روايات

رواية حرم اليزيد 2 الفصل الخامس 5 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد 2 الفصل الخامس 5 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد 2 البارت الخامس

رواية حرم اليزيد 2 الجزء الخامس

رواية حرم اليزيد 2 الحلقة الخامسة

منه بصدمة : حامل حامل ازاي؟؟؟…. انتي بتهزري؟!…. انا مش متجوزة اساساً……لو سمحتي عيدي الفحص!!!
الدكتورة بصتلها بصدمة بعدها كشرت وبقيت تبصلها بطرف عينها بقرف
: لو سمحتي الفحص صح وممكن تخرجي عشان عندي زيارات غيرك!!!
منه بإصرار : لو سمحتي متبصليش كده فيها ايه لو عدتي الفحص يعني
الدكتورة بغضب : لو سمحتي دي عيادة محترمة اولا….. تانياً عندي زيارات غيرك…… مش فاضية اقعد اعيدلك الفحص….. وانتي ادرى مدوراها مع مين فمتدخليناش في حوارات ……. ولو سمحتي اخرجي عشان حيكون ليا تصرف مش لطيف خالص!!!
منه خرجت بكسرة من عند الدكتورة وهي ماسكة النتيجة في ايديها
منه بانهيار : حامل!!!…… حامل ازاي؟!!….. هتجنن انا والله….. لا ده مش وقت انكسار خالص!!!….. لازم اعرف حامل ازاي؟؟!….. ومن مين؟؟؟
-كانت هتجنن وهي مش لاقية اجابه فجأة توقفت بصدمة وكأنها لقيت إجابة
منه بصدمة : قصيييي!!!
نادية بجبروت : انتي بقيتي مش نافعة ولا شغالة خالص ولسانك طويل وقليلة رباية امك شكلها معرفتش تربيكي
:لو سمحتي يا طنط انتي بتغلطي عليا من بدري وانا ساكتالك ومستحملاكي إنما تغلطي على امي مسمحلكيش!!!
فدوى بزعيق : انتي ازاي تتجرائي تكلمي أمي كده؟!!
نادية بعوجة بوق : اصل نقول ايه يا بنتي؟؟!……. زي ماكنت بقولك….. قليلة رباية عايزالها رباية من اول جديد!!!
فدوى بابتسامة شر وهي بتتقدم خطوة نحوها
-انا بقول كده برضو!!!
:انتو بتبصولي كده ليه؟؟!
منه بدموع : عشان كده كان بيقولي هترجعيلي وانا متأكد…..حسبي الله ونعم الوكيل فيك بكرة بطني تكبر والناس تتكلم عليا وتقول ما صدقت ابوها ما… ت وبقيت مدوراها حسبي الله ونعم الوكيل فيك
-وبتتوجه ناحية القصر بقلة حيلة
:لو سمحت قصي موجود؟؟!
الحارس : ايوة موجود
-طب ممكن تقولوا في واحدة بره اسمها منه عايزاه ضروري!!!
-الحارس بيبص عليها مسافة بصدمة من منظرها وثيابها البسيطة اللي تدل على مستواها بعدين بيفتح ليها الباب
: قصي بيه موصينا متى ما تيجي ندخلك اتفضلي يا…مدااام….. منه هانممم
-قال الجمله الأخيرة بتردد وهو بيبص عليها من فوق لتحت لدرجه انها حست انوا مستكثرها عليها حست انها قليلة والكل جاي عليها حتى قررت انها تتراجع وترجع إدراجها
رجعت برجليها خطوات لورا لحد ما سمعته بينادي عليها
: منه!!!
التفتت وبصتله وعيونها بتلمع بالدموع وهو جري بسرعة ناحيتها
قصي بفرحة : واخيرا قررتي ترجعي
-قبل ما يكمل كلامه لقيها رفعت له ورق التحاليل اخده منها باستغراب وبص عليه
قصي بفرحة : كنت مستني الخبر ده من زمان…. وبيحضنها بفرحه
: شكراً يا منه شكراً
-بيطلعها من حضنه وبيمسكها من ايديها وهي ماشية معاه وهي حاسه ظلم الدنيا كله عليها
فدوى بخوف : ماما ده صوت عربية عدي جاء فكيها خلاص
نادية بقلق وخوف : وده جابه ايه مش كان راجع بعد اسبوع
: وربنا مش هسيبكم واهو عدي جاء وهياخد لي حقي منكم يا ولية منك ليها
فجأة بتلاقي حماتها قربت منها وبتخبطها في اكتافها بقوة!!!
نادية : هتعملي ايه يعني هتضربيني هااا؟؟؟
: انتي بتعملي ايه ابعدي عني!!!
وبتبعد ايدين حماتها عنها فجأة بتلاقي حماتها وقعت نفسها على الأرض بقوة في نفس اللحظة اللي دخل فيها جوزها من الباب
عدي : تاليااااااااااااا!!!

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حرم اليزيد 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *