روايات

رواية وحش الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد البارت الخامس

رواية وحش الصعيد الجزء الخامس

رواية وحش الصعيد الحلقة الخامسة

رعد بحزن في سره. دي لو عرفت ممكن تروح فيها اعمل ايه ياربي دلوقتي وانا دلوقتي عرفت اي سبب انظارات دي
قمر بخوف. رعد انت روحت فين واي ال لقيتة عن سيف انطق
رعد. بص عليها واتكلم… انا عاوزك توثقي فيا ماشي
قمر بخوف اكبر. وه ماتنطق بج خوفتني فيه اي
رعد… بيهدد سيف
قمر بخوف. بيهدد سيف بايه
رعد… بتنهيده.. مش عارف بس لقيت في اسكرين لشات بين سيف وهو
قمر بقرف…. هي وصلت معه انه يهدد اخوي الح*يوان ده ولله لقت*له
رعد… اهدي يا مج*نونه انتي فاكره لو قتل*يته
كدا هتنحل المشكله لا طبعا ختتعقد اكتر
قمر بدموع. امال عاوزني اعمل ايه وحطتت ايدها عل وشها وفضلت تعيط
رعد في سره… انهارتي لما عرفتي انه بيهدد اخوكي امال لما تعرفي هو بيهدد بايه هتعملي ايه اخد تنهيده واتكلم… ممكن نهد عشان نلاقي حل
قمر بدموع…. لازم نلقي حل بسرعه
رعد. بتفكر…انا عندي الحل بس لازم محدش يعرف الاول وثانيا. لازم تساعديني عشان تتقذ سيف منه
قمر مسحت دموعه بسرعه. موافقه اساعدك بس اساعدك ازاي
رعد………….
قمر بقرف. مستحيل اعمل اكده
رعد. لازم نعمل كدا وماتخفيش انا هبقي جانبك ومش هخاليه يقربلك او يقرب لحد من البيت دا انتو بقيتو اهلي التانين
قمر. بشكر. شكرا قوي يارعد
رعد ببتسمه. لا شكرا عل واجب ولو مصره تشكرني اعمليلي قهوه لان دماغي هتنفجر
قمر. وه قهوه دلوق هتنام كيف
رعد ببتسمه…. ماتخفيش انا متعود عل كدا
قمر… لاع مش هعملك قهوه وبعدين انت موكلتش لحد دلوق هحضرلك وكل واعملك شاي وماعوزاش عند انت فاهم
رعد برفع حاجب. دا امر بقا
قمر… اه ومن بنت كبير الصعيد يعني لازم يتنفذ انت فاهم
رعد ببتسمه. ماشي
هيا راحت تجيب له اكل وهو قعد يفكر هيحل المشكله دي ازاي لحد مافونه رن
❤❤❤❤❤❤
عند فجر صحي بليل متاخر
وركب عربيته وبص في المريه لقه الراجل ال بيرقبه ماشي وراه ابتسم بخبث وفضل ماشي لحد طريق مقطوع وعربيت فجر اختفت من قدام الراجل
الراجل. بستغراب. ده كان هنا من دقيقه
الرجل لقه ال بيضربو عل دماغو وبعدها فقد الوعي
فجر بامر للرجاله خدوه عل المخزن خالينا نشوف مين ورا وركب عربيته ومشي
❤❤❤❤❤❤
عند سيف
كان في اوضته
كان قاعد هيتجنن وان ازاي امين بيهددوا وانه ازاي لازم ينقذ اخته ونفسه من ايده
لحد ما لقه خبط عل الباب
سيف لبس التشيرت وقام فتح لقه مصطفى
سيف. خير يا مصطفى في اي
مصطفى دخل. عاوزك
سيف. نعم
مصطفى.. انت مين
سيف بستغراب. قصدك اي انا سيف انت انخبلت في نفوخك اياك
مصطفى بغضب ومسك سيف من هدومه
لاع انت مش سيف اخوي ال اعرفو انت واحد تاني سيف مايمدش ايدوا عل حرمه واصل
سيف بضيق بعد ايد مصطفى عنو.. لاع انا نفسو سيف
مصطفى بغضب.. اذا جبرت قمر ونفذت الحديتت بتاع الصبح اني ال هقف ليك وساعتها انسي خالص سهر
سيف. بصدمه. اي دخل سهر في الحديتت
مصطفى بغضب. ساعتها هفسخ الخطوبه بتاعتك انت ويها لاني مش هامن عل اختي معاك وسابه ومشي
سيف بغضب وضيق من نفسه كسر الاوضه
..ولله لاندمك يا امين 🐕
❤❤❤❤❤❤❤
في الجنينه
❤❤❤❤
كانت قمر جايبه ليه الاكل
بس سمعته والدم غلي في عروقها
رعد. الو
رودي. انت فين فونك مغلق من الصبح لي
رعد. الناس بتقول الو عامل ايه مش بتنزل زعيق عل طول كدا
رودي. مامي من الصبح بترن عليك وانا كنت فين ورامي الفون فين
رعد. كنت في الشغل والفون في الجاكت وكان عندي ضغط شغل
جميله خدتت الفون من رودي. بس يابت عامل ايه يا حبيبي
رعد. الحمدلله يا حبيبتي انتي عامله ايه
جميله.. الحمدلله ادام انت كويس
رودي فتحت الاسبيكر
… رعد انت في الصعيد صح
رعد. امممم يعني عاوزه ايه
رودي… صورلي الصعيد وابعتهم ليا
رعد… انا جاي اشتغل مش اصور
رودي.. يعني كدا يرعوتي
رعد بضحك. ادام في رعوتي يبق انا كدا اتسبت صح
رودي.. اذا كان عجبك
رعد.. حاضر ياقلبي
عاوزين حاجه
جميله ورودي.. سلامتك
وقفل الفون وابتسم
❤❤❤❤❤❤❤
قمر دخلت عليه بلاكل
وحطت الاكل والشاي
وكانت ماشيه بس وقفت بتردد
رعد وهو بياكل. عاوزه تقولي حاجه
قمر بتردد.. اني خايفه
رعد وهو بياكل… اقعدي
قمر قعدتت وهو كان بياكل
رعد.. بلع الاكل… بصي محدش هيقدر يبص عليكي ولا يهددك لان صورك كلها اتمسحت ومش هيعرف يرجعها
قمر. طيب الرقم ماهو معاه رقمي
رعد. هو خد رقمك ازاي
قمر.. مش عارفه هو اني كنت فاتحه واتساب بكلم صحابي لقيتو باعت ليا رساله الاول اني مافتحتهاش بس لقيتو باهت ليا صوره وسخ*ه زيه ووراتو الشات والكلام الو*سخ الكان بيقوله ليها
رعد عروق رقبته برظت وعيونه احمرت من الغضب. من كمية الاق*رف الكان بيبعتو
رعد بجنون… اي الح*يوان دا دا حسابه بقي معايا انا
قمر. بخوف. رجاء. ونبي يارعد ماتقول لاحد ده محدش بيقدر عليه
رعد. اهدي مش هقول لحد اطلعي نامي والصبح نبدا خططنا
قمر. شكرا
رعد. ولا يهمك
قمر. خلصت وكل
رعد. اه الحمدلله وشكرا عل الاكل والشاي
قمر ببتسمه.. شالت الاكل ومشيت وهو فضل شويه وطلع اوضته
❤❤❤❤❤❤❤
قمر في اوضتها
مكنتش عارفه تنام وعماله تتقلب
قمر قامت وقعدت عل السرير
. نعم ياست قمر بتفكري فيه ليش هو اخ ساعدني بس هو واحد غريب عننا وليه وثقتي فيه عن اخواتك وقولتيله
وبعدين مين ال كان بيقول ليها حبيبتي
قمر وهيا بتكلم نفسها.. وانتي مالك مايمكن حبيبتي او خطيبتو بس خطيبتو ازاي وهو مش لبس دبله في ايده
قمر ضربت راسها.. وانتي مالك روحي انخمدي عشان بكرا هنبدا الخطه
ورجعت نامت تاني بس برضو هتموت وتعرف مين ال كان بيكلمها دي
❤❤❤❤❤❤❤❤
عند فجر
رجالتو كانو عدمين الراجل العافيه
فجر وهو لبس القناع
.. انت مين وبترقبني ليه
الراجل… انت الوحش صوح
فجر ضرب الراجل.. انت مالكش صالح اني ال اسال وانت تجاوب
مين ال قالك ترقبني انطوق
الراجل كان هيتكلم بس حد دخل وضرب نار في اللمبه وضرب رصاصه تانيه
وخرج
❤❤❤❤❤❤
الصبح وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وحش الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *