روايات

رواية وحش الصعيد 3 الفصل الثاني 2 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد 3 الفصل الثاني 2 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد 3 البارت الثاني

رواية وحش الصعيد 3 الجزء الثاني

رواية وحش الصعيد 3 الحلقة الثانية

سيف… مرات اوس ندي
لين بسخريه… بجد اخيرا لقيت واحده رضيت بيك
اوس بستفزاز… اممم وملكت جمال كمان وغير كده بتحبني صح يانودي
ندي… اممم انتو بقا ولاد طنط قمر
انس… اه ياقمر انتي انا انس ومد ايدوا عشان يسلم عليها
اوس مد ايدوا وسلم هو عليه… ازيك ياانس معلش ندي مبتسلمش عل حد وكان بيعصر في ايدوا
انس… بوجع… اوس ايدي
اوس ساب ايدوا وانس بص عل ايدوا لقها حمرا
ندي..ببتسمه… انتي بقا لين صح
لين ببتسمه… اه
ندي ببتسمه… ولفت لاوس.. ماهي حلوه اهي ياوس امال كنت بتقول عليها مش حلوه لي
لين بصتلو بغضب
اوس استفزها اكتر… اصلها مش استيلي عشان اشوفها حلوه انتي الاصل يا جميل
ندي بكسوف… بس بقا كسفتني وخبت وشها في حضنه
لين بستفزاز… ولا انت استيلي برضو
مصطفى… يلا بقا انا جوعت
هناء… يلا يولد
❤❤❤😍😍😍
في تركيا 🇹🇷
رعد كان قاعد بيشرب قهوه جات عليه قمر وقعدتت جانبه وكانت زعلانه
رعد وهو بيشرب من القهوه… وصلو
قمر بحزن… اممم
رعد بصله… مالك
قمر بدموع… وحشوني اوي
رعد… دول لسا مسافرين انهارده لحقو يوحشوكي
قمر بدموع… مليش دعوه رجعلي ولادي
رعد بصله ورفع حاجبه… انتي هب*له ولا هبله
ارجعهملك ازاي وبعدين انا مصدقت انهم يمشو
عشان نكون مع بعض مش لما اكون عاوز اقعد معاكي يطلعي سي فرق علوز انس ويقعد في النص وويقولي ماتقعدش مع امي
قمر بضحك… متقولش عليه كدا وبعدين مالين بتقعد في النص وبتنام في حضنك وانا برضو مبتكلمش انت عارف ساعات بحسه ضرتي
رعد… بصحك… ايوه كدا فرفشي بلاش غم ووبعدين هما مش عند حد غريب هما عند اهلهم برضو
قمر بخوف… مادا المخوفني إن لين تعرف السر ال احنا مخبينو خايفه اوي يارعد
رعد بخوف… لسا مجاش الوقت لكشف السر دا
قمر… ماكيد هينكشف انا خايفه اوي
رعد… خليها على الله محدش عارف بكرا مخبي ايه
قمر… يارب
❤❤❤❤❤🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷
عل الاكل
❤❤❤❤
ندي… شكلك يا استاذ حازم بتحب لين اوي
حازم… دي روحي مش بس بحبها
ندي ببتسمه… ربنا يسعدكم يارب
حازم… انتي واوس وخدين بعض عل حب
ندي بحب… اممم انا واوس كنا زميل وحبينا بعض واهو اتجوزنا
انس… اوس بصراحه عرفت تنقي
اوس.. طول عمري اختيارتي صح
اياد كان بياكل وهو ساكت
لين… ايدو ساكت لي
اياد… لامفيش حاجه
لين… لتكون زعلان
اياد… نوو بس مصدع شويه
رودي… من اي ياقلبي
اياد… من دوشه الهوا والعربيه وكدا
سهر… طيب يحبيبي خد علاج
اياد… إن شاءلله
لين بصت عليه بشك
اياد كان زعلان وهو بياكل
فجر جه… السلام عليكم انا دايما كدا حماتي بتحبني
هناء… اهلا بلغالي ولد الغاليه
فجر سلم عليهم كلهم واخد لين وانس في حضنه بس طول معاهم شوي
فجر… وحشتوني يولاد اللذين
لين.. انت اكتر يا فجورتي
فجر بضحك… انتي لسا مبتعترفيش بلالقاب يابت
لين بضحك… نووو
فجر… نووو ماشي ياقمر ياصغيره
سيف بضحك… كلها امها
مصطفى… وعند ابوها
هناء… الله لو مطلعش لمو وابوه منين جبوه
فجر… اهي خالتي جابت الخلاصه
هناء… تعال كل عملين الوكل ال بتحبه
فجر… الف هنا سبقتكم
مصطفى… اقعد ياض بدل مضربك
فجر..بخوف…. خلاص هقعد
الكل ضحكو عليهم
فجر… عقبال ولادكم اني جاي اعزمكم عل شبكه لينا يوم الجمعه الجايه
سيف بفرحه… يالف نهار مبروك عل مين مش تجوزها لاي حد ياواد ولا تكون مخصوبه ولله محدش هيحوشك من تحت ايدي
فجر… مغصوبه اي يجدع لا ده ابن واحد زميلي في الشغل ولينا كانت معايا في يوم وعجبت ابوه يوميها بليل رن عليا وطلب مني معاد وجه هو وابنه وشافو بعضيهم وعجبو بعض واحنا قعدين قرينا الفاتحه وقولتلو دي مش هتبقي فاتحه الفاتحه الحقيقه لما عممها يكونوا موجودين فالواد قال خليها فاتحه وشبكه عل طول
الكل بارك ليه بس في واحد كان قاعد مخنوق وكان حابس دموعه وكان وشه في الطبق بتاعو مرفعوش
فجر… حط ايدوا عل كتف اياد… عقبال مفرح بيك انت كمان خلاص اوس اتجوز عقبالك يابطل
اياد… إن شاءلله
فجر… قولي مفيش وحده كدا ولا كدا قولي ومالكش دعوه ببوك اني هجوزهالك
اياد… لا وفونه رن
اياد قام… بعد اذنكم وطلع عل اوضته
قفل عل نفسه وسند عل الباب بظهروا ونزل قعد وحط ايدوا عل وشه وفضل يعيط
❤❤❤❤❤❤😢😢😢😢
تحت
الكل كان فرحان عشان لينا معاد اتنين كانو فرحانين وزعلانين في نفس الوقت
فرحنين عشان بيحبو لينا وزعلانين عشان اياد لانهم الاتنين الوحدين ال عارفين قد اي اياد بيحب لينا من زمان
ال اتصل باياد لين عشان شافتو مخنوق اتصل بيه من غير محد ياخد باله
فجر… ياقمر يصغيره سرحانه في مين
لين… ها
فجر بضحك… دي مش معانا خالص مين الواكل عقلك
لين… برفع كتاف… وضحك… اكيد زومه حبيبي
وبعتت ليه 😗 في الهوا
مصطفى بضحك… اتحشمي يابت
لين… اتحشم لي ياصاصا هو مش خطيبي
سيف… وه خطيبك ياوح *امك مش جوزك
لين قربت وشها من سيف ال كان قاعد قصدها… قرب ياسيفو
سيف قرب… قربت ياقلب سيفو
لين وبصت عل سهر… يعني انت قبل ماتتجوز المزه بتاعتك 😗وعملت صوت يعني
سيف افتكر ال عملو في سهر يوم عيد ميلاد قمر…. كتير
لين بصوت عالي… يعني حلال ليك وحرام لينا وال اي
رودي… دي مش هتعرف تاخد منها حق ولاباطل
ندي… بصراحه كلنا عملنا كدا هههه صح يااوس
انس… بصدمه…. اوس
ندي بخجل… اه اوس
انس… امتي
ندي… اقول
اوس.بسخريه…. هو انتي لسا مقلتيش قولي
ندي… مكنا في الجامعه سوي
انس… اتاريك نمس واحنا مش عارفين
انس… كان بيعمل اي كمان قوليلي
ندي… بس هو كدا بس ههه
حازم… يعني بعد الجواز كدا برضو
اوس بصله بغضب
ندي … لا بيعمل اكتر من كدا وبعدين سكتت وحطت ايديها عل وشها واتكسفت بس كانت بتضحك
اوس… لي مفكرني انت ولا ايه
حازم… هو انا لسا اتجوزت انت الخبره
البنات كانو كلهم مكسوفين
رودي… بخجل… انبسطتي يابنت رعد عجبك كدا
وانتي ياست ندي امسكي لسانك شويه
سهر… بس انت وهو غيروا الحديتت ده احسلكم والا هضربكم كلكم ومسكت السكينه
فجر مشي والكل راحو اوضهم عشان ينامو
❤❤❤❤❤
فوق كان اياد يعني كان عدمان عايط وقلبه بيوجعه اوي وكان بيفتكر كل لحظه قضاها معاها وكان ماسك الفون بتاعو وبيتفرح عل صورها وانه كان بيصورها من غير ماتاخد باله
وكان بيضحك من بين دموعه وبعدين يعيط تاني
الباب خبط مسح دموعه واتكلم بصوت مخنوق… مين
لين… انا لين افتح
اياد… قام وفتح ليها
لين… شافتو كدا مقدرتش وراحت معيطه معاه وهو عيط 😢برضو
واخدتو في حضنها كانوا الاتنين بيعيطو وبس
وفضلت تطبطب عليه
كان في واحد شايفهم كدا من بعيد وقرب منهم
… كفياك عياط
اياد خرج من حضن لين ولين بصت وراها عشان تشوف مين ال بيتكلم
اياد دخل جوه الاوضه والاتنين دخلو وقفلوا الباب بقو يبصو ليه ويبصو لبعض
اياد كان قاعد عل السرير وبيعيط بدموع ووجع مكتوم
لين قعدتت جانبه وحطت ايدها عل كتفو… اهدي والا ولله العظيم هروح اضربها ليك
وعيطت هيا كمان
الشخص… هتفضل تعيط كدا كتير
اياد بوجع وصوت مخنوق… بحبها اوي يااوس قلبي وجعني اوي
اوس اتنهد وقعد جانبه… يعني العياط هيرجع حاجه وبعدين دي لسا شبكه مش هتجوزها يعني
اياد… انا مش هطيق اشوفها مع حد غيري حتي لو زي مابتقول شبكه بس انا حاسس بسكاكين بقطع في قلبي كدا حاسس بيا يا اوس
اوس بوجع… حاسس بيك
لين بستغراب… حاسس بيك ازاي هو حبيتو هتنخطب ماهي معاه هيحس بيك ازاي يعني
اياد واوس بصو لبعض وانهم ازاي وقعو بلسانهم قدامها
لين… هتفضلو كدا كتير ماتجوبوني
اوس… بوجع… مش لازم تكون حبيبتي انا بس موجوع عشان حاله اياد ومبحبش اشوف اخويا كدا فهمتي
لين بحزن… اممم ومسحت عل شعر اياد… اهدي ياقلبي
اوس… لازم نتصرف مش هنفضل كدا
لين… يعني هنعمل ايه
اوس… فكر 🤔معانا مش تفضل تعيط كدا
قعدوا يفكروا لحد
اوس… لقتها
اياد ولين بلهفه… اي هيا
اوس…. اياد يروح ليها وبيعترف لها ويمكن هيا بتحبه كمان وبكدا نفرقكش الجوازه
لين… نووو فكرتك وحشه افرض مكنتش بتحبه وكسرت قلبه اكتر لا مش حلوه
اوس بضيق… يعني انتي عندك
لو مش عندك اسكتي
لين بغرور… طبعا عندي
اوس… ابدعيني بافكارك
لين… اي اكتر حاجه تخلي البنت تغير
اوي واياد بصو لبعض… منعرفش
لين… انت لما كنت بتخلي ندي تغير تعمل ايه
اوس… انا عمري مخليت ندي تغير وبعدين ندي مش غيوره يعني
لين… ياغبي افهم يعني مش قصدي تغير إن في وحده احسن منها نووانا قصدي لو فعلا بتحبك هتغير عليك
يعني انا مثلا لما حازم بيخاليني غار عليه بيروح يقرب من اي وحده (لين تركيه فهاتلقو في كلامها كتير مش مصري هيا وانس وحازم تمام)
يعني يهزر معاها يضحك وكدا وانا بصراحه بتبقي نار 🔥الغيره شغاله جوايا واببق عاوزه اروح اضربهم هما الاتنين
اياد… يعني اعمل ايه مش فاهم
اوس بخبث… فهمتك
اياد… انت فهمت وانا لا حد يفهمني
اوس… وحط ايدوا عل كتفه… يعني في الشبكه احلي واحده هناك وقرب منها هزر معاها وطبعا لينا هتشوفكم ولو عملت رد فعل تبقي بتحبك يامعلم
لين… مانت بتفهم اهو
اوس… لي فكراني غبي زي سي حازم بتاعك دا
لين بغضب…. هو كلامك دلوقتي عشان تش*تمه
اياد… ياجماعه.. اهدوا بالله عليكم
لين.. وال هيفيدك اكتر انس لانه معلق اكتر من نص بنات تركيه
اياد… انس
لين… بضحك… اممم مش انت ياخا*يب
اياد… خلاص هروح اسالو وجري عل اوضة انس وفضل لين واوس لوحدهم في الاوضه
اوس بضحك… خد يامج*نون الواد خلاص عقله طار وحط ايدوا عل دماغو
لين كانت بتضحك عليه
الاتنين كانو بيبص لبعض هيا كانت بتضحك وبتبصلو وهو بطل ضحك وكان بيبصلها من تحت النظاره الشمس
لين… في حاجه في وشي عشان كدا بتبصلي
اوس… لا
اوس… انتي فعلا بتغير عل حازم
لين… اممم طبعا مش هو حبيبي لازم غار عليه مش ندي بتغار عليك
اوس… بصراحه لا
وقعد عل السرير
… تعالي اقعد ولا خايفه مني
لين استغربت هدوءه… وقعدتت
.. انت سخن
اوس بسغراب… لا لي
لين… اصلك هادي ودا مش طبعك
اوس بضحك… لا انا طبعي هادي بس انتي ال بطلعيني عن شعوري
لين وهيا بتشاور عل نفسها وبتتصنع الصدمه… انا
اوس… بهدوء وابتسمه عل جانب… اممم
لين… ازاي دا حتي كيوت
اوس… يمكن عشان كدا مثلا وشاور عل لبسها
لين… من واحنا صغيرين وانت مابيعجبكش نظام لبسي بس عجبني وعاجب زومه
اوس… لو فعلا بيحبك مش هيخلي حد يشوفك غيروا وكان بيتكلم بهدوء
لين… بس هو بيحبني واعترفلي بكدا وانا بصراحه بحبه اوي اوي
اوس… لين انتي عارفه اني مش بتمنلك غير الخير صح
لين…. امممم
اوس… عشان كدا مش عاوز حد يقول عليكي كلامه ملهاش لازمه لاني ساعتها مش هسكتلو وممكن امو*ته فيها
عاوزه تلبسي كدا في اوضتك والباب مقفول عليكي اما بره باب اوضتك البسي لبس متحشم شويه مش ينفع كدا انتي اولا ربنا امرنا بلحشمه وولازم نطيعو مش بس نطيعو في الصلاه وغيروا وبعد كده نلبس اللبس دا اللبس دا واحد بس ال مسمحلة انه يشوفك بيه وهو جوزك بس وبعدين مينفعش برضو ال حصل تحت عل الاكل دا وانتي فاهمني كويس انا ساعتها كنت هضربك بس احترمتك قدام الكل وقولت لما نكون لوحدنا اتكلم معاكي
ثانيا… معاكي شباب في البيت ودا غلط وحرام ينفع نشيل ذنوب عل الفاضي يعني نكتر ذنوبنا يعني انا عارف انك تربيه بره وكدا بس انا مش مصدق عمو رعد كان موافق بكدا ازاي
لين… بابي مكنش موافق بس اللبس دا انا كنت بلبسه في البيت عادي يعني عشان مكنش حد غير بابي ومامي وانس وتيته بس وانا نزلت بيه عشان انتو اخواتي وزيكم زي انس عندي
اوس بهدوء… طيب وحازم دا اخوكي هنقول اياد واصغر منك طيب وحازم دا مش محلل ليكي
لين نزلت وشها في الارض… اممم
اوس… ينفع كدا نقعد قدامه كدا دا ملوش يشوف ضافرنا كدا ادام متجوزتوش هو كتب كتابه عليكي
لين… نوو
اوس… ادام نوو نقعد كدا قدامه لي او نحضنه او نخليه يقرب منا لي لي يالين لي
لين… عل فكره حازم مقربش مني قبل كده
اوس… امال ال قولتيه تحت دا كان اي
لين… انا كنت بهزر
اوس… ببتسمه… حبيبتي الكلام دا بتاع كبار انتي لسا صغيره عليه تمام ومسك ايدها الاتنين… لين انا مابحبش ازعقلك قدام حد او اني اضيقك بس انتي بتعاندي ولله العظيم عاوز مصلحتك بس
لين سحبت ايدها من ايدوا… ورجعت شعرها ورا ودنها… واتكلمت وهيا منزله وشه في الارض… عارفه
اوس رفع وشها بصباعه…. متكلمي معايا متنزليش وشك في الارض انتي مش عامله عمله
لين رفعت وشها ليه واتكلمت بتوتر… من قربه… هو انا ممكن اسالك سؤال
اوس.. بضحك… يلهوث سؤال واحد بس اسالي ياستي ال انتي عاوزه وبعدين بلاش توتر يعني احنا بيقولو عنا بنزين ونار
لين ضحكت… هو انت لي دايما لابس النظاره دي هو انت عيونك وح*شين عشان كدا مخبيهم
اوس ضحك… نوو بس ندي قالتلي محدش يشفوف عيونك غيري فعشان كدا مخبيهم لا ياستي عيوني بترتاح في الاسود وبترتاح في النظاره
لين… وعشان برضو تعرف تشوف البنات من تحت النظاره من غير ماندي تاخد بالها
اوس بتصنع الصدمه وحط ايدوا عل بقه… اي دا انتي عرفتي سر الصنعه
لين افجرت في الضحك هو برضو
❤❤❤❤❤❤❤
اياد راح لانس ولقه نايم فضل يصحي فيه بس برضو نايم مقمش رجع تاني اوضته
اياد بحزن… مخ*مود
اوس يضحك… هو مين دا
اياد… انتو قعدين بتضحكو هنا وانا هفرقع
لين قامت ومسكتو من خدودو… مقلنالك تعمل اي ياصغنن
اياد… خلاص كل واحد يروح عل اوضته يلا عاوز انام
اوس… يعني بتطردنا يلا يبنتي عل اوضتك وانا ندي زمانها مستياني
اياد… لي
اوس رفع حواجب ورقصهم…. مابنمش من غيري
ومشي وكان بيضحك
لين برضو مشيت بس لقت ال واقف في وشها وكان غضبان 😡اوي
اياد… دخل نام
… مش هسيبك يالينا انتي بتاعتي واخدك لو كان اي التمن
❤❤❤❤❤❤❤
اوس راح اةضته لقاها فعلا مستنيه
اوس… وهو بيقلع الجاكت… اول مره يعني ماتناميش بدري عشان وشك ماتتلعش فيه هالات سودا
ندي بغضب… كنت فين لحد دلوقتي
اوس بتحذير… صوتك ميعلاش انت فاهمه
وكمل بسحريه… وانتي من امتي بتسالي عني اصلا انت كل ال هامك اصحابك والموضه وان صحابك ميلبسوش احسن منك وميلبسوش مركات انتي ملبستهاش
كان بيتاكلم وهو بيجيب ترنج من الدولاب
ندي حضنتو من ظهروا
اوس نزل ايديها… ماتقولي عاوزه اي من الاخر بلاش حركاتك دي
ندي… عاوزه اروح البيوتي سنتر بكرا
اوس… ماتروحي هو انا حوشتك
اه عاوز احطلك فلوس يعني في الاكردك كارت
ندي… اممم وهي بتنفخ في ضوافرها
اوس بصله بقرف… واخد هدومه ودخل… اعتبرها اتحطتت
ودخل الحمام
اخد دوش كان مخنوق اوي
خلص ولبس الترنج وخرج لقها نايمه ابتسم عل نفسه بسخريه وعليها وراح نام عل الكنبه
❤❤❤❤❤❤❤
عند لين حازم كان غضبان 😡اوي منها
حازم بغضب… اي يست لين كنتي بتعملي اي عند اياد دا
لين… كنت قاعد معاه فيها اي
حازم… ومسك ايدها بقوه… قولتي اي ولا اكن في راجل ليه كلمه عليكي
لين نزلت ايدوا…. انت ملكش كلمه عليا احنا لسا مخطوبين يعني متجوزناش وسابته ومشيت وهو كان واقف متعصب اوي
لين راحت نامت
❤❤❤❤❤

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وحش الصعيد 3)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *