روايات

رواية وحش الصعيد 3 الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد 3 الفصل الخامس 5 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد 3 البارت الخامس

رواية وحش الصعيد 3 الجزء الخامس

رواية وحش الصعيد 3 الحلقة الخامسة

لين نزلت جري لقتو وقع عل الارض وسند ظهروا عل رجل الكرسي وكان مغمض عينه
لين بخوف… اوس وبتهز فيه… اوس اصحي
انا هاندي حد
اوس مسك ايديها واتكلم بتعب وبضعف…. لا متقوليش لحد انا كويس
لين بخوف… كويس اي انت مش شايف عامل ازاي
هنادي حتي اياد
اوس بتعب… انا قولت متناديش حد وبعدين انا كويس وحاول يقوم بس وقع تاني لين قومتو وسندتو
لين…. انت لي بتعاند
اوس بصلها بتعب وضعف ومشي معاها
بس كان بيقع منها لان رجليه مكنوش قادرين يشلوه
لين كانت بتقومه في كل مره بيقع فيها وكانت مرعوبه عليه
وصلتوا لحد اوضته وهو مصدق اترمه عل السرير بق نصه ال فوق عل السرير والنص التاني عل الارض
وفرد دراعتو عل السرير
لين… ممكن اعرف حالتك دي من ايه
اوس بتعب… لين ممكن نتكلم الصبح لاني بجد تعبان وعاوز انام ينفع
لين بياس… طيب انعدل عشان تعرف تنام كويس
اوس… مره واحده قام ودخل الحمام وفضل يرجع د*م
لين خافت عليه ودخلت وراه لان الباب كان مفتوح
لين بصدمه…. د*م
اوس الد*م دا من ايه
اوس غسل وخرج يتسند عل الحيطه وقعد في الارض وسند ظهروا عل حيطه السرير
لين بغضب… اوس انا بكلمك عل فكره
اوس مكنش قادر ياخد نفسو او يتكلم
لين… اوووس كلمني
اوس بضعف… وهو خلاص نفسو بيتسحب منه… الفون
لين فضلت تتلفت حوليها… فين
اوس… الفون في جيبي
لين… اخدتو من جيبه… اهو
اوس… م مراد
لين… عاوزني احكي معه
اوس هز راسو باه
لين… طيب افتحو
اوس… رفع ايدو بصعوبه وفتحو
لين جابت القائمه بتاعت المكالمات ولقه اسم مراد رنت عليه
اول مره مردش
لين… مش بيرد
اوس… ر رني ت تاني
لين رنت تاني مراد فتح
مراد… الو اوس معلش كنت في الحمام ولما خرجت لقتك فصلت وكنت هرن عليك في ايه
لين… اوس تعبان اوي
مراد بخضه… ايه من امتي وبعدين انتي مين
لين… انا لين بنت عمتو وهو قالي ارن عليك
مرادبخوف… افتحي الاسبيكر لو هو كان معاكي
لين عملت كدا لانها كانت خايفه عليه
مراد… اوس انت سامعني
اوس هز راسو
لين… اه
مراد…. هو راجع د*م تاني
لين… اه هيا دي مش اول مره
مراد… لا بصي لسمعيني كويس اوي
خالي اوس ينام كلو عل الارض وراسو بس حطيها عل رجلك
لين… ثواني وعدلت اوس ونايمتو زي مامراد قالها
… وبعدين
مراد… افضلي اتكلمي معاه متخلهوش ينام او يغمض عينه
لين قلعت اوس النظاره الشمس
ملحوظه… اوس مبيقلعش النظاره الشمس دي ابدا ودا ورا سر وهنعرفوا بعضين
وفضلت تكلم معاه بس اوس كان لون وشه ازرق لانه مكنش قادر يتنفس
لين بخوف وفضلت تخبط عل وشه… اوس اوس فوق صحصح معايا
اوس كانت عينه بتغرب
لين… مراد اوس وشه ازرق وعيونه بتغرب
مراد بخوف… يبقي مش قادر ياخد نفسو اعمليلو تنفس صناعي
لين… يعني ايه انا معرفش
مراد… هقولك نزلي راسو من عل رجلك عل الارض وارفعي رقبتو لفوق وبدا يشرح ليها ولين عملت زيي ماهو بيقول
مراد… خدي نفس عميق واديهولوا
لين… عملت كدا وكانت مكسوفه اوي وهيا بتعملو التنفس
مراد… لين نفسو جه معاكي ولا لسا
لين بعت تخد نفسها وترد عل مراد
لين بنهجان… لا لسا
مراد… المره دي خدي نفس اكبر من ال فات ومسكي معصمه وشوفي قلبه لسا بيدق ولا نظامه
لين مسكت معصمه… لقت نبض ضعيف
… مراد نبضه ضعيف جدا
مراد… شبكي ايديكي الاتنين عل بعض ومكان قلبه واضغطي بكل قوتك
لين… عملت كدا وضغطت بس كانت اعصابها سايبه من الخوف عليه
مراد… ها شوفي النبض تاني
لين… شافتو لقتو زي ماهو
… لسا
مراد…. اعمليلو تنفس تاني يالين وماتبعديش غير لما نفسو يجي معاكي
لين كان وشها احمر من الكسوف بس مطره تعمل كدا والا هيمو*ت
لين اخدت نفس اكبر وغمضتت عيونها واداتو ليه كلها كانت بتنفس من مناخرها وبتديلو النفس دا
مراد فصل معها ورن عل اياد
❤❤❤❤❤❤
اياد بنوم… الو
مراد… انت نايم واوس بيمو*ت
اياد فط من عل السرير واتكلم بخوف… مالو
مراد… الحاله رجعتلو
اياد… بخوف… طيب هو فين
مراد… باين في البيت عشان كانت لين هيا ال بتكلمني
اياد بصدمع… لين اوعك تكون قولتلها حاجه
مراد… هو انا عبيط عشان اقولها
اياد… طيب سلام بقا وجري عل اوضة اوس يشوفه
اياد وصل وكان الباب متوارب وشاف لين وهيا بتعمله التنفس
اياد… قفل الباب عليهم ومشي رجع اوضته تاني
وانتهد وكلم مراد
مراد… اي يابني
اياد… دي معاه
مراد… مانا عارف وانا ال شرح ليها ازاي تعملو تنفس وتحسن لضربات القلب
لانه رجع د*م تاني
اياد… بحزن… انا قولتلو لازم تعمل العمليه وهو مصمم يفضل كدا بيقولي هيا مو*ته واحده بس امنيه حياتو انه يمو*ت في حضنها بعد ماسبتو
ومشيت
مراد بحزن عل صحبه… لازم يعيش ويقولها الحقيقه
اياد… يارب انت العالم بحالنا كلنا
❤❤❤❤❤❤
عند لين خلاص كانت هتفقد الوعي لانها مابعدتش عنه وخلاص مكنتش قادره تتنفس بس بتقاوم ووبتاحاول تاخد نفس تاني عشان مراد قالها متبعديش عنه لحد منفسو يجي معاكي
لين خلاص عيونها احمرت
حست بنفس بس ضعيف بيخرج معاها
لين فرحت وكانت بتتنفس اكتر وتديلو لحد مهو فتح عينه وغمضها تاني
بس المرادي ماكنش تنفس صناعي دي حاجه تانيه لين حست بيها وكانت هتبعد بس رفع ايدوا وقربها منه اكتر لين اتصدمت من ال عمله وكانت هتبعد ايدو بس هو بعض واتكلم بهمس وهو بيبتسم… ندي
لين فهمت انه فكرها مراتو عشان كدا
لين بغضب… أنا مش ندي واي اال انت هببته دا
اوس فتح عيونه براحها واتكلم بهمس… بحسبك ندي هيا ال بتعمل كده عل طول
لين… بغضب… انا مش ندي انا اسمي لين ولو سمحت متعملش كدا تاني
اوس بمكر… يعني مكنتيش عاوزه وبتستغلي فرصه اني غايب عن الوعي
لين بغضب اكبر…. انت قليل* الادب عل فكره وبعدين انا كنت بعملك تنفس صناعي لانك مكنتش قادر تتنفس مش ال جه في دماغك وبعدين ابعد كدا وكانت قايمه اوس مسك ايديها…. خلاص انا اسف ولله بهزر
لين بعدتت ايده من عل ايديها…. متهزرش معايا تاني هزرك مو منيح
اوس بتعب… خلاص سوري ولله مش هعملها تاني اقعدي معايا
لين كانت هتمشي بس قعدتت عشان خافت يرجع يتعب تاني
… اوكي بس من غير هزرك الرخم دا
اوس ابتسم… اوكي
لين رجعت قعدتت تاني وهو حط راسو عل رجليها
لين برفع حاجب… اي اصلو دا
اوس… ايه
لين… مين سمحلك انك تنام عل رجلي
اوس…. مراد قالك لازم حطي راسو عل رجلك
لين بصدمه… انت كنت صحي
اوس… كنت بتلوه في النوم يعني مش صاحي اوي بس حاسس
لين بخجل… حاسس حاسس بايه
اوس ضحك عل كسوفها… بمكر… بكلو
لين بصدمه وخجل… كلو كلو
اوس… ابتسم 😊… اممم كلو حتي ال وضحك
لين حطت ايدها عل وشها الاحمر
اوس كان مستمتع بكسوفها
لين غيرت الموضوع
… مين مراد دا
اوس فهمها… دا بيبقي الدكتور بتاعي وصحابي
لين… تقدر تقولي اي ال حاله ال كنت فيها دي
اوس… بتنهيده… انا لما بيكون عندي ضغط في الشغل بيحصلي كدا
لين… من ايه برضو
اوس… بيبقي من الضغط بتاع الشغل والزعل
لين… طيب الاول وفهمنها ازعل من ايه دانت تزعل محافظه بحالها ومتزعلش
اوس… بضحك… لين مليش حق ازعل
لين بتلقائيه… اصلك مستفز بصراحه
اوس… بضحك… طيب مش قدامي حتي
لين… ايزي انت عارف اني مابخفش من حد غير ال خلقني وبابي ومامي
اوس… عارف انك قويه
لين… امال ندي فين وازاي تسيبك كدا
ااوس بتنهيده وحزن… عند اهلها
لين… اتخنقتو لي
اوس… مين قالك احنا اتخناقنا احنا متخنقناش بس لما بتحب تبعد عني بتروح لاهلها
لين… انت بتحبها امال هيا بتقول انك مغصوب عليها لي
اوس… هيا قالتلك كدا
لين… اممم ومش هيا بس حتى ايدو
قالي كدا ولما سالتو عن السبب قالي انك انت ال هتقولي مش اي حد يقدر يقوله بس اي ال يخليك تتحمل وحده زيها متعج*رفها
اوس… لين في بعض الأحيان بنطر اننا نعمل حاجات احنا مش عوزنها او بنحبها عشان اسباب مش تقدر نبوح بيها فاهمني
لين… بس اي السبب دا
اوس… بعدين يالين هتعرفيه لوحدك
لين بصتلو بشك
اوس… انتي بتحبي حازم دا ولا ايه نظامه انا حاسه رخم
لين بغيظ… متقولش عليه رخم دا زومه دا حتة سكره كدا بس غيرتو ال بتخنق ساعات بس اقولك عل سر
انا ال بستفزوا عشان اشوف غيرتو عليا
اوس… يعني بطلي جنانه الاول وبعدين تزعلي
لين… امال عشان يعرف انه مش واخد اي وحده وسلام انت عارف ايام الكليه كان هو اكبر مني بسنه اول لما اتلقينا كان في ولد بيديقني وانا معايا الحزام الاسود في الكراتيه
اوس بضحك… عجنتي الواد صح
لين بضحك… مش كدا اوي المهم عمل نفسه بطل لانه كان المز بتاع الجامعه وكدا وجاي ينقذني من الولد دا لقه الولد بيهرب يستخبي مني فيه وبيقولوا.. الحقني دي عاوزه تمو*تني بعدها بيوم حازم جه اعترفلي بحبه وبصراحه انا كمان كنت بحبه وجه كلم بابي وبابي في الاول مكنش موافق بس سلطت عليه الكل لحد ماوافق وجه اتقدملي وانخطبنا ولما عرف اني نزله مصر مكنش راضي اني انزل لوحدي
قولتلو ماانس معايا قالي لا انا هاجي معاكي وجينا
اوس… كان حزين 😔لان ندي مابتكلم عنه مابتكلمش كدا بلحب دا
لين لحظت حزنه… اوس مالك
اوس… مفيش هوا انتي لازم تبيني كتافك يعني
لين بصت عل كتغها… قصدك ايه
اوس… قصدي هدومك كلها كدا لازم حاجه من جسمك تبان
لين بغيظ… وانت مالك
اوس بغيظ… بت انا مابحبش انت مالك دي
لين… بستفزاز… انت مالك انت مالك وفضلت تغنيها ليه
وقعدوا يعندوا في بعض الاتنين
طول الليل
❤❤❤❤❤
عند لينا مكنتش قادره تنام لان غيرتها كانت قت*لها ونفسها تعرف مين البنت ال هيخطبها اياد
لينا كانت بتتقلب عل السرير ومش جايلها نوم
جابت الفون من عل الكومدينو واترددت تصل عليه
لينا قامت وقعدت وسندتت بظهرها عل حطيه السرير
في نفس الوقت كان اياد قاعد نفس القاعده وماسك فونه ومتردد يتصل عليها
لينا… بتردد… اتصل عليه طيب اقوله ايه اقوله قولي مين ال انت هتخطبها اصلي غيرنا عليك لا مش هتصل واعقلي بقا يالينا
عند اياد
اياد كان متردد بس هيا وحشاه وعاوز يسمع صوتها
هما اه كانو مع بعض الصبح في المول بس ال بيحب بيوحشه حبيبه حتي لو كان معاه ومبيفرقهوش لحظه
اياد عزم قراره… ورن عليها
لينا كانت هتنام بس بصت للفون بصدمه وفتحت عل طول
اياد ببتسمه… انتي كنت صاحيه ولا ازعاجتك
لينا.. بتوتر… لا اه قصدي مكنش جايلي نوم وانت
اياد ببتسمه… ماهي ياه يا لا مش الاتنين مع بعض
لينا بغيظ… عاوز ايه ياض
اياد بضحك… ياض
لينا… اه وفي سرها… يخربيت ابو ضحكتك بتسيب اعصابي
اياد… اتتي لسا معايا ولا نمتي
لينا…لا معاك عاوز حاجه
اياد… بتوتر… كنت بطمن عليكي انك روحتي وكدا
لينا بفرحه وسعاده من اهتمامه… بس دارتها… اه الحمدلله
اياد بوجع… خطيبك شكلو لطيف وينحب
لينا بحزن… قصدك حسين هو ابن حلال
اياد بوجع اكبر… وعيونه دمعت… ربنا يكملك عل خير
لينا… اياد
اياد… نعم
لينا بدموع… انت الكلام دا بجد من قلبك
اياد بدموع… وزعل في صوته… كلام ايه
لينا… انك عاوزني مع غيرك
اياد… انصدم… انتي انتي عارفه
لينا… اياد انا حاسه بيك من زمان
اياد… ماهو انتي بقيتي مخطوبه لغيري
لينا… بس انا مش عاوزه انا عاوزك انت
اياد كان مصدوم 😳وفرحان في نفس الوقت… بجد يالينا بجد عاوزني انا
لينا بدموع وفرحه…. اه يحبيبي عاوزك انت
اياد… انتي قولتي ايه
لينا… عاوزك
اياد… ال قبلها
لينا بضحك… متكسفنيش بقا
اياد بضحك… عاوز اسمعها تاني
لينا بكسوف وهمس… حبيبي
اياد…. بفرحه لاتوصف… هي قالتلي حبيبي
لينا… انكسفت وبقت تتضحك عليه
اياد… بحبكككككك
لينا… يامج*نون ال عندك يسمعوك
اياد… واذا انا هروح اسمعهم دلوقتي
باي وقفل وجري عل اوضة اوس وفتح الباب لقهم بيتنقرو سوي واوس لسا نايم عل رجلها
الاتنين بصولو بغضب
اياد… حمحم… احم احم مكنتش اعرف انكم مشغولين بس سيبو خناقكم دا عل جانب عشان عاوز اقولكم حاجه مهمه
لين… خير ياحبيبي
اوس… ماتنطق ياض
اياد… بفرحه… لينا بتحبني
لين واوس بصو لبعض لين زقت دماغ اوس من عل رجليها وقامت حضنته اياد
اوس بغيظ.ووجع.. يح*يوانه راسي
لين مهتمتش ليه… مبروك ياقلبي مبروك بق كدا مفضلش غير انس مش خاطب او متجوز
اوس بغيظ… وانت عرفت منين انها بتحبك يافالح
اياد… حكا ليهم كل حاجه
اوس… طيب وعمو رايه ايه
اياد… مش عارف بس مش هضيعها من ايدي تاني
لين…. وانا هقف معاك
اوس… وانا طبعا معاك
اياد… انتو بجد اخواتي
رودي… وانا معاك ياروحي
اياد… ماما
رودي… اممم
اياد… انتي هنا من امتي
رودي… من ساعه مالين زقت راس اوس
اوس… عجبك كدا يعني تصرفت طفله
رودي ردت قبل لين عشان ميتخنقوش… بس ياض ماتزعلش ليني
لين حضنته رودي وطلعت لاوس لسانها
وهو ادايق
رودي حط ايدها عل خد اياد… أنا معاك حتي لو هقف في وش الدنيا كلها عشانك
اياد حضن رودي بحب
❤❤❤❤❤❤❤
عند انس كان بيرغي مع نهله ومحسش بحاجه
وهكذا حازم كان نايم
❤❤❤❤❤❤
الصبح
كانو كلهم وقفين ورا رودي وخايفين من رد فعل مصطفى
يعني رودي في الاول وبعدين اوس وبعدين لين وفي الاخر اياد كانو وقفين ورا بعض
رودي بقوه… لو موافقتش هاخد ولادي وامشي من هنا وهروح اجوزهالو
مصطفى كانت عيونه حمرا اوي من الغضب
اوس… ياعمو بلاش ندمر حياتو مش كفايه حياة واحد ادمرت بلاش التاني وكان قصدوا عل نفسه
مصطفى كان عامل زي الطور الهايج وعمال رايح جاي ودا رعبهم كلهم
سيف بندم… مصطفى اسمعي كلام اوس بلاش نغلط الغلطه مرتين كفايه واحد وبعدين اياد بيحبها وهيا بتحبه
مصطفى بغضب… انا مش بعيب في لينا بلعاكس انا بحبها اوى وعاوزه ليه بس السبب هو اياد نفسو هل هيقدر يخافظ عليها
اياد… أنا بحبها واكيد هقدر اخافظ عليها
مصطفى…. ازاي انا عاوز اثبات وقدام الكل
اياد… اي حاجه
مصطفى… اي حاجه
اياد… اي حاجه
مصطفى… بامر وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وحش الصعيد 3)

تعليق واحد

  1. رومانسيه جميله جدا ويشتد القارئ من جمالها ورونانسيتها بالتوفيق ان شاء الله عزيزتي زهرة اللوتس

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *