روايات

رواية اخت بلا رحمه الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية عرفات

رواية اخت بلا رحمه الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية عرفات

رواية اخت بلا رحمه البارت التاسع عشر

رواية اخت بلا رحمه الجزء التاسع عشر

رواية اخت بلا رحمه الحلقة التاسعة عشر

وفجاء احمد دخل عليهم
فرح /احمد
احمد/ اي الي انا سمعته ده
فرح/ مفيش حاجه يا حبيبي
احمد/ اسكتي انتي هو في اي
قمر/ قولنا مفيش يا احمد
احمد/ انا هعرف في اي
احمد دخل علي شمس ومسك فيه وفضل يضربه وقمر وفرح فضلو يصوتو
قمر /انا هقولك في اي بس سيبها ابوس ايدك
احمد /اخلصي قولي
قمر حكت لاحمد كل حاجه
احمد/ انتو ازاي تخبو عني حاجه زي دي
فرح /اهداء يا حبيبي
احمد /متتكلميش انتي
احمد طلع يجري علي بره
قمر /اجري وره يا زين ممكن يعمل حاجه
زين طلع يجري وره احمد وصل لحد عيادت ادم دخل علي ادم
احمد/ بتضحك علي اختي يا ادم
ادم /هو كل واحد ييجي هنا يولول زي الحريم الي عندو معزه يلمه
احمد /انا الي هلمك يبني الكلب
زين /سيبو يا احمد ده كلب وميستهلش
احمد/ هقتلو والله لقتلو
ادم /سيبو يا زين بدل ما تعمل راجل عليا اعمل راجل علي اختك
احمد فضل يضرب فيه وزين شد احمد وشالو ونزل من العياده ودخلو العربيه
زين /غلط يا احمد الي انت بتعملو ده
احمد داس علي شرفي ابن الكلب
زين /وده مش حل انك تضربو او تاذي لزم نفكر بالعقل دلوقتي شمس حامل منه ودي مصيبه ولزم نفكر فيه
احمد وهو بيعيط
احمد /انا عملت اي علشان يحصل كل ده اخوه مراتي يدوس علي عرضي
زين /مراتك ملهاش دعوه اهداء علشان نعرف نحل المشكله
زين مشي بالعربيه ووصل احمد لحد البيت احمد دخل مصدوم اوضته وفرح دخلت معه
فرح/ احمد انا اسفه
احمد/ ممكن تطلعي بره وتسيبيني لوحدي
فرح/ انا السبب
احمد/ وانتي ذنبك اي
فرح /ده اخويه
احمد/ محدش بيتحاسب علي حد انتي مراتي وهتفضلي مراتي وعمري ما هاجي عليكي واله اجرحك
فرح/ ربنا يخليك ليا يارب
شمس اتنقلت للمستشفي
وتاني يوم رضا دخل عليه
رضا/ الجميل عامل اي دلوقتي
شمس/ ازيك يا دكتور
رضا /دكتور اي بقا احنا اتفقنا نكون اصحاب
شمس/ ليا الشرف
رضا /اي بقا مش ناويه تحكيالي
شمس/ احكيلك اي بس يا دكتور
رضا /احكيالي كل حاجه انا نفسي اسمعك وحبب من جوايا اسمعك وانتي بتحكي
شمس/ انت اي حكيتك
رضا/ انا بهتم بالمرضي بتاوعي انهم يكونو رحهم حلوه وانا جوايا احساس اول مره احسو من ناحيتك حاسس انك روحك حلوه ونفسي اسمع منك كل حاجه عنك
شمس /انا انسانه زباله وانسانه حقيره وانسانه من جوايا وحشه اوي
رضا /ليه كل ده
شمس /دي حقيقه
رضا /مش معني اني الانسان يغلط يبقا وحش لا
شمس/ بس انا غلط غلطه كبيره
رضا /ممكن اعرف اي هي
شمس/ اتجوزت عرفي من وره اهلي انسان زباله وحقير
رضا /مش معني انك اختارتي انسان غلط يبقا حياتك كله هتقف لا حاولي تصالحي من نفسك ومن حياتك خالي الي حواليكي يحبوكي صلي وادعي وقوالي يارب احميني وابداءي ركزي في مستقبلك اكيد ربنا هيبعتلك انسان يكون عايزك زي ما انتي حلو او وحشه لو فيكي اي هيتقبلو علشان بس بيحبك
شمس /حتي لو قولتلك اني حامل
رضا /حتي لو اي انتي غلطي وانتي معترفه بغلطك روحي نزلي الي في بطنك مش حرام الحرام فعلا انه يتولد وابوه يستعر، منه وميكنش ليه اب روحي اعملي العمليه وصلحي من حياتك والله هتلاقي الي يستهلك ويحبك ويخاف عليكي
شمس/ ويتري هلاقي حد ياخدني وانا كده
رضا/ لو انسان حبك من قلبه بجد هتلاقي يتقبلك بكل ما فيكي ده لو بيحبك
شمس/ بس عمري ما هلاقي حد يحبني
رضا /انتي انسانه جميله ورقيقه وانا من معرفتي بيكي يومين اتشديت ليكي واعجبت بيكي لما شوفتك من جوه انتي انسانه طيبه جدا بس انتي بتحاولي تظهري لناس انك وحشه ليه
شمس/ عقبة حياتي اختي انا بحبه والله وكل حاجه بس حاسه انه عقدها في حياتي دايما ببص للحاجه الي في ايديه مع انه دايما كويسه معايا حتي للانسان الوحيد الي حبه وحبيتو كانت بضيق اوي لما يكتبله شركه من شركاته لما يعمله حفله كبير لما يعمله مفاجاة
رضا/ حولي تغيري من نفسك وزي ما ربنا رزق اختك بابن الحلال الي يسعدها واكيد ربنا هيرزقك بابن الحلال
شمس/ كلامك حلو اوي
رضا/ وانتي جميله حولي تخلي كل حاجه فيكي جميله
وفجاه زين دخل مع قمر
زين /خير يا دكتور اي النظام
رضا /اي يعم ده بقت احلي مني
شمس ضحكت ضحكه جميله
رضا/ اي ده وضحكتها حلو كمان
زين /طب ربنا يطمن قلبك يارب
رضا/ طب استاذن انا
رضا مشي وخرج
شمس /زين ممكن اطلب منك طلب
زين/ طبعا اتفضلي
شمس/ هتعمل اي في موضوعي
زين /فرح راحت تتكلم مع اخوه جايز تطلع منه برد حلو
شمس/ انا عايزه اعمل عمليه اجهاد واسقط نفسي
زين /بس ده هيبقا في خطر علي حياتك جايز فرح تحل الموضوع ويكتب عليكي وتتجوزه
شمس/ انا مش عايزه اعيش مع انسان زي ده هتسعدني واله لا
زين/ اكيد هسعدك بس ازاي
شمس/ عايزه اعمل العمليه
زين /طب استني لما تقومي بسلامه الاول
شمس/ لا دلوقتي
زين /مش عارف اقولك اي
شمس/ هتسعدني
زين/ هشوف دكتور يعملك العمليه
شمس/ خد الدهب ده دهبي بيعو وادفع تمن العمليه
زين /عيب خالي دهبك في ايديك انا اخوكي
زين راح يشوف دكتور يعمل العمليه لشمس وقمر جمب اخته ومش راديه تسيها وديما بتساعدها فرح راحت لاخوه ادم
فرح /تصدق انك احقر اخ شوفته في حياتي
ادم/ انتم ليه كلكم جايين عليا
فرح/ انت مش حاسيس بالي عملته ده
ادم /عملت اي ما كلو كان بكيفها
فرح/ دي حامل منك
ادم /الله اعلم بقا انا كده كده مسافر كمان سعتين
فرح/ انت ليه مصر تبقا صغير في نظري انت اخويه الكبير لزم احترامك وانت مصر اني احتقراك
ادم/ عادي بقا
فرح/ انت واله اخويه واله اعرفك ومن النهارده اخويه الوحيد مات
فرح سابت ادم ومشيت
وبعد يومين زين راح لشمس المستشفي
زين /اي يا شمس عامله اي
شمس/ بخير الحمد لله عملت اي في موضوعي
زين /رتبتالك كل حاجه والعمليه هتكون بليل
شمس/ ربنا يخليك يارب
زين /استعدي وانا هاجي اخدك بليل يله سلام
شمس/ سلام
زين مشي ورضا دخل علي شمس
رضا/ صباح الخير
شمس /صباح النور اتفضل
رضا/ اوعي تكوني مضيقه من دخولي وخروجي عليكي علطول
شمس/ لا والله دي حاجه تبسطني وتفرحني
رضا /اي ده
شمس/ اي
رضا /عينك حلوه اوي
شمس اتكسفت
شمس /اه صحيح انا سمعت كلامك وهعمل العمليه واعيش حياتي صح
رضا /ده احلي خبر سمعته في حياتي انشالله هتقومي بسلامه بس انشالله بعد العمليه هترجعي هنا تاني
شمس/ مش عارفه مش حضرتك دكتور وتقولي اذا كانت اقعد واله لا
رضا/ لا ده انتي لزم ترجعي تاني ده حالتك مدهوره خالص ولزم تبقي معانا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اخت بلا رحمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *