روايات

رواية بيان العشق الفصل العشرون 20 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق الفصل العشرون 20 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق البارت العشرون

رواية بيان العشق الجزء العشرون

رواية بيان العشق الحلقة العشرون

عمرو .ابقو اعرفو كويس بتتخانقو مع مين …ولف ضهرو ومشي….قام واحد من اللي عالارض مسك خشبه من عالارض وضر.بو علي دماغو..وقع عمرو في الارض وسابوه وجريو…كان الشارع فاضي وعمرو في دم نازل من دماغو و …
فضلت بيان قاعده مستنياه يجي ومجاش …جهزت نفسها وكانت بتحط ميكب ..جالها لحظه قلقت اوي مع انو متاخرش اوي بس هي قلقت….بعد شويه حلوين لقتو بيرن …
بيان بفرحه..عمرو حبيبي اتاخرت لي …
*احم…هو حضرتك زوجة استاذ عمرو ….
بيان قلقت اوي وقلبها وجعها..ايوه انا…..نت مين وفين عمرو ….
*بصي يا هانم والله مش عارف اقولك اي …بس احنا لقينا استاذ عمرو مرمي في الشارع واخدناه للمستشفى..وشوفنا اخر رقم كان بيكلمو لقيناه نتي
بيان الفون وقع منها برعب وقلبها وجعها اوي من الصدمة مبقتش عارفه تتحرك اصلا
*يا فندم…لو سمحتي تمالكي نفسك…….
بيان كانت ايديها بتترعش وجسمها كلو بيترعش ..مدت ايديها عالفون بصعوبة وجابتو وهي بتنهج…
بيان بصوت مقطع ومرعوب..نتو فين..
*احنا في مستشفى***
بيان رمت الفون وجريت عالاوضه غيرت هدومها واتصلت بالسواق وراحت معاه
وهي في العربيه اتصلت علي معتز ….
بيان بعياط شديد بتحاول تتماسك..الو يا معتز
معتز بنوم..اي يبيان…وقام بسرعه..عمرو حصلو حاجه……..
وصلت بيان وكانت قاعده برا هتموت من الرعب وقاعده تفرك في ايديها وعمالة تعيط اوي …..وصل معتز وهو هيموت من الرعب
معتز بيحاول يهدي ادامها..هيبقي كويس..متقلقيش اهدي بس اهدي….
بيان بنفس حالتها..طبعا نش هنقول لعم راضي..نا بس هرن ع رغد تيجي
معتز.. صح….رني عليها
رنت بيان وكانت رغد وراضي بس اللي صاحيين في البيت…
راضي..مين بيرن
رغد..دي بيان..استني هرد
بيان..رغد..لو عمي راضي جنبك ارجوكي متبينيش
رغد قلقت شويه..اه في اي
بيان بعياط شديد..عمرو فالمستشفي يا رغد…في حد ضر.بو علي دماغو…
طبعا رغد فالوقت كانت هتموت بس مسكت نفسها عشان ابوها ومشاكلو الصحية..
رغد..لا متقلقيش هجيلك انا اديكي الحقنه حالا
بيان..هبعتلك السواق…..
رغد..تمام تمام
راضي كان قلبو مش مطمن..في اي يا رغد …
رغد..متقلقش يا حج ..مرات ابنك بس تعبانه شويه وعاوزه حقنه…هلبس والسواق هياخدني يوديني ليها….
عدي الوقت ووصلت رغد…..
رغد بعياط شديد..في اي
معتز بصلها..اهدي والله هيبقي كويس
رغد برعب اكتر وعياط..لازم ادخل لاخويا
معتز..مش هينفع
بيان كانت غرقانه في دموعها..لي مش هينفع..هي ممرضه
معتز..مش عارف هيرضو ولا لا …هي مش شغاله هنا فالمستشفي….
قاطع كلامهم خروج الدكتور
جريو عليه ..
بيان برعب..خير يا دكتور …اي حصل….
الدكتور اتنهد بحزن ..احنا عملنا اللي علينا..هو فاق دلوقتى..لكن….
معتز بقلق شديد..لكن اي انطق
الدكتور..ممكن يحصلو اعراض تاثر علي دماغو
رغد بزعيق بقلق..متوضح يا دكتور
الدكتور..طيب..الاحسن تدخلو نتو وتشوفو…….
دخلو لقو عمرو رابط دماغو كدا ونايم عالسرير بس مفتح عينه وفايق…
بيان جريت عليه حضنتو اوي بحذر …
بيان بعياط شديد..عمرو حبيبي….وحشتني اوي
عمرو مردش لكن بادلها الحضن
رغد جريت عليه..وسعي كدا اخويا وحشني…وحضنتو بردو وهو مردش لكن بادلها الحضن…
معتز..طب ممكن اسلم ع صاحبي وتوسعو كدا……وبردو حضنو وعمرو مبيتكلمش
بيان بقلق..مالك يا حبيبي ..ساكت لي…
عمرو ..احم….نتو مين
بيان ..نعمممم…يعني اي احنا مين
عمرو .صدقوني بحاول افتكركم…بس بيجي ادامي صور كدا مش عارف
معتز بقلق شديد..عمرو عمرو…انا صاحبك معتز…ودي مراتك ودي اختك
عمرو..مراتي مين ..هو نا متجوزتش حبيبه
بيان بصدمه ورعب ودموعها نزلت لما جاب اسم حبيبه تاني..حبيبه!!!!
معتز..ينهار اسود….طب اهدي بس كدا واسكت
الدكتور كان واقف كل دا
الدكتور..صدقتوني….
رغد..لو سمحت يا دكتور لازم نتكلم ونفهم
الدكتور..اه تمام اتفضلو
كانت بيان في دنيا تانيه مرعوبه..يعني كدا خلاص نسيني…لا يارب لا…..
عمرو..طب بقولكم اي..مدام بتقولو ان دا صاحبي وكدا خليه معايا اكيد هو عارف سري كلو…
معتز بصلو كدا وفهمو من نظرة واحدة…
معتز..اه…روحو نتو ونا هحاول افكرو……
اخدهم الدكتور وخرجو وسابو عمرو ومعتز
عمرو ..اقفل الباب
معتز قفل الباب وراح قعد جنبو..اييي بقااا
عمرو ضحك كدا..اييي
معتز..يابن الجزمه…بتصيع علينا
عمرو..ششش…نا لازم اعرف مين عمل فيا كدا
معتز..هيكون مين يعني..اكيد عبدالرحمن او حبيبه
عمرو.. عبدالرحمن هيخاف..بس ممكن حبيبه تكون وصلتلو..دي مبتخافش دي خالص…..
معتز..طب وهتعرف منين
عمرو..هعمل نفسي كدا فاقد الذاكرة ومش فاكر اخر ٦ شهور في حياتي اللي كان فيهم بيان …واني بحب حبيبه وكدا فاهم …
معتز..طب والدكتور يبني
عمرو .نا متفق معاه ع كل حاجه زمانو بيقولهم…
معتز..طب وبيان دي يبني اللي هتموت منغيرك دي
عمرو اتنهد..دي اكتر حاجه مزعلاني بجد ..بس هي بردو ذلتني يا شيخ خليها تدوق شويه…
معتز بضحكه..بس نت غلطت لما معرفتناش كلنا..كان المفروض تعرفني انا ورغد وبيان لا فاهم
عمرو..غلطه صغيرة متقلقش بس ….
الدكتور..زي ما قولتلكم..اخر ٦ شهور في حياتو مش هيفتكرهم….
بيان كان قلبها بيتقطع….بعدها رفعت نظرها لقت حبيبه جاية
حبيبه..عمرو فين يدكتور طمني….
بيان بغلل شديد..ونتي مالك ومالو..ومين عرفك مكانا اصلا
حبيبه..يا دكتور لو سمحت قولي….
الدكتور..هو عالعموم في الاوضه دي ….
راحت حبيبه فتحت باب الاوضه…..
حبيبه..عمرو حبيبي اي حصلك
عمرو بصلها بابتسامة.. حبيبه..وحشتيني اوي …..
بيان بقت واقفه هتموت ومش عارفه المفروض تعمل اي و.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بيان العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *