روايات

رواية وقعت بعشقها الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد

رواية وقعت بعشقها الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد

رواية وقعت بعشقها البارت الأول

رواية وقعت بعشقها الجزء الأول

رواية وقعت بعشقها الحلقة الأولى

اصحي يابت اصحي يازفتة انتي قالتها مرات ابوها
ليان بنعاس: نعم يامرات ابويا احنا لسه الفجر وانا ملحقتش انام بسبب شغل البيت
سلوي مرات ابوها قالت بزعيق: ماتقومي يابت انتي كفاية دلع بقي قومي
ليان :اقوم اعمل اي دلوقتي يا مرات ابويا
سلوي: في عريس ياختي جي لرنيا عاوزة البيت يبقي بيلمع كدا ورحته فل وتعملي الاكل عقبال ماننزل انا ورنيا اجبلها شوية حجات
ليان:بس بس
سلوي:انني لسه هتبسبسي قومي يابت
ليان بتنهيدة:حاضر يامرات ابويا
______________________
في مكان تاني
الاب بزعيق: هتجوزها غصب عنك لأما مش هتبقي ابني ولا اعرفك
ادهم بعصبية: يابابا ازاي دي معرفش اصلها ولا فصلها وبعدين انا بحب ريهام وهتجوزها قريب
الاب واسمه احمد: هتجوزها لأما مش هيبقي ليك اي حاجه من الشركات او الورث لما اموت انت متعرفش دي مين دي بنت الغالي وخلاص احنا حددنا ميعاد هتجوزها يعني هتجوزها وسابة ومشي
ادهم بنرفزة: أنا ادهم السيوفي بابا يزعقلي ويجبرني اتجوز واحدة زي دي معرفهاش قال بكمر :نشوف بقي مين دي
نسيت اعرفكم
ادهم:شاب ذو ٢٧ من عمرة قاسي لا يعرف الرحمة ذو العيون البنية القاتمة ذو جسم رياضي وبشرة قمحاوية طويل القامة والشعر الناعم البني
لادية أخ سنتعرف عليه في البرتات القادمة
احمد:ابوا أدهم ذو ٥٥ عاما يشبهة ادهم لحد كبير
زين اخو ادهم:شبه أدهم ايضا لاكن اختلاف العيون الزرقاء وهو مرح يبلغ من العمر ٢٥
ليان:فتاة ذو ٢٠ من عمرها ببضاء وصاحبة الشعر الذهبي الطويل والعيون العسلية والشفاة الكريزية وقصيرة القامة وترتدي حجاب في كلية طب مامتها ميتة من وهي صغيرة وابوها اتجوز سلوي
سلوي :امرأة ذو ٤٥ من عمرها طبعها قاسي لاتحب ليان لديها بنت واحدة تدلعها واتجوزت ابو ليان عشان فلوسة
رنيا:فتاة ذو٢١ من عمرها لاتحب ليان ذو البشرة البيضاء
والشعر القصير والعيون السوداء وطويلة القامة ولبسها كلة قصير
ابو ليان واسمه ماجد:ذو ال٥٠ عاما طويل القامة طيب جدا ويشبه ليان لحد كبير يحب ليان لاكن ميعرفش اللي سلوي بتعملوا فيها وهو في الشغل
سلين:صحبة ليان من الطفولة والوحيدة ذو ٢٠ عاما تمتلك بشرة بيضاء وقصيرة القامة وشعر اسود طويل وعيون زرقاء
_____________________
قامت ليان صلت فرضها ودعت ربها ثم قامت لتنضف البيت وتعمل الطعام وكل طلبات سلوي
بعد أن انتهت ليان رنت علي صحبتها الوحيدة والتي تعتبر اختها
سلين :الو ياحب عاملة اي
ليان بصوت حزين: الحمد لله انتي عاملة اي
سلين : مال صوتك زعلان كدا ليه مرات ابوكي الحربوقة دي عملت حاجه تاني
حكت ليان لها كل ماحدث
سلين بعصبية: وانتي هبلة عشان تسمعي كلامها ويعدين المفروض تقولي لبباكي
ليان:مش هعرف انتي مش بتعرفي هي بتعمل اي دي ممكن متأكلنيش لمدة تلت ايام
سلين بعضبية: اما وريتها العقربة دي بقولك اي يابت انا عندي فكرة إنما اي لوز اللوز
ليان:اي هي
سلين:بصي ياستي…………..
ليان :اي يابت الدماغ دي لا طبعا
سلين بمكر:اسكتي انتي واستنيني لما اجي
_________________
احمد بجمود:يلا اطلع اجهز وانا اتصلت علي اخوك وزمانة جي اهو
أدهم بعصيبة: اما نشوف اخرتها وذهب
احمد وهاتفة رن والمتصل ماجد
احمد بمرح:اي ياابو الكباتن نسيتنا خالص
ماجد بمرح ايضا لصديق طفولتة: أنا أقدر برضوا انسي اخويا انت برضوا مش بتسأل
احمد: خلاص ياسدي هنبقي في وش بعض علي طول
ماجد بضحك: ان شاء الله مستنيكوا ياحبيبي
احمد بمرح :سلام يابو العروسة
__________________
ياتري سيلين هتعمل اي هي وليان
وياتري أدهم هيعمل اي لاما يشوف ليان
كل دا هنعرفه في البارت الجاي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت بعشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *