلك عشان ندور برحتنا..
رايه استنى هبص اشوف العربيه مشيت لتصرخ رايه بألم ويسقط منها الهاتف
انتفض عمار بقلق عليها الو الو رايه رايه ردي انتي بخير..

لم يحتمل عمار ماسمعه ليسرع الى رايه ويصدم بي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية امتلكت قلب الريان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *