روايات

رواية رسالة قدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر البارت الحادي عشر

رواية رسالة قدر الجزء الحادي عشر

رواية رسالة قدر الحلقة الحادية عشر

كانت تالين قاعده في القاعه جمب يحيي
يحيي: حبيبي مالك فيه اي
-مليش انا كويسه
يحيي: متاكده
-ايوا
تالين شاورت لحور تيجي جمبها
حور: فيه اي مالك
تالين: مش عارفه بس حاسه قلبي مقبوض
حور: متقلقيش اكيد دا توتر عادي عشان الفرح والناس وكده دا شيء معتاد متخافيش
-طيب خليكي هنا جمبي
حور بطمأنان طبطبت علي ايديها: حاضر يقلبي
كان احمد برا القاعه واقف محتار ودمو*عه علي خده وخايف يشوفها قلبه مكسو’ر وندمان*
خرج يوسف اخو تالين قرب عليه
يوسف بضيق: انت بتعمل اي هنا اي جابك
احمد بصله بندم ومتكلمش
يوسف بعصبيه: رد عليا بتعمل اي وازاي جيت اساسا انت معندكش دم
احمد حاول يتكلم وميبينش عليه اي زعل: انا جاي ابارك وامشي علي طول من غير معمل مشاكل
يوسف: لا معلش شكرا لخدماتك امشي محدش عاوز يشوفك اساسا امشي يلا يحبيبي
احمد حس بعجز وندم كانت بيتمني يشوفها بس تكون عروسته هو مش حد تاني تكون ملكه هو مش حد تاني مشي وقرر يطلع من حيااه تالين للابد
_______________________________________________
عدا سنه ونص))
كانت تالين قعده بتكتب روايه زي مرجعت تكتب بعد زمن من تاني لكن حست بوجع في بطنهااا قامت من مكنها وندهت علي امها لانها عايشه معاها من وقت مايحيي سافر وسابها
تالين بألم: ماما انتي فين يوسف يوسف
جهه يوسف علي صوتها: فيه اي مالك
تالين بصوت ضعيف’: معرفش فين ماما
يوسف بقلق علي اخته: نزلت تشتري حاجات وزمانها جايه اانتي كويسه
تالين: طيب طيب
يوسف: فيه حاجه طيب نروح للدكتور
تالين: لا يحبيبي روح كمل مذاكره انت ولما ماما تيجي هتشوف مالي
يوسف: حاضر
تالين دخلت تاني اوضتها وريحت علي السرير وبدأت تفتكر ذكرايتها مع يحيي قبل ميسافر المانيا
فلاش باك))_______________________________________
يحيي انت متغيرر معايا كده لي
يحيي: مش متغيرر
تالين: لا متغيرر ومش مهتم بيا يايحيي بحسك موجود معايا تقضيه واجب مش اكتر
يحيي: لا اكيد انتي بتقولي اي
تالين: انت متغيرر معايا واغلب الوقت بتتجاهلني من ساعت مرجعت من اجازتك
يحيي: انتي اكيد بتخر’في انا مش فاضي للكلام الفاضي بتاعك دا تصبحي على خير
باااك*
تالين: دمو’عها كانت بتنزل علي خدها وهي بتفكر ان يحيي مكلمهاش من وقت مسافر ولا مره ولا حتي اطمن عليها لكن فاقت علي صوت باب اوضتها وهي بتتفتح
ام تالين: مالك يقلبي يوسف قالي اول مجيت انك تعبانه* فيه اي
تالين: مش عارفه بطني وجعتني* مره وحده ودوخت’
ام تالين: طيب تعالي نروح للدكتور وهو يطمنا
تالين بنفي: مفيش داعي يماما هبقي كويسه
ام تالين: يلا بس من غير كلام كتيرر
تالين: طيب
________________________________________________
ها يدكتوره
دكتوره هنا: مفيش اي مشاكل خالص
ام تالين: اومال مالها يدكتور طمنيني
دكتوره هنا: مبروك مدام تالين حامل
ام تالين بفرحه: بجد
دكتوره هنا: ايوا بجد وفي الشهر التالت كمان
تالين: طيب يادكتور تعبتك معايا
هنا بابتسامه: لا عادي ولا تعب ولا حاجه دا شغلي
بعد خروجهم من المستشفي ام تالين: مالك فيه اي انتي مش مبسوطه
-لا ومش عاوزه الطفل دا
=يلهووي لي يبنتي بتقولي كده
-هخليه لي طلاما ابوه لا سأل فيا ولا مهتم ولا فارق معااه اذا كنت عايشه او ميته
=استغفري ربنا يبنتي دي نعمه من عند ربنا ولازم تحمدي ربنا عليها غيرك مش لاقيها
-ونعمه بالله
ام تالين: وانسي خالص الفكره دي دا حته منك يبنتي ويلا نروح ونكمل كلامنا ف البيت
-طيب
تالين كانت لسه هتمشي تلفونها رن برقم غريب..
تالين استني يماما: الووو
بضحك: عيب لما تكوني متعرفنيش
تالين بأستغراب: ايوا مين يعني
ليلي: ضرتك يعنيا
تالين بصدمه: نعم يختي؟
ليلي بشماته: ايوا والهي زي مبقولك كده انا مرات جوزك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *