روايات

رواية نور العمر الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر البارت التاسع

رواية نور العمر الجزء التاسع

رواية نور العمر الحلقة التاسعة

كان بيدور عليها فكل مكان فضل يدور بس من غير فايده وقف حط ايدو علي دماغو بحيره وقال: ياترا روحتي فين بس وفضل يدور تاني… عندها جابت الحاجه الي عيزاها بس لقت نفسها بتخرج من قسم تدخل علي التاني حست انها تاهت مبقتش عارفه تعمل اي او ترجع ازاي الهايبر كان كبير وهي خايفه ينساها ويسيبها ويمشي بس فضلت ماشيه مش عارفه رايحه فين او تعمل اي لحد ما خبطت في حاجه صلبه…. بقلم حبيبه محمد
اي يا انسه مش تاخدي بالك وانتي ماشيه… ردت بتوتر اا.. انا اسفه ولله انا مكنتش اقصد رد بهدوء حصل خير ابقي خدي بالك بعد كده هزت راسها ب ماشي والشاب جه عشان يمشي… لو سمحت ممكن بس توصلني للمحاسب عشان انا تايها ابتسم بهدوء حاضر واخدها ومشيو وقالها اسمك اي يجميل قالتو نور قالها وانا يونس عاشت الاسامي ينور ابتسمت بهدوء وفضلو ماشين…بقلم حبيبه محمد اما هو فضل رايح جاي فكل الهايبر يدور عليها لكن ملقهاش برضو قرر يرجع يشوفها عند الكاشير اما نور ف يونس قالها ان ده الكاشير وتاخد بالها من نفسها وفرصه سعيده ابتسمت ولسه هترد بس في حد شد فستانها وكانت هتقع يونس مسك ايديها بسرعه لكن ملمسش جسم”ها لحقها وهي اتخضت وبصت وراها لقت طفله وكل ده كان قدام عمر الي جه ويونس ماسك ايد نور راحلهم وكان متعصب وقال بعصبيه انت مين قالو انت الي مين نور قالت بهدوء اهدا يعمر ده يونس وده جوزي يا يونس يونس بصلها بصدمه ان دي متجوزه عمر قال بعصبيه اي اتخرست مالك يونس قال بتوتر انا اسف بس المدام كانت تاهت وانا جبتها هنا وكانت هتقع ف لحقتها مش اكتر عمر قالو تمام متشكرين ويونس مشي وعمر لسه هيتكلم لقي طفله بتشد في فستان نور بتقولها يطنط مسوفتيس ماما ابتسمت نور وقالتلها انتي ضعتي من ماما هزت البنت راسها ونور مسكت ايديها وقالت نقف هنا نستناهم عمر سكت لحد ما الطفله تمشي عشان متخافش وتعيط ونور كانت بتلعب مع البنت عشان تنسيها ومتخافش بعد دقايق بقلم حبيبه محمد كانت ام البنت جيت هي وابوها وهي بتعيط والبنت نادتلها جريت عليها امها حضنتها وقالتلها كنتي فين يا تيا خوفتيني عليكي كده تسيبي ايد مامي ضحكت البنت وقالت اثفه يمامي مس هعمل تده تاني (البت كانت لدغه) ام البنت شكرت نور جدا انها اخدت بالها منها ونور رحبت بيها جدا وقالت عادي دي جميله مشاء الله وبعدين عمر اخدها واخد الحاجه ومشيو بعد. ما حاسب علي الي لاقاه معاها…. في العربيه بقلم حبيبه محمد
عمر: بعصبيه بسيطه ممكن افهم بقي يهانم نور يا متجوزه يا عاقله ازاي ضعتي ولا اصلا مشيتي ازاي من غير متقوليلي افردي كنت مشيت ولا اتزفت حصل حاجه كنتي هترجعي ازاي هاا قوليي بزعيق
نور: اتخضت وبتوتر اا.. ا ولله كنت بجيب حاجه كنت لقيت حاجه شكلها لفت نظري قلت اجربها ولله
عمر: بعصبيه لفتت نظرك اه انتي مش فاهمه انا كنت حاسس ب اي حاسس اني مشل”ول مش عارف الاقيكي مش عارف ارجعك وانتي بكل بساطه وتفاهه كان في حاجه لفتت نظرك انتي مستفزه ينور وعمرك مهتحسي ب الي انا حاسس بيه انا كل ما اقول انك قد المسؤليه ارجع اندم تاني انا مش فاهم هو انتي عذابي بيريحك بتبقي مبسوطه وانتي شيفاني متعصب ومخنوق عوزاني ابقي كده طب لي انا مش ناقص انا تعبان تيجي انتي تزودي كل ده لييي بقلم حبيبه محمد
نور: مكنتش عارفه ترد تقول اي حطت ايدها علي كتفو
عمر: زق ايدها ونفخ بعصبيه متلمسنيش انا مش طايق نفسي وزود السرعه ونور سكتت وكانت خايفه يعملو حادثه بس عدت بسلام ووصلو ودخلو وعمر دخل يغير علطول ونور قعدت…. عمر خرج وكان بينشف شعرو والفوطه حوالين رقابتو والتيشيرت قدامو ولابس شورت للركبه نور وقفت وقالت عمر
عمر: ممكن تسيبيني وتشوفي هتعملي اي بس سبيني فحالي
نور: حاضر واخدت هدوم ودخلت تاخد شاور وعمر لبس التيشيرت وخرج عمل قهوه وقعد بره في الجنينه (البيت كان عباره عن دور واحد بجنينه كبيره وقعده برا في الجنينه وبسين واضاءه هاديه وجميله وواسع وشكلو يجنن) عمر قعد علي الكرسي القطن وكان نور هادي الي شغال مع نور القمر والنجوم ونسمه الهوا كان حاجه ولا في الخيال فضل سرحان في السما وبيشرب القهوه
بقلم حبيبه محمد
…. بعد كام دقيقه نور خرجت وكانت لبست بيجامه حرير باللون الاسود ودورت عليه ملقتهوش خرجت برا لقيتو قاعد مديها ضهرو راحتلو براحه وقفت قدامو وكانت بتفرك في ايديها بس عمر مكنش باصصلها ولا مركز معاها كان سرحان
نور: طقطقت بصوابعها قدام عينو وقالت بتوتر عمر
عمر: كان باصص للقمر بصلها وبعدين بص علي لبساها وفضل باصصلها يسمعها
نور: ممكن ترد عليا
عمر: شرب من القهوه سامع
نور: انا عارفه ان مكنش ينفع امشي من غير ما اقولك ده غير ان المكان اول مره اروحو بس ولله يعمر انا روحت اجيب البتاع الي لفتت نظري بس كنت مكسوفه اقولك تجيبهالي وانا ولله عمر محب اشوفك تعبان او زي مبتقول تعبك بيريحني بالعكس ولله انا نفسي تكون مرتاح وميبقاش فيك اي حاجه وحشه ولله العظيم انت مش عارف انت اي بنسبالي انا ولله عمري ما اتمني اشوف فيك حاجه وحشه انا مليش غيرك بعد عمتو وبابا الله يرحمهم وعمري ما اتمني تعبك ولله وعيطت
عمر: مسح دموعها طالما عاوزه تشوفيني مرتاح يبقي تسمعي كلامي وانا هعملك كل الي عوزاه بس تريحيني وزي مقولتي انتي ملكيش غيري يبقي تتكسفي لي انا عمري ما اخر حاجه عنك حتي لو اي وانتي مراتي ينور يعني عمري مهأذيكي ولا هعملك حاجه وحشه يبقي تسمعي كلامي وتبقي قد المسؤليه شويه ومتعصبنيش انا بحاول امسك نفسي علي قد مقدر فهمتيني بقلم حبيبه محمد
نور: حاضر بس انت متزعلش منى وانا قد المسؤليه ولله
عمر: مبزعلش منك ينور وابتسم
نور: انت طيب اووي يعمر ربنا يخليك ليا
عمر: ابتسم ويخليكي
نور: مسكت ايدو الي ماسك فيها القهوه وبصتلو اخد حبه ولا بتقرف…
عمر: اكيد وادالها ونور ابتسمت وشربت وقعدت جمبو والاتنين فضلو قاعدين مع هدوء الليل الجميل… بعد وقت
عمر: قومي نامي كفايا سهر
نور: بنوم لا هقعد معاك
عمر: انتي نايمه ينور
نور: لا لا انا صاحيه اهو صاحيه واتاوبت ومسكت فأيدو
عمر: بصلها وبص ع ايدها وابتسم… بيمر وقت ونور نامت عمر شالها ودخل ونيمها علي السرير ونام جمبها بقلم حبيبه محمد
تاني يوم الصبح عمر قام وعمل الفطار واكل وشرب القهوه ودخل يلبس… خلص وحط البرفان ولبس الساعه وكان فكامل اناقته وراح جاب الفطار وفضل يصحي في نور
نور: عاوزه انام بقي
عمر: قعدها طب بس افطري ونامي
نور: بنوم الله ريحتك حلوه اووي
عمر: افتحي بوقك ينور هتأخر علي الشغل
نور: فتحت بوقها وكانت مغمضه عنيها بنوم وعمر اكلها وهي بدأت تفوق وبصت لعمر بحب شكرا اووي تسلم ايدك
عمر: ابتسم يلا كملي واشربي اللبن ده عشان تتغذي
نور: حاضر وبعدين ابقي اعملي عصير احسن
عمر: اللبن احسن ومتتشرطيش وخلصي بسرعه عشان ورايا ميتنج مهم
نور: طيب يلا روح هتتأخر
عمر: اما تخلصي اكل نور ابتسمتلو وكملت اكل وشربت اللبن الي عملو وعمر شال الاكل وغطاها وقالها يلا نامي بقي لسه بدري
نور: قامت تاني وباست خده شكرا اووي ومتتأخرش عشان مبحبش ابقي لوحدي
عمر:اتفجئ من رده فعلها وقال حاضر ولو قومتي في اكل ابقي سخنيه عشان تاكلي ينور متنسيش هاا
نور: حاضر باي… عمر مشي ونور كملت نوم وهو وصل علي الميعاد بظبط وكان في ميتنج بينو وبين شركه مراد والشريك التالت بقلم حبيبه محمد
السكرتيره: صباح الخير مستر عمر مستر مراد ومستر خالد جم ومستنين حضرتك في غرفه الاجتمعات عمر قال ماشي ودخل والكل وقف احتراماً وعمر قعد وبدأ يشرح خطه البناء والاساس والنظام الي هيتعمل وكانت الفكره جميله جدا وجديده وعجبت الكل وشكل البناء الي عمر خططو كان شكل جديد وحاجه تلفت النظر وتجذب مراد قال لعمر علي الديكور والالوان لكن عمر رفض الالوان واقترح فكره الوان احسن والفكره عجبت الباقي جدا والشكل كان باين انو هيكون حلو من شرح عمر ومراد اتعصب من ان عمر رفض فكرتو مع انو صاحب الشركه الي هتأسس الديكور والالوان
عمر: وكده يبقي المشروع تم بس في شرط
الكل بصلو عمر قال بخبث نسبتي هتزيد عن نسبه المنشاوي
مراد: بمقاطعه وعصبيه ده مستحيل
عمر: بص للراجل الي هيقدملو المشروع اعتقد ان انا الي خطط لكل حاجه هو بس هيجيب الدهان الي هيتعمل بيه وانا الي تعبت اكتر يبقي نسبتي هتكون 60 في الميه
مراد: بعصبيه انا مقبلش ب ده انا 25 وانت 30 ووافقت انما 60 لا انت فاهم يا عمر
عمر: بغرور ولله يا مستر مراد ان الفكره معحبتكش ف نقدر نمشي عقد مع شركه تانيه وكتير يتمنو ولا اي يا مستر خالد
خالد: الشريك التالت اكيد اكيد وانا مقدر تعبك مستر عمر وبصراحه شايف ان تاخد ال 60% لان فكرتك هايله ده غير الديكور الي اقترحتو بقلم حبيبه محمد
عمر: بص لمراد بخبث يبقي علي خيره الله انا 60 ومستر مراد 20 وانت 20 لان انت عارف انك هتدفع سيوله المشروع وبس
خالد: ابتسم عارف طبعاً وانا مبسوط جدا اني اتشاكرت معاك يمستر عمر وان شاء الله مش اخر مشروع بينا
عمر: ان شاء الله وهنبدا التنفيد من الاسبوع الجاي وان شاء الله فخلال شهر او اقل بكتير يكون المشورع خلص
خالد: تمام مستر عمر وسلم عليه ومشي اما مراد ف قعد وعمر لسه هيخرج مراد اتكلم بغيظ وقال
مراد: مفكر انك كسبت عشان هتدخل بنسبه كبيره في المشروع تؤتؤ يحرام هو مقولتلكش ان انا اقدر اعمل حجات كتير اووي اكسبك فيها وغمز مش فاكر زمان ولا اي يعمور
عمر:…

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *