روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد البارت الرابع والأربعون

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الرابع والأربعون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الرابعة والأربعون

بعد ما رعد وريتال دخلو الاوتيل رعد فونه بيرن وبيكون المتصل يزن
رعد: الو اي ييزن انتو فين
يزن: احنا ف الاوتيل انتو الي في
رعد: ف الاوتيل برضو
يزن: طب تعالا ع الكافيه ف المكان بتاعنا
رعد: تمام وغير اتجاهو ودخل ع الكافيه ولقي روح ويزن قاعدين
بقلم حبيبه محمد
ريتال: قعدت جمب روح اما انا عندي ليكي مفجاه
روح: وانا
ريتال: قولي
روح: لا قولي انتي
ريتال: نقول فصوت واحد يلا هاا واحد اتنين تلاته
روح+ريتال: تجربي ال…
رعد: فونه رن بص بستغراب للمتصل وبعدين بص لريتال
يزن: في اي يرعد
رعد: جد. ريتال بيتصل

 

يزن: طب رد شوف في اي
رعد: الو ايوا يعمي
محمد(جد. ريتال): اي يولدي كيفكم عاملين اي
رعد: الحمدلله كيفك انت
محمد: انا بخير والحمدلله بقولك يرعد
رعد: اؤمرني يعمي
محمد: مش انت عارف ناس ف الداخليه واكده
رعد: بستغراب لي يعمي خير حصل اي
محمد: سليم ابن خال ريتال بقالو بتاع اسبوعين تلاته اكده فمصر ومغيب وملاقيوش
رعد: مكنش عارف يرد يقول اي طب يعمي انا عاوز اتكلم معاك فموضوع مهم كده
محمد: بستغراب اتفضل يولدي
رعد: لا يعمي لازم نتقابل انت فمصر ولا ف الصعيد
محمد: انا قلت اكلمك يمكن تعرف طريق سليم وانزل مصر نشوفو لان خليت الرجاله يدورو عليه ويسألو عليه الناس تبعنا ملقيوشي
رعد: تمام يعمي هستناك فمصر
محمد: طيب يولدي ريتال فينها هي وروح
رعد: اهم يعمي خدي يريتال كلمي جدك

 

ريتال: اخدك الفون جدو حبيبي وحشتني عامل اي
محمد: الحمدلله انتي الي عامله اي وروح ويزن
ريتال: كلنا الحمدلله ولله خالو عامل اي
محمد: الحمدلله يحبيبتي روح معاكي
ريتال: اه خد. كلمها
روح: اخدت الفون وكلمتو
تسريع الاحداث خلصو المكالمه ورعد لغي كل حاجه هو ويزن ف الاتفاق الي مبينهم وقررو ينزلو مصر الليله دي
روح: بس ييزن احنا مقعدناش كتير
يزن: وعد مني ولله نحل الموضوع دا واجيبك تاني
روح: طيب ييزن
بقلم حبيبه محمد
بعدين كل واحد. طلع يحضر شنططو ورعد حجز الطياره وخلاص مفضلش غير ساعت ويرجعو لارضي مصر الحبيبه
(ملحوظه رعد. معرفش ريتال ولا روح اي هو الموضوع الي هينزلو بسببو هو قال ان موضوع شغل ولازم ينزل وطبعاً يزن قال م هيقعدو لوحدهم وهينزلو معاه)
بعد نص ساعه كان رعد وريتال واقفين ف الاوتيل والشنط معاهم وروح ويزن جاين عليهم
رعد: خلصتو كل حاجه
يزن: اه يلا
بعدين بيمشو يروحو المطار وبيستنو الطياره
بعد شويه بتجي معاد. طياره مصر وبيركبو وبتبدأ الطياره ف الطياران
يزن: انتي خايفه برضو يروح

 

روح: لا متوتره بس
يزن: طيب متخفيش ونامي شويه
روح: طيب ونامت
وريتال ورعد كذالك
بعد شويه روح بتقوم
يزن: في اي
روح: انا جعانه
يزن: بصلها جامد روح انتي مستوعبه انتي بتقولي اي
روح: اهه انا جعانه ييزن عاوزه اكل حرام
يزن: لا مش حرام بس احنا ف الطياره يروح
روح: اه منا شوفت بس برضو جعانه
يزن: طب ثواني ونده علي المضيفه قالها تجيبلها اكل
بعد شويه
روح: يووه ييزن انا جعانه بقي
يزن: طيب خلاص جابتلك اكل اهي
المضيفه: وكانت جابتلها ساندويتشات وحاجه سقعه اتفضلي مدام
روح: اخدت الاكل شكرا وبدأت تاكل
بعد شويه خلصت وادت الطبق ليزن
بقلم حبيبه محمد
يزن: خلاص كدا كلتي
روح: اه
يزن: يارب متجيش كمان شويه تقوليلي جعانه

 

روح: لا لا خلاص هنام ولله ونامت علي كتفو
يزن: كان بيفكر مع رعد هيعملو اي
عند رعد ريتال كانت نايمه علي كتفو وهو صاحي وبيفكر فحجات كتير
رعد: بصوت واطي يزن
يزن: هاا
رعد: نامت
يزن: اه
رعد: طيب تعرف تقوم
يزن: ثواني يزن حرك روح براحه وشالها من عليه وقام
روح: مسكت فيه رايح فين ييزن احنا وصلنا
يزن: لا يحبيبتي دا انا كنت رايح الحمام بس
روح: اه طيب
يزن: قام ورعد قام هو كمان ووقفو فمكان الي هو جمب الحمام بشويه واتكلمو
رعد: طب والعمل
يزن: زي مقولنا بس حاول تمسك اعصابك يرعد
رعد: تمام ببزن يعني انت شايف كدا
يزن: هو في غير كدا يرعد
رعد: تمام يلا
بعدين مشيو وراحو قعدو
بقلم حبيبه محمد
بعد ساعات بتوصل الطياره اراضي مصر الحبيبه تحديدا ف المطار المصري بينزل يزن وروح ورعد وريتال ويروحو علي الڤيلا وروح ويزن طلعو ينامو ورعد وريتال كذالك
تسريع الاحداث بيرن محمد جد ريتال علي رعد وبيكون رعد نايم فبيرد
محمد: انتو فين يرعد يبني
رعد: انت جيت مصر يعمي
محمد: ايوا انا ف محطه القطر اهو
رعد: انا جاي اهو
محمد: ماشي يبني وقفلو
رعد: قام بص ف الساعه لقاها 7 بليل بيقوم يلبس وخرج راح خبط علي يزن
يزن:..
رعد: ييزن قوم
يزن: بنوم فتح اي في اي

 

رعد: صحصح ييزن جد ريتال جه وانا رايح اجيبو فوق كدا علي ما اجي ماشي
يزن: طيب طيب
رعد: بتنبيه اوعا تنام ييزن
يزن: يعم عيب عليك روح يلا انت
رعد: ييزن اوعا تنام مش هقولك تاني الراجل جاي ولازم تستقبله
يزن: طيب يرعد ولله متقلقش خلاص
رعد: اما اشوف سلام ومشي
يزن: دخل ياخدو شاور ونزل وقال لنسرين تعملو قهوه
عند رعد
بقلم حبيبه محمد
رعد: وصل علي محطه القطر ورن علي جد. ريتال
محمد: الو يولدي
رعد: فينك يعمي انا ف المحطه اهو
محمد: انا ف الاستراحه هقابلك اهو وقام فضل يضور عليه لحد ما اتقابلو ورعد اخدو ف عربيتو وراح ع البيت
محمد: دخل بسم الله الرحمن الرحيم يمشاء الله اللهم صلي علي النبي
رعد: اتفضل يعم وفتح الباب
محمد: فضل يقول مشاء الله ويسمي الله
يزن: كان قاعد بيشرب القهوه قام سلم علي محمد واخد ايدو وقعدو ف الصالون
رعد: قال لنسرين تعمل اكل ومحمد سأل علي ريتال وروح قالولو انهم نايمين بس نسرين طلعت تصحيهم عشان ياكلو
بعد شويه
ريتال: نزلت وكانت ببتاوب علي السلم مساء الخير
الكل: مساء الخير
ريتال: جريت علي جدها حضنتو جدو حبيب قلبي عامل اي وحشتني
محمد: حضنها الحمدلله يبنتي انتي عامله اي

 

ريتال: الحمدلله يجدو انت هتقعد معانا صح
محمد: لا دا انا جاي عشان سلي….
رعد: قاطعو بسرعه امال روح منزلتش لي
روح: انا اهو ونزلت حضنت محمد وبا*ستو زي ريتال وحشتني وحشتني وحشتني تلاته وحشتني
محمد: ضحك انتي اكتر يرومي
روح: بزعل يووه رومي تاني يجدو روح ريري روحي مش رومي
يزن: كان عمال بجز علي سنانو وقال بصوت متعصب مخلاص بقي يشاطره جدو جاي تعبان اقعدي
روح: بصتلو في ا…
يزن: بصلها جامد اقعدي جمبي يروح يحبيبتي تعالي وشدها جامد من ايدها قعدها
روح: بخنقه في اي ييزن ايدي براحه هقع
يزن: بصلها بس
ريتال: قولي بقي يجدو اخبار خالو اي وانت بتاخد العلاج ولا لا(علاج الضغط)
محمد: اه يحبيبتي كلنا الحمدلله
ريتال: قعدت ولزقت فيه خالص وفضلت ماسكه فيه ونايمه عليه بحب
نسرين: الاكل جهز
رعد: يلا يعمي عشان تاكل
محمد: انا الحمدلله يبني كلو انتو
يزن: طب بس يلا يعمي عشان خاطري
محمد: ولله واكل ربنا يزيدكم
ريتال: يلا يجدو بقي كل معايا واخدت ايدو كل مع ريتااا حبيبتك
محمد: ضحك حاضر يحبيبت جدك
بقلم حبيبه محمد
وقامو ورعد كان متعصب بس مش مبين وعمال يبص لريتال وهي قاعده جمب جدها وبتديلو الاكل وكمان بتأكلو وهو بيضحك معاها وبيقولها كلي انتي
رعد: بصوت ريتال عرفاه خلاص بقي يكتكوته هو هياكل براحتو كلي انتي بقي وبصلها بشر
ريتال: بلعت ريقها وبصتلو وعرفت انها عملت حاجه طالما في كتكوته ف الحوار
رعد: يلا يحبيبتي كلي وابتسم ابتسامه صفرا
ريتال: هاا انا كلت كلت
رعد: لا لازم تاكلي وكن بيتكلم وهو جازز علي سنانو
ريتال: حاضر وكانت بتاكل وعماله تبص لرعد بتوتر

 

رعد: كان بيبتسملها وكانو بيقولها ولله مهسيبك
ريتال: جدو
محمد: نعم يحبيبتي
ريتال: انت هتنام معايا فأوضتي انهارده صح
رعد: بصلها بصدمه
محمد: لا يحبيبتي مينفعش انتي تنامي جمب رعد
ريتال: لا يجدو ونبي انهارده بس
محمد: مره تانيه يريتال
ريتال: بقي كدا يجدو ولله معت هكلمك
محمد: خلاص بس انهارده بس
ريتال: اه بس وضحكت وبصت لرعد الي كان عاوز يجيبها من شعرها
بيخلصو اكل ورعد بيفضل يقول لمحمد يطلع ينام شويه عشان جاي تعبان بس محمد كان مصمم يدور علي سليم ورعد ويزن فضلو يقولو يرتاح شويه لغايت ما وافق
رعد: تعالي يريتال يحبيبتي عاوزك
ريتال: انا هطلع اقعد جمب جدو عشان لو احتاج حاجه
رعد: جدو هينام شويه يحبيبتي تعالي
ريتال: لا انا…
رعد: شدها ودخلو المكتب
ريتال: سكتت
بقلم حبيبه محمد
رعد: قفل الباب بقي هنام معاك يجدو ولازقه فجدو وحبيبي يجدو ونيله علي دماغك
ريتال: بتوتر انت بتتكلم عن اي مش فاهمه

 

رعد: بصلها جامد متستهبليش عشان انتي عارفه ممكن اعمل اي
ريتال:.. كانت متوتره
رعد: بعصبيه وكمان قلتلك بلاش كلمه ريتاا دي واي المعامله الي بتعامليها لجدك دي
ريتال: ممعامله اي دا جدي بقالي كتير مشفتهوش
رعد: بعصبيه دا انتي كان فاضل تقعدي علي رجل….
ريتال: بصتلو بصدمه
رعد: لف وشو وادالها ضهرو وفضل ياخد. نفسو وبهدي فنفسه
ريتال: حطت ايدها علي كتفو ع العموم يرعد دا جدي يعني عادي اعامله كدا واكتر دا مش حد غريب
رعد: بصلها نعم سمعيني كدا تاني
ريتال:…
رعد: بصوت شبه عالي وعصبيه متقولي كنتي بتقولي اي
ريتال: يوووه هقول ازاي وانت كدا
رعد: رفع حاجبو ومالي كدا
ريتال: متعصب يرعد يعني لو اتكلمت حساك هتضربني بس ولي كل دا انا اطلع برا احسن ولسه هتمشي رعد فضل يرجع لورا وهي ترجع لغايت ما قال
رعد: طب بصي بقي عشان نبقي متفقين اول حاجه كده انا عارف انك ممكن تقولي طلقني وبتاع ف دا انسي انا عمري مهطلقك وهتفضلي معايا طول عمرك برضاكي او غصب تاني حاجه وانا مش باخد رأيك لا دا هتنفذيه مش هتلمسي اي راجل غيري انا وبس ولا انا مش مالي عينك
ريتال: بس دا جدي
رعد: حتي لو اخوكي فاهمه ومفيش نوم جمب حد تخترعي اي زفت حجه ومتناميش جمبو انتي فاهمه ولا لا
ريتال: فاهمه فاهمه
رعد: بس وابقي اسمعك تقولي طلاق يريتال ولا لو حد. عرف ب ال بينا دا انتي مراتي وانا جوزك يعني مينفعش حتي و مين يعرف اي الي بينا وقلتلك مخنوقه مني تعالي كلميني ك اصحاب
بقلم حبيبه محمد

 

ريتال: ولله صحاب اه صحاب ودا فين بقي الي هاجي اتكلم معاك وانا كل ما هتزعقلي هخاف اجي اكلمك انت مش شايف اسلوبك ولا طريقتك اتغيرت اووي بقيت انسان متملك زياده عن اللزوم والتملك الزياده بيخنق يرعد يعني لو فضلت علي كدا لحد ما طاقتي هتخلص صدقني انا ممكن اموت نفسي وابقي شوف بقي مين الي هتعملك كل الي قلته دا
رعد: بصلها بصدمه ان ممكن فعلاً تعمل حاجه
ريتال: لا لا متتصدمش كده انا لسه ف اول طاقتي لكن واقسملك بالله يرعد لو فضلت كدا كتير صدقني هتخسرني
رعد: هدي نفسه بس انتي بتحبيني ومش هتسبيني
ريتال: مش هسيبك بس لما متبقاش متملك بطريقه زي دي دا جدي
رعد: وانا مبحبش حد يقرب منك ولولا انو جدك كنت… سكت
ريتال: نااعم كنت اي يرعد دا جدي عارف يعني اي يعني هو سندي هو حمايتي لو انت جيت فيوم وعملتلي حاجه هو هيبقي ضهري وسندي الي هيحشوني منك تيجي انت وتقولي كنت مش عارفه تعمل اي لاا يرعد
رعد: مسك ايدها انا ولله بحبك بس مش عاوز حد يشوفك ولا تكلمي حد غيري انا
ريتال: وانا ولله بحبك بس كدا تملك يرعد وكدا هتخنق
رعد: طيب لي بتقولي انك هتخليني اخسرك وجربي ولله تيجي تكلميني اما تكوني مخنوقه مني جربي بس
ريتال: ماشي يرعد
رعد: مش هتنامي جمبو
ريتال:…

 

رعد: مش هتنامي صح
ريتال: بصتلو مش هنام يرعد خلاص
رعد: اوعي فيوم تتخنقي مني او تفضلي كاتمه فقلبك مني ومتتكلميش معايا
ريتال: حاضر
بقلم حبيبه محمد
رعد: ابتسم متزعليش
ريتال: مش زعلانه
رعد: لا ولله زعلانه
ريتال: لا
رعد: طيب تعالي وحضنها
ريتال: بتكلمو بصفه كصاحبها رعد مزعلني اووي
رعد: عشان بيحبك
ريتال: بيغير من اقل حاجه
رعد: عشان مش عاوز حد يشوفك غيره
ريتال: قلت اني ممكن طاقتي تخلص معاه بس انا عمري مهسيبو بس بيدايقني ويخوفني بأسلوبو
رعد: عشان بيخاف عليكي من اي حاجه وبيكون متعصب وبيبقي خايف عليكي من نفسه
ريتال: مش هيسيبني
رعد: عمر ما حاجه هتفرقو عنك غير الموت
ريتال: بعد الشر
رعد: مش زعلانه من رعد خلاص (كان بيكلمها كأنو صاحبها وهي بتفضفض معاه)
ريتال: مش زعلانه

 

رعد: بصلها بحب تعالي
عند يزن وروح من اول مرعد مشي
بقلم حبيبه محمد
يزن: بيضغط علي سنانو 3 وحشتني
روح: بصتلو في اي
يزن: بخنقه روحي روح ريري مش رومي
روح: عرفت انو مدايق
يزن: وحشتني وحشتني وحشتني
روح: الله
يزن: قام وقف قدام وشها بقي كل دا يروح
روح: دا جدو ييزن في اي
يزن:بعصبيه رووح قلتلك مليار مره متتزفتيش تعصبينيي وقلتلك ملكيش دعوه بأي راجل غيري صح ولا مش صح
روح: اتخضت ييزن
يزن: متتكلميش عشان بتعصبيني بغبائك قلتلك كتير اسمعي الكلام مدايقنيش منك بطلي الهبل الي بتعمليه هو جدك بس دا جد ريتال افهمي بزعيق
روح: وجدي كمان
يزن: لا مش جدك
روح: لا جدي وانت الي قلتلي
يزن: عشان اهديكي لكن هو جد. ريتال وبس بتاع اي تبو*سيه وتحضنيه
روح: اااهه قول بقي انك غيران منو
بقلم حبيبه محمد

 

يزن: بص بعيد ونفخ انتي هبله يروح
روح: انت عمال تقولي غبيه وهبله ماشي
يزن: عشان مبتسمعيش الكلام يروح
روح: يعني اي يعني ييزن انت عاوزني اكلمك انت وبس واعمل معاك كل حاجه انت بس لي دي كدا هتبقي خنقه
يزن: تعملي الي انتي عوزاه لو مع بنت وتهزري معاها لكن مع راجل ف دا لا
روح: ماشي
يزن: بصلها بس وقعد
تسريع الاحداث محمد صحي من النوم ونزل قعدو هو ويزن ورعد ف مكان لوحدهم وروح وريتال كانو قاعدين يتفرجو ع مسلسل
محمد: قول يولدي خير الموضوع الي نزلتني من الصعيد عشانه
رعد: بص يعمي انت بتدو علي سليم
محمد: اه ومهنلقيهوشي معرفش لي
رعد: سليم ف السجن
محمد: بصدمه اايي
رعد:ف السجن يعمي وانا الي سجنتو عشان…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك رد