روايات

رواية لعنه الحب الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة نادي

رواية لعنه الحب الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة نادي

رواية لعنه الحب البارت الثالث عشر

رواية لعنه الحب الجزء الثالث عشر

رواية لعنه الحب الحلقة الثالثة عشر

بعد يومين ف قصر الجارحي
روفان مكنتش بتنزل واكلها قل جدا
وعز: منغمس ف الشغل ومش قادر يواجه روفان
ف الصباح
زينب: ي ريم روحي نادي علي روفان
ريم: هي مش بترضي تنزل
الجد: قوليلها كلمي جدك
ريم: حاضر
زينب: ي حصرتي عليكي ي بنتي ملحقتيش تتهني ف الاخر جتك ضره
ملك ببرود: م هي لو راضيه جوزها ميتجوزش عليها
عز بصوت غاضب: ملك احترمي نفسك
ملك: وانا قولت حاجه غلط
فوق عند روفان
ريم: روفان كلمي جدي تحت
روفان: معلش ي ريم قوليلوا تعبانه مش قادره تنزل
ريم: راحت قعدت جمب روفان
ريم: روفان انتي كده هتخلي ملك تشمت فيكي لازم تبقي قويه ولو مش علشانك عشان اللي ف بطنك
روفان: تمام هغير وانزل
ريم: تمام هستناكي
روفان دخلت غيرت ملابسها وخرجت ونزلت هي وريم
روفان: صباح الخير
الكل: صباح النور وطبعا في ناس مردتش
روفان راحت قعدت جمب مامتها وكانت قاعده قصاد عز
عز بيبص عليها وعلي ملامحها الباهته ووشها الاصفر وعيونها المنتفخه
عز ف نفسو: خلاص ي روحي قربت اكتشف الحقيقه وهعوضك عن كل حاجه
الجد: روفان كلي كويس ي بنتي عشان البيبي
روفان: قامت وقفت
وقالت: انا هنزلوا
الكل وقف بصدمه
عز: يعني ايه تنزليه انتي ف وعيك
روفان: انت مالك ايوا انا ف وعي
الجد: استهدي بالله ي بنتي واقعدي
تنزلي ايه دي روح
روفان: لا انا هنزلوا ده كان غلطه
ملك: نزليه احنا مش محتجينوا انا وعز هنجيب دسته
عز متخفش انا هجبلك دسته
عز: بس اسكتي انتي
عز شد روفان من ايدها ودخل بيها اوضه المكتب
روفان: انت ازاي تتجرا تمسك ايدي
عز: انا جوزك امسكها زي ما انا عايز
روفان: اللي انت مش جوزي وانا هتطلق منك
عز في اللحظه دي فقد السيطره على اعصابه وضرب ايده في الحيطه وايده بدأت تنزف
عز انا لسه ما حسبتكش على قولك انك
تنزلي البيبي لكن انت اتعديتي الحدود
روفان: انت عاوزني ابقى حامل في ابنك وانت رحت بكل بساطه واتجوزت عليا من غير ما تقولي
عز: الجواز حاجه تانيه و انك تنزليني طفل حاجه تانيه روفان: الطفل ده غلطه لازم ينزل
عز: انتي بتسمى اللي حصل بينا ده غلطه
روفان: ايوه غلطه واكبر غلطه انا عملتها
عزه: اتصدم من رده فعلها عز: غلطه
ماشي انا هوريكي دلوقتي وبقى يقرب منها
روفان: عز انت بتعمل ايه وفجاه عز
اخدها في قبله عميقه تحكي حاجات كتير شوق و حب ولهفه وزن وندم
بعد شويه بعد عنها لما حسها بحاجه للاكسجين
روفان: انت ازاي اتجرأت وعملت كده
عز: متنسيش اني جوزك
والباب خبط
الجد: عز سيب روفان واطلع انا عاوزك
عز: حاضر
عز طلع
الجد: تعال معايا الشركه
وراحوا الشركه
ف مكتب عز
الجد: احنا لحد دلوقتي ماشيين حلويين ف الخطه بس متتهورش
عز: يجدي انت مشفتش روفان بتقول ايه
الجد: اهدي انت بس وانا هتكلم معاها
عز: تمام
بعد م خلصوا ورجعوا
عز طلع فوق عند روفان
عز خبط علي الباب
روفان: مين
عز: اناا
روفان: عايز ايه امشي من هنا
عز: افتحي الباب وكلميني عادل
روفان
فتحت
روفان: خير عايز ايه
عز دخل روفان: انت ازاي تدخل كده
عز: شكلك نسيتي كلام الصبح وهفكرك تاني انا جوزك انا جوزك
روفان: طيب يا جوزي عايز ايه
عز قرب منها ومسك وشها بين ايديه روفان: انت بتعمل ايه ابعد عني
عز انا جاي اقولك كلمتين وهمشي
عز: باصص في عيون روفان وعيونها دمعت
عز: انا مش عاوز اشوف دموعك مهما حصل
عز: انا في الاول كنت بعتبرك اختي وما كنتش بحبك بس دلوقتي انا مش عارف انتي عملت فيا ايه انا وصلت لدرجه اني بقيت بعشقك
روفان: دموعها نزلت اكتر
روفان: انت لو بتعشقني صح ازاي اتجوزت عليا
روفان: هي الحقيقه واحده بس انت مش بتحب غير نفسك وملك
عز: استني بس وانت هتعرفي انا ليه اتجوزت ملك بس لغايه ما تعرفي الحقيقه دموعك ما تنزلش واهم حاجه اهتم بنفسك وبصحتك وبالبيبي
روفان: ابعد عني اتفضل براا
عز؛ انا هخرج دلوقتي
ولينا كلام تاني علي قولت طلاقك بس مش دلوقتي
ف القصر والكل نايم
ملك طلعت ف الجنينه
ملك:الوو
مجهول: الخطه اخبارها ايه
ملك؛ هي الصبح كانت عاوزه تنزل البيبي وتتطلق
مجهول: حلو اوييي كدا عز هيتشغل بيها وينسانا
خليكي تغيظيها علي كده
باي وقفل
عز سمع كل حاجه
امممم كده اللعبه بقيت علي المكشوف
ودماركم انتو الاتنين قرررب 🤡

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعنه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *