روايات

رواية حرم اليزيد 2 الفصل السابع 7 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد 2 الفصل السابع 7 بقلم حياة

رواية حرم اليزيد 2 البارت السابع

رواية حرم اليزيد 2 الجزء السابع

رواية حرم اليزيد 2 الحلقة السابعة

وبتمشي من قدامه جري لتحت وهي بتعيط بقوة ومش عارفه كلامها كان سكاكين بتقطـ*عه ويمكن حاله اسوأ من حالها!!!
كانت قاعدة مع جوزها وصحبتها واولادهم بيضحكوا ويهزروا مع بعض فجأة بتلاقي خبط جامد على الباب
قمر بنرفزة وعصبيه : إن شاء الله تتكسر ايدك يا اللي بتخبط!!!.. على الباب في حد عاقل يخبط الباب كده؟؟؟
وبتفتح الباب بتلاقي بنتها قدامها منهارة من العياط وحالتها صعبه
قمر بخضه : تاليا!!!
سليم : مين اللي في الباب ده يا قمر؟؟؟….. تاليا….. اهلا يا بنتـ….
بعدين بيركز على حالتها
قمر بعصبيه : بتعيطي كده ليه يا بنتي؟؟؟… ومال منظرك عامل كده؟؟؟…. مين عمل فيكي كده؟؟؟
سليم : مش وقتو الكلام ده دلوقتي يا قمر دخليها الأول بعدين نشوف الموضوع
قمر بتسند بنتها لجوة وبتقعدها على الكنبه
نادر بعصبيه : مين اللي عمل فيكي كده يا تاليا؟؟؟
على وعبد الحميد وبسنت بيبصوا عليها بصدمة من حالها بس بيسكتوا
نادر يبقى اخو تاليا و ابن قمر عشان متوهوش
سليم بعصبيه وجاب آخره منهم : قمر ونادر اسكتوا خالص ممكن؟!!….واحد على الأقل يجيب ليها كوباية مية تشربها انتو مش شايفين حالتها؟!!
نادر بحمحم باحراج وبيروح يجيب كوبايه ميه وتاليا بتشربها بسرعة وبنهم لأنها كانت عشانه وتعبانه اوي الكل ببص عليها بشفقه وصعبانه عليهم ومن جواهم ميـ*تين رعب من الخوف عليها
تاليا بدموع واحراج لأنها مش قادرة تمشي من الوجع وحاسه انها حمل
: معلش يا نادر هتعبك معايا عايزه مية تاني
نادر بابتسامة وهو فاهم شعورها : تعبك راحة….وبيروح يجيب ليها مية تاني
بسنت اللي كانت قاعدة مع قمر بقيوا صحاب وأهل بعد ما قمر اتطلقت ويزيد اتو… فى
بسنت باحراج : طب نستأذن احنا بقي
قمر بتشاور لها اقعدي لأنها بتعبرها زي اختها
بسنت كانت هتعترض وترفض بس لقيت ابنها علي ضغط على ايدها بقوة واشار لها بمعنى اسكتي
سليم بحنية : ها يا بنتي مالك؟!
تاليا بدموع : عدي طلقني!!!
الكل بصدمه : ايه ازاي؟؟؟
تاليا بدموع انهيار : بس انا مش زعلانه على كده انا زعلانه عشان اتظلمت ومعرفتش ادافع عن نفسي أو اخد حقي عشان حامل… وبتبص على علي ابن بسنت بتردد بعدين بتحكيلهم اللي حصل…..
علي بصدمة : فدوى مراتي تعمل كده!!!
بعدين بيكور ايده بعصبيه
: وربنا لاربيها ومتقلقيش يا تاليا حقك هيجيلك تالت متلت!!!…. وبيروح بيطلع على طول
سليم : واقفين بتبصوا على ايه روحوا الحقوه قبل ما يعمل حاجه يندم عليها!!!
نادر وعبد الحميد بيروحوا جري وراه
نادية بزعل وندم : كل من تحت راسك طلقها وكمان ايه بالتلاته يعني مافيهاش رجعة!!!
فدوى بتأنيب ضمير وهي بحاول تبرئ نفسها برضو : الله يا ماما مش انتي اللي قولتي عايزاه يعزلك شقة حديثه تعيشي فيها لوحدك بدونهم ؟؟؟
نادية وبتلطم على وشها بندم وبكاء : ايوة بس ده طلقها وبالتلاته كمان!!!…. كده حياته خربت!!!…. كلو من تحت راسك!!!… وابنه اللي ما جاش على الدنياااا هيعيش بعيد عنه!!!
فدوى : متحطيش اللوم عليا يا ماما انتي اللي قولتي مش عايزاها!!!…. وضر… بتيها معايا كمان كمان
نادية بدموع : طب انا عملت انتي تضر… بيها ليه؟؟؟…. وتحرشيني عليها…. وتساعديني ده حتى هي معملتش لينا حاجه لكل ده!!!
فدوى بدموع : انا عملت كده عشان عين جوزي منها….. من زمان اوي كمان….. ولما واجهته منكرش!!! …. وقالي ايه هي كانت بتعتبرني زي اخوها….. عشان يعتبر اتربينا وكبرنا سوا…. والا كانت هتبقى مراتي!!!….وبيقولها لي بوشي كده!!!…. حتى اني كنت بحبها وبعتبرها اختي كرهتها بسببه!!!
عدي من وراهم : يعني افهم اييييييييه؟؟؟
نادية وفدوى بصدمة : عدي!!!
عدي وبيحط اديه في رأسه : يعني ايه؟؟؟
فدوى ومادية بيبصوا وراهم بصدمه وبيلاقوه واقف
فدوى بدموع : عدي اناا.. وبيقاطع كلامها ألم نزل على وشها
عدي بغضب : اخرسي اخرسي خالص مش عايز اسمع كلمة منك تاني انتي بالذات!!!…… دمرتوا حياتي عشان طمعكم وحقدكم!!!….. يعني لو كنتي هتخسري ايه يااا… واستحي اني اقولك ماما… كنتي هتخسري ايه لو قولتيلي يا عدي عايزة شقة لوحدي؟؟؟…. هااا؟؟……. بدل الشقه كنت فرشتلك قصر!!!
نادية بدموع : متقولش كده يا ابني انا امك ولاخر يوم في عمرك حفضل امك صدقني الندم بيقطـ*عني والله
عدي بدموع وعصبيه : وانتي الندم يقطـ*عك ليه؟؟؟…. ابنك اللي بتعدي الايام عشان يجي للدنيا هيفضل بعيد عنك؟؟؟…..الإنسان اللي بتحبيه اكتر من نفسك خسرتيه و ظلمتيه؟؟؟….اتخدعتي في اللي منك؟؟!…. بعدين مش بقي عندك الشقة اللي عايزاها لوحدك؟؟!…. “بدون تاليا”… اهي اتهني فيها!!!…وعشان تفرحي اكتر انا برضو سايبهالك!!!
…وبيفتح الباب عشان يخرج بيلاقي علي ابن بسنت في وشه
علي بعصبيه مفرطة : يا ابن الكلللللب…. وبيلكمه في وشه بقوه لدرجه عدي بيقع في الأرض وبينزل فيه ضر… ب بس عدي كان قوي برضو فقام وبيقيوا الاتنين يتضا… ربوا وجواهم نا..ر كل واحد بيطلعها في التاني!!!
نادية بخوف : ابعد عن ابني!!!…… هيمو… ت في ايدك!!!
فدوى : علي اهدي!!!….. عدي مالوش علاقه بالموضوع!!!
علي بينتبه لفدوى وبيسيب عدي
فدوى بخوف من منظره وهي عارفه انوا بقي على معرفة “لأنوا قالها انه خارج مع أمه لأهل تاليا بس هي قالت له انها هتروح تقعد مع امها لأن عدي مسافر ”
: علي انااااا
بس علي ما بديهاش مجال تتكلم وكأنه ما صدق يمسك فيها
: ايييي علي ابعد عني…. همو… ت….. سامحني…. وربنا مكنتش اعرف انه هيطلقهااااا
نادية بزعيق وخوف على بنتها : عدي واقف بتتفرج على ايه البنت هتمو.. ت في ايده!!
عدي وانتبه على صراخ امه : ابعد عن اختي يا حيوان!!!
وكان ماشي باتجاه علي يبعدوا عن اخته اللي شويه وهتمو.. ت في ايده بس في اللحظه دي وصل نادر و عبد الحميد
نادر اول ما شاف عدي مسكه بعصبيه وهو بيفتكر كلام اخته : تعالالي كده رايح فين ياروح امك ؟؟؟
نادر بقي بيضر… ب في عدي و علي بيضر.. ب في فدوى وعبد الحميد واقف في النص محتار يحاجز مين عن التاني!!!
نادية وهي بتخبط عبد الحميد على كتفه بقوة : واقف بتتفرج على اييييييييه؟؟؟…… قوم اعمل حاجه!!!
عبد الحميد بحيرة : اعمل ايه بس؟؟!
نادية بصريخ : الواد معاه مطو… ة اتجنن هيمو.. توا الحقوا بسرعة!!!
عبد الحميد وبيروح ناحيته بسرعه يحاجزهم عن بعش
: نادر ما تتجننش ما تعملش حاجه تندم عليـ…
وقبل ما يكمل كلاموا كان واحد فيهم واقع على الأرض سايح في د.. . مه!!!
خمنوا في التعليقات مين اللي اتطـ*ـعن؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حرم اليزيد 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *