روايات

رواية اسيرة القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم زهرة الربيع

رواية اسيرة القاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم زهرة الربيع

رواية اسيرة القاسي البارت الخامس عشر

رواية اسيرة القاسي الجزء الخامس عشر

رواية اسيرة القاسي الحلقة الخامسة عشر

صخر دخل الاوضه وكانت اميره لسه نايمه ورافع بيبو،سها ولسه هيصحيها اتفاجأ بسلاح صخر في دماغو
رافع وقف بتوتر وبصلو وقال بهمس …خلينا نطلع بره ..بلاش تخوفها ..ارجوك
صخر قال بغضب ..اطلع قدامي يلا
رافع مشي معاه ولسه هيطلع اميره فتحت عنيها وقالت بفرحه ولهفه…راااااافع
رافع بصلها وابتسم بدموع قبل ما ينطق جريت عليه حضنتو بقوه وبقت تبو،سو بلهفه وتقول ببطا…وحشتني..وحشتني قوي يا رافع…كنت فين…انا..انا بكيت..بكيت كتير وخفت..خفت اوي يارافع..متسبنيش تاني ..خدني معاك
رافع كان بيحضنها جامد وعايز يخبيها في قلبو وقال..انا هنا يقلبي..انا جمبك على طول ..وحشتيني يا اميره وحشتيني قوي
صخر كان بيبصلهم يزهول شديد من الحب والدموع والشوق ده كلو حجات مش متعود عليها فضل واقف مكانو بيبصلهم باستغراب بس اتفاجأ جدا لما اميره قربت عليه وحضنتو جامد وقالت..شكرا..شكرا يا اخويا..شكرا يا صخر..انا بحبك..علشان سبتهم شكرا
صخرحضنها بفرحه واستغراب وقال…العفو..احم..انا…انا هطلع …هطلع وهجيلك وقت تاني..وبص لرافع وقال…متتأخرش
صخر طلع وهو مش قادر يصدق اخيرا اميره كلمتو كويس وحضنتو كمان وهيه مش خايفه منو رجع على الاوضه بتوهان وشرود وابرار راحت وراه
ابرار اول ما دخلت لقتو قاعد على السرير قالت باستغراب…مشيت يعني افتكرتك هتعك الدنيا زي العاده
صخر اتنهد وقال…مقدرتش احرمها من الحاجه الوحيده الي بتحبها في حياتها…مقدرتش… اميره. من صغرها محرومه من كل حاجه..ورافع بنسبالها الدنيا كلها مكنتش متخيل انها بتحبو قوي كده
ابرار قالت بفرحه..يعني هتسبهم مع بعض
صخر اتنهد وقال..مش عارف..مش عارف..اوقات بقول دي طفله عقلها اصغر من عقل الاطفال ومهتفهمش حاجه ..بس لما بشوف لهفتها عليه..بزعل عليها وبقول هيه كمان من حقها تعيش زي اي بنت في سنها خصوصا ان رافع بيحبها وهو شخص كويس و
صخر قطع كلامو وقال بغضب مصتنع..احم..قصدي انو ميقدرش يأذيها..افرمو
بقلمي..زهره الربيع
ابرار ابتسمت وقالت..اممم طيب..شوف انا عندي ليك اقتراح حلو
صخر قال ..قولي
ابرار قالت ..شوف يا سيدي اميره في شهرها التالت ومحتاجه ٦ شهور على الاقل على ما تولد..الفتره دي تقدر تسغلها وتعملها اختبار ليهم..لو لقيت علاقتهم كويسه وناجحه يكملو..واذا لا كل واحد يروح لحالو قولت ايه
صخر وقف وبصلها باعجاب وقال…والله فكره…برافو عليكي…بقولك ايه…هو انتى..انتي يعني..خلاص اتصافينا ولا ايه
ابرار بعدت عنو وقالت بغضب مصتنع..لا طبعا..ولا تصافينا ولا نيله..انا لسه عند موقفي وعايزه اطلق
صخر شدها عليه من وسطها وقال وهو تايهه في عيونها..واهون عليكي..تبعدي عني
ابرار بلعت ريقها بارتباك من قربو وقالت..اه..تهون
صخر ابتسم وقال ..طب انا مش صالحتك
ابرار قالت ..لا متصالحتش..ومش هتصالح
صخر قال ..كل الزعل ده علشان طلقتك
ابرار قالت ..لاوالله بس …هو انت طلقتني وبس
صخر قال بابتسامتو الجميله..طب عملت ايه تاني
ابرار قالت ..انت طلقتني واغتصب،تني كمان
صخر اتنهد وقال..با بت الناس بلاش الكلمه دي عيب في حقي والله..اغتصب،تك كيف وانتي مرتي..حقي…هو انا علشان صبرت عليكي شويه يبقى خلاص هنعيش اخوات كده على طول
ابرار قالت ..والله انا قولتلك قبل كده لما تعمل كده غصب عني ببقى اغتص،اب وملوش اسم ناني
صخر شدها عليه وقال بثقه وهو بيبصلها جامد..بس انا محستش انوغصب عنك
ابرار اتسعت عنيها وقالت بارتباك…نعم
صخر قال بنفس الاسلوب..الي سمعتيه..حسيت انك راضيه..ومبسوطه كمان
ابرار زقتو بقوه وقالت بغضب…عارف انا الي غلطانه اني بتناقش مع واحد زيك ..حقير بجد..واخدت هدوم ودخلت الحمام
صخر قعد على السرير وقال باستغراب..هيه زعلت ليه..هو انا قولت حاجه غلط..ايه البت المروشه دي
عند رافع كان بيأكل اميره بايده وهيه بتضحك ومبسوطه وقالت…بس برضو مفهمتش…يعني ايه هجيب نونو…يعني اانونو ده هيجي ازاي
رافع قال ..احم..هيجي ازاي..اه هقولك ..شوفي هي الدكتوره هتجيبو وتدهولك تمام
اميره قالت باستغراب..هيدهولي على طول..العب بيه ديما يعني زي الدبدوب ولا هياخدو مني تاني
رافع اتنهد وقال..لا هيدهولك على طول …بس ده هيبقى ابننا انا وانتي يعني تخلي بالك عليه
اميره قالت بفرحه..لا هخلي بالي عليه على طول وهاكل كتير علشان يرحلو اكل كتير
رافع ضحك وقال..كده برافو عليكي
اميره سكتت شويه وقالت..طب وهينام فين
رافع ضحك وقال…هنا جمبك
اميره قالت ..طب وانت هتنام فين
رافع قرب وشدها عليه وقال..انا كمان هنام جمبك وهتفضلي في حضني ديما
اميره قربت عليه وقالت بكسوف…طيب ماشي
رافع قال..ماشي بس
اميره قالت بضحك..طيب عايز ايه
رافع قرب منها وقال…عايز بوسه حلوه وطوييييييييله
اميره قالت بكسوف…لا مش هينفع
رافع قال باستغراب…ليه..موحشتكيش
اميره قالت ببراه..وحشتني قوي …بس النونو هيشوفنا..مبنفعش
رافع فضل ساكت شويه بيستوعب كلامها وبعدها ضحك جامد وحط ايده على بطنها وقال..غمتلو عينو اهوه وشدها عليه وباسها بقوه وشغف
وهنا دخل صخر وحمحم بغضب
رافع واميره بعدو عن بعض بسرعه وخضه وصخر قال بجمود..عايزك تعال وراي
صخر طلع ورافع باس اميره بسرعه وقال بهمس ..شهد يا اميرتي هجيكي تاني ومشي بسرعه
صخر كان مستنيه ورايح جاي بضيق واول ما جيه قال بغضب…المنظر الي شوفتو ده لو كان حد من الخدم شافو كان هيقول ايه….اسمع يا جدع انت..الناس لسه متعرفش بجوازكم..واحنا عايزين نلم الموضوع مش نبعترو
رافع قال بحرج..احم..مش هتتكرر و
صخر قال بحزم..مش هتتكرر لانكم هتتجوزو خلاص …بكره هتكتبو الكتاب قدام الناس…لما اشوف اخر جنانك..اديك هتتجوزها هشوف انا هتفضل معاها لامتى
رافع قال بزهول وهو مش مصدق نفسو
..بكره بكره…ده الي جاي على طول يعني هتجوزها…هتجوزهالي خلاص
صخر قال… ايوه..وافقت تفضل معاها بس هنا تحت عيني هتفضلو سوا في اوضتها و
بس قطع كلامو بزهول لما رافع وقع من طولو مغمى عليه
صخر جري عليه وقال بتوتر…رافع..رافع مالك..انت ياض فيك ايه وبقى يضربو على خدودو بخفه ويقول…ياض حصلك ايه
شاكر جيه وقال باستغراب…مالو ايه الي حصل
صخر شالو وحطو على الكنبه وقال مش عارف طب مني فجأه …وزعق وقال..حد يجيب علبه برفان بسرعه
الخدم جابولو علبه برفان وبقى يشممو منهاورافع فتح عنيه بتعب وبقى يبصلهم بشرود
صخر قال بفلق..انت كويس..ايه الي حصل
رافع قال بتعب..انا تمام…هو ..هو انت كنت بتقولي…بتقولي هنتجوز بكره ولا انا بحلم
صخر ضحك وقال…قوم قلعت قلبي عليك..ولسه هيمشي قال من غير ما يبصلو..اجهز يا عريس..وشد حيلك شويه علشان ده مجرد اختبار ..وبعدها هشوف تكملو سوا ولا لا
رافع جري علبه وقال بفرحه..هنكمل…ان شاء الله هنكمل ….والله ما هتندم
صخر ابتسم باستغراب عليه ومشي ورافع جري على شاكر حضنو جامد وقال…اواخيرا ..اخيرا يا عمي
شاكر ضحك وقال…انا كنت متأكد انك مش هتهون عليه بس الحمد لله انو معرفش اني انا الي جوزتكم
رافع باس ايده وقال… شكرا يا عمي انت الوحيد الي وقفت حمبي انا واميره ووافقت على جوازنا لولاك عمري ما كنت هتجوزها
شاكر حط يده على راسو وقال..عمري ماهلاقي حد يحبها ويصونها قدك ربنا يهنيكم يا ولدي
وفعلا تاني يوم عملو كتب كتاب وفرح كبيييير جدا وكانت كل البلد حاضره
ابرار نزلت مع اميره و كان رافع وصخر مستنينهم ورافع كان رايح جاي بتوتر واول ما نزلت وقف متجمد مكانو من جمالها الساحر كانت حرفيا تحفه لابسه فستان الفرح الابيض وعامله ميكب خفيف وشكلها جنان
اتقدم عليها وهو بيبصلها بانبهار وقال..بسم الله ماشاء الله
بقلمي..زهرة الربيع
اميره بصتلو بكسوف وقالت..شوفتني حلوه ازاي
رافع قال باعجاب وسعاده…شوفت… ومشوفتش اجمل من كده ..ايه الجمال ده كلو
اميره قالت..انت كمان حلو..حلو قوي
رافع ابتسم وقرب باس جبينها وقال…ربنا يحرسك من العين… واخدها من ايدها وطلع بيها
صخر ابتسم عليهم وباس اميره وقال..الف مبروك
اميره ابتسمت وقالت …الله يبارك فيك
صخر بص لرافع وقال..مبروك…اخيرا اخدت الي كنت عايزه
رافع قال بحزن..احم..انت..انت لسه زعلان مني
صخر ابتسم بضيق وقال…مش عارف..بي مبسوط انك اخدت الي كنت عايزه مبسوط ليك قوي
رافع ابتسم بسعاده وحضنو وقال..ربنا يخليك ليا با صاحبي
صخر ابتسم وقال..يلا بينا المأذون مستني
رافع قال..اه ..هو..هو احنا ازاي هنكتب تاني
صخر قال…متشلش هم انا مرتب كل حاجه هتكتبو قدام الناس بس والقسيمه مش هتروح المحكمه يلا بينا
وتم كتب الكتاب وذادت الذغاريد والشباب بقى يرقص بالعصايه وصخر كان بيرقص بالعصايه مع رافع وابرار كانت بتبصلو باعجاب
صخر شاف نظرات الاعجاب الواضح وانها مش شايله عنيها من عليه …ابتسم وغمزلها
ابرار اتكسفت انو شافها ودخلت الدوار جري
صخر ضحك عليها وفضل يكمل رقصتو مع الرجاله وكان الجو مبهج وجميل
بعد شويه رافع دخل ورا ابرار بس ملقهاش في الدوار تحت فطلع يدور عليها
فضل يدور عليها في كل مكان مش لاقيها وحس بقلق رهيب جدا ازاي ملهاش اثر
ولسه هيطلع من الاوضه لقى ورقه مكتوب فيها..صخر انا مش عيزاك لو سمحت طلقني ..مش هتلاقيني متتعبش نفسك وياريت تطلقني بسرعه
صخر وقف بزهول ووقعت الورقه من ايده وهو مش مصدق الي بيقراه
في مكان غريب مظلم ابرار فتحت هنيها بتعب ووقفت باستغراب وبقت تقول..فيه حد هنا..انا فين..حد يرد عليا
دخل شاب في العشرينات بملامح جميله وقال بابتيامه..وحشتيني يا ابرار
ابرار وقعت من طولها بزهول وصدمه وقالت ..م…محمد انت….ازاي وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسيرة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *