روايات

رواية العقاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية العقاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية العقاب البارت الثالث عشر

رواية العقاب الجزء الثالث عشر

رواية العقاب الحلقة الثالثة عشر

عد ما عزمو دياب وامل مازن و جني علي الغداء
مازن و دياب حولو يرفضو اكتر من مرا بس هوما كانو مصرين وفعلا راحو
عند نجلاء وسعاد الباب كان بيخبط
سعاد: روحي يا نجلاء افتحي الباب تلقاهوم الاولاد جو
نجلاء فتحت الباب لقوهم فعلا سلمت عليهوم و دخلتهوم و طلعت سعاد من المطبخ وسلمت عليهوم هيا كمان جني خليكي هينا ياوماما انا وامل هنخوش نجهز الاكل
سعاد: لا يابنتي خليكي انتي هينا اناهقوم اجهزو
بعد جدال طويل قامت جني هيا و امل ودخلو المطبخ
جهزو الاكل وخرجو حطو علي السفره واكلو
مازن لقه التلفون بيرن
مازن: الو ……. ايه بجد……. طيب ماشي احنا جيين حالا
دياب: في ايه يا مازن
مازن: يلا بسرعه مفيش وقت هقولك و احناوفي الطريق
نجلاء: انت لحقه تقعد معايا شويه يبني
مازن: معلش يا ست الكل لما اخلص هاجي افهمك كول حاجه وقتود معاكي كام يوم يستي متزعليش
مازن ساب جني و خد دياب و مشي
نروح عند رعد و نور
نور بعد شويه دخلت علي رعد المكتب
رعد: في حاجه
نور: لا بس انت مفطرتش اولت اعملك كام ساندويتش تكولهوم لحد معمل الغداء
رعد بي ابتسامه: شكرا بس انا مليش نفس
نور بعد: لا انا اعت اعمل فيه كتير وتعبت هتاكول ولا اكلك غصب
رعد: خلاص يا ستي هكول
نور:ناس مبتجيش غير بي العين الحمرا صحيح
رعد بعد ما كل بص في الساعه لقاها 8ونصف راح لي غرفتو وغير هدومو و لسه هيخرج من الفلا
نور: انت رايح فين
رعد: رايح مشوار وجي بسرعهنور: تمام بس هتلي شوكولاتة
رعد: خاصر يا ستي حاجه تاني
نور: لا عيزه سلامتك
رعد ابتسملها ومشي امن علي الحراسه الي هتحرس الفلا وراح علي العنوان كان في مطعم شيك و شكلو حلو اوي
رعد دخل لقه العصابه اعده
رعد: اهلن سيد جون
جون ده الدراع اليمين لي المجهول الي عايز يا خود نور
جون: اهلن رعد
رعد: ماذا تريدون مني
جون: امت تعلم رعد وسوفه نئخوذها بيرضاق او غصب سيد رعد هل فهمت
رعد: لا لم افهم والي عندك اعملو سيد جون
جون بي غضب: حسناً رعد انت الي بدئتها اولً واعدو اتفرجو علي فلم سوا وفجئا الباب خبط
جني: مين
مازن: ده انا يا جني افتحي
جني فتحت لقت دياب و مازن فرحنين و علي وشهم بسمه كبيره
جني: مالكم اول مرا من فطره تبقو فرحنين اوي كيده
مازن حضنها ولف بيها
مازن: لقيتها يا جني لقيتها
جني بي صدمه و كسوف في نفس الوقت: لقيت مين مالك يا مازن؟
رعد سابو و مشي وهوا مش مطمن
نروح عند جني و امل
جني و امل رواحو بعد دياب و مازن بي شويه
بعد ما وصلو البيت دخلو شغلو فلم واقعتو يتفرجو عليه فجئه الباب خبط
جني: مين
مازن: ده انا مازن يا جني افتحي
فتخت جني لقت مازن حضنها و شالها من الفرحه
جني بي كسوف واستغراب: في ايه يا مازن مالك
مازن: لقيتها عرفت مكنها يا جني
جني: هيا مين دي
مازن؛: نور نور اخت
جني بصدمه: ايه اختك هيا نور تبقا اختك
مازن: دي حكايه طويله هبقا احكهالك بعدين المهم تجهزي شنتطك انتي و امل عشان هنسافر
امل بي استغراب: هنسافر فين و ليه
مازن: هنسافر فين باريس وليه دياب هيبقا يحكيلك
جني: بس انت عرفت مكانها منين
مازن: عالو احكيلكم
flash Back
مازن وصل المودريه و دخل بعد مجالو اطصال قالولو فيه انهوم عرفو مكان نور
مازن: هيا فين اولولي علي مكنها
دياب: اهدا يا مازن انشاء الله خير اهدا
الرائد احمد: احنا اتبعنا مكان العصابه و هوما قابلو واحد اسمو رعد و طلو هوا الي خطفها عشان يحميها منهم لئنها لو كانت معاك مكنتش زمانها عيشع لحد دلوقتي و ده رقمو لو حابب تطصل عليه
مازن خد الرقم ورن علي رعد
رعد: الو ازيك يا مازن
مازن: الله ما انت طلعت عرفي اهو
رعد: طبعا عرفك في حد ميعرفش شبح الدخليه
معلو مازن رائد في العمليات الخاصه و السريه و ملقب بي شبح الدخليه و محدش يعرف غير ناس قليله نرجع للقصه
مازن: انت عرفت منين اني شبح الدخليه
رعد: مش مهم المهم دلوقتي انو لو احنا محطناش ايدنا في ايد بعض نور هتروح منينا والعصابه دي مش سهله وممكن يخلصو عليا و عليك في وقت واحد لكن لو اتحدنه محدش هيقضر يعمل حاجه
مازن: وانا معاك عيزني اعمل ايه
رعد: اول حاجه انت لازم تجيلي وهينا هنعرف نجطط اه ومتنساش صحبك و مراتو عشان غطر عليهوم
مازن: تمام اوي العنوان
رعد:…………
مازن: في خلال يوم هكون عندك
رعد: تنور في اي وقت سلام
مازن: سلام
Back
جني: ياه كول ده
امل: الله هنعيش جو الرويات وهنتعامل معا عصابه
دياب: طب يلا يخطي عشان نروح الشقه نجهز ندومنه
امل: يلا يا حبيبي
وراح كول واحد منهوم وجهزو شنطهوم ونامو
تاني يوم
مازن: يلا يا جني عشان الطياره
جني: سيبني انام شويه كمان
مازن: لا يا حببتي عشان منتئخرش
جني فتحت عينيها وقالت: صباح الخير
مازن: باس راسها صباح النور
مازن: يلا قومي من اودامي عشان متهورش وعمل حاجه كيده ولا كيده
جني طلعت تجري ودخلت الحمام بسرعه و قفلت الباب
مازن: ماشي يا قطه هتروحي مني فين و ضحك عليها وراح الحمام التاني وخد هوا كمان شوار
نسيبهوم ونروح تند رعد ونور
رعد: بت يانور تعالي هينه سنيه
نور: بت لما تبتك عايز ايه
رعد: دي غلطتي انتي مجهزلك موفجئه
نور: ايه هيا قول
رعد: هقولك بس بي شرط
نور: موافقه من قبل ما تقول
رعد: طب اسمعي الشرط الاول يمكن ميعجبكيش
نور: قول يلا الشرط
رعد شاور علي خدو
نور: مستحيل
رعد: خلاص وانا مش هقول
نور: رعد بطل رخامه
رعد: لا هتنفزي ولا الغي الموفجئه
نور: خلاص
نور جات تبوسو من خدو رعد لف وشمو و شفا**يفو لميت شفا**يفها وخدها في بوسه رقيقه تحمل كول مشاعر الدنيه
نور بعدت بي كسوف: الي فكره انت غشاش ويابتو وطلعت تجري علي السلم
رعد بيضحك عليها وعلي كسوفها: خودي يا هبلا مش عيزه تعرفي الموفجئه
نور: لا خلهالك
رعد ضحك جامد علي منظرها
وبعد مرور وقت طويل الباب خبط
رعد: نور روحي افتحي مش قاضر اقوم
نور: حاضر
وفتحت الباب و اتصدمت ايه ده جني وحضنتها جامد و جني كزالك و سلمت علي مازن ودخل امل
نور في ودن جني: مين الموزه دي يابت
جني بي ضحك: دي تبقا مرات صاحب مازن وتبقا بردو صحبتي
نور: بقا الموزه دي صحبتك
جني بي ضحك اكتر
امل: في ايه يابت بضحكي علي ايه
جني لا مفيش حاجه امل دي نور نور دي امل
امل ونور تشرفنا
بعد كيده مازن اتكلم كولو اتصدم من الي قالو وبزات نور
تفتكرو قال ايه وايه الحاجه الي خلت نور بزات الي تطصدم اكتر وحده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العقاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *