روايات

رواية عائلة المالك الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية عائلة المالك الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية عائلة المالك البارت الثاني

رواية عائلة المالك الجزء الثاني

رواية عائلة المالك الحلقة الثانية

في الاداره …
كان واقف مالك بصدمه من الي بيسمعه معقول ينقذها ينقذ مين ؟ بنت الد أعداء عائلته مستحيل .
/أنا آسف سعادتك شوف اي حد غيري ينفذ المهمه دي .
اللواء بحده /ي عني ايه أن شاء الله ي سياده المقدم هو بمزاجك ولا ايه نفذ الأمر البنت شكلها اتخطفت من عصابات تجاره الاعضاء وخرجوها بره البلد وغالبا هيكون مارك الي هي مستلماه في مقالتها اليومين دول .
مالك بحده وسخريه /وابوها ميتكلمش معاه ليه مهم أصحاب .
اللواء بحده /انت لسه شاكك أن فوزي السيد راجل بالقذاره دي .
مالك بحده /أنا مش شاكك أنا متأكد وبكره هثبت بسعادتك أنه أحقر راجل علي وجه الارض .
اللواء بحده /المهم دلوقتي تروح تخلص البنت فاهم ي سياده المقدم.
مالك بضيق /أنا بعمل كده علشان وجبي بس عن اذن سعادتك .
********************.
في ايطاليا ..
في ذلك المخزن المظلم ..
كانت قاعده تمارا بخوف شديد من المكان دخل مارك أحدا اكبر عصابات المافيا بشكله المخيف .
/نورتي ي عروسه بصراحه من كلامك عليا واهتمامك حسيت انك عايزه تشوفيني واديني اهوه قدامك .
تمارا بصدمه /مارك .
مارك بسخرية/بالظبط ي جميلتي .
تمارا بغيظ شديد/اوعا تكون فاكر انك هتخوفني أنا هفضل وراك لحد ماتروح وراء الشمس ي سفاح .
مارك بضحكه عاليه/ههههه لا بجد ضحكتيني معقول فيه حد جري كده ي عني انتي تحت ايديا وبتهددي براحه عليا ي حلوه أنا مش قدك بس أنا هبسطك برضه سفيان .
دخل سفيان شخصيه يظهر عليها الإجرام والتوحش .
/شوف شغلك ي سفيان عايز اسمع صوتها وانا بره .
تمارا برعب حقيقي /انت هتعمل ايه .
مارك بضحكه عاليه/ههههه ابدا ي حلوه هخليكي تتمني الموت علشان لسانك ده هقطعه قبل ماتتكلمي عليا .
حاول سفيان يعتدي عليها بهمجيه ووحشيه كانت بتصرخ بدموع ليمزق لها ملابسها ليوقفه مارك .
/خلاص ي سفيان سيبها تصدق صعبت عليا شوفتي بقا انك مجرد حشره اقدر افعصها برجلي يلا ي سفيان سيب المزه ترتاح شويه .
خرجوا انهارت تمارا من الدموع والصراخ لتغفا مكانها بالم داعيه الله أن ينقذها .
************************.
في فيلا الانصاري..
جناح مالك…
كان واقف بيحضر شنطته بضيق دخل كريم واستغرب .
/ايه ده انت مسافر مهمه جديده .
مالك بغضب /مهمه منيله بستين نيله.
كريم باستغراب /قصدك ايه.
مالك بحده /رايح انقذ بنت فوزي السيد اتخطفت .
كريم بصدمه /ايه ومفيش ظابط غيرك يقوم بالمهمه دي ولا ايه .
مالك بغيظ شديد/القدر الهي اروح الاقيهم خلصوا عليها ساعتها هتديهم جواب شكر .
كريم بجديه /ربنا معاك يارب ي حبيبي المهم خود بالك من نفسك لا الله الا الله.
مالك بابتسامه /محمد رسول الله.
***********************.
في شركه الانصاري..
في مكتب رشدي ..
كان واخد مريم سكرتيرته في حضنه وبيبوسها بطريقه قذره دخل سمير باشمزاز من ذلك الوضع .
رشدي ببرود طاغي /سمير ادخل تعال .
سمير بحده /اطلعي بره .
خرجت برعب من نظراته مال علي أبوه علي المكتب بحده .
/انت ايه مفيش فايده فيك امتا هتبطل القرف ده .
رشدي بغضب /اتكلم علي قدك فاهم ولا لا أنا ابوك فاهم ومش هبطل الي بعمله انا حر أنا واحد اتحرم من زمان اوووي .
سميربحده /محدش فرض عليك كده بعد امنا مامتت عمرك مقترحت انك تتجوز وانا أو ادهم وقفنا قصاد ده .
رشدي ببرود /أنا بحب الحرام خليك انت في حالك وقولي جاي عايز ايه.
سميره بجديه /أنا هتجوز ريم وكنت عايز حضرتك تخلص كل حاجه.
رشدي باستغراب /ريم مين .
سمير بضيق/اظن احنا معندناش كام ريم هي ريم واحده بنت داده نعمه الله يرحمها .
رشدي بغضب جحيمي/ي نهارك اسود ومنيل قصدك ريم الخدامه .
سمير بحده/أنا عمري مشوفتها خدامه بالعكس أنا بحبها وعايز اتجوزها .
رشدي بغضب جحيمي/ده بعدك مستحيل يحصل أنا مستحيل يكونلي احفاد من الحساله دي ي حلاوه علي النسب الشريف ده اخوها شمام وكل يوم في القسم انت باين عليك اتجننت رسمي بقولك ايه احسالك لو بتحب البت دي ابعد عنها والا قسما بالله امحيها من علي وش الأرض فاهم.
***********************.
في فيلا الانصاري…
في جناح نسرين..
كانت واقف لسه هتغير هدومها فجاه الباب خبط وكان ادهم .
نسرين بجديه/خير ي ادهم .
ادهم بابتسامه/اتفضلي ي نسرين كل سنه وانتي طيبه .
نسرين باستغراب /بس لسه كام يوم علي عيد ميلادي .
ادهم بابتسامه عاشقه /بس انتي عارفه اني بحب اكون اول واحد يجبلك هديه ويحتفل بيه لوحده كل سنه وانتي طيبه يا حبيبتي.
نسرين بزهق /وانت طيب ي ادهم بس يريت تفتكر أن احنا ولاد عم وميصحش الي انت بتعمله ده انا واحده ملتزمه الحمد لله كويس وعيب الكلام الي بتقوله ده .
ادهم بوجع ومراره/صدقيني أنا مقصدتش آسف مش هعمل كده تاني أنا عارف التزامك بس أنا مقصدتش عن اذنك.
قفلت الباب وهي بتتضحك بخبث .
/هههههه حلو الدور ده يمكن يحل عن شويه اوووف اروح اكلم سيف حبيبي.
*********************.
في الجامعه …
كانت واقفه شهد في الكافتيريا الي بتشتغل فيها دخل كريم بابتسامه حنونه .
/مبسوط جدا ل شجاعتك وانك قدرتي تيجي وتغلبي خوفك.
شهد بابتسامه/بصراحه سمعت كلامك دي لقمه عيشي وانا مغلطش شكرا اوي ي كريم .
كريم بابتسامه ساحره /العفو .
علي الجانب الآخر..
كانوا واقفين زميلهم بخقد شديد .
مدحت بغيظ شديد/شوف الباشا عامل معاها ازي لولاه كنت خدت منها الي أنا عايزه من زمان بس انت عارف منقدرش نتخانق معاه تاني كفايه الي حصل .
علي بغيظ شديد/لا وشوف بتتضحك معاه ازي ولما كنا تكلمها تعمل فيها شريفه بقولك أنا في دماغي خطه هنوقعهم هما الاتنين في شر أعمالهم .
*********************.
في ايطاليا.
فيلا مارك …
كان بيتسلق مالك الفيلا بحرافيه ومهاره كان كل الي بيقبله التعلب بيصفيه باحتراف بمسدس كاتم صوت ليسير بالفعل ناحيه ذلك المخزن ليفتحه ليصدم من شكلك تلك الفتاه المرزي ليسرع إليها .
/انسه انتي كويسه .
تمارا بدموع اتعلقت بيه /ابوس ايدك خرجني من هنا لو سمحت .
مالك وهو ياخذ يدها للهارج كانت تسير بدموع ليسيروا من ذلك المكتب الخفي لترا شيئا جعلها تقف وكأنها أصبحت بلا روح. ….

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عائلة المالك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *