روايات

رواية نفسي الفصل السادس 6 بقلم ملك ناصر

رواية نفسي الفصل السادس 6 بقلم ملك ناصر

رواية نفسي البارت السادس

رواية نفسي الجزء السادس

رواية نفسي الحلقة السادسة

حاسبييييي
والعربية وقفت قبل ما تخبطة بشوية بس نفس اغمي عليها
الراجل طلع من العربية وراحلها: يبنتي انتي كويسة ، ملقاش رد فشالها وراح بيها المستشفي
……
مازن بيجري زي اامجنون في الشارع ومسك شعره ورجعه لورا
مازن: روحتي فين يا نفس
ورجع البيت ونادا فاطمة وكانت بتتكلم في الفون وهو مش واخد باله
مازن: ماما متقوليش اي حاجة عن اللي قلتو
فاطمة: ليه يامازن ا..
مازن بمقاطعة: يا ماما. انا قولت كده عشان نفس
فاطمة بأستغراب: لنفس ليه
مازن: ماما انا بحب نفس وقولت كده عشان اغيظها
فاطمة: طب وشهد
مازن: انا مش بحبها، انتو هتجبروني عليها،
انا مش هتجوزها
ودخل جوا
فاطمة افتكرت ان صافي وشهد علي الفون
واتوترت: صافي
صافي عملت نفسها مسمعتش: انتي سمعاني يا فاطمة
فاطمة خدت نفسها براحة: معلش الشبكة كانت وحشة
صافي: طب معلش احمد عايزني
فاطمة: ماشي يحبيبتي
وقفلت
شهد: كذا مرة اقولك يا ماما ان مازن مش طايقني وانتي تقوليلي ده بيتقل، ادي اخرتها
صافي: يا بنتي انتي لماز..
قاطعتها شهد: انتي لمازن ومازن ليكي من صغروكو مش كده، ده الكلام الي. ثبتيه في دماغي من ونا صغيرة،من فضلك سيبيني اختار شريك حياتي، ارجوكي
صافي بتنهيدة: ماشي
_______♡عند نفس
كانت بتفوق: انا فين
الراجل: انتي كويسة يا بنتي
نفس: ايوة يا عمو
والدكتور دخلهم وقال: احنا عملنا للانسة اشعة علي دماغها عشان مكانش فيه اي حاجة تأدي للاغماء، وطلعت كانت فاقدة الذاكرة ولما اتعرضت لصدمة او خوف، اغمي عليها، بس الحمد الله الذاكرة رجعتلها
الراجل: تمام شكرا يا دكتور
الدكتور: العفو، حمدالله علي سلامتها
وخرج
نفس: هو حضرتك مين
الراجل: انتي طلعتيلي من الفراغ بس الجمدالله اني فرملت بسرعة
نفس افتكرت اللي حصل وقالت بحزن: شكرا لحضرتك
الراجل حس بزعلها: مالك يابنتي
نفس: مفيش ياعمو بس الدنيا كانت جاية عليا شوية
الراجل: اتكلمي يابنتي لو عايزة تحكي انا موجود
نفس: بدأت تحكيله وعيطت في الاخر
الراجل: اهدي اهدي عيونك الحلوة دي متستاهلش العياط
نفس مسحت دموعها: معلش هو مين حضرتك انا قعدت اتكلم ومعرفتكش ياعمو
الراجل: ياستي انا اكمل وعرف عن نفسه
(اكمل الراضي، عنده 60 سنة، رجل اعمال، عندو ولد واحمد وهنعرفو مع الاحداث)
نفس: طيب انا لازم ارجع، ماما زمانها هتموت من القلق عليا
اكمل: طيب بصي. انا السبب انك تكوني في المستشفي فهوصلك
نفس: ملوش لزوم ياعمو
اكمل: مبيمشيش عليا الكلام ده يلا من غير ولا حرف
نفس ابتسمت وراحت معاه
نفس نزلت: انا ساكنة هنا ياعمو
اكمل: طيب يلا انا واقفلك اهو لحد ما تطلعي عشان الوقت اتأخر
نفس بهزار: تعرف ياعمو حضرتك لو كنت صغير شوية كنت اتجوزتك
اكمل ضحك: طيب يا ستي، وطلع الكرت بتاعه واداهولها انا عايزك بكرة تجيلي الشركة ومعاكي السي في بتاعك
نفس بأستغراب: ليه
اكمل: بدل الفرصة اللي راحت عليكي
نفس ابتسمت: ماشي ياعمو بعد اذنك
اكمل: اتفضلي
_______♡ونفس طلعت فوق ورنت الجرس
البنت: حضرتك نفس مش كده
نفس: ايوة انتي مين
البنت: انا مساعدة مدام ماجدة
نفس استغربت: مساعدة! هي حصلها حاجة؟
البنت: ممكن تتفضلي وانا هدخل اصحيها
نفس: تمام ودخلت
وبعد شوية شافت مامتها طالعة بكرسي متحرك فاتصدمت وجريت عليها
نفس: ماما انتي كويسة، اي اللي حصل
ماجدة بدموع: يا حبيبتي يا يبنتي، تعالي فحضني وحشتيني، وقعدو يعيطو شوية
ماجدة: ياحبيبتي بطلي عياط انا كويسة
نفس: حقك عليا انا السبب.
ماجدة: خلاص بقي انا كويسة، تعالي نامي فحضني
_________♡تاني يوم الصبح
مازن كان رايح لبيت ماجدة بس جالو تلفون من الشركة
مازن: اي يا مسعود
مسعود مدير الحسابات والسكرتير بتا: كنت عايز ابلغك يافندم ان شركة *** لغو الصفقة اللي كانت ما بينا، وده سبب ان اسهم الشركة تقعد
مازن بصدمة: طيب انا جاي حالا، وغير مساره للشركة
في الشركة.
مازن: اي اللي حصل عشان يلغو الصفقة
مسعود: بيقولو لقو عرض احسن بسعر اقل، وكده احنا خسرنا كتير، والاسهم دلوقتي في النازل ومحتاجين سيولة عشان الشركة متقعش
مازن: طب تعالي معايا نشوف هنعمل ايه
_______♡عند نفس
نفس: ماما انا رايحة الشركة
ماجدة بخوف: لا يا نفس انتي مش هتنزلي تاني، ومش هتشتغلي، انا مش عايزة اخسرك تاني
نفس حضنتها: متخافيش ياحبيبتي انا متأكدة ان الفون معايا ورقم الشركة في الفون عندك.
ماجدة: طب طمنيني عليكي كل شوية
نفس باستها: حاضر، لا اله الا الله
…..
في شركة الراضي الفرع المصري
نفس: انا كنت جاية اعمل انترفيو
السكرتيرة: حضرتك عندك معاد قبل كده
نفس: ممكن تقولي لأكمل بيه اني برة وهي هيعرفك
السكرتيرة دخلت وقالته وخرجتلها: تمام اتفضلي يا انسة
ودخلت
نفس: السلام عليكم
اكمل: وعليكم السلام، ازيك يا نفس عاملة اي.
نفس: انا الحمدلله يا عمو، وحضرتك
اكمل: كويس يحبيبتي، اطمنتي علي والدتك
نفس ابتسامتها بهتت: وقالتله اللي حصل لمامتها
اكمل: وعسي ان تكروهو شئ وهو خير لكم يا نفس احمدي ربنا
نفس: الحمدالله طبعا.
اكمل بتضنع الصرامة: احنا هنقضيها سلامات ولا ايه يا انسة نفس، احنا هنا مكان شغل
نفس ضحكت وحطت ايدها علي راسها: علم وينفذ يا فنندم
اكمل: طب هاتي السي في
ادتهوله وبدأو الانترفيو
اكمل: تقدري تيجي من بكرة يا نفس، انتي مستواكي كويس جدا
نفس بفرحة: شكرا جدا ياعمو
اكمل: لا عمو ايه بقي، اسمها مستر اكمل طول ما احنا في الشغل
نفس: حاضر
______♡وبعد مرور اسبوعين
مازن باع كل املاكه وساب الشقة اللي هما قاعدين فيها وباع عربيته وبقي عندهم عربية واحدة بس
واتلها في موضوع شركته وبينسي موضوع نفس ويفتكر بعد ما يروح وما يلاقيهاش
اما عند نفس فهي بقت محبوبة جدا في الشركة، ده غير شطارتها
في شركة اكمل، كان طلبها
نفس: نعم يا مستر اكمل
اكمل: اقعدي يا نفس انا عايزك في موضوع مهم
نفس: اتفضل
اكمل: نفس انا ……
نفس اتفاجئت: بجدد ♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *