روايات

رواية انتقام عاشق الفصل السادس 6 بقلم تبارك سليم

رواية انتقام عاشق الفصل السادس 6 بقلم تبارك سليم

رواية انتقام عاشق البارت السادس

رواية انتقام عاشق الجزء السادس

انتقام عاشق
انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة السادسة

لااااااااااااااا
نظر الجميع الي مصدر الصوت بصدمه
كان علي يقف وامامه طفل صغير يحمل التاب الخاص بالمدرسة
علي: حات ياحبيبي. حات يبابا
يزن: مث هديك حاجه
علي: متجيب يلا الله
يزن: حاضي خد
ثم القاه في الارض
علي: يامستقبلك يا قرمط.. مستقبلي ضاااع خلاص قولتلك انا مش وش ثانوي محدش صدقني.
محمد: خلاص يا علي حصل خير
……………
امسك اسر بيد بطه: مالك متوتره كده ليه
بطه بحزن: مش شايف بيبصو ازاي قولت بلاش هيصه
اسر ببتسامه: سمعت انك امبارح اتسحبتي زي الحراميه وكان معاكي اندومي
بطه بخجل: ده علي…
اسر: فعلا.. فعلا.. بقولك ايه
بطه: امممم
اسر: متاجي نخلع من الجو ده
بطه: نخلع.. اسر هو انت منين.. يعني انا معرفش عنك حاجه غير انك دكتور في الجامعه.. حتي ولدك مجاش معاك
اسر: هحكيلك كل حاجه بس مش هنا
بطه: تمم
………………..
اسر: بستأذنك يا عمي اخد بطه ونخرج نتكلم شويه
محمد: تمام بس متتاخروش
بطه: حاضر يبابا
علي: يلا انا جاهز يشباب
ناديه: لاا انت ادخل نام عشان من بكره هتصحي بدري عشان تذلكر كفايه كده انا معرفش انت ازاي في ثانويه عامه
علي: اففف حاضر
ناديه: يلا ياولاد عشان متتاخروش خدي بالك من نفسك يا بطه..
اومت اليها
وذهبت بينما تنهدت ناديه: ربنا ييسرلك الحال يابنتي ويحفظك… مالك يا محمد حسه فيك حاجه
محمد: مش عارف يا ناديه قلبي مش مرتاح حاسس ان فيه حاجه غلط.. وارجع اقول الواد باين عليه الاحترام بس فيه حاجه مخوفاني كده
ناديه: استعيذ بالله من الشيطان ان شاء الله خير.. وبعدين اسر شكله طيب وابن حلال
محمد: يارب يا ناديه يارب يكون توقعي غلط.. انا شايف في بنتي نظره اعجاب ليه.. خايف اكون بدمرها لما وافقت
ناديه: انت هتقلقني ليه يا محمد ربنا يرضي عليك بلاش تخوفني
وبعدين احنا وافقنا عشان مصلحتها. انت عارف ان حاولنا معاها تخس ومقدرناش وكمان نفسيتها كانت صعبه فاكر لما كانت تسهر تعيط كان قلبي بيتقطع عليها لصحي يوم القيها راحت من وسطنا
محمد: ربنا يسترها في اللي جاي ويخيب ظني
ناديه: يارب… ياارب
…………………….
كان يجلس يتنظر تلك التي وعدته بمفجأه فور وصلهم المنزل ولكنها تاخرت كثيره
واد يابولاااا… واد يبولاااا
بلال: ؟؟؟؟؟
حياه: اييي يوواااض مش قولتلي دلعيني
بلال: وهو واد يبولاا دلع.. روحي اتخمدي يا زفته الطين انتي
حياه بدلع: تؤ.. وبعدين انا عندي ليك خبر بمليون جنيه
بلال: خبر ايه
مدت له يديها: المليون الاول
بلال بخبث: مينفعش مليون بوسه
حياه بسخط : قليل الادب.. ثم اقتربت منه ووضعت يديه فوق بطنها
حياه: انا حامل
بلال: نعمممم يروح امكك
حياه بصدمه: في ايه يا بلال ثم ما لبس ان صرخت
حياه: لااااااااا
……………………………..
اسر: انا ولدي متوفي من 14 سنه هو وولدتي… وكان ليا اخت تؤامي بس ماتت
بطه: ربنا يرحمهم.. عرفت من بابا ان ظروفها كانت تشبه ظروفي
اسر: ايوا
بطه: شكرا انك بتساعدني
اسر ببتسامه : في وحده تقول لي جوزها شكرا
بطه بإرتباك: احمم. يعني. هو انا اقصد ا جوزنا ده وضع مؤقت عشان انت بتساعدني… وفتره وهنتطلق
اسر: سيبي كل حاجه لوقتها. اطلبك ايه
بطه:.. امم انا فعلا جعانه
اسر: تؤ عصير مش اكل الساعه عدت 8
بطه: هو ينفع اخس من غير رجيم
اسر بضحك: لا مينفعش واتهدي بقا هاا اتهدي
بطه: اففف حاضر
بعد شويه اسر وصل بطه للبيت وكانت هتنزل بس اسر مسك اديها
اسر: انتي جميله اوي يا بطه
بطه بخجل: ا ا اا
اسر بضحك: ايه بتتعلمي الكلام لسه يخربيتك
بطه بجديه: انت ليه كده
اسر ببتسامه: ليه ايه
بطه: شكلك تحس انك ابن ناس اوي.. اا قصدي اللي هو بابي ومامي بس اسلوبك وطريقتك يقولو انك عادي خالص وزينا كده
اسر: اطلعي اتخدي يابطه احسنلك
بطه: افففف حاضر
اسر: انا ولدي كان راجل اعمال
بطه: ايوا بقي سكاان المعادي
اسر: هتبطلي سخافه عشان اكمل ولا تنزلي
اشارت بطه علي فمها اشاره سكوت
اسر: ايوا كده… بس انا اشتغلت في المصنع بتاع ولدي احتكيت بالناس مكنتش بمعني اصح في دايره مغلقه اللي هو من البيت للنادي وكده انا كنت بنزل حتي لما خيروني ادخل خاص ولا حكومي اخترت حكومي ف شخصيتي خليط كده فهمتي
بطه ببتسامه : اممم بس انا جعانه
اسر: غورري يابت وابقي اشوفك راحه عند المطبخ انا موصي حماتي
بطه: حماتك؟
اسر بخبث: امم حماتي مش ام مراتي تبقي حماتي ولا ايه
سعلت بطه بشده اثر حديثه
اسر: يخربيتك قومي يابت اطلعي قوميي……..
دلفت الي خارج السياره
اسر: تصبحي علي خير يا بطوط… يبت متنحه كده ليه اتنيلي اطلعي يلا عشان امشي انا كمان
بطه: حاضر.. حااضر
ما انا دلفت الشقه رن هاتفها
اسر: دخلتي الشقه
بطه: ايوا
اسر: تمم ويلا نامي علطول عشان عندك محاضرات بدري وبعدها هنروح الجيم
ثم اغلق الهاتف بينما هي تنظر بصدمه للهاتف
بطه: معقول يا اسر.. معقول اللي حساه من نحيتك حقيقه.. اسلوبك وكلامك معايا يقولو انك معجب بيا احساس كل مره بيزيد يارب تكون فعلا معجب بيا يا اسر يارب
………………
_هااا يا حبيب بابا نفذت اللي طلبته
-بزهق: لسه… مش بسهوله دي.. اديني وقت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *