روايات

رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسمة محمد

رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسمة محمد

رواية حب بعد عذاب البارت الثالث عشر

رواية حب بعد عذاب الجزء الثالث عشر

رواية حب بعد عذاب الحلقة الثالثة عشر

تاني يوم ف شقه ابراهيم صحيو مفزوعين علي صوت الباب وهو بيخبط
.
فاطمه بفزع: يا ساتر يارب.. مين اللي بيخبط كده علي الصبح
ابراهيم: ربنا يستر. هروح اشوف مين
.
وهو خارج من الاوضه لقي مروان رايح يفتح
ابراهيم: استني انت ي مروان انا هفتح
مروان: حاضر ي بابا
ابراهيم فتح الباب لقي رجاله كتير قدامه بصلهم باستغراب: مين حضراتكم.!
الشخص: انا ابو هنا صحبت بنتكم. وجاي عشان اخدها
مروان: هنا مين.! وبعدين احنا معندناش حد جوه اتفضل امشي بقا
مدحت بغضب: بقولك انا متأكد انها جوه.. ياريت تجيبوها بدل م اتصرف تصرف مش هيعجبكم
.
ف الوقت ده فارس وزياد كانو طالعين
فارس: في حاجه يعمي. مين دول
مدحت: يوووه بقا هو كل شويه حد يقولي مين مين. انجزو انا عايز بنتي ي اما مش هيحصل طيب
زياد: اتكلم بأدب يراجل انت
مدحت: والله انا اتكلم زي منا عايز وبقولك بنتي جوه وانا عايزها
مروان: وانا قولتلك مفيش حد جوه واتفضل امشي بقا
.
ف اوضه مريم كانو سامعين صوتهم العالي
هنا: يالهوووي اعمل اي انا دلوقتي ده ممكن يموتني فيها
مريم: متخفيش. اهدي بس كده وهنلاقي حل بسرعه
وفجأه جتلها فكره ونفذتها بسرعه قبل م حد يدخل
.
مدحت: تمم لو هي مش جوه بجد يبقا ادخل اتأكد بنفسي
ابراهيم: اعتقد انو قالك مفيش حد جوه.. واحنا مش هنكدب عليك اكيد يعني
مرحت بغضب: وانا بقولك انا متأكد.. وهدخل يعني هدخل
فارس بعصبيه: م خلاص يعم انت م قا..
ابراهيم قاطعه بهدوء: سيبو ي فارس دس بردو بنته ومن حقه يطمن عليها اتفضل ادخل.. لوحدك
مدحت: تمم استنو هنا ي رجاله
.
ف الوقت ده مريم خرجت من الاوضه: في اي ي بابا اي الصوت العالي ده
ابراهيم: مفيش حاجه يحبيبتي دت ابو صحبتك وبيقول انها هنا
مريم: ايوه بس انا معرفش عنها حاجه
مدحت: هنشوف دلوقتي اوعي كده من قدامي
فارس: انا ساكتلك من الصبح كلمه تانيه غلط مش هتطلع من هنا سليم
مدحت: وانا اوعدك لو لقيتها هنا. يومكم مش هيعدي بالساهل كده
فارس: هنشوف الحوار ده بعدين
مدحت بعد م دور ف كل البيت وخرج بص لمريم: ملقتهاش بس لو عرفت انها كانت هنا او جتلك وانتي مقولتيش هع…
فارس: اياك تنطق حرف كمان..لو خايف علي نفسك وعلي اللي معاك تغور ف داهيه دلوقتي
مدحت بنظرات ناريه: همشي..بس اكيد هنتقابل تاني
فارس: حصلنا الارف والله.. مع السلامه بقا
.
مروان وهو بيقفل الباب: اي اللي حصل بقا وازاي البت مش جوا
مريم: هقولك
(فلاش باك)
مريم: لقيتها.. تعالي بسرعه
وراحت فتحت البلكونه وخدت هنا معاها
هنا بخوف: اوعي تقولي هنزل من هنا مش هعرف ابدا
مريم: لازم تنزلي ي هنا وبعدين المسافه مش بعيد بصي تعالي بس نجيب كام ملايه بسرعه ونربطهم
.
مريم وهي بتتأكد انهم ثابتين: يلا بسرعه ي هنا
هنا: مش هع..
مريم بسرعه: مفيش وقت. انجوي انزعلي قبل م حد يدخل
هنا: طيب طيب
بعد م هنا نزلت مريم لمت الملايات بسرعه وخبتهم وخرجت برا تشوف في اي
(نهايه الفلاش)
مريم: بس كده ده كل اللي حصل
فارس: الحمدلله ربنا ستر بس هي هتروح فين
مريم بخوف: مش عارف بقا اكيد هتلاقي حل. او هتكلمني تاني.. المهم انها عرفت تهرب
زياد:فعلا المهم انها هربت منو.. واكيد هتكلمها تاني
مريم: يااارب تبقا كويسه
.
.
هنا كانت بتجري بكل قوتها وهي بتعيط وبتحاول تبعد علي اد م تقدر ولقت باب عماره مفتوح فدخلت فيها بسرعه واستخبت
هنا: يارب ساعدني يارب انا مليش غيرك دلوقتي.. وبتحاول تكتم صوت عياطها عشان محدش يسمعها
.
“انتي مين
هنا بخضه: ااا… انت اللي مين. وبعدين انت مالك بيا اصلا
” والله انتي ف بيتي ومن حقي اعرف بتعملي اي هنا
هنا وهي خارجه : ملكش دعوه.. وابعد من وشي
“مفيش خروج من هنا قبل م اعرف انتي مين وبتعملي اي هنا
هنا لسه هترد بس لمحت عربيه ابوها ف استخبت تاني بسرعه
” الشخص بيبص علي العربيه باستغراب ورجع بصلها تاني
بعد م العربيه مشيت
“اطلعي خلاص مشيو
هنا بتوتر: هما مين دول.
” اللي كنتي بتستخبي منهم
هنا: انا مكنتش بستخبي من حد
“اي ده والله.. وامي اللي دخلت تجري من شويه
هنا: وانت مالك اصلا.. وبعدين ابعد كده انا عاوزه امشي
” مش هتمشي من هنا قولتلك. دخول الحمام مش زي خروجه ي شاطره
هنا: وانا بقولك هخرج.. ابعد بدل م اصوت والم عليك الناس
“صوتي كده.. تقريبا العربيه لسه قربيه اعتقد هيسمعوكي… يلا صوتي ساكته لي
هنا: وانت مالك انت ي بارد.. ابعد من وشي
” انا مش بارد انا زين.. الا صحيح مقولتليش اسمك اي
هنا: قولتلك ملكش دعوه.. لو سمحت سيبني امشي
زين: شكلك واقعه ف مشكله كبيره وطالما جيتي هنا يبقا مش هتطلعي غير لما اعرف
هنا: بقولك حاسب كده.. انا مش عارفه اي البلاوي دي
زين: لمي لسانك واهدي بس كده.. انتي لو طلعتي دلوقتي هتلاقي الناس دي بتدور عليكي اطلعي الدور التالت الشقه اللي علي اليمين هتخبطي وامي هتفتحلك وانا هكلمها واعرفها انك طالعه
هنا: يا سلااام وانا اضمنك لي ان شاءلله وبعدين انا مش بطلع مكان معرفهوش
زين: بت انتي اسمعي الكلام..وامشي اطلعي فوق
هنا: مش طالعه
زين بعناد: كده ماااشي.. انا هوريكي
.
.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب بعد عذاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *